Bi gelin abiler yardım lazım ! Mt 25 mi Dominar 400 mü
Reklamlar
-
03 Mayıs 2021, 21:18
#121
burak_unsal adlı üyeden alıntı
Evet arkadaşlar konuyu hortlatmak istedim
Zamanında böyle bir konu gündeme gelmiş; okuduğum kadarıyla mt25 görüşü ağır basıyor.
Yenilenen 400 ug versiyonu ve yine yenilenen mt25-r25 serisindeki ciddi farklılıklar ve aynı zamanda fiyat uçurumunun daha da artması sonrası bu karşılaştırmayı tekrar yapmakta fayda var bence.
Hem şehir içi hem şehirler arası ufak gezilerde ihtiyaçlarımı karşılayacak, nispeten az rüzgar yemek için ön cam takılmış bir dominar 400 ile R25(ya da mt25) arasında fiyat/fayda da göz önünde bulundurularak sizin tercihiniz ne olur?
Bana günümüz şartlarında dominar ağır basıyor gibi geliyor.
MT-25 Tam bir tork fukarası. Master of torque serisinin yüz karası. Bence ön kafa tasarımı da iğrenç.
Yeni Dominar 400 40bg 35nm tork ile kağıt üstünde bence çok başarılı. Frenleri de KTM'den gelme gayet iyi diyorlar. Süspansiyonları da aynı şekilde sınıfına göre iyi.
Bajaj, KTM ile ortaklığı sayesinde yürüdü gitti zaten. Bayide inceledim, parça kalitesi olarak atla deve fark da yok.
Bundan sonrası kullanıcının motordan ne beklediğine bağlı. Daha spor daha genç ve daha racing vari bir hissiyat isteniyorsa MT-25, daha oturaklı daha ağır abi bir motor isteniyorsa Domi 400. Yazdıklarımın doğruluğu yanlışlığı kişiden kişiye değişir. Tamamen şahsi görüşlerimdir.
Reklamlar
-
03 Mayıs 2021, 22:26
#122
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
MT-25 Tam bir tork fukarası. Master of torque serisinin yüz karası. Bence ön kafa tasarımı da iğrenç.
Yeni Dominar 400 40bg 35nm tork ile kağıt üstünde bence çok başarılı. Frenleri de KTM'den gelme gayet iyi diyorlar. Süspansiyonları da aynı şekilde sınıfına göre iyi.
Bajaj, KTM ile ortaklığı sayesinde yürüdü gitti zaten. Bayide inceledim, parça kalitesi olarak atla deve fark da yok.
Bundan sonrası kullanıcının motordan ne beklediğine bağlı. Daha spor daha genç ve daha racing vari bir hissiyat isteniyorsa MT-25, daha oturaklı daha ağır abi bir motor isteniyorsa Domi 400. Yazdıklarımın doğruluğu yanlışlığı kişiden kişiye değişir. Tamamen şahsi görüşlerimdir.
Mt25 bloğu tamamen yüksek devir çevirme derdinde,haliyle devir bandida surekli 9-10K larda geziyor.hani 4.viteste aheste giderken gazi çevireyim toplasin gitsin yok..
Mt25 ve R25 için uzun yokuş aşaği az ruzgarsiz yollar lazim..
Eski kasa dominar kullanmadim ama UG kasa ile 1 saatlik suruş yaptim,tork ve ivmelenme konusun da abisi nc700s gibiydi..
Tercihler beklentiler kisiden kisiye degisir,
Kimisi şeklini begenir
Kimisi marka imajini
Kimiside gorselden bagimsiz teknik bakar olaya..
Ben tercihimi D400 UG den yana kullanirdim.
-
04 Mayıs 2021, 01:02
#123
bajaj ile hatırı sayılır bir deneyimim var. aslında bajaj motor yapmayı ktm ortaklığı ile öğrendi. pulsar ve dominarda motor içi parçaların bazılarında ktm yazarken, ktm duke 250, 390 gibi modellerde ise blok içinde bajaj logosu mevcut. (duke 390 külbütör kapağını sökün. egzantrik kepinde bajaj yazıyor. pulsar'da yağ filtresi kapağının içinde ktm yazıyor)
pulsar'dan örnek vermek gerekirse üst kapak ve egzantrik hariç duke 200 ile bire bir aynıdır. elektronik aksamda aynıdır. samimiyetle söyleyebilirim ki, mekanik olarak düşük cc japondan aşağı kalır yok.
bakalım bu yargıya nasıl vardım:
motorun içindeki çoğu rulman skf marka, şanzıman giriş mili masura rulmanı ina marka. bunlar bilindik gayet kaliteli markalar.
krank rulmanı bazen skf, bazen koyo marka çıkıyor. bilmeyenler için skf isveç, ina alman, koyo ise japon markalarıdır.
motordaki egzantrik gergisi ve yağ pompası advik marka. hint markası olmasına rağmen bu marka 250cc ye kadar hondalarda karşılaştığım marka.
debriyaj aksamı fcc markadır. kendisi net japondur. hatta honda'nın otomobillerde de kullandığı bir markadır.
enjeksiyon ünitesi tamamiyle bosch üretimidir. ecu, lambda, enjektör, map ve tps sensörleri ile yakıt regülatörüyle pompası bosch markadır.
boğaz kelebeği ve rölanti aktüatörü meşhur italyan dellorto marka.
kaporta ve aydınlatma aksamları usa merkezli ve çok uluslu varroc markası tarafından üretiliyor.
bujiler herkesin bildiği usa merkezli champion marka.
fren sistemi brembo groupa bağlı bybre imzalı.
bu kadar alanında uzman üreticinin parça tedariği sağladığı makinenin çinlilerle kıyaslanması bence adil değil.
şimdi gelelim kişisel olarak hoşlanmadığım yerlere:
ne kadar ekmek o kadar köfte misali boya kalitesi leş,
plastik aksam montaj kalitesi leş,
ergonomiye özenilmemiş, örn: gidon yüksekliği.
arka fren pedalının ayarlanamaması,
ilk serilerde vites pedalının ayarlanamaması gibi.
bu kronik sorun denilen konulara açıklık getirmek istiyorum:
pulsarda ekran resetleme mevzusu kaliteli bir akü ile net olarak çözülmektedir.
stop etme sorunu ise, doğru yapılmış hakkıyla özenilmiş bir supap ayarı ve rölanti aktüatörü temizliği ile asla yaşamadığım bir sorun.
pulsar'da bazı arkadaşlar supap kırması yaşamış. bu konuda da birkaç yorumum var.
youtube'de rpm limit ışığı sabit yanarken ve eleman top speed denerken supap kırak bir arkadaş var.
birkaç arkadaş daha bu durumu yaşamış, ecnebi arkadaşlardan da yaşayan var.
ecnebi arkadaşlarda motul 7100 kullanan 2 kişi egzantrik mili rulmanı dağılmasıyla supap kırmış.
bazı arkadaşlarda supap ayarı yaptırdıktan kısa bir süre sonra supap kırmış.
makine malum 4 supaplı tek egzantrikli piyanolu bir supap sistemine sahip. bazı ustalar ses gelmesin diye sıkı egzoz supapı ayarı ile bu soruna yol açabiliyorlar.
okuduğunuz için teşekkür ederim. sağlıcakla kalın
-
04 Mayıs 2021, 03:35
#124
@ülkerhan,
Bajajin acilen elektrik/elektronik kablo ve tesisat,sensor,actuatör,kontrol,aksaminda suzuki,yamaha,piaggio,honda,ktm,tvs,bmw nin de kullandigi (uno minda) ürunlerine gecmesi lazim.
Minda Sitesinde bajaj da var ama,india forumda sadece gidon kutukleri ve butonlarini oradan tedarik ettikleri belirtilmiş
Ama ktm tum sensorlerde minda kullaniyor,
Kisaca bajaj mindanin sensorlerini kullansa ns200 de buyuk ihtimal stop etme,ekran resetlenme,devir dalgalanma sorunu yasanmaz diye tahmin ediyorum
Link.
https://www.unominda.com/our-clients
-
05 Mayıs 2021, 02:13
#125
Başlığı yeni zannedip okuyordum, okudum okudum bir baktım 'Dominar 19,750 TL. Mt 25 18.900 tl.' Gerçekten kanım dondu. Keşke fiyat aralıkları o zamanki gibi olsaydı...
-
05 Mayıs 2021, 13:13
#126
berkeusta01 adlı üyeden alıntı
Başlığı yeni zannedip okuyordum, okudum okudum bir baktım 'Dominar 19,750 TL. Mt 25 18.900 tl.' Gerçekten kanım dondu. Keşke fiyat aralıkları o zamanki gibi olsaydı...
O konuya çok takılmadan günümüz fiyatları ile düşünmek gerekiyor hocam; yoksa moral bozmamak elde değil
-
05 Mayıs 2021, 21:25
#127
Geçen sene aynı ikileme düşüp ug aldım.
Son sürat her türlü mt, marka imaj yine mt
Düşük orta devir torku, kaydırmalı debriyaj 43mm usd ön çatal ug derim.
Azayım çıldırayım motoru mt, sakinin ama açınca uzasın motoru ug
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)