Egzozu Eliyle Kapatmanın Sebebi
Reklamlar
-
Selamın aleyküm öncelikle.
Arkadaş,usta,servis vb biyere gidince sağda solda insanlar geliyo motorun egzozunu kapatıyo eliyle bezle ve bazıları niye kapattıgını bile bilmiyo sorunca, ve her biri başka bişi diyo. bunun mantıgı nedir.. bazısı sese bakıyom diyo bazısı tepmeye ne biliyim bazısı yağ kaçagına.
beni bi aydınlatın niye kapatılıp bakılıyo bu egzoza
Reklamlar
-
Özeti : Az çok motordan anlıyorsan,eline bezi al egzozu kapat,motorun sesini dinle normalmi anormalmi anlarsın
-
bloktan gelen sesi daha rahat duymak, köpek gibi burun varsa yağ kokusu geliyormu bakmak 😀
-
__sArSıLmAz__ adlı üyeden alıntı
Özeti : Az çok motordan anlıyorsan,eline bezi al egzozu kapat,motorun sesini dinle normalmi anormalmi anlarsın
Hangi sesin normal hangi sesin anormal olduğunu nasıl anlayacağız?
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Hangi sesin normal hangi sesin anormal olduğunu nasıl anlayacağız?
Motor sıkışınca vuruntu sesi artıyor gibi oradan biliyorladır zaten motorun sesinin geldiği major 3 yer var debriyaj,sübap,krank hangisi olduğunu tecrübeyle buluyorlardır.
-
Rolanti vurmasına bakıyor hep aynı sıklıkla vuruyor mı diye
-
Söyle anlaşılıyor sıklıkla egzoz bez ile kapatılır ve motorun ön kısmına doğru eğilerek pistonlara ve krank a en yakın pozisyon alınır 10 ila 20 sanıye bu şekilde motorsikletten gelen sesler dinlenir. bu seslerde her hangi bir farklılık arada yüksek gelen darbe veya sürtünme olup olmadığına bakılır eğer ses dinleme işleminin başından sonuna kadar aynı ritimde ise bir sorun olmadığı düşünülür ama tabiki kesin bir netice değildir. Not: tecrübeli ve iyi usta farklı gelen ses var ise o sesin neyden kaynaklı olduğunu dahi bilir.
-
Egzozdaki kaçak da böyle test edilebilir. Elinle egzozu kapatıp gaz verince çıkan gazın elini itecek kadar kuvvetli olması lazım. Eğer gaz elini itemiyorsa kaçak vardır.
-
Envai çeşidi var çoğunu yorumlarda belirtmişler.
Genelde kapatmanın sebebi blok sesini daha iyi duyabilmek ve rölanti düzenlimi düzensiz mi diye kontrol etmek içindir.
Egzoz ucuna kağıt sabitleyip kağıdın tek duze değilde farkli farklı dalgalanmasi üzerine "Blokta bi problem var" diyen ustayı pek iplemeyip, blok açılınca pistonların pert olma yolunda ilerlediğini gördüğüm günden sonra ara sıra bende kontrol eder oldum.
Çok farklı meselelerde işe yarayan bi taktik.
Muayene olurken doktor boşuna steteskop alıp öksür demiyor...
-
-
Egzoz üç kademeden oluşur,
Birinci kademe,manifold çikişi
İkinci kademe,orta boğaz(veya marka modele göre katalizör bölümü)
Üçüncü kademe susturucu(son boğaz)
Ücüncü kademeyle ikinci kademe arasinda kalan yerde alt tarafa bakacak şekilde çap 4-6 arasi bir delik olur(amacı egzozda buharlaşan suyun atilmasidir,egzoz içerisinde pas ve çurume oluşmasinin önüne geçer.
Dikkat edilirse sabahlari ilk calistirmada,egzozdaki o delikten zemine su buhari atilir.
Egzozu elle kapatarak kesin bir sonuç alinmasi zor olabilir,zira egzoz supabi ayarsiz ise bizi yaniltacaktir.
En sagliklisi buji yuvasindan kompresyon testi yapmak,veya motorda ayak marşi var ise,levyedeki basma kuvvetinden bir nebze anlasiliyor.
-
Yukarda herkes yazmış egzos kaçağını tespit etmek ve, egzos gürültüsünü azaltıp motor bloğunu dinlemek için yapıyorlar.. Ben motordan gelen değişik şıkırtıların "sübaplar vuruyor" sikayeti ile gittim. Usta sesi dinleyince sorunun sübap değil egzantirik olduğunu söyledi ki; öylede çıktı :D
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
-
Bazı ..... da egzosu ayağıyla kapatır. Başıma geldi
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler