Arkadaşlar hepinize merhabalar tvs 2012 apache aldım
ilk defa apacheye bineceğim motor 32 binde Temiz 2014 çıkışlı trafige
Yapılması gerekenler nelerdir motorda ? kronik sorunlar vs ?
Arkadaşlar hepinize merhabalar tvs 2012 apache aldım
ilk defa apacheye bineceğim motor 32 binde Temiz 2014 çıkışlı trafige
Yapılması gerekenler nelerdir motorda ? kronik sorunlar vs ?
Hayırlısı olsun; biraz riske girmişsiniz.
2014-15 model olsa o km'De sıkıntı olmaz derdim ama 2012 biraz daha sıkıntı.
55 bin km civarı hiç sıkıntısız giden çok kişi var motosiklete; asagıdaki konuyu baştan sona oku
Kronik sorundan öte motosiklet kmsi yukarda, o nedenle direk bir servise götürüp genel bakımını yaptır. Lastiklerini kontrol ettir. (Sanırım benzin göstergesi kronik hata veriyordu)
Tekerin düz bassın.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...sligi-188.html
Çok teşekkür ederim....
Motordan anlayan bir adamdan aldım tam anlamıyla motorcu denilen adamlardan
Gayet temiz ama genel olarak soruyorum sadece motorun yapısını vs 2014 çıkışlı
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:40 ----------
3 ustaya gösterdim alırken hiçbir sorunu yok dediler ama tabiki kul yapısı belli olmaz
Hocam öncelikle hayırlı olsun.
Motoru kilometresini bence hiç sorun etme eğer temiz kulanılmış ve bakımları yapılmış ise 50.000 km nedir 150.000 km de gider. 2012 model 6 yaşında makine 2014 yılında çıkmış trafiğe diyorsun. 4-5 sene de 32000 km yapmış seneye vurduğumuzda 8000 km yapıyor. Açıkçası ben motorla sene de 10.000-12.000 km arası yol yapıyorum ve son sattığım makine 86.000 km de olan 2003 model Yamaha R6 idi. Türkiye de olsa millet burun kıvırır belki makinenin km.si yüksek diye ama bakımlarını kendim yaptım ve tık demedi alet. O yüzden bakımlarını aksatma kitapçıkta yazan yağ ve filtre değiştirmelerden 300-500 km önce değiştir, değişmesi gerekenleri.
Öncelikle ekipmanlarının tam olduğunu var sayarak,yeni aldığın makine de yapman gerekenlere gelirsek,
-Yağını ve yağ filtresini kesinlikle değiştir.
-Hidrolik fren sıvılarını değiştir.
-Lastik dişli yapısı iyi olsa da üretim yılına bak ve eski ise değiştir.
-Gaz ve debriyaj telini değiştirebilirsin(Ucuz parçalar bunlar yolda kalmamak için değiştirebilirsin.)
Tekerin düz bassın.
Kilometre ve tahminen yapılmamış işlemleri de göz önüne alırsak yapılması gerekenler:
* Ön / Arka lastik takımı (ANLAS öneririm)
* Motor yağı değişim (motul 5100 10W-40/15-50 öneririm)
* Fren hidrolik değişimi (Dot4 kullanın)
* Ön amortisör yağı değişimi (Şimdiye kadar kimse değiştirmemiştir, 3 yılda bir değiştirilmesi önerilir, 10W ipone tavsiye ederim)
* Yakıt hattına bir yakıt filtresi takın ve depoya az miktarda karbüratör temizleyici ekleyip depoyu doldurun, bu şekilde iki tam depo kullanın ve ardından yakıt filtresini değiştirin/iptal edin.
* Orjinal bir NGK buji ile (kullanılması gereken model için kullanıcı talimatına uymak zorundasınız, mutlaka kontrol edin) bujinizi yenileyin
* Zincir gerginlik ayarını mutlaka kontrol edin, sondaysa zincir dişli seti değiştirin. Kaliteli ürün kullanın.
* Ön ve arka fren balatalarını kontrol edin, diskleri kontrol edin. Gerekeni değiştirin (EBC marka öneririm).
Güzel bir motosiklettir, umarım sorunsuz binersiniz. Kronik sorunu yok gibi, zevkle kullanın bakımları aksatmayın
Hayırlı olsun, tekeriniz düz bassın
Dostum,
2012 rtr ler,
Ön 17inc
Arka 18 inc
Takim anlaş yerine,alternatif marka lastik bulunabilir.
Buji ur 5 ddc bosch cift tirnak.
180 lik olanini kullaniyorum,ngk nin çift tirnagi hikaye,bu motora bosch harici olmuyor.uretici zaten israrla bosch oneriyor.
Ayrica yağ olarak 10w-30 yag harici koymayin,ben liqui moly kullaniyorum,tvs dar tolerans kullaniyor,sanayi agziyla Abii at 10_40 at 15-50 gibi kulaktan duyma onerilere inanmayin.
Ya gerçekten hepinize çok teşekkğr ederim arkadaşlar çok ilgilisiniz (:
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)