Motor Yağı Değişim Periyodu Bilmecesi
Reklamlar
-
Herkese iyi günler,
Aklıma takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum. 2016 model Honda Cb650f sahibiyim. Geçen gün kullanma kılavuzuna bir bakayım dedim. Periyodik kontrol ve servis aralıklarında yağ ve filtre değişim için 6k km yada 6 ay demiş. Buraya kadar sorun yok. Esas sorun, 'honda cb650f user manual' diye google da aratınca ortaya çıkıyor. Orada da 'ilk 1k sonra 12kya kadar bas devam et hacı' diyor. Ve zaman sınırlandırması da yok. Şimdi sizlere soruyorum. Biz enayi miyiz? Neden her 6binde gidip 500 lira hem bayılıyoruz? Şimdi bir çok kişi yol şartları yakıt vs diyecek. Ama inanın alakası yok. Türkiyenin şartları ne Abd'den ne de Avrupadan aşağıda değil. AÇık ve aleni şekilde istismar olduğunu düşünüyorum.
Memlekette kötü yakıt yok. Kim ne derse desin, ne iddia ederse etsin benzin konusunda kimse hile yapamaz. Yağ deseler ya motul ya da ipone kullanıyoruz. Filtrelerde kötü mal kullanmıyoruz. Ama elin avrupalısına, amerikalısına yapamadıklarını da bize yapmasınlar...
Reklamlar
-
Hyosung motosikletim var servis 2000km de bir yağını yağ filtresini hava filtresini değiştiriyor. Kitapçıkta her 4000de bir yağ ve yağ filtresi değiştirilmesi, her 12binde hava filtresi değişimi belirtilmiş. Şahsi fikrim olarak Türkiye'de bu konu kötü yol koşulları benzin vs. bakımından servisler tarafından istismar ediliyor. Garantili motosiklet olunca insanın elinden bir şey gelmiyor malesef.
-
Şu başlıklara da bir bakın:
http://www.motosiklet.net/forum/moto...raliklari.html
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...raliklari.html
Bu forumdaki Nc700x/750x başlığında da, face grubunda da tartışması yapılmıştı. Onlarda da yurtdışı kitapçıklarda 12000km iken(zaman sınırlaması yok) Türkiye'de 6000km veya 6 ay'a çekilmesine(2-3 sene kadar önce idi sanırım) isyan etmişlerdi. Bahane de "Türkiye şartları", ama hemen yanımızdaki Yunanistan'da halen 12binkm bakım aralığı.
Honda tarafında da karışık açıklamalar vardı;
Bir açıklamada "o 6bin km bakımları uzatmalı garantinin devam etmesi için, yoksa 12bin'de bir getirirseniz normal garanti bozulmuyor" derken diğer başkası "6bin'de bir ya da 6ayda bir getirmezseniz garantiden çıkıyor" demişti. Ve garantiden çıkartılanlar da olmuştu. Ve Honda Türkiye alenen bu olayı Türkiye'deki sistemine yerleştirdi, kimse de birşey yapamadı.
Canım Türkiye'mde isteyenin istediği gibi at koşturması meselesi kısacası
-
Xyma adlı üyeden alıntı
Herkese iyi günler,
Aklıma takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum. 2016 model Honda Cb650f sahibiyim. Geçen gün kullanma kılavuzuna bir bakayım dedim. Periyodik kontrol ve servis aralıklarında yağ ve filtre değişim için 6k km yada 6 ay demiş. Buraya kadar sorun yok. Esas sorun, 'honda cb650f user manual' diye google da aratınca ortaya çıkıyor. Orada da 'ilk 1k sonra 12kya kadar bas devam et hacı' diyor. Ve zaman sınırlandırması da yok. Şimdi sizlere soruyorum. Biz enayi miyiz? Neden her 6binde gidip 500 lira hem bayılıyoruz? Şimdi bir çok kişi yol şartları yakıt vs diyecek. Ama inanın alakası yok. Türkiyenin şartları ne Abd'den ne de Avrupadan aşağıda değil. AÇık ve aleni şekilde istismar olduğunu düşünüyorum.
Memlekette kötü yakıt yok. Kim ne derse desin, ne iddia ederse etsin benzin konusunda kimse hile yapamaz. Yağ deseler ya motul ya da ipone kullanıyoruz. Filtrelerde kötü mal kullanmıyoruz. Ama elin avrupalısına, amerikalısına yapamadıklarını da bize yapmasınlar...
Abi çok yazıldı çizildi bunlar yıllardır ya
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Ülke geneli benzin kalitesi benzer ancak avrupaya göre kalitesi düşük. Bu da yağın erken bozulmasına sebep oluyor. O nedenle yağ değişim aralıkları kısa. Kullandığım motor (NC 700 X) için konuşursam motorun çalışması, sesi, performansı 7000KM sonra değişiyor zaten. Bu nedenle ben kendi motorum için 6000 km yağ değişim aralığını mantıklı buluyorum. Bakımlarını da aksatmış bir motoru almazdım.
-
2015 xmax için şahşen ben 3000 km veya 3500 de değişimi yapıyorum 5000 km durmaz bence bu araç
Ancak şu konuda var sürekli yüksek devir çevirirseniz bence yağ erken bozulur 10-40 normal yağ koyuyorum viziko tutuyor ama 5100 veya 7100 değil kuru debriyaj zaten
-
tam sentetik yağ kullanmanız şartıyla ben 12.000 kilometrede bir değiştirmenizin taraftarıyım.
-
motorun kullanım kılavuzunda kaç yazıyorsa ona uymaya çalışıyorum ama benim motorumda yağ filtresi yok adamlar 8000 de bir değişim demiş ben 5000 de değiştiriyorum yağı
-
bu evrede , honda su gibi yağla giderse kısa sürede parça parasından iyi sokar , malum dünyada ve hondada kriz var , ürettiği arabaların sacından bile çalıyor,
tabi bu cahil söylemi ciddiye almayın ama bence böyle bir durum var arkadaşlar ,
kendi yağını değiştiremeyen adam motorcu değildir ve o yağı değiştirin arkadaş erkenden ve sürekli ,
cb125 e yağını dün değiştirdim 1250 km olmuştu , yağ mahvolmuş 30 tl lik yağ ,
r6 da baktım 4250 km olmuş yağ halen sıfır gibi , 10 bin km giden bir yağ , ama vites geçişleri zorlanmaya başladı değiştireceğim litresi 110 tl
ve 3lt gidiyor ,,
bunu yapın arkadaşlar dandik yağ koyuyorsanız mecbur erken değişin , motor taze yağı sever, su gibi yağ ile çok gitmeyin , zamanla ısılar artar motorun keçelerden terleme yapar , ömrünü yer.
zaten hepimiz motorları hayvan gini şi yapıyoz , etmeyin eylemeyin.
-
Benim 1.3 litre yag aliyor 3000 de degisiyorum xmax ne kadar devir ceviriyorki yakmiyor fazla
R25 ler cok yakiyor ben benzin hem yag
-
Ben globalin hazırladığı manuali referans alırım.
-
inzell adlı üyeden alıntı
Ben globalin hazırladığı manuali referans alırım.
xmax için tr de de 3000 globalde 3000 ?
yağlı hava filtresi kullanırsanız süre biraz daha uzayabilir bence
-
istanbu_gezg adlı üyeden alıntı
xmax için tr de de 3000 globalde 3000 ?
...
Hayret onu nasıl 1500'e düşürmemişler. "O kadarı da ayıp olur artık." mı demişler acaba?!!?
-
Full sentetik (%100) kendini ispatlamış bir yağ kullanırsanız motorunuzda 500 cc üzeri kaliteli bir Japon ise yağı 30 bin dede değiştirirsiniz birşey olmaz.. Marka verimlilik için en alt seviye referansı baz alır. Ancak hintli yada çinli motorun yağ ile ilişkisi çok daha kısa süreli olabilir. Burada iki kaliteli enstrumanı bir araya getirmek gerekiyor.
-
Yav arkadaş madem böyle bir çifte standart var peki bunu şikayet edebilceğimiz bi kurum kuruluş yok mudur? 3000 de bir veya 3 ayda bir gelmezsen garantiden çıkar derseler bunu da yiyeceğiz galiba.
-
Erenk34 adlı üyeden alıntı
Yav arkadaş madem böyle bir çifte standart var peki bunu şikayet edebilceğimiz bi kurum kuruluş yok mudur? 3000 de bir veya 3 ayda bir gelmezsen garantiden çıkar derseler bunu da yiyeceğiz galiba.
Aslında marka yetkili servisleri global prosedür ve marka standardını uygulamak zorunda..Kitapçıktaki prosedür uygulandığında Garantiden çıkar diyemezler. Ancak servisler "gıcıklık" yapabilir. Zaten bu yüzden motosiklet servisleri dikiş tutturamıyor..
-
Service Manuel ne diyorsa o.
Kullanım tarzım ayda yılda bi top speed denemeli haricinde motosikletin en az yaktığı devirde vites değiştirip yol almalı. Hal böyleyken bakım aralığı 5000 olan motosikletimi 2000de bakıma sokmam.
Shell advance 15-50 sentetik yağ tavsiye etmiş kitapçık, gidipte motul ipone vs peşine düşmem. Ama kullanım tarzım böyleyken bile 5000 olan bakım aralığını 4000e çekerim ki içim rahat etsin 😊
-
ybr esd kullanıyorum,servis kitapçığı 6bin kmde yağ değiştirilmesi gerektigini yazıyor.
Yetkili servisler ise 2binde değiştirecegiz diyor.
Peki kullanma kılavuzunu yazan mühendis,seyyar satışını? muhattap olmaya gerek yok
61binde Ybr'em 5binde yağını kendim değiştiriyorum,yurt içi,yurt dışı,turlara çıktım,gezmeye devam ediyorum
Bakım konusunda,bazende kitapçığa uymuyorum
-
fz6_fazer adlı üyeden alıntı
ybr esd kullanıyorum,servis kitapçığı 6bin kmde yağ değiştirilmesi gerektigini yazıyor.
Yetkili servisler ise 2binde değiştirecegiz diyor.
...
Honda da öyle başlamıştı, önce kendi servisleri servise geliş km'sini düşürdü lafla söyleyerek; "motorunu seviyorsan servis kitapçığında yazana göre değil çok daha öncesinde şu şu km'de gelmelisin, yoksa herşey olabilir, sen bilirsin" dediler. Millete iyice empoze ettiler, sonra da Honda Türkiye resmi olarak düşürdü servis km'lerini. Yetmedi, "Bu millete müstehaktır, malları değerlidir, nasıl olsa sesleri çıkmaz" deyip "Kullanmasan bile 6 ayda bir servis zorunluluğun var, gelip öptüreceksin, yoksa garantini bozarım" diye tehdit ederek ekstra geçirdi. Millet de alıştığı için çok da birşey demedi, diyenler de küçük bir azınlık olarak kaldıkları için bir etkileri olamadı, en fazla garantilerini bozup resmi servise gitmeyi bıraktılar.
Yamaha da aynı yoldan gidiyordur, yarın birgün resmi olarak da "2000km'de bir servis" ibaresini kitapçıklarında görebilirsiniz sanırım. Diğer tüm firmalar da hemen hemen aynı yolu izliyorlar, al birini vur ötekine.
-
Bizim servisler, kullanım kılavuzundan daha insaflı. Kullanım kılavuzunda "Her 1000 km.de bir" , servisler de "Her 3000 km.de bir" yağ değişimi öneriyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)