Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Motor Yağı Değişim Periyodu Bilmecesi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Kasım 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 500R-CB650F
    Herkese iyi günler,

    Aklıma takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum. 2016 model Honda Cb650f sahibiyim. Geçen gün kullanma kılavuzuna bir bakayım dedim. Periyodik kontrol ve servis aralıklarında yağ ve filtre değişim için 6k km yada 6 ay demiş. Buraya kadar sorun yok. Esas sorun, 'honda cb650f user manual' diye google da aratınca ortaya çıkıyor. Orada da 'ilk 1k sonra 12kya kadar bas devam et hacı' diyor. Ve zaman sınırlandırması da yok. Şimdi sizlere soruyorum. Biz enayi miyiz? Neden her 6binde gidip 500 lira hem bayılıyoruz? Şimdi bir çok kişi yol şartları yakıt vs diyecek. Ama inanın alakası yok. Türkiyenin şartları ne Abd'den ne de Avrupadan aşağıda değil. AÇık ve aleni şekilde istismar olduğunu düşünüyorum.
    Memlekette kötü yakıt yok. Kim ne derse desin, ne iddia ederse etsin benzin konusunda kimse hile yapamaz. Yağ deseler ya motul ya da ipone kullanıyoruz. Filtrelerde kötü mal kullanmıyoruz. Ama elin avrupalısına, amerikalısına yapamadıklarını da bize yapmasınlar...
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    20 Mart 2018
    Hyosung motosikletim var servis 2000km de bir yağını yağ filtresini hava filtresini değiştiriyor. Kitapçıkta her 4000de bir yağ ve yağ filtresi değiştirilmesi, her 12binde hava filtresi değişimi belirtilmiş. Şahsi fikrim olarak Türkiye'de bu konu kötü yol koşulları benzin vs. bakımından servisler tarafından istismar ediliyor. Garantili motosiklet olunca insanın elinden bir şey gelmiyor malesef.

  3. #3

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Şu başlıklara da bir bakın:
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...raliklari.html

    http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...raliklari.html

    Bu forumdaki Nc700x/750x başlığında da, face grubunda da tartışması yapılmıştı. Onlarda da yurtdışı kitapçıklarda 12000km iken(zaman sınırlaması yok) Türkiye'de 6000km veya 6 ay'a çekilmesine(2-3 sene kadar önce idi sanırım) isyan etmişlerdi. Bahane de "Türkiye şartları", ama hemen yanımızdaki Yunanistan'da halen 12binkm bakım aralığı.
    Honda tarafında da karışık açıklamalar vardı;

    Bir açıklamada "o 6bin km bakımları uzatmalı garantinin devam etmesi için, yoksa 12bin'de bir getirirseniz normal garanti bozulmuyor" derken diğer başkası "6bin'de bir ya da 6ayda bir getirmezseniz garantiden çıkıyor" demişti. Ve garantiden çıkartılanlar da olmuştu. Ve Honda Türkiye alenen bu olayı Türkiye'deki sistemine yerleştirdi, kimse de birşey yapamadı.

    Canım Türkiye'mde isteyenin istediği gibi at koşturması meselesi kısacası

  4. #4

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı Xyma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese iyi günler,

    Aklıma takılan bir soruyu sizlerle paylaşmak istiyorum. 2016 model Honda Cb650f sahibiyim. Geçen gün kullanma kılavuzuna bir bakayım dedim. Periyodik kontrol ve servis aralıklarında yağ ve filtre değişim için 6k km yada 6 ay demiş. Buraya kadar sorun yok. Esas sorun, 'honda cb650f user manual' diye google da aratınca ortaya çıkıyor. Orada da 'ilk 1k sonra 12kya kadar bas devam et hacı' diyor. Ve zaman sınırlandırması da yok. Şimdi sizlere soruyorum. Biz enayi miyiz? Neden her 6binde gidip 500 lira hem bayılıyoruz? Şimdi bir çok kişi yol şartları yakıt vs diyecek. Ama inanın alakası yok. Türkiyenin şartları ne Abd'den ne de Avrupadan aşağıda değil. AÇık ve aleni şekilde istismar olduğunu düşünüyorum.
    Memlekette kötü yakıt yok. Kim ne derse desin, ne iddia ederse etsin benzin konusunda kimse hile yapamaz. Yağ deseler ya motul ya da ipone kullanıyoruz. Filtrelerde kötü mal kullanmıyoruz. Ama elin avrupalısına, amerikalısına yapamadıklarını da bize yapmasınlar...
    Abi çok yazıldı çizildi bunlar yıllardır ya
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  5. #5
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    Ülke geneli benzin kalitesi benzer ancak avrupaya göre kalitesi düşük. Bu da yağın erken bozulmasına sebep oluyor. O nedenle yağ değişim aralıkları kısa. Kullandığım motor (NC 700 X) için konuşursam motorun çalışması, sesi, performansı 7000KM sonra değişiyor zaten. Bu nedenle ben kendi motorum için 6000 km yağ değişim aralığını mantıklı buluyorum. Bakımlarını da aksatmış bir motoru almazdım.

  6. #6
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    2015 xmax için şahşen ben 3000 km veya 3500 de değişimi yapıyorum 5000 km durmaz bence bu araç

    Ancak şu konuda var sürekli yüksek devir çevirirseniz bence yağ erken bozulur 10-40 normal yağ koyuyorum viziko tutuyor ama 5100 veya 7100 değil kuru debriyaj zaten

  7. #7
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    tam sentetik yağ kullanmanız şartıyla ben 12.000 kilometrede bir değiştirmenizin taraftarıyım.

  8. #8
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    motorun kullanım kılavuzunda kaç yazıyorsa ona uymaya çalışıyorum ama benim motorumda yağ filtresi yok adamlar 8000 de bir değişim demiş ben 5000 de değiştiriyorum yağı

  9. #9

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    bu evrede , honda su gibi yağla giderse kısa sürede parça parasından iyi sokar , malum dünyada ve hondada kriz var , ürettiği arabaların sacından bile çalıyor,

    tabi bu cahil söylemi ciddiye almayın ama bence böyle bir durum var arkadaşlar ,

    kendi yağını değiştiremeyen adam motorcu değildir ve o yağı değiştirin arkadaş erkenden ve sürekli ,

    cb125 e yağını dün değiştirdim 1250 km olmuştu , yağ mahvolmuş 30 tl lik yağ ,

    r6 da baktım 4250 km olmuş yağ halen sıfır gibi , 10 bin km giden bir yağ , ama vites geçişleri zorlanmaya başladı değiştireceğim litresi 110 tl

    ve 3lt gidiyor ,,

    bunu yapın arkadaşlar dandik yağ koyuyorsanız mecbur erken değişin , motor taze yağı sever, su gibi yağ ile çok gitmeyin , zamanla ısılar artar motorun keçelerden terleme yapar , ömrünü yer.

    zaten hepimiz motorları hayvan gini şi yapıyoz , etmeyin eylemeyin.
    computeus bunu beğendi.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Benim 1.3 litre yag aliyor 3000 de degisiyorum xmax ne kadar devir ceviriyorki yakmiyor fazla

    R25 ler cok yakiyor ben benzin hem yag

  11. #11
    inzell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2010
    Ben globalin hazırladığı manuali referans alırım.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    xmax_250 ABS 2015 + Sepetli 52 litre
    Alıntı inzell adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben globalin hazırladığı manuali referans alırım.
    xmax için tr de de 3000 globalde 3000 ?


    yağlı hava filtresi kullanırsanız süre biraz daha uzayabilir bence

  13. #13

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı istanbu_gezg adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    xmax için tr de de 3000 globalde 3000 ?
    ...
    Hayret onu nasıl 1500'e düşürmemişler. "O kadarı da ayıp olur artık." mı demişler acaba?!!?

  14. #14

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Full sentetik (%100) kendini ispatlamış bir yağ kullanırsanız motorunuzda 500 cc üzeri kaliteli bir Japon ise yağı 30 bin dede değiştirirsiniz birşey olmaz.. Marka verimlilik için en alt seviye referansı baz alır. Ancak hintli yada çinli motorun yağ ile ilişkisi çok daha kısa süreli olabilir. Burada iki kaliteli enstrumanı bir araya getirmek gerekiyor.

  15. #15
    Erenk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Şubat 2017
    Motosikleti
    Honda CBR500R(2018)
    Yav arkadaş madem böyle bir çifte standart var peki bunu şikayet edebilceğimiz bi kurum kuruluş yok mudur? 3000 de bir veya 3 ayda bir gelmezsen garantiden çıkar derseler bunu da yiyeceğiz galiba.

  16. #16

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Alıntı Erenk34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yav arkadaş madem böyle bir çifte standart var peki bunu şikayet edebilceğimiz bi kurum kuruluş yok mudur? 3000 de bir veya 3 ayda bir gelmezsen garantiden çıkar derseler bunu da yiyeceğiz galiba.
    Aslında marka yetkili servisleri global prosedür ve marka standardını uygulamak zorunda..Kitapçıktaki prosedür uygulandığında Garantiden çıkar diyemezler. Ancak servisler "gıcıklık" yapabilir. Zaten bu yüzden motosiklet servisleri dikiş tutturamıyor..

  17. #17
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Service Manuel ne diyorsa o.
    Kullanım tarzım ayda yılda bi top speed denemeli haricinde motosikletin en az yaktığı devirde vites değiştirip yol almalı. Hal böyleyken bakım aralığı 5000 olan motosikletimi 2000de bakıma sokmam.
    Shell advance 15-50 sentetik yağ tavsiye etmiş kitapçık, gidipte motul ipone vs peşine düşmem. Ama kullanım tarzım böyleyken bile 5000 olan bakım aralığını 4000e çekerim ki içim rahat etsin 😊

  18. #18
    fz6_fazer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2010
    Şehir
    alanya
    Motosikleti
    ybr 125 esd
    ybr esd kullanıyorum,servis kitapçığı 6bin kmde yağ değiştirilmesi gerektigini yazıyor.
    Yetkili servisler ise 2binde değiştirecegiz diyor.
    Peki kullanma kılavuzunu yazan mühendis,seyyar satışını? muhattap olmaya gerek yok
    61binde Ybr'em 5binde yağını kendim değiştiriyorum,yurt içi,yurt dışı,turlara çıktım,gezmeye devam ediyorum
    Bakım konusunda,bazende kitapçığa uymuyorum

  19. #19

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı fz6_fazer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ybr esd kullanıyorum,servis kitapçığı 6bin kmde yağ değiştirilmesi gerektigini yazıyor.
    Yetkili servisler ise 2binde değiştirecegiz diyor.
    ...
    Honda da öyle başlamıştı, önce kendi servisleri servise geliş km'sini düşürdü lafla söyleyerek; "motorunu seviyorsan servis kitapçığında yazana göre değil çok daha öncesinde şu şu km'de gelmelisin, yoksa herşey olabilir, sen bilirsin" dediler. Millete iyice empoze ettiler, sonra da Honda Türkiye resmi olarak düşürdü servis km'lerini. Yetmedi, "Bu millete müstehaktır, malları değerlidir, nasıl olsa sesleri çıkmaz" deyip "Kullanmasan bile 6 ayda bir servis zorunluluğun var, gelip öptüreceksin, yoksa garantini bozarım" diye tehdit ederek ekstra geçirdi. Millet de alıştığı için çok da birşey demedi, diyenler de küçük bir azınlık olarak kaldıkları için bir etkileri olamadı, en fazla garantilerini bozup resmi servise gitmeyi bıraktılar.

    Yamaha da aynı yoldan gidiyordur, yarın birgün resmi olarak da "2000km'de bir servis" ibaresini kitapçıklarında görebilirsiniz sanırım. Diğer tüm firmalar da hemen hemen aynı yolu izliyorlar, al birini vur ötekine.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Bizim servisler, kullanım kılavuzundan daha insaflı. Kullanım kılavuzunda "Her 1000 km.de bir" , servisler de "Her 3000 km.de bir" yağ değişimi öneriyor.
    mehmetseza bunu beğendi.


1. sayfa 123 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)