Türkiye akdeniz iklimi olduğu için 6.000 km de bir değiştirilmeli, nem yüksek.
Zaten ortalama 8 binde çamurlaşıp kıvamı bozuluyor yağ.Türkiye için klavuzlarda 6 bindir.
Bizde araştırmayıp okuyumayıp düşünmeme enayiliği var o kadar...
Türkiye akdeniz iklimi olduğu için 6.000 km de bir değiştirilmeli, nem yüksek.
Zaten ortalama 8 binde çamurlaşıp kıvamı bozuluyor yağ.Türkiye için klavuzlarda 6 bindir.
Bizde araştırmayıp okuyumayıp düşünmeme enayiliği var o kadar...
Çoğunlukla "Servisler daş mı yesin?" başlığı altında yapılmış bir uygulama.
O kadar uzun olmasa da, yarı yarıya da olmamalı.
Kullandığım araçtan örnek vereyim.Pcx için 2000 km'de yağ değişin yazıyor ama daha geçen de 1200 km'de değiştirdim.Yağ su gibiydi.Bu gözlemi yaptıktan sonra 1500km'yi pek geçmiyorum.
Şahsen asla 12000 km'yi beklemezdim.Kendi yağ değiştirme periyodum kitapçıkta yazan periyottan 4'te 1 azdır.2000km yerine 1500km gibi.
Üstat ben de o scooterdan çevirme işini geç öğrendim. Birgün serviste bakımdayız, kılavuza göre şanzıman yağının değişmesi gerekiyormuş. Servise şanzıman yağını neden değiştirmedin diye fırça atınca adam gülmeye başladı. Meğer bizde şanzıman yağı diye ayrı bir yağ yokmuş
Benim afacanin servis kitapciginda 7500 km diyor yag degisimi, kucuk birsey icin servise goturmustum bakima ne zaman getiriyim dedim 1000+7500 den 8500 civarlari gelebilirsiniz dediler. Madem oyle benimkini neden erken cagirmadilar, türkiye sartlari bize islemiyo mu 😄
Ama bizde iklime uygun yağ koyuyoruz. 10-40 yada 20-50 gibi. Bence iklim etken değil, Toz toprak desen hava filtresi var her 1000 km de bir hava tutulup temizlenebilir(ki yağa fazla bir etkisinin olacağını düşünmüyorum). Bende bu km düşürmenin fırsatçılıktan kaynaklı olduğunu düşünenlerdenim.
hocam 5000 km'de ne kadar eksiltme yapıyor? hiç ölçüm yaptınız mı?
Türkiye'de eğer servis bizzat merkeze bağlı çalışmıyorsa garanti sistemi faso fisodur. Motorda oluşan bir sorunu garanti kapsamında çözdüklerine çok nadir şahit oldum. Zincir garantiye dahl değil, fren ? değil, debriyaj değil, dişliler değil, piston değil, o değil bu değil ee nedir garanti kapsamında olan ?? Fren teli mi :D Adamlar her şeyi kullanıcı hatasına bağlayıp işin içinden çıkarlar. Garantiden çıkmasın diye yağ değişimini on katı ücrete yaptırıyor millet yazıktır..
Piston nasıl değil?
Adam çok sıkıştırmışsınız motoru, hatalı kullanım diyor çıkıyor işin içinden..Sonra tüketici mahkemesi vs. uğraşıyor duruyorsun..
Hava sogutmalı motor kullanıyorum,Önceki motorumdada aynıydı bundada aynı cok sıkıstırırsam 1000 km sakin orta kullanım 1200 de degişiyorum zaten yag 40 lira
Cekirdek aldim okuyorum
Motosiklet yağ ve filtre değişimlerini epeyce yapmışlığım var. Önceleri ben de servislerin para kazanmak amacıyla periyotları kısa tutmaya çalıştığını düşündüm. Fakat, bakımları kendim yapmaya başlayınca iş değişti. Bakım periyotunda 20 bin de bir değiştir yazan hava filtresini 10 bin km. bile kullanamadım. 6 bin km. de değiştirdim. Kısa sürede ve çok fazla kirleniyor. Yağ değişimi 6 bin km. de yazıyor. Ama servisin uyguladığı gibi 3bin km. de yaptım. Toz hava ile beraber motor tarafından emildiği için yağ da çabuk kirleniyor. Servisler fesatlık yapıyor mu bilemem. Fakat memleketimizde çok zengin toz yatakları olduğu kesin...
Tek istisna ben varım.
İngilizce kitapçığa göre 3000 kmde bir,
Türkçe kitapçığa göre 5000 kmde bir yağ değişmeli.
Kn yikanabilir hava filtreleeinde durum nedir arkadaslar ben almak dusunuyorum ?
Bu ölçümü km hesabı üzerinden yapmak yanıltıcı. İstanbul'da 10000km yol 100 saatte alınabilirken Oslo'da (veya ortalaması ne ise) 30 saatte alınabiliyor olabilir. Buna motosikletin 30-40c daha yüksek sıcaklıkta (trafik) çalışacağının getireceği eskimeyi ve yüksek nemi de eklersek çok mantıksız değil sık yağ değiştirmek.
Hava filtresi değişimi de verilmez. Kirlendikçe değiştirilmesi önerilir. Onun da İstanbul'da ömrü 10000km bile değildir.
Kullanıyorum fakat ek maliyet, temizleme ve yağlama ile amorti edebilmesi için bile 3-4 değişim yapmak gerekiyor. Gaz tepkisinde hafif bir iyileşme dışında da gözlemleyebileceğim bir fayda yok. Oem filtreye göre çok daha kaliteli olması dışında pek değer bir yanı olduğunu düşünmüyorum ilk izlenim olarak.
Hava filtresi değişimi benim motorda 24.000'de bir yazmışlar ben 6.000'de bir değiştiriyorum.
Tam 1 yıllık Teknotakip günlüğüme göre benin İstanbul içi ortalama süratim 40km/s (10.000km -> 250 saat yapıyor), benim motorun bakım aralıkları 6.000km -> 150 saatte bir bakım oluyor...
K&N yüksek devirde motoru biraz daha canlı hale getirebilir ancak scooter'da devir CVT yüzünden dar bir bantta kalır, tam performans alabilmek için - en azından - bagalarla oynamak da gerekecektir. Scooter için K&N değmez bence.
Meseleyi sadeleştirmeye çalışırsak; öncelikle her motor aynı değildir. Her motorun materyal kalitesi , sürtünmesizlik başarısı, ısıya olan tepkisi vs de aynı degildir.. Bazı motorlar efsanedir, mercedes 200d motoru, toyota atmosferik benzinli motoru, ısuzu motoru , bana göre eski cbf600 honda motoru, fazer 600 motoru vs vs..
Japon motorlarının ( tabi burda ucuz maliyetli commuterleri kasdetmiyorum ) yağ ile ilişkisi çok daha iyidir. Adamlar güzel motor yapıyorlar.. Avrupalı alırsın yağ eksiltir vs.vs..
özeti kaliteli bir japon motosikletin varsa full sentetik iyi bir yağ kullanıyorsan mükemmel uyumu yakalamışsın demektir. Yoksa motorun başarılı değilse yağı erken değiştirmenin de çok bir faydası yok..
Kaliteli motor + Kaliteli yağ bu işin matematiği
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)