Haydaaa :D Bu arada bir bakayım yağ bakımı kaç km de imiş :D
Bence çıkan yağa göre davranılmalı. 4k'da boşalttığınız yağ hala iyi durumdaysa demekki daha fazla km gidebilirsiniz veya tam tersi. Her motosikletin sürtünme ve devir aralığı bir değil sonuçta. 390'dan 6k'da çıkardığım yağ su gibiydi mesela bu durum bana daha erken değişmem gerekdiğini söylüyor zaten.
Üreten firmanın canı cehenneme ben motorun bana ne dediğine bakarım :D
birazdan damlar "omo türkiye bonzon yol kotoo" terör örgütü.
hayatında yurtdışına çıkmamış vatandaşlar benzin kötü, yol kötü diyor.
dostum sende benzini hüseyinpet'den alma. doğu avrupa'ya git bakalım. 85 oktan benzini dayarlar sana. filtren tıkanır.
şehirler arası yollarda rulman kırarsın, jant kırarsın. git git, kapıkule'den bulgaristan'a. istanbul'dan 3 saatte gidersin. git gör bakalım o sevdiğiniz avrupa'nın yollarını. birazdan alamanyacılarda gelir. omo ordo hoz sonoro bolo yok derler. orası batı avrupa. biz doğu avrupa/anadolu bölgesindeyiz.
başka bir örnek daha verelim: bajaj hindistan'da (kaldı ki hindistan'ın yakıt ve yol kalitesi hatta iklimi türkiye'den daha beter. adamlar sokağa s*çıyor.) pulsar 200 ns'e diyor ki: aga bajaj 20w50 "dts-i" yağ koy 10000 km sonra servise gel yağ değişimi yapalım.
bizim türk ne yapıyor? bajaj'ın haberinin bile olmadığı bir üretici ile anlaşıp "dts oil" marka etiketi ile orijinal dts-i yağ ile akalası olmayan 10w50 yağı "aga sizin orijinal yağ bu" diyip 5000km'de bir servse gel diyor. sonra o sevgili servisler 10w40 yağ koyuyor, vites zor geçiyor, motor sıkıştırınca supap kırıyor falan falan...
facebook grubunda okudum 2500'de bir pulsar'a yağ değiştiriyormuş. daha iyiymiş. sonra cari açık falan anlat anlatabilirsen.
hele hele bir vatandaş gördüm 15 günde bir yağ değiştiriyormuş hahaha...
servis manüeli ne derse onu yaparım. 20w50 diyor 20w50 koyarım. orijinal dts-i yağ tr'de yok. 5000k de yağ değiştir diyor değiştiririm.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)