Motor Yağı Değişim Periyodu Bilmecesi
Reklamlar
-
bursagsli adlı üyeden alıntı
bir de bu motora bazı servisler tam sentetik yağ koyuyor kesinlikle kullanma. Zamanla debriyajdan uğultu geliyor
Yok zaten artık bakım aralığına göre değişmesi gereken ne varsa alıp kendi ustama götürüp değiştirtiyorum. Hangi km.de ne değişmişse de kaydediyorum bir yere. Adamın da başında bekleyip izliyorum. Hem daha ekonomik oluyor hem de içim rahat ediyor. Motul 5100 de kullandım ama benim motora Castrol Power 1 daha iyi geliyor. Tam sentetik hiç kullanmadım.
Reklamlar
-
Servislerin çoğu 10-40 viziko tutmayan arabaya koyulan ucuz yağlardan koyuyor 40 lık teneke alıyor motul kutusuna koyuyor oradan dolduruyor ;)
yağ bir geldi her tarafı yağ içinde abi dedim doldurup gerimi çektin :D elimden bulaştı diyor lan elinde eldiven var :D:D:D
birşey diyemedim viziko tutsa ses etmicem yağ dese gene etmicem motul kutusuna koyması beni bitiriyor :D
-
Serdar Baba adlı üyeden alıntı
hocam 5000 km'de ne kadar eksiltme yapıyor? hiç ölçüm yaptınız mı?
Motora göre değişir, normalde hiç eksiltme olmaması gerekir, yağın ısınmasından buharlaşmasından ve sekmanların çok minimal gömlekte yağ bırakmasından dolayı 50ml 100 ml elsiltme görülebilir 5000 km de bu normaldir.Tekrarlıyorum normal herhangi bir motor 50 100 ml harici veya hiç! kesinlikle eksiltme yapmaması gerekir.
-
hortlatacak konu buldum.
ne oldu son durum.
bakım aralığın kısalması servislerin para kazanma isteği mi. yoksa gerçekten motosiklet için gerekliliği mi
-
Bakım aralıkları vahşi bir şekilde kısaltılmış honda servislerinde 8000 km olan bakımlar 2000 km ye çekilmiş. Bende 4000 km de bir yağ değiştiriyorum ki onu da servise götürüyorum ufak tefek tamiratlarda halledip geçiyorlar diye.
-
Bakkaldan sakız alıp ekonomiye can verme meselesi gibi, lütfen servislere de can verin.
her 50 km de bir zincir yağlamaya ve 100 km de bir zincir temizlemeye özen gösterin.
Özellikle kışları 200 km de bir yağ değiştirip, 500 km de bir tekeri değiştirmeyi unutmayın.
mesela ben motoru bakıma soktum, eve geldim bakım zamanı gelmiş geri bakıma götürdüm 1 haftadır daire ciziyorum
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Bakkaldan sakız alıp ekonomiye can verme meselesi gibi, lütfen servislere de can verin.
her 50 km de bir zincir yağlamaya ve 100 km de bir zincir temizlemeye özen gösterin.
Özellikle kışları 200 km de bir yağ değiştirip, 500 km de bir tekeri değiştirmeyi unutmayın.
mesela ben motoru bakıma soktum, eve geldim bakım zamanı gelmiş geri bakıma götürdüm
1 haftadır daire ciziyorum
Millet motorunuz için yağı 1000 km erken değiştirin kafanız rahat olsun diyor da benim motorda öyle yaparsam sonsuza kadar yağ değiştirmem gerek.
-
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Millet motorunuz için yağı 1000 km erken değiştirin kafanız rahat olsun diyor da benim motorda öyle yaparsam sonsuza kadar yağ değiştirmem gerek.
millet manyak
Ben bajaj kullanıyorum, benim kitapcıkta 5 bin km de bir değiştir diyor. ustaya sordum 5 binde bir değiştirsen birşey olmaz ancak geçişler falan tertemiz olsun diyorsan 2500 de bir değiştir dedi.
motul yağ koyuyorsun 1000 km de performansı düşüyorsa zıçayım o yağa, ayçiçek yağı koy daha iyi.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
Benim motora Motul 7100 full sentetik kullanıyorum, 0-6.000km arası vites atma hissiyatı aynı. Sanırım yurt dışında bakım aralıkları 6.000'den de fazla...
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Benim motorun kitapçığında yağ değişimi 10.000 Km'de bir, yağ filtresi değişimi 20.000 Km'de bir, hava filtresi değişimi 40.000 Km'de bir değişim diye yazıyor. Yamaha servisine de sordum, 5.000 Km'de bir yağ ve yağ filtresi değişimi, 10.000 Km'de bir de hava filtresi değişimi için gel diyor. Hangisinin sözüne güveneceğiz şimdi?
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
ya malı yapanın sözüne inanıp gerektiği aralıklarla değişim yapcas.
ya da malı japonlar yaptığı halde. siz ne bilirsiniz la değişikler bunun oluru bu deyip bizim esnaflara inancas
yada iki tarafta üzülmesin diye
yurt dışı 12 yurt içi 6 bin olan bakımı
3 ordan 3 burdan kardeş payı yapıp 9 binde yapcas
-
Bu yağ değişimi işi motosiklet kullanıcıları olarak abartıldıkça abartılıyor. Üretici ne diyor ise ona uyulması taraftarıyım. Gerisi hem çevreye hemde cebe zarar.
3 bin de 4 bin de yağ mı değişir yav. Motor çok yüksek devir çeviriyor olayına girmek ayrı bir saçmalık. Çoğu atmosferik araçta özellikle japonlar 7 bin civarlarında devir çeviriyor. Onu geçtim dizel araçlarda bu kadar sık değil ki çalışma sıcaklıkları benzine göre yüksektir dizellerin.
-
Ben vites geçişlerindeki değişime ve motorun sesine bakarım. Eğer uzun süredir motosiklet kullanıyorsanız ve altınızdaki aracı tanıyorsanız, yağ değişim zamanını motorun sesi ve vites geçişlerine bakarak anlayabilirsiniz. Eğer bu yetkinliğe sahip değilseniz kılavuza uymakta fayda var. Ayrıca yağ motorun kanıdır, uzun süreli ve sağlıklı motor kullanmak isteyen yağ konusuna çok dikkat etmeli, 10-20 liranın hesabını yapmamalıdır.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
Bakkaldan sakız alıp ekonomiye can verme meselesi gibi, lütfen servislere de can verin.
her 50 km de bir zincir yağlamaya ve 100 km de bir zincir temizlemeye özen gösterin.
Özellikle kışları 200 km de bir yağ değiştirip, 500 km de bir tekeri değiştirmeyi unutmayın.
mesela ben motoru bakıma soktum, eve geldim bakım zamanı gelmiş geri bakıma götürdüm
1 haftadır daire ciziyorum
200 km de ney 500 de ney ? bir bakayım kimliğe ne vatandaşı yazıyordu :D yanlışlık var :D
-
Benım motor filtre değişimiyle beraber 1,9 lt yağ alıyor. Servis manuelinde 10.000 km'de bir yağ değişimi tavsiye ediliyor. Lakin motorun yaşına ve benden önceki sahiplerinin bakım alışkanlıkları nedeniyle 200 ml/1000 km yağ eksiltmesi var, (mavi duman yok, yağ kaçağı yok ama eksiltme var)Ben 3000 km'de bir yağ değiştiriyorum.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
ya malı yapanın sözüne inanıp gerektiği aralıklarla değişim yapcas.
ya da malı japonlar yaptığı halde. siz ne bilirsiniz la değişikler bunun oluru bu deyip bizim esnaflara inancas
yada iki tarafta üzülmesin diye
yurt dışı 12 yurt içi 6 bin olan bakımı
3 ordan 3 burdan kardeş payı yapıp 9 binde yapcas
Motosikleti tasarlayan ve üreten adamlar dünyadaki bütün koşulları da hesaba katarak 12.000 km de bir diye kullanma klavuzlarına yazıyor bizim buradaki aç gözlü marka temsilcileri Türkçe klavuza 6000 km de bir yazıyor.Hangisinin doğru olduğunu tahmin etmek sanırım çok zor değil.
Bir kaç farklı marka temsilcisi ile röportaj izlemiştim baheneleri hep aynı.Türkiye'de yol koşulları çok tozlu,benzin kalitesi bilmem ne blaa blaaa....Bir kere Türkiye'den benzin kalitesi gayet iyi,benzin kalitesi kötü olsa zaten bunu çalışma sırasında belli eder.Yol koşulları toz bahane ediliyorsa hava filtresi denen bir icat var motosiklet her türlü koşulda içeri temiz hava alsın diye tasarlanmış.Yani özetle tamamen bizim buradaki aç gözlü esnafın uydurması.
Bunların yanında zaman olarak 1 yılı geçirmeyi pek tavsiye etmem.Bir de motorun kmsi ilerlediyse,biraz yıpranmaya başladıysa tabii ki de değişim aralıklarını kısaltmakta fayda var.
Özgürlüğün en büyük düşmanı halinden memnun kölelerdir.
-
bizde 3 scooter 1 motor var.125cc sym scooterlardan bırısı sadece ilçe içinde kullanılıyor oğlum biniyor bakım kitapçığında 3000km diyor ve o bakım aralığında degısım yapıyorum renk hafıs kararmıs ve eksıltme yok.diğer aynı marka 125 lık sym ye hanımla biniyoruz ve uzun yol yapıyoruz 2000km de yag yarı yarıya azalıyor 400ml ekslıtıyor ama ne yag atıgı var ne mavı duman.şehirde kullandığım 250 cc syy maxıscooter da 3000km de bakım dıyor ben 5000 km de bır yapıyorum bakımı hıc bır yag eksıltme yada performans dusuklugu gozlemlemedım.yıne sehırde oğlumun kullandıgı suzuki gsrx 250 var maalesef 2,2lt yağ kapasıtelı bu motor 5000km bır bakım yazan perıyotta 1 lt yakın yag yakıyor.ne mavı duman var ne de motorun herhangı bır yerınde yag atıgı kacagı.demem o kı motorun kullanım alanı, zamanı , şekli yağ değişiminde onemlı bır faktor.
-
oldcockroach adlı üyeden alıntı
200 km de ney 500 de ney ? bir bakayım kimliğe ne vatandaşı yazıyordu :D yanlışlık var :D
hele ki sen cıbır kullanıyorsun, senin 100 km de bir periyodik bakım yaptırman lazım :D
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
tommygun adlı üyeden alıntı
Benım motor filtre değişimiyle beraber 1,9 lt yağ alıyor. Servis manuelinde 10.000 km'de bir yağ değişimi tavsiye ediliyor. Lakin motorun yaşına ve benden önceki sahiplerinin bakım alışkanlıkları nedeniyle 200 ml/1000 km yağ eksiltmesi var, (mavi duman yok, yağ kaçağı yok ama eksiltme var)Ben 3000 km'de bir yağ değiştiriyorum.
Er6f, versyslerin zaten belli bir yıl arasında yağ eksiltme doğuştan var.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
hele ki sen cıbır kullanıyorsun, senin 100 km de bir periyodik bakım yaptırman lazım :D
Sen hepten fransız yağ ve lastik, japon yedek parçacı ajanı çıktın :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)