CBR250 İKİ FARKLI YAĞ KOYMA
Reklamlar
-
Yağı değiştirmeden önce ustayı değiştir.
2 farklı yağı motora koymanın kısa vadede bir zararı olmaz. Sonuçta çalışan parçalara her türlü o yağ ulaşacak ve sürtünmeyi azaltacak. Sadece vites geçişi gibi hissiyatta farklılıklar olur. Kullanım sırasında ciddi bir fark hissetmiyorsan boşuna yağ değiştirme masrafı yapma. Bu şekilde kullan bir süre sonra normal şekilde değiştirirsin yağı.
Reklamlar
-
yorumları okudum sorun olabilir diyende var olmaz diyende yağ masrafı önemli değil 90 100 tl bişey sorun olacak ise değiştirim olmaz ise de değiştireyim diyorum kafam rahat olsun galiba 500 100 km sürmeylede sorun olmaz
-
Oray bir daha gitme, artan yağları sana ittirmiş, kibarca
-
-
artan yağ ittirdi felan yok iki yağıda ben kendim açtım kapağını egsozdan farklı ses geliyordu bazen yağdan olabilir diye bu şekilde deneyelim dedi.
-
Asikurt68 adlı üyeden alıntı
artan yağ ittirdi felan yok iki yağıda ben kendim açtım kapağını egsozdan farklı ses geliyordu bazen yağdan olabilir diye bu şekilde deneyelim dedi.
Hiçbir yerde iki yağın birbirine karıştırılacağı yazmaz üreticiler viskosite değerlerini boşuna yazmıyor
-
Asikurt68 adlı üyeden alıntı
artan yağ ittirdi felan yok iki yağıda ben kendim açtım kapağını egsozdan farklı ses geliyordu bazen yağdan olabilir diye bu şekilde deneyelim dedi.
Böyle bir çözüm mü var hocam kesin gitme
Az silindir, çok iş
-
Versys Yağ Toplam yağ kapasitesi 2.3lt
Filtre Değiştiğinde yağ kapasitesi 1.8lt
Yağ markası yada viskosite her yağ değişiminde biribiriyle 500ml karışıyor
-
Bende de 400 ml eneos ile 500 motul var karıştırsam mı merak ettim. Her ne olursa olsun karıştırmayı düşünüyorum ama
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Mühendisler gelir şimdi de ben genede söyleyeyim. İlk çalıştırdığında akışkanlar farklı die motor bir süre eksik yağ ile çalışacak. Sonra yavaş yavaş diğer yağda ısınacak vsvsvs... Benim arabada 0w30 dizel yağ mevcut. Kışın kar yağdığında araba eksik yağ uyarısı yakıyordu. Adam gibi bir otoparka çekip baya bir ısınmasını bekledim.
:D cidden öyle birşey mümkün mü , arkadaşın bu konusundan sonra , çok düşündüm , lt 110 tl olan kawasaki elf yağını lt 30 tl olan petrol ofisi yağını :D birde lt 50 tl felan olan motulü karıştırdım , oranlar pahalı yağ % 50 motul % 25 po % 25 :D
merak ediyorum ne olacak , yağın rengi açık yeşil oldu , cb 125e ye koydum 900ml kadar . ver ateşi
-
Mossberg500 adlı üyeden alıntı
Sen denilenlere bakma, ustadan iyimi bilecekler, aynı marka ve model yağın, hatta ikiside yarım sentetik, karışmasindan birşey olmaz. Şimdiki yağlar çok teknolojik, eskiden biz ne yağlar koyar binerdik. İki farkli vizkozite de yağ karışır, ortalama bir vizkozite olur. Merak etme, yola devam.
Saçma gibi gelecek ancak sn Mossberg500' ün dediği genel olarak doğrudur.
Aynı nitelikte farklı vizkozitedeki aynı marka model yağı alır karıştırırsanız, arası değerde vizkoziteye sahip bir motor yağı elde edersiniz.
Doğru bir hareket mi derseniz, değil. Motora zararı olur mu derseniz; üreticiniz her iki vizkozite endeksindeki yağı da kullanılabilir olarak talimatta belirttiği için sorun çıkması muhtemel değil.
Ancak unutmayın ki şu anda vizkozite indeksi rastlantısal bir motor yağı kullanıyorsunuz. Bahsettiğiniz gibi "-... bir de böyle deneyelim" diyerek daha farklı birşey yapmış olsaydınız büyük ihtimalle sıkıntı yaşayabilirdiniz.
Şu anda yaşayabileceğiniz sorunlar genellikle debriyaj kavraması ve ara hızlanma ile ilgili olacaktır. Motora bu şartlarda kısa vadede zarar vermeniz olası değil. Yine de tekrar bu tip bir deneme yapmaktansa üreticinin belirttiği yağ sınıfında kaliteli bir motor yağını kullanmanızı öneririm. Bu konuda Putoline/Ipone/Motul bilinen ve kendini kanıtlamış markalardır, Motul5100 sınıfında (yarı sentetik) 5W-30 / 15W-50 aralığındaki bir yağda karar kılıp onda devam etmenizi (üreticiniz 10W-30 yarı sentetik önermektedir) öneririm.
-
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Saçma gibi gelecek ancak sn Mossberg500' ün dediği genel olarak doğrudur.
Aynı nitelikte farklı vizkozitedeki aynı marka model yağı alır karıştırırsanız, arası değerde vizkoziteye sahip bir motor yağı elde edersiniz.
Doğru bir hareket mi derseniz, değil. Motora zararı olur mu derseniz; üreticiniz her iki vizkozite endeksindeki yağı da kullanılabilir olarak talimatta belirttiği için sorun çıkması muhtemel değil.
Ancak unutmayın ki şu anda vizkozite indeksi rastlantısal bir motor yağı kullanıyorsunuz. Bahsettiğiniz gibi "-... bir de böyle deneyelim" diyerek daha farklı birşey yapmış olsaydınız büyük ihtimalle sıkıntı yaşayabilirdiniz.
Şu anda yaşayabileceğiniz sorunlar genellikle debriyaj kavraması ve ara hızlanma ile ilgili olacaktır. Motora bu şartlarda kısa vadede zarar vermeniz olası değil. Yine de tekrar bu tip bir deneme yapmaktansa üreticinin belirttiği yağ sınıfında kaliteli bir motor yağını kullanmanızı öneririm. Bu konuda Putoline/Ipone/Motul bilinen ve kendini kanıtlamış markalardır, Motul5100 sınıfında (yarı sentetik) 5W-30 / 15W-50 aralığındaki bir yağda karar kılıp onda devam etmenizi (üreticiniz 10W-30 yarı sentetik önermektedir) öneririm.
ikiside 10w-40 olan başka marka yağı karıştırsak çok sorun olur mu ? biri eneos diğer motul 3000
-
oktayakgoz adlı üyeden alıntı
ikiside 10w-40 olan başka marka yağı karıştırsak çok sorun olur mu ? biri eneos diğer motul 3000
Her ikisi de MA standardını karşılıyorsa, her ikisi de madeni (Motul3000 madeni yağdır) ise, her ikisi de üreticinin belirlediği aralıktaki viskozitede yağlar ise çok sorun olmayacaktır. Ancak tekrar belirtmek isterim ki doğru bir hareket değildir.
Sonuçta motor yağının kalitesini belirleyen, yağın içindeki katıklardır. Her iki markanın da aynı katıkları (deterjan katıklar, adezyon ve kohezyon düzenleyiciler, asit engelleyiciler, mikroorganizma oluşumunu önleyici katıklara kadar...) kullanıp kullanmadığını, ne oranda kullandığını sadece üreticisi bilir. İki farklı marka karıştığında yağın kalitesi de doğru oranda bundan olumsuz etkilenecektir. O yüzden aynı markaların yukarıda belirttiğim şart ve koşullarda karışmasında hayati sakınca yoktur. Ancak kesinlikle ve kesinlikle karıştırılmalarını önermediğimi de tekrar hatırlatmak isterim.
-
Asikurt68 adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar motorum cbr 250 yağ değişim zamanı gelmişti ustayla yağ koyduk bir sorun vardı küçük bi yağdan olabilir dedi usta önceki yağ 5100 10 40 motul dü bu sefer farklı koyalım dedi usta yine motul koyduk 5100 ama 1 litresi 10 30 yarım litresi 15 50 koyduk sizce yanlış mı yaptık sorun olurmu bu durum tamamı 10 30 olsa neyse diyeceğim ama yarısı 15 50 farklı olunca zarar verir mi acaba motora
Kardeşim 2 yağ da farklı cbr 250 gibi masraf açacak bir motora bu nedir?
2 litre yağ 5100 al zaten olsun olsun 70 lira 3000 km gidiyor acıma sende lütfen doğru yağ koy motora 2 viziko değeri farklı katımı çamurmu beli değil
viziko tutusun marka da farklı olur ama şu an yaptığın bence doğru değil
-
yağı döküp yeni yağ koymaya karar verdim gecenki koyddugum yağ 10w40 dı vites geçişi felan sorunluydu bu sefer 10w30 koysak ne olur cbr250 ye en uygun hangisi sizce
-
Asikurt68 adlı üyeden alıntı
yağı döküp yeni yağ koymaya karar verdim gecenki koyddugum yağ 10w40 dı vites geçişi felan sorunluydu bu sefer 10w30 koysak ne olur cbr250 ye en uygun hangisi sizce
motoru kısa mesafe gitgel kullanıyorsan 10-30 daha iyidir , yaz mevsiminde otoyolda tapagaz giderim dersen 10-40 , fabrika tavsiyesine da bakmak lazım , E4 bazı motorlara artık 0-30 çok ince bir yağ konuluyor..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
motoru kısa mesafe gitgel kullanıyorsan 10-30 daha iyidir , yaz mevsiminde otoyolda tapagaz giderim dersen 10-40 , fabrika tavsiyesine da bakmak lazım , E4 bazı motorlara artık 0-30 çok ince bir yağ konuluyor..
genelde kısa mesafede kullanıyorum en fazla 50 km yapıyorum onda da en fazla 150 160 yapıyorum kısa süreli
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)