Yarı Otomatik Şanzuman sorunu
Reklamlar
-
10 aydır 50cc cup motor kullanıyorum, 2 bin bakımına az kaldı, Şanzımanda şöyle bir problem var, bazen 3 den 2 ye vites geçirirken, tıkır tıkır bir ses geliyor, sonra hemen geçiyor,, Bu neden kaynaklanır? Çok düşük hızlarda gerçekleşiyor bu durum.. Sadece 3 den ikiye geçerken var, yeni oluştu.. Motoru sehpaya kaldırdım teker boştayken denedim.. vitesleri 1,2,3,4 yükseltiyorum sorun yok, tekrar 4,3,2,1 düşürüyorum sorun yok, 3 tur sonra bu sesi duyuyorum..
Reklamlar
-
Kendi açtığım konuya kendim cevap vereyim.. Gittim servise durumu anlattım.. Bu benim vites düşürürken tam basmamamdan veya devir düşüklüğünden kaynaklandığı belirtildi.. Şanzuman da problem yokmuş..
-
Cuplarda vites düşmede öyle olması normaldi bildiğim kadarıyla. Çok yığılıyor, yavaş basarkende dişlilerden tıkırtı gelir.
-
Ben de her viteste oluyor, o debriyajla alakalı ve bildiğim kadarıyla da normal.
-
Bendede cup yarı otomatik var. Evet, 3'den ikiye bazen tam geçmiyor. Tıklayîp geçiyor. Durarken veya çok yavaş guderken. Topukla iyi bassmıyordum. Vites pedalını bir kademe öne ayarladım. Şimdi ayağımı basamağa koydummu, ayağımı basamakdan kaldırmadan, ayakucuyla ve topukla vites pedalına yeterince baskı uygulayabiliyorum.
Vitrs pedalını bir vida tutuyor. O vidayı söküp pedalı dişli milden çıkarıp kademe kademe sağ veya sola çevirip tekrar mile geçirip vidalanabilinir. Oturuş pozisyonuna göre uygun açıda ayarlanabilinir. Bazen montajda kademe aşşağı veya yukarı takılıyorda olabilir.
-
Eski motorum cryptonda,vites pegine basili tutunca boşta kaliyordu,farkli marka cub motorlarda kullandim amma yamahanin dadı ayriydi..vitesler yağ gibi geçerdi..
Vites peginin altindaki civata vasitasiyla kavrama ve ayrişma mesafesi ayarlaniyordu.
-
Benim 2018 model yarı otomatik hala öyle, vites pedalı ileri veya geri basılı tutnca her vitesden boşa alıyor. Pedalı bırakınca vitese alıyor. Debriyaj manetsiz, quick shifter
Konu açan arkadaşa bunuda bildirmek isterim, 10w40 yağda bahsettiğin sorunu çok sık yaşıyordum. Yeterince baskı uygulayınca bile tam geçmiyordu. Servis 10w40 en iyisi diyip koymuştu. Kullanı kılavuzunda 15w40 yazıyor. Ondan önce 20w40 koymuştum, tam basmayınca geçmiyordu. 10w40la her 3den 2ye yeçince defalarca basıp bırakınca anca geçiyordu. 100km sonra yine 20w40 koydum. Pedalı ayarladım, artık sorun yok. Dururken bazen biraz takılıyor, oda en kral yarı otomatikde bile halen oluyor.
Sanırım, yarı otomatik şanzımanda 15w40 diyorsa, 10w40 yerine 20w40 iyi bir seçenek. Yarı sentetik veya mineral yağ.
-
Benim Cup modeli Ege50, bizim servisteki eleman çok ilgili sağolsun, Yağ olarak onlarda 20w40 koyuyorlar, Ama bizim ege bölgesi'nin malum sıcaklarından dolayı koyduklarını düşünmüştüm. Soğuk bölgelerde 10w40 koyuyorlar sanırım.. Yalnız bizim motorun kitapçığı yok, hangi yağı koyacağımızı servise sorarak öğreniyoruz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:19 ----------
Benim hayalim, debriyaj manetsiz, chopper veya cruzier motosiklet. Ülkemize motor ithal eden firmalar otomatik yada yarı otomatiği sadece cup ve scooter ile sınırlandırmış.. Biraz araştırdığınızda harley, honda shadow gibi motorlara debriyajsız kullanılır hale getiriyorlar.. Biz bütçe olarak bunlara erişmeyiz ama bir CG motorda debriyajsız kullanmayı isterdim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)