Anket: Oktay Motor,Kuralkan Olayında Sizce Kim Haklı ?
- Katılımcı sayısı
- 47. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
-
Bajaj
-
Oktay Motor
-
İkisi de haklı
-
İkisi de haksız
Oktay Motor,Kuralkan Olayında Sizce Kim Haklı ?
Reklamlar
-
biliyorsunuz ki daha önce böyle bir konu açmıştım.
Oktay Motor'un Bajaj bayiliğinin iptal ediliği açıklandı.
konu ile ilgili ekrem bey sosyal medya hesabından bu açıklmayı yapmıştı.
oktay motor'un forumda yaptığı açıklama ise şu şekilde;
BİLGİLENDİRME
Değerli Bajaj kullanıcıları
Kuralkan ile bayi ve servisliğimiz Kuralkan Bilişim Otomotiv San. ve Dış. Tic. tarafından 01.03.2019 tarihi itibari ile sonlandırıldı.
2018 yılı motosiklet sektörü açısından zorlu bir yıl olduğu için kasım ayında Kuralkan tarafından scooter satabileceğimiz bilgisi geldi. Buna istinaden X markalarla anlaşmalar yaptık.
07.02.2019 tarihinde Kuralkan İstanbul Bayiler Toplantısı düzenledi. Katılım gösterdiğimiz bu toplantıda Kuralkan üç bayi için sadece Bajaj markası satabileceğini belirterek 01.04.2019 tarihine kadar karar vermemiz için süre tanındı. Bizde buna istinaden anlaşmalarımızı yaptığımızdan dolayı ve ayrıca yeni satış sisteminde verilen kâr marjlarının yeterli olmamasını hesaba katarak, geçinmenin zor olacağını ön görüp X markaların bayi satışlarına devam etme kararı verdik.
Bu gelişmelerden sonra Kuralkan bayi ve servislik anlaşmamızı “gördüğü lüzum üzerine” şeklinde gerekçe göstererek iptal etti.
BAJAJ MARKASINI ÖZEL SERVİS OLARAK DEVAM ETTİĞİMİZİ BELİRTİR SİZLER VE BİZLER İÇİN HAYIRLI OLMASINI TEMENNİ EDERİZ.
şimdi benim konudan anladığım noktalar şunlar;
1-bajaj,oktay motor'a scooter satabileceğine dair onay vermiş.
2-ardından oktay motor bazı markalar ile anlaşma sağlamış.
3-sonra da bajaj yapılan bu toplantıda x markalar ile yapılan anlaşmaların iptal edilmesi gerektiğini ve sadece bajaj satışı sağlanması gerektiğini aktarmış.
benim buradan şahsi çıkarımım bajaj için bu kararın hiçte olumlu olmadığı yönünde.
oktay motor gerçekten kullanıcılardan iyi geri bildirimler alan bir bayi.
şu piyasada kaliteli servis profili çizen birkaç esnaftan biri.
şimdi,bajaj hem başka modellere müsade ediyor,sonra da bu kararından vazgeçiyor.
bajaj'da piyasada iyi-kötü kendine yer edindi.
siz bu durumu nasıl değerlendiriyorsunuz?
Reklamlar
-
"İkisi de haklı"
anlaşamamışlar
-
-
Önce satabilirsin sonra satamazsın demekle Bajaj inbelik yapmış olmuyor mu?
-
Anfibi adlı üyeden alıntı
bize ne ???
şu açıdan;markanıza ciddi bir katkı sağlayan bir firmayı bir kalemde silebilen bir firma kullanıcıyı ne kadar düşünür diye merak ettim doğrusu.
-
söz uçar, yazı kalır...
taraflardan biri yalancı ??? ama kim
-
ikiside ticaret yapıyor olur böyle şeyler çokta takılmamak lazım motorun garantisi bitince ben yine giderim oktay motor a,kim haklı kim haksız tartışması yersiz bence
-
İki taraf da kendince haklı. Oktay motor müşterileri mi demeli taraftarları mı demeli bilemedim, konuyu o kadar büyütüyorlar ki oktay motorun kendisi o kadar dert etmiyordur. Siz motorunuzu yine oktay motora götürmeye devam edersiniz. Nedir bu tantana anlamış değilim. Ben yaşardan aldım yaşara götürüyorum, bayiliği bıraksa başka servise götürürüm. Garanti bitince zaten kendim yapmaya ya da mahalledeki ustaya götürmeye başlarım. Benim daha önceki sorunlarımda servisler değil kuralkan sorunlarıma çözüm bulduğu için herhangi bir bayi için yok motorumu satarım, bajaj batsın bitsin gibi serzenişlerde bulunmam.
-
Duygusal ve heyecanlı bir millet olduğumuz için illa bişiler için taraf olup aksiyonlara giriyoruz ama olay sıradan bir ticari vaka. Sonuçta kar zarar hesabıyla işleyen ticari bir karar almışlar. Her iki taraf kendi hesabınca haklı olup bizlik bir mevzu olduğunu düşünmüyorum. İki tarafada hayırlısı olsun diyelim.
Sonuçta hepimiz ölecez...!
-
oktay motor bu kadar umursamadı yahu bu mevzuyu.
-
Şahsi fikrim bu konu çok uzatıldı. Sanıyorum forumda her iki tarafında çalışanı veya müşterisinin yoğun olmasından kaynaklı. Daha sonrasında olay taraflarının koskoca kurumsal bir holding yetkilisinin ve Büyük bir motosiklet bayisinin forum ortamında açıklamalarda bulunması ve bunun karşılıklı laf dalaşına dönüşmesi uzaktan bakınca doğru durmuyor. Google açıklama yapan kişilerin adını yazdığımda her kanalda açıklaması olan kurumsal kimlikli kişiler karşımıza geliyor. Böylesine kurumsal konumda olan kişilerin forum ortamında insanlara laf yetiştirmesini doğru bulmuyorum. Bence artık bu başlıklar ve konununun bukadar uzaması doğru değil. Herkes hata yapabilir bunlar büyük firmalar bugün çalışmalar yarın yine çalışabilirler vs bu durumlar kullanıcıları çok alakadar etmiyor. Yine herkes sevdiği ustaya sevdiği markaya yönelmekte özgürdür.
-
Yine bakış açısı, okey oynayan amca kapasitesinde ayarlanmış. 81 vilayeti olan bir ülkenin 1 şehrindeki bayi ile tüm markanın kaderini yorumlayabiliyor insanlar; hayranlık uyandırıcı.
Vizyonsuzluğu bir kenara bırakalım, bir bayi insanlara enfes hizmetler sunmuş olabilir; pekala bu olumlu süreç içerisinde kim bir tane daha Bajaj marka motosiklet aldı? Bajaj, Oktay motor ya da Kuralkan sayesinde değil, fiyatı dolayısıyla bir yerlere geldi. Şu an vergiler sebebiyle yüksek olabilir ancak uzun süre nispeten ismi duyulmuş markalardan makul fiyatlı ürünler sunabilen bir marka olduğu için tercih edildi. Satış sonrası İstanbul'da Oktay motor sayesinde sorun yaşamam fikriyle satın alan kişi sayısı 10'u geçmez tahmin ediyorum, pekala Türkiye çapında satılanların hepsi aynı gönül rahatlığı ile mi aldılar? Sanmıyorum. Düzinelerce şikayet içerikli başlıklar gördüm, bu başlıklar altında muhtelif kullanıcıların da ilave şikayetlerini gördüm; lakin hala yüksek miktarda satılıyor olduğunu öngörüyorum.
Ülkenin genel hastalığı sanıyorum tarafçılık. Asgari iki seçenek sunuluyor karşısına ve bir tanesini tercih etmekle mükellef hissediyor kendisini. FB mi GS mi, AKP mi CHP mi, Coca Cola mı Pepsi mi... Taraf seçip o yönde önermeler geliştirmek yerine, durumu tarafsızca incelemeyi ve kendi tarafınızı belirlemeyi öneriyorum.
Benim fikrimce bayi sayısının azalıp model ve ürün miktarında bir değişiklik olmaması, maliyeti ve dolayısıyla fiyatları düşürmeye fayda sağlayacaktır. "Bayi" denince akıllarda ne canlanıyor bilmiyorum fakat benim bildiğim bir markanın personel desteği, kira desteği, masraf desteği sağladığı işletmelerdir. Marka, ne kadar az bayiye ödenek desteği sağlarsa maliyeti de o kadar azalır: "düz mantık".
Kuralkan yeni bir strateji belirlemiş, dünya çapında bu tekniği kullanan başka bir firma var mı bilmiyorum ancak teorik olarak makul görünüyor. Herkesin tek sorunu fiyatların yükselmiş olması ve maliyetini kısmaya çalışan şu ana kadar yalnızca bu firmayı gördüm. Maliyetleri düşürmeyi müteakip fiyatları da düşürürse, ne ala; takdire şayan. Yok Türk damarı tutar da fiyatlarda avantaj olmadığı gibi bir de yükseliş olursa oldukça eğlenceli bir durum olur.
Kuvvetle ihtimal "artık kira ve personel desteği veremeyeceğiz, arzu edersen servislik üzerinden hak ediş usulü ile ticari ilişkimizi idame ettirelim?" teklifine "gerek yok o zaman ben başka markadan desteği mukabilinde bayilik alırım, herkes beni Bajaj ustası olarak bildiği için yine ücretiyle hizmetimi veririm sağol" gibi bir diyalog sonucu, yine fuara gidip bandana bile almadan çıkan güruhun "yaa biz şimdi nereden motor inceleyip alacaaaz" naralarına tanık oluyoruz.
-
Anfibi adlı üyeden alıntı
bize ne ???
+1
Tarzını sevdim koca adam, bi ara whatsappdan nude atıcam ödül olarak.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Benim oktay motorun yazısından anladığım sadece üç bayiye sadece bajaj satacaksın denmiş diğer bayiler farklı markaları da satmalarına izin verilmiş.
Bu üç bayinin günahı ne anlamadım.
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Benim oktay motorun yazısından anladığım sadece üç bayiye sadece bajaj satacaksın denmiş diğer bayiler farklı markaları da satmalarına izin verilmiş.
Bu üç bayinin günahı ne anlamadım.
Genelde münhassır bayilere bu tarz yaklaşım uyguluyorlar. Bu bayilere kira, mobilya, tabela ve reklam yardımları yapılıyor genelde. Bu nedenle sadece Bajaj satacaksın demeleleri normal. Bu zaten bayilik sözleşmesinde de bulunmaktadır.
blacktulip adlı üyeden alıntı
şu açıdan;markanıza ciddi bir katkı sağlayan bir firmayı bir kalemde silebilen bir firma kullanıcıyı ne kadar düşünür diye merak ettim doğrusu.
Katkı yaptı da kendi de kazanmadı mı? Sevabına mı yaptı ?
Kuralkan zamanında Gaziantepte Ümit motoru silmiş firma. Oktay Motor ne ki? Arada ciddi anlaşmazlıklar vardır. Ticarette olur. Bu da bizim derdimiz değil. Yani uzatmanın gereği yok.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
-
Oktay Moto benelli ile anlaşmış...
-
pinkcrow7 adlı üyeden alıntı
Oktay Moto benelli ile anlaşmış...
Avrupa yakasında Vale Moto ile birlikte Bayern Münih gibi olmuşlar..
-
Oktay Motor'un vizyonu Kuraldankan daha başarılı bana göre..
Bu kriz ortamında çoklu marka konsolidasyonu ve servis tarafındaki müşteri memnuniyeti ile başarılı olacaktır.
Şahsi kanaatim Honda, Yamaha, BMW ( Borusan desteği ile ) haricinde tek bir markanın ticari açıdan önümüzdeki 5 yıllık dönemde ayakta kalmasının zor olacağı.. Sektör çok küçük..
-
Paket kurye ve servis işi bu işlerin ekmeğidir arkadaşlar , bunca zamandır nasıl scooter satmamışlar hayret
-
VALE Motor burnundan kıl aldırmıyor Benelli yi Oktay abi pazarlarsa tek başına alır götürür.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)