Abi 22 yaşındaki arkadaşım profilimdeki motoru aldı. 1 sene binip sattı. Şuan alacak motor bulamıyor. Gs'in tadını bir kere alan bir daha bırakamıyor. Bana kalırsa (sıfır bilgim, sadece tip üzerinden gidiyorum) XR size daha çok yakışır. Hem R6'lı günleri yad edersiniz canınız istediğinde. Hem 4 silindir, hem tur motoru. Sesi de güzel. Gs için bence erken sizin için. En azından 40+ olsanız o zaman uygun olur.
Geçen sene versys ile gittiğinizde yeri geldi 170+ gittim demiştiniz. Ben gs üzerinde yozgat-ankara yaptım. 170-180 gibi hızlara pek uygun bi motor değil. Aksesuarı da çok pahalı.
Baya bi saçmaladıktan sonra ateş kırmızısı bir XR size çok yakışır düşüncesindeyim.
Ducatinin desmosu, artan kilometresi ile ne uğraşasınız ki hem...
HONDA
#BZ3082
Ben motorlarımı hep gönlümden geçen tercihe göre yaptım. Önemli olan benim isteğimi tatmin etmesi. O yüzden ben s1000xr derdim.
Kararın her ne olursa olsun. Şimdiden kazasız belasız
ben Oyumu s1000 xr dan yana kullanırdım şehir içine de rahat gelen bir motor
Motor ağır gibi duruyor vs ama ben iki kasasını da kullandım makina müthiş. Yoğun akıcı trafikte artçılı şekilde bile bu kadar rahat kullandığım bi motosiklet olmadı. Gazı açarken gram tereddüt yok, zımba gibi frenler.. Velhasıl kelam bi kullanın öyle karar verin derim , imkanım ve uzun yol planım olsa saniye düşünmem 😊
Motosikletlerin sıralaması şahsi tercihe göre değişir. Şahsen bu üçü arasından gözüm kapalı seçeceğim Multistrada olur.
Bir kaç nokta:
Şahsen kullandığım 2013 Multistrada'da ciddi bir titreşim hissetmedim. Uzun yolda rahatsızlık vereceğini hiç düşünmüyorum. Bir de çok rahat motosiklet. Altından kayboluyor insanın kullanıyorken. Kısa mesafe için de üzmez. Aynısı bir GS için geçerli değil bence.
Güvenilirlik açısından İtalyan olması yönüyle Ducati'nin yeri ayrı (!) olsa da, BMW'nin de sicili sağlam değil. Bakımı ucuz da değil.
Kısa süre kullanıp satmak için hiç biri ucuz değil. Hepsi de kullanması pahalı aletler.
XR en son tercihim olurdu. Okuduğum ve dinlediğim incelemelerin hemen hemen hepsi 6000 devir civarı gidon titreşiminden şikayet etmişler.
Alternatif olarak Türkiye'de ucuza yeni SDR GT varmış diye duydum hepsinden güçlü ve sportif olacağı kesin. Ancak kullanım fiyatı çok da farklı olmaz sanırım.
Bana kalsa öyle uzun bir seyehat için, kullanım fiyatı, güvenilirlik ve konforu da hesaba katıp Goldwing edinirdim tabii ki... Mutlu artçı, mutlu seyehat. Happy wife happy life Aygır gibi gözükmesine rağmen sapına kadar motosiklet olduğunu kullanınca anlıyor insan... Görünürlük, güvenlik, yorgunluk sorunu da minimal.
Gözüme en mantıklısı r1200 geliyor. Uzun yol. Şaftlı motor candır. Yoksa bende multisrada derdim ama en rahatı r1200 gözüküyor. Sadece zincir derdi yeter.
hakikaten arada kalınabilecek seçenekler.
mantık olarak düşünürsek tabi ki gs1200adv.
fakat istek olarak düşünürsek ducati abi, o tip hangi motorda var allasen. tatlılığa bak
Benim şahsi düşüncem multistrada ve gs1200 çok abartılan balon gibi sisirilen motorlar.
İlla o tarzda motor alacak olsam 1200 Super tenereden başka motora bakmam
Bahsettiğiniz motosikletlere binme şansım olmadı yorum yapamayacağım ama KTM 1190 adventure kullanıcısıyım. 1190 adventure yada 1290 adventure seçenekleriniz arasında yer alabilirdi diye düşünüyorum
Uzun vadeli düşünüyorum ve hiçbiri diyorum.
Elbette ki zevk meselesi. Ne var ki ben 4. seçenek olarak CRF1000L Africa Twin diyorum.
Multi kesinlikle.. Param olsada ben alsam 😂
bu üçlüden 2. eli en güçlüsü en popüleri gs 1200 tabiki.en mantıklı seçim bu olur ama ben s1000 diyorum motoru tipi rengi gidişi efsane.valla alakasız ama tracer900 de yabana atılmamalı fp da baya sivriliyor
Levent hocam,
Ömür yeter, maddiyatta el verir ise 2-3 sene içerinde açmak isteyeceğim konuyu açmışsınız.
Karar vermesi gerçekten güç motorlar. İnsanı en çok yoran da gönlünden geçeni seçmek mi yoksa ülke şartlarını göz önünde bulundurmak mı ?
XR aralarında bana göre en kanı bozuk olan motor. Tepkisiyle, karakteriyle sert, titreşiminin de çözüldüğü söyleniyor. En büyük eksisini değer kaybetmesi ve çok dar bir alıcı kitlesine hitap etmesi olarak görüyorum. Genel görüşüm uzun vadeden çok, kısa süreli bir aşk yaşanacak bir motor gibi bana göre. Ek olarak artçı ile birlikte uzun turlarda rakiplerine göre aşağıda kalır görüşündeyim.
Mts, ahh o mts. Bakımıydı, servisiydi uzun ömürlülüğüydü derken 2 hafta önce 2014 mts almayıp yine maddi konuları göz önünde bulundurarak Afrika aldım.
Sizin istemiş olduğunuz sportifliği, touring yapısını bana göre bu 3 motor arasında en iyi harmanlayan alet budur. Tasarım zaten al beni diye bağırıyor. XR gibi malesef 2. elde değer kaybetmesi ve desmo sebebiyle insaları kendinden uzak tutuyor.
Gs, Türkiyedeki pazarı ile maşallah çeyrek altın gibi. Alırken fazla para veriyorsunuz ama diğerleri gibi değer kaybetme durumu olduğunu düşünmüyorum.
Hareketli piyasası var ve hızlı gidiyor. Konforuna diyecek yok daha ne kadar kendini kanıtlasın. Bindiğiniz zaman premium bir zümreye dahil oluyorsunuz. Evet bakım pahalı parçası bla bla. Ancak bu işin top noktası. Bir daha belki sadece model yükseltmek için elden çıkaracağınız bir motor.
Ancak dediğiniz gibi biraz yaşlı hissetirme durumu var. Bir anda göbeğiniz çıkıp saçlar dökülebilir.
Tecihim ben hala genç hissediyorum, kanım kaynıyor daha yaşlanmadım, araya bir motor daha sokabilir derseniz Mts.
Ya macera aramanın anlamı yok, hanımı da yormayalım, satarken de ölü parasına vermeyelim derseniz Gs.
Xr'ı malesef eledim gibi :(
Bunlar çok yakar,pulsar 200ns neyine yetmez
Listeye Yamaha 1200 süper tenere ekleyin
Bütçe önemliyse Japon şart gibi birşey
Anladığım kadarıyla Türkiye'de bir Kawasaki fetişi olduğu gibi bir de GS fetişi mevcut... Kesinlikle son nokta ama neyin son noktası? Şahsen ne genç, ne de yaşlılık halimde ilgimi çekmeyecek olan bir model... Şehir içi için anlamsız. Uzun yol için Goldwing'e rakip olması mümkün değil. Asfalt dışına çıkılmadığı müddetçe anlamsız bir teklif...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)