Sübap ayarı bozulursa ne olur?
Sentil boşluğu fazla ise ses çıkarır, emme ve egsoz yetersiz ve sağlıksız olur. Motordan tam randımamn alamazsın. Sentil atarı çok az veya sürekli subap milinin tepesine temas ediyirsa, motordaki haraketlerden ve titreşimden dolayı subaplar tam kapatmaz, buda her türlü soruna sebrep olabilir. Hele emme subabı tam kapatmasa, karbiraftör veya hava filitresi tutuşa bilir. Yani, egsoz yanlış subapdan çıkarsa, motor alev alabilir.
Hava gaz ayarın değiştimi veya farklı benzin koydunmu, Titreşim rölantidemi, gaz verincemi. Subap ayarı düşük ihtimal. Birşeyde gevşemiş olabilir.
Garibim çinli motorumda yazın sıkıştırmam sonucu ortaya çıkan sorundur, kendisini ayarlattık para verdik yine ses yaptı, çinli bu abi yapar dediler sıkıntı yokmuş madem niye yaptınız uzun süredirböyle kullanıyorum bende hayırlıs bakalım
Subap ayarsız olsa iki maden parayı birbirine vururken çıkan sese benzer. Tamircide fazla sıkacağına biraz gevşek bırakır, oda biraz ses yapar. Motorun modeline göre tam sentil ölçüsünü bilmiyorsa her ihtimale karşı biraz kalın sentil kullanır. Kullanım kılavuzunda subap ayarı için sentil kalınlığı yazıyordur.
Motordaki balansör ayrı mille asılıysa, mili daha ince oluyor, fazla sıkıştırmadan mil veya yataklarda ezilip, fazla boşluk oluşmüş olabilir. Titreme hep mevcur veya gazladıkca çoğalıyorsa, gevşeme veya deformasyon en olası.
Sübap ayarı çpk zor bir iş. Ustalar pek anlamaz. Ezbere yaparlar. Fabrikanın belirlediği sübap boşlukları milimetre cinsinden verilir.
"Sente çakısı" kullanmayı bilmeyen beceremeyen kişilere bu ayar yaptırılmamalıdır. Sübap ayarı yapılacaksa motor soğuk olmalıdır. Soğuktan kasıt, soğutma suyunun soğuması değil, sübapların soğumasıdır. Yani motorun tüm aksamı soğuyacak. Bunun için motoru akşamdan servise bırakmak daha uygun. epeyce günendiğiniz bir ustadan başkasına bu ayarı yaptırmanızı tavsiye etmem. Benim "epeyce güvendiğim" bir usta yok. Sübap ayarı yaptırmıyorum.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
motor güçten düşer , piston belli bir süre sonra doğru zamanda patlama yapamadığından fazla yakar ve ısılar artar, motor bir süre sonra ölür. bence
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)