Herkese merhabalar,iyi forumlar.
Türkiye'de bir ilk yapıp Motosiklette Dyno Test'i anlattık.
Yorumlarınızı videonun altına yaparsanız bize destek olmuş olursunuz. İyi seyirler.
https://www.youtube.com/watch?v=QMc2wlL5w1o
Herkese merhabalar,iyi forumlar.
Türkiye'de bir ilk yapıp Motosiklette Dyno Test'i anlattık.
Yorumlarınızı videonun altına yaparsanız bize destek olmuş olursunuz. İyi seyirler.
https://www.youtube.com/watch?v=QMc2wlL5w1o
sscileri gördüğüm gibi kapattım.
hiçbir psikoloğun kapısında park etmiş motosikletler göremezsiniz
Arkadaşların çalışmaları güzel sonuçta bir amaca güzel bir şekilde hizmet ediyorlar.
Ben MT 25 aldın, yetkili serviste 250 TL ye ekspertiz yaptırdım. 250 yetkili servise vermek daha mantıklı. Yetkili servis ve ekspertizciler gereksiz yere haksız yere "abi MT 25 ekspertizi 250 ama MT 09 ekspertizi 400" derse iş değişir. Ucuz olana giderim. Kuyumcularda genelde bu örnek var. (Çeyrek altın alacam "2019 harici eski tarih, 2019 yeni tarih ve daha pahalı" Bana göre haksiz bir piyasa. Hiç yeni tarih almadım. Fırsatçılık diye düşünüyorum)
İkinci konu bu ekspertizciler motoru-arabayı bilgisayara bağlıyor. Ama kullandıkları program ne kadar güncel? Servislere zaman zaman güncelleme gelir. Adam ekspertizciyi açınca programı yüklüyor, bir daha da güncelleyemeyeceği için bazı arızaları bulamıyor. Bulamaz.
Dyno sonuçlarında sıklıkla "motor performansı %90 çıktı" veya "abi senin motorun %75 çıktı bu motor bitik" gibi Türk sanayi tarihinde "motor açma" gibi kara bir leke vardır. Çıkan bu yüzdelik değer o aracın motorundan elde edilen gücün ne kadarının tekerleğe aktarıldığıdır. Bitik motor da teorik olarak %95 çıkabilir. Sıfır araç da %80 çıkabilir. Genelde manuel veya hangi tip şanzıman olduğuna bağlı olarak bu değer farklılık gösterir. Örneğin cvt şanzımanlar dynoları sevmez. (Manuel kullanıma imkan verenler hariç) Çünkü deviri dynoyu yapan kişi ayarlayamaz (aslında ayarlar da beceremez) Dyno testi mümkünse 1:1 oranı veren viteste yapılmalıdır. Yani son vitesler 0,8:1 veya 0,9:1 gibi değerlerdedir. Bu doğru sonucu veremez. Daha küçük vitesler de 2,3:1 veya 3,14:1 değerlerde olacağından tork çok yüksek çıkabilir.
Sonuç olarak dyno ve ekspertiz işi de dinamik, güncel olunması gereken, her ay 7-8 saatlik bir araştırma-okuma gerektiren bir iştir. "Anahtarı aldım elime, 40 bin liraya da bilgisayarlı aleti aldım çocukluğum sanayide geçti ben ustayım, 30 yıldır böyle yapıyorum hiçbir şikayet de gelmedi" demekle olmuyor. Çok kötüyüz ya.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
Dyno üzerinde ben de zincir yağlıyorum basit şeyler bunlar...)
Dostum gaye güzel sunum on numara ama çok fazla ileri geri sallanıp adım atmana kitlendim resmen neden bilmiyorum...
Videoyu 1-2 defa geri sarıp kaçırdığım yeri tekrar ettim çok fazla fiziksel hareket etmen ciddi anlamda dikkatimi dağıttı.
Konu ile alakasız ufak bi yorum sadece.
Eline sağlık..
Motosiklet ekspertiz hizmeti veren yerlerin olması biz kullanıcılar için güzel olur. Ancak aklıma takılan birkaç husus var.
Hiçbir hasar kaydı olmayan ve orijinal parçalarla sıfır gibi toplanmış bir motorun kazalı olduğunu anlayabilecek bilgi ve tecrübe birikimine sahipler mi? Birde bu ekspertiz hizmeti sonrası çıkabilecek bir aksilikte firma sözünün ardında duracak mı? Kazasız tertemiz dedikleri motor kazalı çıkarsa ne gibi bir tavır takınacaklar acaba?
Yeri geliyor yetkili servislerde yapılan ekspertizlerde bile hatalar ve sorunlar çıkabiliyorken özel bir firmaya nasıl güvenelim? Valla bilemedim...
Tork beygir grafiği çıktıları, değişen hava filtresi ve egzost sistemi ve yakıt kontrol ünitesi kalibrasyonu falan onlara da değinseydiniz. Dyno asıl o işlere yarıyor bence... Getiren arkadaşları tebrik ederim, umarım yatırımlarını çabuk çıkartırlar.
Sizi çok iyi anlıyorum,iş arıza tespit,boya ölçüm cihazları gibi cihazlardan elde edilecek veriyi yorumlamada bitiyor.Tespit edilen hata bildirimine de kayıtsız kalacaklarını düşünmüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------
Bu video daha genel bilgilendirme niteliğinde oldu.Daha verisel değerlendirmeler içeren bir video çekip serimizi devam ettireceğiz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------
Konu güncel.
sekis dakkalık videoyu atlaya atlaya 1 dakkada bitirmek..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)