Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

10w-40 10w-50 yağ sorusu

    REKLAM ALANI
  1. #1
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    iyi günler dostlar 98 model zx6r kullanıcısıyım yağ olarak 10w40 konuluyor.Ben 10w50 yağ koyarsam sıkıntı olurmu elimde 10w50 yağ var sıfır

    ondan


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    aradaki farkta az değil hani. allah muhafaza dağıtırsın motoru. şaka bi yana o model bi motora zeytin yağı koysan karadeniz turu yapar dönersin. illa kullanıcam dersen 10-50 yağı hafif sulandırarak 10-40 seviyesine getirip kullanabilirsin.

  3. #3
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    10w-50 daha ince bir yag dir eski model motorlarin sekmanlari yeniler kadar iyi degil oyuzden 10w-40 yag daha iyi gelecektir.

  4. #4
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    racıng falan yazınca almış bulunduk castrol

  5. #5
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    10w-50 aksine 10w-40 tan daha viskoz bir yağdır yani sıcakken daha kalın bir yağdır o yüzden eski motosiklette daha iyi sonuç verir dert etmeyin kulllanın.

  6. #6
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    yazın kullansanız hiç bir sorun olmaz fakat havalar soğuk tavsiyem motor ısınana kadar zorlamayın

  7. #7
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    yazın kullanıyorum zaten yağ 10W-50 1LT CASTROL C POWER 1 RACİNG ihş sıkıntı cıkmaz bıraz daha araştırıyım

  8. #8

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Alıntı eray123 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yazın kullanıyorum zaten yağ 10W-50 1LT CASTROL C POWER 1 RACİNG ihş sıkıntı cıkmaz bıraz daha araştırıyım
    racing serisi tam sentetiktir zaten sorun olacağını sanmıyorum
    Bitmeyen tutkudur,özgürlüktür,her piston vuruşunda yürekte artan Aşk'tır motosiklet...

  9. #9
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Ben 8 10 yıldır 10w50 power 1 racing full sentetik kullanıyorum tam sentetik.Trafikte ve sıcak havalarda bir numara kalın yağ ve sentetik olması motoru daha çok korur aşınmalar daha aza iner.Çok doğru seçim olur 10w50 kullanmanız zaten devirli sıkı makinelere tam sentetik kullanmak daha uygun olur hemde 4 5 binde değişecek yağ 7 8 bine kadar kullanılabilir.

    Ayrıca 10w50 10 w 40 dan daha kalındır,akışkanlığı daha azdır fakat bu %15 20 civarındadır, gözle görülmez anlaşılmaz...Farkettiyseniz 10 50 tam sentetik 10 40 castrolun mineralli veya yarı sentetiğidir...
    eray123 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    10W50 daha kalındır. Ama ölümcül farklar olmaz. Eski nesil motorlar gerek yağ gerek üretim teknolojisi dolayısıyla daha toleranslı üretilmiştir. Ayrıca belli bir kilometre yapmış araca(içten yanmalı, pistonlu[2 zamanlı hariç]) kılavuz değerinin bir tık üstünü koymak iyi gelebilir. Segmanların aşınması, yatakların aşınması dolayısıyla kılavuz değeri bir süre sonra yetersiz gelebilir. Misal 10W-50 yi bir deneyin kötüye giden birşey olmaz ama yatak sesi ve titreşimde azalmalar olabilir.
    eray123 bunu beğendi.

  11. #11
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    10w-50 vizkoziteli yağ ile 10w-40 arasında çok büyük bir fark yok, 10w-50 yağ sıcakta biraz daha yüksek vizkozitelidir yani daha az akışkandır. Fakat bunun motorunuza bir zararı olacağını sanmıyorum toleranslar dahilindedir.

    İki yağda soğuk çalıştırmada aynı performansı verir, yani kullanabilirsiniz.

    Detaylı bilgi almak isteyenler bloğuma bakabilir.

    https://hyogv250.blogspot.com/2019/0...ve-secimi.html

  12. #12
    eray123 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Haziran 2017
    Motosikleti
    KAWASAKİ ZX-6R NİNJA
    2 haftadır kullanıyorum bı sıkıntısını görmedim önceki yağda vites geçişleri daha yumuşaktı şimdi sert deyil daha oturaklı yani tamam şuan

    4. vitesdeyim dedirtiyor hoşuma gitti eskiye göre daha yavaş soğuyor gibi geldi memnum kaldım böyle sorunsuz giderse 10w50 koyucam artık


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)