iyi günler dostlar 98 model zx6r kullanıcısıyım yağ olarak 10w40 konuluyor.Ben 10w50 yağ koyarsam sıkıntı olurmu elimde 10w50 yağ var sıfır
ondan
iyi günler dostlar 98 model zx6r kullanıcısıyım yağ olarak 10w40 konuluyor.Ben 10w50 yağ koyarsam sıkıntı olurmu elimde 10w50 yağ var sıfır
ondan
aradaki farkta az değil hani. allah muhafaza dağıtırsın motoru. şaka bi yana o model bi motora zeytin yağı koysan karadeniz turu yapar dönersin. illa kullanıcam dersen 10-50 yağı hafif sulandırarak 10-40 seviyesine getirip kullanabilirsin.
10w-50 daha ince bir yag dir eski model motorlarin sekmanlari yeniler kadar iyi degil oyuzden 10w-40 yag daha iyi gelecektir.
10w-50 aksine 10w-40 tan daha viskoz bir yağdır yani sıcakken daha kalın bir yağdır o yüzden eski motosiklette daha iyi sonuç verir dert etmeyin kulllanın.
yazın kullansanız hiç bir sorun olmaz fakat havalar soğuk tavsiyem motor ısınana kadar zorlamayın
yazın kullanıyorum zaten yağ 10W-50 1LT CASTROL C POWER 1 RACİNG ihş sıkıntı cıkmaz bıraz daha araştırıyım
Ben 8 10 yıldır 10w50 power 1 racing full sentetik kullanıyorum tam sentetik.Trafikte ve sıcak havalarda bir numara kalın yağ ve sentetik olması motoru daha çok korur aşınmalar daha aza iner.Çok doğru seçim olur 10w50 kullanmanız zaten devirli sıkı makinelere tam sentetik kullanmak daha uygun olur hemde 4 5 binde değişecek yağ 7 8 bine kadar kullanılabilir.
Ayrıca 10w50 10 w 40 dan daha kalındır,akışkanlığı daha azdır fakat bu %15 20 civarındadır, gözle görülmez anlaşılmaz...Farkettiyseniz 10 50 tam sentetik 10 40 castrolun mineralli veya yarı sentetiğidir...
10W50 daha kalındır. Ama ölümcül farklar olmaz. Eski nesil motorlar gerek yağ gerek üretim teknolojisi dolayısıyla daha toleranslı üretilmiştir. Ayrıca belli bir kilometre yapmış araca(içten yanmalı, pistonlu[2 zamanlı hariç]) kılavuz değerinin bir tık üstünü koymak iyi gelebilir. Segmanların aşınması, yatakların aşınması dolayısıyla kılavuz değeri bir süre sonra yetersiz gelebilir. Misal 10W-50 yi bir deneyin kötüye giden birşey olmaz ama yatak sesi ve titreşimde azalmalar olabilir.
10w-50 vizkoziteli yağ ile 10w-40 arasında çok büyük bir fark yok, 10w-50 yağ sıcakta biraz daha yüksek vizkozitelidir yani daha az akışkandır. Fakat bunun motorunuza bir zararı olacağını sanmıyorum toleranslar dahilindedir.
İki yağda soğuk çalıştırmada aynı performansı verir, yani kullanabilirsiniz.
Detaylı bilgi almak isteyenler bloğuma bakabilir.
https://hyogv250.blogspot.com/2019/0...ve-secimi.html
2 haftadır kullanıyorum bı sıkıntısını görmedim önceki yağda vites geçişleri daha yumuşaktı şimdi sert deyil daha oturaklı yani tamam şuan
4. vitesdeyim dedirtiyor hoşuma gitti eskiye göre daha yavaş soğuyor gibi geldi memnum kaldım böyle sorunsuz giderse 10w50 koyucam artık
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)