Bu tank slapper sadece yüksek cc li motorlar da mı olur yoksa 125 cc de bile oluşabilcek bir şey mi ? birde tek sebebi gidonu sımsıkı sıkmak mı ?
Bu tank slapper sadece yüksek cc li motorlar da mı olur yoksa 125 cc de bile oluşabilcek bir şey mi ? birde tek sebebi gidonu sımsıkı sıkmak mı ?
Benim motorda gidonu bırak ve tank slapperin keyfine bak 😎
250cc
yamaha r25 te olmuştu bana geçen hafta
u dönüşü olan bir virajda
virajın çıkışına gazı çok açtım
o viraja gelmeden lastik bayağı ısınmış ve asfaltta taze idi.
5 km/h hız ile virajın ortasından çıkışına u dönüşünü bitirdim
biraz gazı açıp arkayı kaydırıp yanlamak istedim
arka lastik kaymadı aksine yolu tuttu ve motor hafif kafa kaldırıp indirince gazda takılı kaldı elimde
ön teker yere basınca şiddetli şekilde 7 8 kere gidon sağ sol yaptı
bu tank slapper a benziyor ama tam olarak o olmayabilir
fakat ilk defa başıma geldi
böyle birşeyi tecrübe ettim viraj çıkışları dikkat edeceğim artık 😁
Daha cok arka süspansiyonla alakalidir, ozellikle kilolu iseniz veya topcase kullaniyosaniz amortisor on yukleme ayarini yapmak gerekir yoksa motor arkaya fazla yatar ve on taraf yukselir. Bu durumu herhangi birsey kolayca tetikleyip tank slapper a sokabilir.ayni sekilde ani gaz acmalarda motor kafa kaldiracagi icin olabilir. Lastik hamuru durumu ve basinci da cok onemlidir, basiniza gelirse gidonu hafifce tutup arka frene yavasca basmaniz isinize yarayabilir gaz vermek, on fren, gidonu cok sert tutmak kafadaki sallanma hareketini motora yayip sizi ustunden atabilir.
Gidonu cok sıkıyorsanız zaten birseyler yanlis demektir ya oturmayi bilmiyosunuz yada gittiginiz tempo size uygun degil yavaslamaniz gereklidir. Gidonun ufak duzeltmeler yapmasina izin verin motoru dizlerinizle tutun elleriniz sadece gaz ve yön kontrolünde olsun
Merhabalar, Geçenlerde benimde başıma geldi. Hemde Gustoyla. Arabanın yanından gfeçeyim derken kaldırım kenarı çok yüksekti. Sağ Sürücü basamağı kaldırım kenarına çadeptı, Arkayı hafif sola atınca, motorun uzunlamasıma dengesi bozuldu ve gidon sağ sol vurmaya başladı. Var gücümle gidonu ileri itip 7-8 sallanmadan sonra anca ndüzeltebildim. Sradan fırlayınca öndekine arkadan bindirmeyeyim diye birde motoru sol sag yatırıp o arabayıda sol aradan geçtim. Allah'dan yine acayip ucuz atlattım, ha.
Sanırım, motosiklet ilerlerken arkateker önntekere göre uzunlamasına anıden izayı bozunca, bütün motosiklet ön tekeri sallıyor. Tabi, birçok sebebide olabilir. Selamlar... Tekerinizin ikiside düz bassın.
Cb125f e çantayı tak. Giderken elleri bırak. Bak bakalım nasıl tank slapper oluyosun usta.
benim motorda sadece 190 ve üstüne çıkınca yapmaya başlıyor o da bazen.
Gerilmiş bir ip düzdür, ortadan veya önden iterseniz, hizası bozulur. Düzeltmek için ardaından geri çekebilirsin, ''arka fren'' veya ortadan ikitarafdan elle düzeltirsin ''ayaklarla motoru kavramak''. Doğrumu anladım o kaplan, mantık gürütüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:39 ----------
Motosikleti ilk kullandıktan sonra ilk işim o çantayı sökmek oldu. Acayip bir havadirenci oluşturuyor, hele üzeri tırtırlıysa.
Yazdiginizi anlamadim, ama motosiklette nasil oturulur, tank slapper sebep ve sonuclari vs icin youtube da onlarca guzel video var. altin elbiseli adam in videolarina bakabilirsiniz bu konular icin mobildeyim yoksa direk eklerdim videoyu
Arka fren agirligi biraz daha one tasimak ve surat dusurmek icin uygulanabilir, motoru zaten diz ve ayaklarla tutmak gerekli gidonu sıkarak değil
Ana sebebi geometridir. Top case veya teker sonrası iniş gibi geometrinin sınırlarını zorlayan durumlarda gerçekleşebilir. Geometrisi aşırı stabil olan cruiser tipi motosikletlerde kolay kolay olmaz.
gidon tokatlamak yada tanks slapper adına nederseniz yeniler ingilizce seviyor bu tür terimleri.. Cruiserlarda az olur yapıları gereği ama ön düzenleri sıkınlıysa onlardada olur motorun hacmiyle ilgisi yok ön takımın sıkıntılı ise cub motordada yapar mobilette de yapar..
Yüksek hızlarda gidonu gereğinden fazla sıkarsan yapabilir. Hissettiğin anda gidonu rahat bırak o yolunu bulur, sakın panik yapıp fren basma.
Marketlerdeki sepetlerde de sık rastlanır
Cbr 125 ile yağ dökülmüş bir yola girmiştim. Gidonun sağ sola nasıl oynadığına bizzat şahit olmuştum. Neyseki düşmedim. Hızım 110 civarı idi.
Benim ybr nin gidon bilyaları bozuk olduğundan yapıyo.
125 cc'de tank slapper ayrı bir keyif hacım
Yamaha YBR-125 2008/Honda DYLAN 2008/Honda CBF-150 2011/Kawasaki ER-5 2005/Yamaha fazer8 2011/YAMAHA YZF R1 2010/YAMAHA YZF R1 2014/HONDA CBR 1000RR 2014+YAMAHA YBR-125 2012
Çengelköyden üsküdarda gidiş yolunda tam tünele gelmeden ufak bi göbek var sola doğru.
Dönerken hayvan gibi şiyaptığım için ön teker asfaltı tutamayıp sekmişti, ama ne şanstir ki ön teker sekmesine rağmen düşmedim, (Sol ayağımı yere uzatmıştım sert döneceğim için %90 bu sayede yırttım) ön teker sekince sol ayağım otomatikmen yerden baya sert bi destek aldı motoru geri kaldırdım ama sola felan dönemedim düm düz karşıya yardırdım.
O arada gidon kuduz köpek gibi bi sağa bi sola vurdu, yavaşlayarak onu da zapt ettim ama, sol ayağımın ve kollarımın ağrısı 1 hafta geçmedi.
İnsana geleceği sorgulatan bir olay, düşman totosuna...
Neye dayanarak söylediniz bunu merak ettim. Onlarca konu ve videoda soylenen birseyin aksini yapmak gerektigini söylüyorsaniz aciklamaniz gerek. Bu arada rahmetlinin videosunuda suraya birakayim
https://youtu.be/WfvPqrOXJ-U
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)