Tank slapper başınıza geldimi ?
Reklamlar
-
Öne yük bindir diyen kim. Yalpalayan aracı gerip, gidonu düzelticen, diyorum. Yanlış anlamışsın herhalde.
Misal, nasıl arka mafsalın yerden yüksekliğini bir iki santim yükarı kaldırdınmı, o acı ön tekerde 1 metre yukarıya kalkıyorssa, arkatekerde bir iki cantimlik yan yalpalama, öntekere varana kadar bik kaç karışı buluyor.
YasinC adlı üyeden alıntı
Tam aksine ön tarafa yük aktarmamak gerek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------
Bir iki metre çubuğu bir ucundan tutup azbir sallarsan, diğer uc katkat fazla sallanır. Sonrada o çubuğu en çabuk nasıl durdurup düz durmasını sağlayabilirsin, onu düşün. Belki yeni bir metot bulursunuz. Kolay gelsin.
Reklamlar
-
Ben bu depo tokatlamadan çok tırsıyorum onun için motora her bindiğimde lastik havalarına kesin bakıyorum ve motoru dizimle tutmaya çalışıyorum, zaten dizle tutmadığım zaman bir süre sonra el bileklerim ağrımaya başlıyor, o zaman anlıyorum ki ağırlığı gidona vermişim hemen dizleri yapıştırıyorum.
-
Evet en küçük CC de bile olabilirken büyük CC de daha az oluyor çünkü yapısı daha kaliteli ve buna önlem parçalar oluyor, 5 yıldır aktif kullanıyorum küçükken büyüğe doğru gittim şuan 3. 1000rr imdayim hiç öyle büyük bir tank slapper olduğumu hatırlamıyorum, sürekli oluyorsa bir sorun vardır
-
Şu depo tokatlamayï en çok ''isla of man'' de görüyorum. Yollarda ara sıra tümsek olan yerlerde, motosikletlerin tekerleri aşırı hızdan yerle teması kaybediyor. Tekrak asfaltla inerken motor düz inmedimi az çok tank slapper'e sebep oluyor. Nasıl baltayı kütüğe indirirken düz tutup düz indirmen gerekirse gibi, yoksa baltanın ucu biryana sapı biryana, kütükse başka biryana sektiği gibi. Viraj çıkışlarındada olabiliyor. Sanırım motosiklet verilen güce göre gerek3n dengede olmamasından olabilir. Tabi, tekerin havası mafsal ve şasede burkulmalarda sebep olabilir.
-
normal motorlarda gidon tokatlama olsa ne olacak tutarsın , orta sınıf bir motordada olsa kurtarırsın belki ,
ama genelde bu racing motorlarda gücü çok verdiğinizde ön tekerin hafif yerden kesilmesi , ani bir çıkıntı çukur , bi başladımı ı ağırlıkla zaten kurtaramıyorsunuz bildiğim kadarıyla , başıma gelmedi ağır bir insanım ama bende de olabilir.
yüksek hızlarda son gaz giderken ön teker bazen yolun kusurları, eğim, in çıklı yollarda ön teker iner çıkar çok kötü oluyor.
kurtulanlardan kesit :D
-
Motosikletin kaç cc olduğu farketmeksizin her motosiklette olabilir, geçen aylarda 100 cc bir motosikletle son devirlerde gazı salmadan 2. vitese atmamla oldu.
-
okaplan adlı üyeden alıntı
Neye dayanarak söylediniz bunu merak ettim. Onlarca konu ve videoda soylenen birseyin aksini yapmak gerektigini söylüyorsaniz aciklamaniz gerek. Bu arada rahmetlinin videosunuda suraya birakayim
https://youtu.be/WfvPqrOXJ-U
Siz video dan ne anladınız?
Siz bu sorunu yaşayınca fren yapıp öne yük bindirin o zaman ne deyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Öne yük bindir diyen kim. Yalpalayan aracı gerip, gidonu düzelticen, diyorum. Yanlış anlamışsın herhalde.
Misal, nasıl arka mafsalın yerden yüksekliğini bir iki santim yükarı kaldırdınmı, o acı ön tekerde 1 metre yukarıya kalkıyorssa, arkatekerde bir iki cantimlik yan yalpalama, öntekere varana kadar bik kaç karışı buluyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------
Bir iki metre çubuğu bir ucundan tutup azbir sallarsan, diğer uc katkat fazla sallanır. Sonrada o çubuğu en çabuk nasıl durdurup düz durmasını sağlayabilirsin, onu düşün. Belki yeni bir metot bulursunuz. Kolay gelsin.
Motor da yapılan arka yada ön fren öne yük transferi yapar. Bu kadar fizik bilginiz olduğunu zaten belli ediyorsunuz. Genel olarak mümkün mertebe düşük viteste değilse gaz kesilir yada yapılabilirse debriyaj maneti sıkılır yavaslamak için. Çok bileğine ve yeteneğine güvenen varsa tek tekere alır
-
Tabi fren öne yük bindirir. Hele ön fren. Genelde ani ve 1-2 saniyelik bir durum olduğundan, doğru reklekslerle baş edilebilinir bir durum. Yalpalayan bir gidonda gaz ayarı çok zor, hele motoru öne fırlatmadan, sade tek tekerde tutmak. Ve debriyaj manetine asılayım derken elcik avuçtan kayabilirde. Motosiklet boydan boya saniyede 5-10 kez yalpalarken bunlar kritik manevralar. Yapılabilinecek en sağlıklı refleksler yinede bacakkarla seleyi kavramak ve motosikketin dikey hizasını koruyup gidonu elden salmamak. Dahasıda başına gelenin allah yardımcısı olsun.
-
Çukurlu bir yolda başıma geldi ön kaldırdım indirirken hızını hesaplayamadım kollarım motosiklet tarafından kontrol edildi adeta Allah korusun en çok korktuğum hususlardan 2.si.
Allah kazadan beladan korusun hepimizi tekeriniz duz bassın.
-
Motorun Arka Lastigine Ön lastige Oranla Daha Fazla Yük Binerse Yapar Misal Arkanıza Arkadaşınızı Aldınız Arkadaşınızda Kilolu Gidonu Bıraktıgınızda Motorun Gezmeye Başladıgını Anlarsınız Tabi Yüksek Süratte Çok Daha Etkili Olur
-
ozansntrk adlı üyeden alıntı
normal motorlarda gidon tokatlama olsa ne olacak tutarsın , orta sınıf bir motordada olsa kurtarırsın belki ,
ama genelde bu racing motorlarda gücü çok verdiğinizde ön tekerin hafif yerden kesilmesi , ani bir çıkıntı çukur , bi başladımı ı ağırlıkla zaten kurtaramıyorsunuz bildiğim kadarıyla , başıma gelmedi ağır bir insanım ama bende de olabilir.
yüksek hızlarda son gaz giderken ön teker bazen yolun kusurları, eğim, in çıklı yollarda ön teker iner çıkar çok kötü oluyor.
kurtulanlardan kesit :D
https://www.youtube.com/watch?v=cbZUCvbP-CA
gidon amortisörunun fayda etmemesi uzucu
suzuki kullanıcısını tarihe yazmak lazım km ile başarılı slapper yemiş
-
ozansntrk adlı üyeden alıntı
normal motorlarda gidon tokatlama olsa ne olacak tutarsın , orta sınıf bir motordada olsa kurtarırsın belki ,
ama genelde bu racing motorlarda gücü çok verdiğinizde ön tekerin hafif yerden kesilmesi , ani bir çıkıntı çukur , bi başladımı ı ağırlıkla zaten kurtaramıyorsunuz bildiğim kadarıyla , başıma gelmedi ağır bir insanım ama bende de olabilir.
yüksek hızlarda son gaz giderken ön teker bazen yolun kusurları, eğim, in çıklı yollarda ön teker iner çıkar çok kötü oluyor.
kurtulanlardan kesit :D
https://www.youtube.com/watch?v=cbZUCvbP-CA
Evet, video'da depo tokatlama tapa gaz giderken, öntekerin teması az olduğu anda yolda kusurlar veya şeritler var. Misal sahil yolundaki şeritler yarım santim kadar kalın işlenmiş. Ard arda gelen sağ sol etkileri cup motosikletimde hissediyorum.
Video'da 3 veya 4 durumdada tek tekerden sonra ön tekeri düz indirmiyor. Ön teker yere çarptığı an o tutuşla yün nereyse direk kırıyor. Kontrolsuz kontraylada iyice yalpalıyorlar. 1 durumda beyaz nakedle gazlamaya başlarken arkasına bakıyor ve motosiklet dengede olmadan imve kazanıp yalpalamaya başlıyor. Son durumdada isla of man yarışında, viraj sonrası sanırım, yol az bir aşağıya iniyor ve o an sürücü motosikleti tam düzeltemeden iki teker birden bir anlık yerle teması kaybedip, dengesiz bir şekilde yola tekrar tutunca motorsiklet komple ve şiddetli bir şekilde yalpalıyor.
Bazısının elınden elcik kayıyor, tuştakımına anca tutuyor, bazısı elcik kaymasın diye tapa gazda asılı kalıyor. Kritik durumlar. Doğru refleksler gerektirir. Selamlar..l
-
velizrsln adlı üyeden alıntı
Evet en küçük CC de bile olabilirken büyük CC de daha az oluyor çünkü yapısı daha kaliteli ve buna önlem parçalar oluyor, 5 yıldır aktif kullanıyorum küçükken büyüğe doğru gittim şuan 3. 1000rr imdayim hiç öyle büyük bir tank slapper olduğumu hatırlamıyorum, sürekli oluyorsa bir sorun vardır
bunun hacimle ilgisi yok ön düzeneği bozuk her motorda olur. özellikle tek teker falan yapılan motorlarda çok fazla görülür.. amortisör bel vermişse çok sık görülür..
-
R25_Bey adlı üyeden alıntı
gidon amortisörunun fayda etmemesi uzucu
suzuki kullanıcısını tarihe yazmak lazım km ile başarılı slapper yemiş
253 olan demi dibim düştü benim :D ama sadece şanslıydı bence çok hızlı olduğundan motor kendi topladı ,
-
Bir not: Yol çizgileri fazlaca hissediliyorsa lastikleriniz düzleşmiş profillerini kaybetmiş olabilir, kontrol etmekte fayda var...
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Siz video dan ne anladınız?
Siz bu sorunu yaşayınca fren yapıp öne yük bindirin o zaman ne deyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:15 ----------
Motor da yapılan arka yada ön fren öne yük transferi yapar. Bu kadar fizik bilginiz olduğunu zaten belli ediyorsunuz. Genel olarak mümkün mertebe düşük viteste değilse gaz kesilir yada yapılabilirse debriyaj maneti sıkılır yavaslamak için. Çok bileğine ve yeteneğine güvenen varsa tek tekere alır
Gaz kestiginde öne agirlik transferi olmuyor mu zannediyorsun? Kendi dediginde celisiyorsun önce biraz arastir fikrin olsun ondan sonra gel burda insanlara yalan yanlis bilgilerden bahset. Gidon saga sola deli gibi carparken gazi kapatip debriyaj manetini sıkabileceğini zannediyorsun umarim basina gelmez böyle bir durum, o zaman neden hafifce arka fren dendigini yasayarak anlarsin. O video sadece aciklamaydi devaminda neler yapilmasi gerektiginden bahsediyor, yabanci forumlardada bolca konu mevcut speed wobble, tank slapper diye aratirsaniz o karsiniza kimin ne yaptigi sonucunda neler oldugu cok fazla örnekle cikacak. Iyi forumlar
-
okaplan adlı üyeden alıntı
Gaz kestiginde öne agirlik transferi olmuyor mu zannediyorsun? Kendi dediginde celisiyorsun önce biraz arastir fikrin olsun ondan sonra gel burda insanlara yalan yanlis bilgilerden bahset. Gidon saga sola deli gibi carparken gazi kapatip debriyaj manetini sıkabileceğini zannediyorsun umarim basina gelmez böyle bir durum, o zaman neden hafifce arka fren dendigini yasayarak anlarsin. O video sadece aciklamaydi devaminda neler yapilmasi gerektiginden bahsediyor, yabanci forumlardada bolca konu mevcut speed wobble, tank slapper diye aratirsaniz o karsiniza kimin ne yaptigi sonucunda neler oldugu cok fazla örnekle cikacak. Iyi forumlar
Tereciye tere satıyor. Düşük viteste yani kompresyonun yüksek olduğu viteste değilse gaz kesilebilir. 5. ve 6. vitesler de yığılma fazla olmaz. Tabi motosikletini iyi tanıman gerekli.
Anlamadan gelip burada çemkirmeyin boşuna.
-
ön düzensizlik dışında
tekerlerden biri tutunmasını yitirip, yeniden kazandığında
tekerler arasında, vektörel uyumsuzluk oluşur
bu gidonda salınıma(tank tokatlama) sebep olur
salınımı söndürmek, amortisörün uzmanlık alanıdır (gidon amortisörü). bizi aşar
motosikleti hareket ettirdikten sonra, dengesini bozarak yönlendirir/kullanırız
kendi haline bıraksan, durana kadar dümdüz gider
tank tokatlama anında saçmalamaz sak o dengesini bulur
ihtiyacı olan şey hareket enerjisi. hafif gaz ilaç gibi gelir. o enerjiyi dengeye çevirir
-
Şiddetli tokatmalardan dolayı, kafada oluşan sarsıntılar, motocoları yoldaki yağdan, tereyağına vurdu. Devirlerdeki karırışıklık, sıkıştırmaya gelince vitesler attı. Kurtarıcı son kovboyun önerilerise, ''Atkafası sallamasına benzer, Gidon tokada başladımı, arka freni kökleyip bir tarafa kontrollu yan yapıp, gidonuda aynı tarafa kırarak, bir tarafa drift yaparak, bütün yalpalamayı bir tarafa toparlamak.'' Muhaahhaa...
Stunman olduk, buda ultisimi. Bunuda anca lol cular anlar. :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:01 ----------
Pazertesini atlattık, salıyıda sallayınca böyle oluyor işte.
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Tereciye tere satıyor. Düşük viteste yani kompresyonun yüksek olduğu viteste değilse gaz kesilebilir. 5. ve 6. vitesler de yığılma fazla olmaz. Tabi motosikletini iyi tanıman gerekli.
Anlamadan gelip burada çemkirmeyin boşuna.
Gel benim motorda 6. Viteste gazi kapat gör kompresyon ne kadar oluyormus, bos yapiyosun BOS. kivirip durma kompresyon fln diye ne oldu on tarafa yuk aktarmiyoduk hani? Debriyaji cek motor iyice hizlansin zaten gidonu tutamiyosun ustunden uc git. Her konuda herseyi biliyoruz zaten toplum olarak, gereken mesajlar verildi zaten bos beles yazilarina cevap vermiyorum artik usandim insanlarin arkasini toplamaktan
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)