Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

CBR600RR vites problemi

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Aralık 2018
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CBR600RR
    Selamın Aleyküm..

    Buraya yazmamım sebebi tecrübe ve bilgisine güvenen birileri çıkıp bana yardımcı olabilir belki.

    Benim motor 2008 model 600rr 50 küsür binde ama bence birazı daha vardır malum insanımız belkide düşürmüştür.. neyse.

    Motorumda 2 viteste özellikle gaz acıp kapandıgında olmamakla birlikte sabit gaz giderken şanzımandan tık tık tık ses geliyor.
    ustalar ilkte sesi alamadılar bile ama ben özellikle anlatınca sonunda buldular ve ortak nokta şanzıman oldu. şöylede bi sıkıntı var vitesten düşmüyor ama 1. vitesten 2 ye geçerken tak diye geçiyo. Şöyle bişi var 1. vitesten 6 bin devire kadar geçersen 2 ye cillop gibi geçiyo ama 10-11 bin devire kadar iyi hızlanıp atarsan tak diye geçiyo hatta geçerken zorlanıyo hissediyorum.. 2 den 3 e -- 3 den 4e veya digerlerinde sorun yok. sadece dedigim gibi 1 den 2 ye geçerken oluyo.. çok ustaya baktırdım konuştum, bazısı vitesten düşene kadar iyice bozulana kadar bekleyebilirsin diyo ama çok geçirme vitesten düşmeye başladıktan sonra diyo. bazısı degişelim hemen diyo.biri komple degişelim diyo birisi sadece 2 yi degiştiririm ben diyo tabiiki sadece 2 deyse problem. Napıcam bilmiyorum.

    Fiyat konusundada sizden öneri almak istiyorum. benim aldıgım fiyatlar 1000 tl işçilik 2.dşili (300)veya komple dişli (1.500) bunlar sağlam çıkma tabiki sıfıra güç yetmez. topuz mopuz bakılcak işte yağ filanla 2.5 filan tutar diyolar. ne diyosunuz sizce yaptırmalımıyım. yoksa böyle biniyimmi. Veya sorun acaba başka yerde olabilirmi. motoru açınca fiyat sizce çok çokk yukarlara çıkarmı..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zekvan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Aralık 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Ninja 300
    Arızadan eminsin bir arıza var ama kapalı kutu ancak dağıtınca anlaşılır. Ben ağır vasıtada yetkili serviste çalışıyorum, aynı sorun bizde viteste ''cartlama'' diye tabir edilir. Dişliler aşınmaya başlamıştır. Usta değilim teknik olarak yardımcı olamayacağım ancak bildiğim bir şey varsa böyle devam ettiğin sürece sorunun büyüyecektir. Sonuçta sıralı şanzıman bu diğer dişliye zarar verme ihtimali olabilir. Bir an önce yaptırsan yararına olacaktır.

  3. #3
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    #zekvan ında dediği gibi açılıp bakılması lazım ama olası bir parça değişimi ve işçilik konusunda 3-5 bin lira arası bir parayı hazır bulundurman gerekiyor. motorun içinden ne çıkacağına bağlı olarak 10bin liraya kadar çıkabilir. paran yoksa hiç bulaşma

  4. #4

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Vitesin sert geçmesi için kavrama tam ayırmıyor diyebilirim, aynısı kursun motorunda vardı.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  5. #5
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    EEvet debriyaj ayırmazsada tak tuklu sert geçme ve motor ısınınca boşa alamama viteste takılı kalma gibi hareketler yapar.Debriyaj telinide kontrol edin manet kısmına yakın yerden kablo içinde veya tel topuzunda kopan teller de olabilir.Sonra şazuman vites vs işine girersiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    Ayrıca her motorda 1 ila 2.vites arasında boşluk yani boş olduğunda ikiye genelde düşük devirde TAAK diye sesli geçer, 1 den ikiye ayakla çekmeden önce minik yukarı(boş) sonra tekrar minik yukarı (2.vites) şeklinde geçirme daha uygun da biz direk yukarı abanıyoruz.
    yamtareroglu bunu beğendi.

  6. #6
    mesmeyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150
    Selam.
    Öncelikle geçmiş olsun.
    Usta çok önemli faktör. Tanımadığın ya da sağlam referans'ı olmayan birine motorunu elletme bence.
    O gittiği yere kadar kullan diyen ustaya zaten dicek birşey yok. Ortada bir sorun var ve adam kısacası "komple şanzıman dağılana kadar kullan" demiş. Kulağa çok saçma geliyor.
    Çıkma parça olarak ebay'den alırsan çok çok uyguna denk getirebilirsin. Hemde TR'de sadece 2. vites dişlisi alacağın fiyata komple şanzıman alabilirsin.
    Paypal TR'de yasak olduğu için alınmıyor diye düşünebilirsin fakat yurtdışından alışveriş yapar gibi VPN ile bu işi yapanları duydum.
    Forumlarda araştırmak gerekir. Hiç olmadı yurdışında yaşayan birinden destek alırsın. Sonuç olarak çok uyguna parça alabilirsin bence.
    TR'deki üç kağıtçılara yem olma derim.

    Kolaylıklar dilerim.

  7. #7

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015


    racing sayfasında görüyorum halen 30 bin tl civarı r6 arayanlar var , 20 bin tl civarı 2000-2005 felan arkadaşlar 2010 motor bile eski yani çürümüş çok çok nadirdir öyle az kullanılmış zorlanmamış, lütfen almayın. güvenmeyin temizde gözükse almayın nolur , paranız yetmiyorsa gidin 500cc alın 300 cc alın 250cc alın , çok üzülüyorum ben.

  8. #8
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Kutu kapalıyken sade tahminde bulunabilinir. Birinci vites en düşük devirlerde takılırken pek fazla zorlanmaz. Kalkışdan sonra 1. vites genelde yüksek devirlere çıktıktan sonra 2. vitese attırılıyor. Buda motorun devri, şanzımandaki millerin devri ve tekerdeki tur çok farklı devirler olduğundan 2. vitesin dişlileri en çok hasar görür ve kenarları sıyrıldıkca yüksek devirlerde kayıp çıkar ve tekrar otururlar. Sendeki sesde bundan kaynaklanıyor olabilir. Ama bu kayma olunca, vites çıklığı ve 2. vitesi takıp çıkartan vites hilalide deforme olmuş olabilir. Bu zorlama rulmanmarada zarar vermiş olabilir. Sade dişli hesabı yapıcaksan, en azından bu 0arçalarıda hesaba katmanı öneririm. Böyle devam edersen, sonunda parçacıklar ve deformasyonlar, şanzımanın tamamını bozabilir.
    Fakat ne bozuk ne iyi durumda diyebilmek için kutuyu açıp bir incdlemek gerek. Onarımı mümkünse gereken parçaları alabilirsin , olmuyirsa eski şanzımanı ustaya yesek parça niyetine bırakıp, yeni şanzıman alabilirsin.
    Mesele, ücreti, al tak olmadı, komple değiştir gibi olaydan kurtulmak için bir ustayla anlaşabilsen iyi olabilir. Kolay gelsin.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)