YENİ SATIŞ ŞEKLİMİZ HAKKINDA
Reklamlar
-
Reklamlar
-
Satış kısmında sorun yok zaten. Ben motoru bayiden aldıktan sonra, motor isterse zaten orada duruyor olmuş olsun, isterse merkezden nakliye edilmiş olsun, orada sorun yok. Sorun şu, ben motoru almaya karar vermeden önce incelemek için nerede göreceğim?
-
Bir çok önemli satış noktalarında ürün bulunacak. Şu an için 41 nokta var.
watercolours adlı üyeden alıntı
Satış kısmında sorun yok zaten. Ben motoru bayiden aldıktan sonra, motor isterse zaten orada duruyor olmuş olsun, isterse merkezden nakliye edilmiş olsun, orada sorun yok. Sorun şu, ben motoru almaya karar vermeden önce incelemek için nerede göreceğim?
-
81 il var, bazıları çok küçük, satış noktası bile gerekmez, bazıları ise metropol, bir tane yetmez. Ama sonuçta 80 civarı satış noktası lazım herhalde. İşin yarısındasınız, kolay gelsin.
Bir de "birçok önemli satış noktasında" ifadesi hepsinde demek değil anladığım kadarıyla?
-
140 satış noktası var. Lokasyon önemine göre teşhirde ürün bulunacak. Ancak her satış noktasının satış yapmasının önünde bir engel olmayacak. Örnek Antalya korkuteli ilçesinde bir servisin satış noktası vazifesinin yapmasına mani bir durum yok. Sistemin ana felsefesi zaten bu şekilde.
watercolours adlı üyeden alıntı
81 il var, bazıları çok küçük, satış noktası bile gerekmez, bazıları ise metropol, bir tane yetmez. Ama sonuçta 80 civarı satış noktası lazım herhalde. İşin yarısındasınız, kolay gelsin.
Bir de "birçok önemli satış noktasında" ifadesi hepsinde demek değil anladığım kadarıyla?
-
Çok güzel ve ileriye dönük bir uygulama gibi gözüküyor. Anladığım kadarıyla 50-100 km mesafedeki bayilerde bile binlerce liralık fiyat farkını artık görmeyeceğiz.
Yakın zamanda Tesla da model 3 fiyatlarını düşürmek için internetten satışa geçmişti. Bizim fiyatların da iyice düşmesi dileğiyle.
-
Anladım. İnsanlar görmek istedikleri motoru inceleyebildikleri sürece bence sorun yok. Bayinin para kısmında devreden çıkmasının artısı da var, eksisi de. Zaman, hangisinin ağır bastığını gösterir zaten.
Tekrar iyi çalışmalar.
-
Motosiklet Eğitmeni
Ben 'A' bayisinde bir motosiklet beğendim. Deneme sürüşü yaptım. Fiyat aldım. Gayet ilgilendiler ve motoru almaya karar verdim.
Sonra internetten satın alıp teslimatı 'B' bayisine yapmanızı istedim.
Bu durumda 'A' bayisinin durumu nedir?
Diğer sorun deneme sürüşü yapma imkanı nasıl bulunacak? Satış noktalarında deneme için motosiklet bulunacak mı? Bu motosikletleri bayi mı satın alacak yoksa kuralkan mı verecek?
Sistem maddi açıdan bayi için avantajlı durmakla beraber, bayilerin tek bir motosiklet satamaması gibi bir risk barındırıyor gibi.
Bu durum iyi çalışan bayi ve servislerinizi kaybetmenize neden olabilir. Ya da ben mevzuyu anlamadım.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
eskiden kanuninin bir ağırlığı vardı , hint çin oldu :D çöp oldu yitti gitti :D mondial bile daha iyi .
-
Müşteri bayilerin hangi sistemde çalışacağını değil, fiyat-kalite, satış sonrası servis-garanti v.s. konularını önemser. Diğer konular bayilerle Kuralkan arasındadır. Müşteri ilgilense ilgilense başarılı bayi ve servislerin teşvik edilmesi, kötü olanların devreden çıkarılması konusu ile ilgilenir. Gelişmeler inşallah öyle olur.
-
"Pazarlık sünnettir"
"Hoşafın yağı kesildi"
tepkileri şaşırtmadı
duygulandırdı
-
Müşteri bence madur olacak,Motor gelecek evrak gelmeyecek ve ya bayiler bu işi önemsemeyecek.
-
Ekrem bey öncelikle merhaba. Ben bajaj kullanmıyorum. Hiç bajaj motorum da olmadı. Bu yüzden firmanıza karşı herhangi bir antipatim veya sempatim yok. Bu nedenle objektif olarak yazmaya çalışacağım. Şimdi malum eskiden beri araba ve motor alıp sattığımız, sıfır ve ikinci el satış sitesine girdim. Bajaj Dominar 400 ün sıfır fiyatlarını bi dök bakim kardeşim dedim filtrelemeye, 2017 model Bajaj Dominar 400 ün fiyatını 19,800 liradan başladı listelemeye, 19,800 - 19,900 - 20,150 şeklinde bayi bayi değişiyor. (Bayiler arası haksız rekabet olmaması açısından link paylaşmıyorum. Kimsenin hakkına giremem ) Anladığım kadarıyla siz bu karışık fiyat politikasını ortadan kaldırmak istiyorsunuz. Çünkü bir bayiniz fiyat politikasına uyarken, başka bir bayiniz kardeşim ben sürümden kazanırım deyip kendi karından feragat ederek daha ucuza verebiliyor. Ayrıca bir nokta daha var. Bu firma bu motoru 19,800 liraya veriyorsa ve kar ediyorsa (ticaretin tek amacıdır kar etmek. Karsız sattığını düşünmüyorum) sizin yukarıda açıkladığınız fiyat listesindeki 27,500 lira biraz abartı gibi geldi bana. Şimdi siz artık bayiler fiyatlandırma yapmayacak derseniz. İnsanlar 19,800 lira olanı seçemeyecek ve mecburen sizin belirlediğiniz 27,500 lira rakama almak zorunda kalacaklar. Bu da ciddi anlamda abartı bir kar demek. Madem ki bir fiyat politikası belirliyorsunuz ve bu sayede fiyatları aşağı çekmeyi planlıyorsunuz 19,800 olmaz da 21,000 olur sabit bir fiyat listesi koyarsınız mesela. Nacizane görüşümdür. Sadece beni bağlar. Hiç bir firmayı kararlarından dolayı yargılamak haddim değildir. Umarım başarılı olur ve Türkiye motokislet sektörüne canlılık katarsınız. İyi çalışmalar dilerim.
-
Aslında sistem mantıklı daha önce bayi olabilmek için ciddi bir para ödemek gerekti bunun yanında bellide bir kota yüküyle karşılanıyordu yani bayi bu yükten bir şekilde kurtarılmış olacak. Diğer yandan yeni bayi olmak isteyenlerinde önü açılmış olacak finans gücü yetmesine gerek kalmayacak sisteme girenlere şifre ve kullanıcı adı verilecek ahmet mehmete satış yaptığında teslimi emre'nin yapması bir şeyi etkilemiyecek ahmetin şifresi ve kullanıcı adı ile yapıldığından kar payını ahmet alacak sistem basit geliştirilebilir. hatta şöyle anlatayım firma bayiden diyelimki 200.000 TL yatırmasını istiyor ve diyorki a üründen 4 tane b üründen 5 tane c üründen 7 tane d ürünündende 3 tane almanı şart koşuyor bu şartı ortadan kaldırıp istediği ürün veya çeşidi gösterkmek için her üründen 1 tane almasının önü açılıyor bu şekilde her bayide çeşitlilik korunmuş olacak. benim anladığım bu.
Ama servis sorunu hala devam edecek satana kadar mantığı yada garanti bitene kadar mantığı aynen devam edecek.
Oktay motor beni ilgilendiren bir konu değil memnun olan vardır olmayan vardır bana göre bir çok servise servis lazım.
Mondial daha iyi diyen bir arkadaşımız olmuş servis konusunda ve firma konusunda 2 side birbirine laf söyleyecek pozisyonda değiller sucuk ekmek etkinliğiyle kuralkan 1 adım önde yakında döner etkinliği bile yapabilir belkide yapmıştır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Ekrem bey öncelikle merhaba. Ben bajaj kullanmıyorum. Hiç bajaj motorum da olmadı. Bu yüzden firmanıza karşı herhangi bir antipatim veya sempatim yok. Bu nedenle objektif olarak yazmaya çalışacağım. Şimdi malum eskiden beri araba ve motor alıp sattığımız, sıfır ve ikinci el satış sitesine girdim. Bajaj Dominar 400 ün sıfır fiyatlarını bi dök bakim kardeşim dedim filtrelemeye, 2017 model Bajaj Dominar 400 ün fiyatını 19,800 liradan başladı listelemeye, 19,800 - 19,900 - 20,150 şeklinde bayi bayi değişiyor. (Bayiler arası haksız rekabet olmaması açısından link paylaşmıyorum. Kimsenin hakkına giremem ) Anladığım kadarıyla siz bu karışık fiyat politikasını ortadan kaldırmak istiyorsunuz. Çünkü bir bayiniz fiyat politikasına uyarken, başka bir bayiniz kardeşim ben sürümden kazanırım deyip kendi karından feragat ederek daha ucuza verebiliyor. Ayrıca bir nokta daha var. Bu firma bu motoru 19,800 liraya veriyorsa ve kar ediyorsa (ticaretin tek amacıdır kar etmek. Karsız sattığını düşünmüyorum) sizin yukarıda açıkladığınız fiyat listesindeki 27,500 lira biraz abartı gibi geldi bana. Şimdi siz artık bayiler fiyatlandırma yapmayacak derseniz. İnsanlar 19,800 lira olanı seçemeyecek ve mecburen sizin belirlediğiniz 27,500 lira rakama almak zorunda kalacaklar. Bu da ciddi anlamda abartı bir kar demek. Madem ki bir fiyat politikası belirliyorsunuz ve bu sayede fiyatları aşağı çekmeyi planlıyorsunuz 19,800 olmaz da 21,000 olur sabit bir fiyat listesi koyarsınız mesela. Nacizane görüşümdür. Sadece beni bağlar. Hiç bir firmayı kararlarından dolayı yargılamak haddim değildir. Umarım başarılı olur ve Türkiye motokislet sektörüne canlılık katarsınız. İyi çalışmalar dilerim.
Kazım bu dediğin olmaz neden dersen 3,90 ve 5,30 arasındaki dalgalanma yüzünden he dersen bu hindistan'da nasıl bir fiyat farkı var orası dipsiz bir kuyu bu fiyat fark olayını ortaya koyduğumda kullanıcıları daha fazla savunmuştu yani ısırılan diyorduki ısırılan benim sanane.
Merak edip okumak istersen buyur o zamanki konu
buradan başlayıp devam ediyor
körlerin arasında tek gözlü adam kendini kral sanır
-
Sayın Ekrem Ata, Site üstünden satılacaksa ürünleriniz sitede düzgün, detaylı ve doyurucu bilgi verilmeli satılan ürünler/motorlar hakkında . İnsanlar verilen bilgilere güvenemedikleri için ürünleri mağazaya gidip bakıp kendi gözleriyle görme, deneme ihtiyacı hissediyorlar.
Ne zamandan beri 2017 model beyaz Dominarların sakalları sitenizdeki gibi beyaz, motor bloğu siyah, şasesi siyah, jantlar altın renginde satılıyor?!!? Detaylara önem verin, çok küçük farklılıklar, yanlış bilgilendirmeler çok rahatsız edici oluyor bizler için.
-
Kazım TOKMAK adlı üyeden alıntı
Ekrem bey öncelikle merhaba. Ben bajaj kullanmıyorum. Hiç bajaj motorum da olmadı. Bu yüzden firmanıza karşı herhangi bir antipatim veya sempatim yok. Bu nedenle objektif olarak yazmaya çalışacağım. Şimdi malum eskiden beri araba ve motor alıp sattığımız, sıfır ve ikinci el satış sitesine girdim. Bajaj Dominar 400 ün sıfır fiyatlarını bi dök bakim kardeşim dedim filtrelemeye, 2017 model Bajaj Dominar 400 ün fiyatını 19,800 liradan başladı listelemeye, 19,800 - 19,900 - 20,150 şeklinde bayi bayi değişiyor. (Bayiler arası haksız rekabet olmaması açısından link paylaşmıyorum. Kimsenin hakkına giremem ) Anladığım kadarıyla siz bu karışık fiyat politikasını ortadan kaldırmak istiyorsunuz. Çünkü bir bayiniz fiyat politikasına uyarken, başka bir bayiniz kardeşim ben sürümden kazanırım deyip kendi karından feragat ederek daha ucuza verebiliyor. Ayrıca bir nokta daha var. Bu firma bu motoru 19,800 liraya veriyorsa ve kar ediyorsa (ticaretin tek amacıdır kar etmek. Karsız sattığını düşünmüyorum) sizin yukarıda açıkladığınız fiyat listesindeki 27,500 lira biraz abartı gibi geldi bana. Şimdi siz artık bayiler fiyatlandırma yapmayacak derseniz. İnsanlar 19,800 lira olanı seçemeyecek ve mecburen sizin belirlediğiniz 27,500 lira rakama almak zorunda kalacaklar. Bu da ciddi anlamda abartı bir kar demek. Madem ki bir fiyat politikası belirliyorsunuz ve bu sayede fiyatları aşağı çekmeyi planlıyorsunuz 19,800 olmaz da 21,000 olur sabit bir fiyat listesi koyarsınız mesela. Nacizane görüşümdür. Sadece beni bağlar. Hiç bir firmayı kararlarından dolayı yargılamak haddim değildir. Umarım başarılı olur ve Türkiye motokislet sektörüne canlılık katarsınız. İyi çalışmalar dilerim.
Hocam belki cok guzel seyler yazdin ama okumadim acikcasi, gozum yoruldu. Paragraf yapsaydin su mesajina. Gozler yoruluyor.
-
Şu an Kütahya Merkezde 1 bayi var ve diyelim ki bu bayiye teşhir için ürün koydunuz,peki Tavşanlıdaki bayi ya da Gediz bayisinde motoru göremeyen müşteri neden alsın motorunuzu?şahsen ben 1 motosikleti incelemek için ilçeden şehire gitmek zorunda kalmak istemem ki gitmem de zaten,insanlar bayilerin elinde hazır mal olduğunu bildiğinden gidip inceleyip satın alıyordu,şimdi müşteri motoru incelemek için kilometrelerce yol gidecek zaten elinde teşhir malı olan bayi bi şekilde kask,eldiven ya da para vs teklif edip kendi bayisine kaydırır müşteriyi,Ben size olacakları söyleyeyim a bayisi pulsarı bizden teslim alın kask vereyim,b bayisi benden alın kaskın yanına birde eldiven vereyim diyecek,
-
Bayi karlarını kendileri almak istiyorlar açık ve net. Süslü laflar ile konuyu eğip bükmeye gerek yok. Görünen köy kılavuz istemez.
Bayi sisteminin nasıl çalıştığını bilmeyenler ne demek istediğimi zaten anlayamazlar.
-
metinkilic adlı üyeden alıntı
Bayi karlarını kendileri almak istiyorlar açık ve net. Süslü laflar ile konuyu eğip bükmeye gerek yok. Görünen köy kılavuz istemez.
Bayi sisteminin nasıl çalıştığını bilmeyenler ne demek istediğimi zaten anlayamazlar.
En dogru analiz budur.Aynen katılıyorum..Dünyada bayilik sisteminin bir mantığı vardir.Daha vok yatirim yapan ,emek veren , iyi çalisan bayi dahacok satis yapar ve hakli olarak dahacok kazanir...
Tesla ile Kuralkan bir mi ? Biri dunyada hemen gemen esi benzeri olmayan bir araba urwtiyor.Biri normal mali motisiklet satiyor..
Bu sistem para trafiginin tamaminin distributor uzerinden gecmesi olayidir.Lakin calismaai mumkun degildir..Satis adetlerini dusurue bu sistem.Bu siatemdw fiyat/urun rasyosunun cok yuksek olmasi lazim.Ancak fiyatlar pahali zaten e bayiyide aradan cikardin.Nasil olacak ?
Oktay motor gibi iyi bayilerin kar marjlari bu sistemde duser.isini iyi yapan kendine guvenen bayi bu sistemde yer almak istemez..
-
bu kriz ortamında herkes kendi canının derdine düşmüş.
eski sistemle devam etmezlerse bayiler en büyük dersi verir kuralkan'a.
serbest piyasa ekonomisi işine geldiği zaman uygulanacak, işine gelmediği zaman uygulanmayacak, öyle mi???
bayiler işin hamallık kısmını yapacak (servis, yedek parça vs.)marka iyice yaygınlaştıktan sonra bayiilere by-pass.
bayi olsam hemen bırakırdım. keşke yabancı firmalar kendi mallarını doğrudan satsa, distribütör firmalar arada olmasa. Bkz. Yamaha Türkiye. Kapiş?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)