Oktay Motor'un Bajaj bayiliğinin iptal ediliği açıklandı
Reklamlar
-
blacktulip adlı üyeden alıntı
galiba bajaj'ın sonu hyosung gibi olacak. önce parlat,sat,sonra yavaş yavaş çekil piyasadan.
mahrem mevzu acaba ne,oktay motordan bir tane sikayetci duymadım sahsen.
millet kaliteli servisi mumla arıyor,bunlar ilisigi kesiyor. enteresan isler.
Bajaj, Hyosung'a göre ekonomosi çok güçlü olan bir firma. Hyosung globalde büyük ekonomik ve tedarik problemleri yaşıyor. Yıllardır yeni motor yok piyasada yeni modeli bırakın revize bile yapmıyorlar. 400'lük ve yeni 650'lik seriler tanıtıldı 2-3 sene önce hala ortada yok. Kendi ülkelerinde borsada da sürekli zarar ediyorlar Hyosung yakında yok olabilir ancak Bajajda durumlar iyi.
Reklamlar
-
Bajaj kendi topuğuna sıktı. Birçok kişi Oktay motor sayesinde bajaj’ı almaktan tırsmıyordu ki biri bendim. Bundan sonra her koyun kendi bacağından asılır. İki tarafada hayırlı işler demek düşer.
-
Oktay usta iyi usta , pulsar gibi dandik motorları millete satıığı için bence kendini suçlu hissetti
-
Bajajım yok, Ankarada oturuyorum ve Oktay ustayı da tanımam. Ama iş ''işini güzel yapan'' kaliteli motosiklet servisine geldiği zaman onu bulmak gerçekten çok zordur. Motosiklet kullanıcısı atarlıdır kardeşim. Bajaj dediğin markanın en pahalı motosikleti 30 bin civarı yanılmıyorsam. Kafası atan motosiklet sürücüsü üflerim lan senin garantine deyip Oktay usta şunun balatayı bi değiştiriver der parasını verir çıkar. Kendi tecrübemle sabittir. Kimin kimle ticari ilişkisi varmış en fazla 2 yıl garanti bitene kadardır bizim kafamızda.
-
sıkı tutunun batıyoruz beyler...
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------
Bajaj artık ürünün arkasında değil servisininde arkasında durmamaya başladı demekki..
BAJAJ(PULSAR) Firmasının Ürünün Arkasında Durmaması Hakkında Tüm Şikayetler
-
Bajaj & oktay motor & sosyal medya sayesinde birlikte büyümüşlerdi ,
bajaj olmadan önce oktay usta elbet tanıyan tanıyordu ama öyle tanınır değildi . En azından ben duymadım sosyal medyada yazılanlar ile duyduk , bajaj ın oktay motoya katkısı büyüktür. Tanınılırlık ve reklam açısından
Bajaj ın mal satımı ve satış sonra sı hizmetler konusunda ise oktay usta bajaj ı bajaj yaptı .
Pasta büyürken bu gibi durumlarda sorun olmaz , ne zaman ki pasta küçülmeye başladı artık sorunlar çıkmaya başlar , bu da gayet doğal . İkisi de ben tek başıma yapar pastamı korurum demiş gibi duruyor .
Bize düşen iki taraf içinde yahırlısı olsun demek düşer .
Gönül ister ki bajaj oyun başladıktan sonra yeni kural çıkarmasaydı ve birliktelikleri devam etseydi, ülkenin bu ekonomik kriz oldugu ortam da birlikte mücadele etselerdi , ama anlaşılan birlikte yola devam etmeleri mümkün olmamış ki ayrılmışlar .
Hayırlısı
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Bajaj, Hyosung'a göre ekonomosi çok güçlü olan bir firma. Hyosung globalde büyük ekonomik ve tedarik problemleri yaşıyor. Yıllardır yeni motor yok piyasada yeni modeli bırakın revize bile yapmıyorlar. 400'lük ve yeni 650'lik seriler tanıtıldı 2-3 sene önce hala ortada yok. Kendi ülkelerinde borsada da sürekli zarar ediyorlar Hyosung yakında yok olabilir ancak Bajajda durumlar iyi.
Global manada yazdıklarınızda haklısınız. Ben distribitör üzerinden söylemek istemiştim.
Umarım yanılırım.
O değilde şimdi Gt250R gelse,20.000'e satılsa ne giderdi
-
Burada haklı haksizdan ziyade, Ekrem Ata Bey'in böyle bir bilgiyi açıklaması yersiz. İlk yapılan açıklama sanki Oktay bey bize yamuk yaptı o yuzden iptal ettik der gibi. Ya güzelce ignelemeden açıklama yapılmalıydı, ya da hiç yapilmamaliydi. Bu forumdaki kimseyi Oktay Usta ile Kuralkan arasında olan herhangi bir sorun ilgilendirmez.
Sanki Mercedes Almanya, Mengerler Türkiye bayiligini iptal ediyor.
Oktay usta Bajaj'dan önce de vardı sonra da olur. Ayrica zaten garanti süresi biten resmi servise gitmezki. (after market yedek parça ithalatını Kuralkan takip edip kisitlamaz ise) Oktay usta zaten servisten kazanmaya devam eder. Bende götürürum motorumu baskasida goturur.
Zaten Bajaj'in işini iyi yapan 3-4 servisinden biriydi kendisi.
Welhasili kelam bajaj iyi bir firma ve daha da global olarak büyüyecek. Satışları ve modelleri gelişecek. Ama Türkiye'de Kuralkan yerine başka bir distribütör secselerdi daha hizli buyurlerdi
Allah hepsinin yolunu açık etsin.
-
Ekrem Bey forumu da okuduğu için Facebook üzerinde yazdığım yazıyı buraya da eklemek istiyorum;
Ekrem Bey merhaba,
Oktay motor ile olan birlikteliğinizin sonlanma sebebi Oktay Motor'un hemen hemen diğer tüm bayilerin yaptığı gibi diğer markalarla anlaşması olduğunu duydum. Bu durumda Türkiye'nin pek çok yerinde Bajaj markası ile birlikte diğer markaları (Mondial, CF Moto, Benelli vs.vs.) satan bayilere hiç bir şey olmazken neden Türkiye'de en çok sevilen, en çok adı bilinen ve en çok sorun çözen bayiye bunu yapıyorsunuz? Birden fazla markayı satan pek çok bajaj yetkili servisi olduğunu siz de biliyorsunuz. Bu yapılan ile insanların gözünde Bajaj'ın değerini düşürmekten başka bir şey yapmamış oldunuz. Henüz iki hafta önce Dominar'ımı Oktay Motor'dan aldım, güvendiğim için. Gördüğünüz gibi pek çok yerde de benim yorumuma benzer yorum var ve azımsanacak gibi değil. Burada bunu yazan herkesin de kendi çevresi olduğunu unutmayın. Bu tarz bir tepki çığ gibi büyüyecektir.
Sizden ve firmanızdan ricam, bu konuyu tekrar düşünüp, tekrar görüşmeniz. Diğer bayilere nasıl davranılıyorsa aynı şekilde adil olmanız.
Sevgiler.
-
Susturamazsın Bajaj. Kral gibi adamın sırtına binmiş, fuarda yeni nesil bir parça sunamadan, sinek avlarken, ben büyüğüm diyorsun. Biz insandan yanayız, İnsanın sırtına binip uca görünenden değil.
Daha dün gelen bugün yanında uzaycağı gibi kalıyor. Usta saygın ve beğenilen adama bu çileyi çektiremezsin.
Düşün sana, beğenilen, bilinen isim yapmış bir ustası, baktığın firma seni afedersin çöple besliyor. Yarın, Usta başka bir serviste misal bir 125nk görünce, ''Bu ne, uzaylı gemisindenmi düştü.'' diyebilir. Veya, nesil atlamış diğer markalar dururken, gençler insanlar bana güvenip bu markayı aldımı, pasta nekadarda tatlı olsa, gırtlakdan geçmiyordur.
Benim gördüğüm, okuduğum ve anladığım yazdığım şekilde. Öyleyse, bu işte zaten kaybeden kaybeder.
Servis ise, namıyle en babasını hak eder.
Tabi bunlar tahmin ve fikirlerimiz. Netice belli olmadan, bol bol her şeyi birbirne karıştırır, arap saçı oldumu, durup aslını ve neticeyi, kendilerinden bekleriz.
İyi forumla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:51 ----------
Bajaj'ın sitesinde parça ve ''İşcilikde'' 20% indirim yazıyor. Yani her 5'inci işciliği servis kendi cebinden ödüycek.
-
Genel olarak Bajaj'ın yeni sistemi ana firmayı güçlendirmeyi hedefliyor basarılı olacaklar mı zaman gösterecek.
Bunun dısında iki ticari firma anlasamayabilir bu doğal ve sorun görmüyorum.
-
oktay usta bajaj ile bütünleşmişti bizim gözümüzde
ama ekrem ata bey böyle bişey yaptıysa kesinlkle vardır bir bildiği
kullanıcıları dinleyip sorunları ile bire bir ilgilenen başka yönetici yok benim gözümde...
Fuzuliye sormuşlar "sevmek mi daha güzel sevilmek mi?" Sevişmiyorsanız ikisi de fuzuli demiş... SEMTİN HAYLAZI
-
Markayı yukarıları taşıyan satış sonrası hizmettir. Hayırlısı olsun diyelim.
-
Yakın şehirlerden ve istanbul içi uzak ilçelerden dahi gelen vardı.Garantisi bitenler için sorun yokda garantisi devam edenler ne yapacak hangi ustaya gidecek.
-
Marka değerini koruyan ve herkes tarafından sevilen bir servisi kaybetmek akıl alacak gibi değil.
-
İyi yapmışlar, hiç sevemedim kendilerini.
-
Ekrem Ata Bey kendine yakışır şekilde daha doyurucu ve usturuplu bir açıklama yapsaydı bu olayı bu kadar kimse konuşmazdi.
-
Bajaj her yerde bayiliklerini kaybediyor. Bu normal değil mi? Samsun Sağlam Motor Bajaj satmayı bıraktı. Firmanın sahibine sordum; Honda gibi kaliteli bir marka ayarında fiyatlarda Bajaj motor satmasından dolayı tercihlerini honda yana kullanmışlar. Yani honda varken kim alır bajaj.
Bajaj ucuz motosiklet ile piyasaya girdi. Kuryeler hep discover vardı şimdi bak bir tane bile discover yok piyasada çünkü kalite yokki. YBR öylemi. Ekonomi bozuldu bajaj sonu geldi. Bajaj verdi sözleri tutamadı.
Oktay motor kar marjı düşünce, ekrem ata eski promosyonları vermeyince bayilik iptal edildi. Oktay abi iyi insan sene 2015 ben ankara motoru kitlemiştim. Ankara bajaj bayi bana parça vermemişti. Oktay abinin girişimi ile Ekrem Ata arayıp parça alabilmiştik. Bajaj türkiyede yok oluşuna üzülmüyorum hak etti çünkü ne ekersen onu biçersin sonuçta.
-
Markasının arkasında durmayan kronik problemler çıkaran bunlar için revize dahi yapmayan motoru ve markayı kim neden alsın,almasını geçtim niye satsın.Benim yüzüm müşterime karşı sattığım ürün yüzünden neden kızarsın,bu görüşte bir abimiz olduğundan bıraktı bence bayiliği.
Artık motorsiklet kullanıcılarının bir kısmı motor alacağında ulen şekli şemali güzel al geç kafasından kurtuldu artık herşeyiyle araştırıyor motoru ve parasının son damlasına kadar F/P arayan bir kitle oluştu ve bu kitle büyümeye devam ediyor
-
karayel90 adlı üyeden alıntı
Markasının arkasında durmayan kronik problemler çıkaran bunlar için revize dahi yapmayan motoru ve markayı kim neden alsın,almasını geçtim niye satsın.Benim yüzüm müşterime karşı sattığım ürün yüzünden neden kızarsın,bu görüşte bir abimiz olduğundan bıraktı bence bayiliği.
Artık motorsiklet kullanıcılarının bir kısmı motor alacağında ulen şekli şemali güzel al geç kafasından kurtuldu artık herşeyiyle araştırıyor motoru ve parasının son damlasına kadar F/P arayan bir kitle oluştu ve bu kitle büyümeye devam ediyor
Hangi F/P arayan kitleymiş o merak ettim ? Etrafta Japon diye ikinci el motoruna sıfır motor parası isteyen ve de bunları keriz gibi satın alan bir dolu adam var. F/P oranı yüksek olan motorlar Japon veya Avrupa olmayanlardır.
Bajaj'a gelince; şu anda 250 cc Japonlar 30 bin TL iken, Pulsar 18 bin TL'ye, Dominar ise 2017 modeller %37 KDV ile 24 bin TL'ye satılıyorlar. Problem yaşayanlar olduğu doğrudur ancak bana göre tek ve en önemli problemleri titreşimleridir. Zaten titreşim olmasa şikayet konusu olan zırıltı, ses, vs de olmayacak. Hint firmaları bunun önemini dayak yiye yiye anlayacaklar. Titreşimli motordan hiçbir şey olmaz. Benim için buna Duke 390 ve altındakiler de dahildir. Fiyat konusunda ise şunu diyeceğim; bu fiyatlar 2017 senesinin fiyatları. 2017 model V15 gibi boş bir motor 12 bin TL'ye alıcı bekliyor. Bu fiyat şu an için bile bu motor için yüksekken bunu iki sene öncesi için bir düşünün. Kaldı ki Bajaj o zaman bunlarda indirim yapıp da bu noktaya çekti. Doğru fiyatlandırmanın önemini burada bir kez daha görüyoruz. Yanlış fiyatlar Japon motorunda telafi edilebiliyor çünkü biz markacı bir milletiz ancak tanınmayan markalarda patlıyor.
Sadece Türkiye için demiyorum, Bajaj'ın tek çıkış yolu bence internette söylentileri dolaşan KTM ile geliştirdikleri çift silindir 500 cc motor olacaktır. Titreşimsiz böyle bir motor örneğin Dominar'a uygulanırsa çok iyi satış yapacaktır. Yanına bir de Adventure bir modelle piyasayı süpürebilir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)