Oktay Motor'un Bajaj bayiliğinin iptal ediliği açıklandı
Reklamlar
-
Seko adlı üyeden alıntı
Hangi F/P arayan kitleymiş o merak ettim ? Etrafta Japon diye ikinci el motoruna sıfır motor parası isteyen ve de bunları keriz gibi satın alan bir dolu adam var. F/P oranı yüksek olan motorlar Japon veya Avrupa olmayanlardır.
Bajaj'a gelince; şu anda 250 cc Japonlar 30 bin TL iken, Pulsar 18 bin TL'ye, Dominar ise 2017 modeller %37 KDV ile 24 bin TL'ye satılıyorlar. Problem yaşayanlar olduğu doğrudur ancak bana göre tek ve en önemli problemleri titreşimleridir. Zaten titreşim olmasa şikayet konusu olan zırıltı, ses, vs de olmayacak. Hint firmaları bunun önemini dayak yiye yiye anlayacaklar. Titreşimli motordan hiçbir şey olmaz. Benim için buna Duke 390 ve altındakiler de dahildir. Fiyat konusunda ise şunu diyeceğim; bu fiyatlar 2017 senesinin fiyatları. 2017 model V15 gibi boş bir motor 12 bin TL'ye alıcı bekliyor. Bu fiyat şu an için bile bu motor için yüksekken bunu iki sene öncesi için bir düşünün. Kaldı ki Bajaj o zaman bunlarda indirim yapıp da bu noktaya çekti. Doğru fiyatlandırmanın önemini burada bir kez daha görüyoruz. Yanlış fiyatlar Japon motorunda telafi edilebiliyor çünkü biz markacı bir milletiz ancak tanınmayan markalarda patlıyor.
Sadece Türkiye için demiyorum, Bajaj'ın tek çıkış yolu bence internette söylentileri dolaşan KTM ile geliştirdikleri çift silindir 500 cc motor olacaktır. Titreşimsiz böyle bir motor örneğin Dominar'a uygulanırsa çok iyi satış yapacaktır. Yanına bir de Adventure bir modelle piyasayı süpürebilir.
Bir kısım dedim dikkat edersen,azınlığı çoğunluktan ayırdım
Reklamlar
-
Biz burada kendi kendimize konuşuyoruz ama Kuralkan her zamanki şeyi yaptı. Hyosung ne yaşadıysa Bajaj da onu yaşayacaktır.. Bu tamamen firmanın iş yapma biçimi ile alakalıdır. Birde çok büyük bir vizyon muş gibi e-satış olayını getirdiler. Bence oradan ciddi kayıp yaşadı..
Motosiklet piyasası Türkiye de Honda, Yamaha harici diğer distributorlerin tarzı ve tavrı ile ilerleyemez.. Ürünler iyi satış sonrası destek istiyor distributorler ise satıp geçmek istiyor. Olay bu..
Kaç yıl olmuş hala marka stop etme sorununa kurumsal bir çözüm getirmemiş ve bir sürü kronik sorunlu motorla ilgili kurumsal ve sonuç odaklı bir çözüm getirmemiş.
Aynı süreç Benelli, Hero , CF Moto , Zontes vb. içinde sozkonusu.. Herkes teknik bigiye sahip olacak diye bir kaide yok.. Sattın motorun satış sonrasında doğru düzgün servisi , parçası ve eğitimli teknik adamı yoksa bu kadar çabuk bitiyorsun olay bu..
Hyosung, Kymco, SYM nin esamesi okunmuyor şuan..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)