Volkan76 adlı üyeden alıntı
RN 180 2018 özelliklerine baktım. Mantık ve mekafizikle tahminim şöyle.
-Motorun en iyi torku elde ettiği devir 6500, en yüksek beygiri ise 8500'de elde ediyor. Yani motoru kaldırdıp hıza devredene kadar bi 2000 devir yükselmesi gerek. Bu cc'de 8500 devir az değil yani. Karbiratör o devirlerde içmeden ziade açık vannaya bağlar. Düşük devirdede güç eldeedemeyip yol alman uzun sürer. Baktımda en çok bu fark rn 180de var. normalde 500-1500 max. bu civarı cc'lerde.
-Görebildiğim kadar, debriyaj balataları ve volant çapın ufak, şanzıman ise baya üfak tefek birşey. Birde 14inç teker eklersen, arkadaş bunu çevirçevir yol almaz. Başkası bir turda 1metre yol alıyorsa bu 2 turda anca 1 metre ilerliyor. Bu model sanki arasıra kullanılacak keyf makinasına benziyor. O şekildede benzini pek aldırmazsın. Bunu genç okul için işe gitgel için günlük tassaruflu scooter veya cuplarlar hatta kuriyer motosikletlerle karşılaştırılmaz. Modeli tarzı kullanım şekli farklı sanki. Yetkili sevis ustesı sorun yok diyorsa, mesele yapısından ibaretti.
İyi akşamlar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
Birde lastik ebatları, maşallah yani, 120/140 bu boy motor için. Ebat genişledikce yakıt tüketimide artar.
Tavsiyem, gaz verirken devir yükseldikce gazı aç. Gazı yedir. Devirlenmeden gaz köklersen vanna gereğinden fazla açar, devirlenme daha yavaş olur, motor boğularak devirlenir. El alışkanlığı olabilir, F1 yarışcıları gibi kullan, devire göre gaz ver. F1'de bunu uygulamasan, aracı gerinden kaldıramassın.