Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

AÇ GÖZLÜ TEK SİLİNDİR.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Benim miniği yeni aldım ya pompaya yaklaştığımda fulle diyorum her 100km'de bir benzin alırım. Fulle Aslanım Fulle. Görgüsüz bayram harçlığı alıcak çocuk gibi ya da sanki mahallede tek top kendisindeymiş gibi herseferinde 5.5-6 Litre benzin içiyor. İlk bakımda ustaya dedim ki bak bu makinayı az yakar çok kaçar diye aldık görgüsüz benzini koklamıyor içiyor. İlk makina sıfır almışsın normaldır falan filan dedi. Ben Parası neyse verip subab ayarı karbratör ayarıdır cartdır curttur hepsini yaptırdım. Ama Bu makina neden 6 litre içiyor abi 100km'de çözemedim sinirlerim bozuluyo artık. Günde 20-25km yol yapan birisiyim şehiriçi okula git gel vesaire açıkçası koymaya başladı. Benzinin pahalılıgından değil neden 5 litre ya da 4 litre degil de 6 LİTRE !
    Motor r25 falan da değil ha Kesiciye soka soka gezeyim egzoz da yok motorda. Nedir bunun derdi abiler ablalar Tribe girdim sabahtan beri uzandım düşünüyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Motor hala rodajdaysa yakabilir, sürekli tapagaz kullanıyorsanız yakabilir, rodajda yallah tazyik gitmişseniz yakabilir, hava filtreniz kirliyse yakabilir, karbüratör ayarınızda bir problem varsa yakabilir, hava çok rüzgarlıysa yine yakabilir. 6 lt hakikaten de fazlaymış.

  3. #3

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Valla şuan 1000km'yi devireceğim. 850-750km'ye kadar hiç tapagaz gitmedim devri 5000-5500'den yukarı çekmedim. Karbratör ayarını da 200-250km önce yaptırdım bakım ile beraber.

  4. #4
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Alıntı liquem adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla şuan 1000km'yi devireceğim. 850-750km'ye kadar hiç tapagaz gitmedim devri 5000-5500'den yukarı çekmedim. Karbratör ayarını da 200-250km önce yaptırdım bakım ile beraber.
    Valla bir yerde bir saçmalık var, Cb650F kullanan arkadaşım var o kadar yaktırmıyor.

  5. #5

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Bende bu saçmalığın sebebini merak ediyorum. Lastikleri de değiştirdim. Şu saçmalığın sebebini öğrenmek istiyorum.

  6. #6
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    bende rks kullanıyorum şu an 100 km de 4 litreyi geçemedim. hemde şehir içi dur kalk. kitapçıkta ve yabancı kaynaklarda 3.0 litre yazıyordu oysa.

    not:motorum 1,500 de

    sürüş tarzını bir an önce 5. vitese çıkabileceğin şekilde değiştirerek yakıtı düşürebilirsin. düşük vites yüksek devir şehir içinde çok yaktırıyor ama gerekli tork ihtiyacınıda başka türlü bulamıyorsun.

  7. #7
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Selam, motorum 100cc ve bende senin gibi yaklaşık günde 20 km okula git gel yapıyorum. Trafikte sert hareketlerden kaçının, sert hızlanma sert yavaşlama gibi. Olabildiğinde gaz koluna yavaş asılın. Devri 6500 altında tutmaya çalışın. Hava filtrenizi kontrol ettirin. Benim evime giderken otoban gibi 3 şeritli çevre yolu var, orda genelde 100 km gibi hızlarla motoru zorlayarak gitmeme rağmen 3-3.4 litre civarlarında yakıyor. Aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olabilmişimdir.

  8. #8

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende rks kullanıyorum şu an 100 km de 4 litreyi geçemedim. hemde şehir içi dur kalk. kitapçıkta ve yabancı kaynaklarda 3.0 litre yazıyordu oysa.

    not:motorum 1,500 de

    sürüş tarzını bir an önce 5. vitese çıkabileceğin şekilde değiştirerek yakıtı düşürebilirsin. düşük vites yüksek devir şehir içinde çok yaktırıyor ama gerekli tork ihtiyacınıda başka türlü bulamıyorsun.
    Bende şehir içi kullanıyorum. bir türlü anlam veremedim gerçekten. 5. viteste gidersem şehir içi ya ölürüm ya da Birilerini ezerim :D Bilmiyorum rksye mail attım servise götürün dediler serviste dedi ki motor yeni yakar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------

    Alıntı RideForLife. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam, motorum 100cc ve bende senin gibi yaklaşık günde 20 km okula git gel yapıyorum. Trafikte sert hareketlerden kaçının, sert hızlanma sert yavaşlama gibi. Olabildiğinde gaz koluna yavaş asılın. Devri 6500 altında tutmaya çalışın. Hava filtrenizi kontrol ettirin. Benim evime giderken otoban gibi 3 şeritli çevre yolu var, orda genelde 100 km gibi hızlarla motoru zorlayarak gitmeme rağmen 3-3.4 litre civarlarında yakıyor. Aklıma gelenler bunlar umarım yardımcı olabilmişimdir.
    Zaten 6500 deviri pek geçmiyorum 6000 devirde bağırmaya başlayınca bi üst vites.

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende rks kullanıyorum şu an 100 km de 4 litreyi geçemedim. hemde şehir içi dur kalk. kitapçıkta ve yabancı kaynaklarda 3.0 litre yazıyordu oysa.

    not:motorum 1,500 de

    sürüş tarzını bir an önce 5. vitese çıkabileceğin şekilde değiştirerek yakıtı düşürebilirsin. düşük vites yüksek devir şehir içinde çok yaktırıyor ama gerekli tork ihtiyacınıda başka türlü bulamıyorsun.
    5.vitese atıp gazı kökledikten sonra bi anlamı kalmaz ekonominin aklında olsun. Yüksek vites düşük devir kranka, krank yataklarına fazla yük bindirir, düşük vites yüksek devir piston, biyel kolu vs. parçalara fazla yük bindirir. Yani demem o ki motorun yükünü ortalamaya çalışın, yokuşta gazı köklediğin zaman motor devirlenmiyorsa boş yere krankı pistonu yakıtı zorlamaya gerek yok düşür vitesi gitsin.

  10. #10
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    RN 180 2018 özelliklerine baktım. Mantık ve mekafizikle tahminim şöyle.
    -Motorun en iyi torku elde ettiği devir 6500, en yüksek beygiri ise 8500'de elde ediyor. Yani motoru kaldırdıp hıza devredene kadar bi 2000 devir yükselmesi gerek. Bu cc'de 8500 devir az değil yani. Karbiratör o devirlerde içmeden ziade açık vannaya bağlar. Düşük devirdede güç eldeedemeyip yol alman uzun sürer. Baktımda en çok bu fark rn 180de var. normalde 500-1500 max. bu civarı cc'lerde.
    -Görebildiğim kadar, debriyaj balataları ve volant çapın ufak, şanzıman ise baya üfak tefek birşey. Birde 14inç teker eklersen, arkadaş bunu çevirçevir yol almaz. Başkası bir turda 1metre yol alıyorsa bu 2 turda anca 1 metre ilerliyor. Bu model sanki arasıra kullanılacak keyf makinasına benziyor. O şekildede benzini pek aldırmazsın. Bunu genç okul için işe gitgel için günlük tassaruflu scooter veya cuplarlar hatta kuriyer motosikletlerle karşılaştırılmaz. Modeli tarzı kullanım şekli farklı sanki. Yetkili sevis ustesı sorun yok diyorsa, mesele yapısından ibaretti.
    İyi akşamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

    Birde lastik ebatları, maşallah yani, 120/140 bu boy motor için. Ebat genişledikce yakıt tüketimide artar.
    Tavsiyem, gaz verirken devir yükseldikce gazı aç. Gazı yedir. Devirlenmeden gaz köklersen vanna gereğinden fazla açar, devirlenme daha yavaş olur, motor boğularak devirlenir. El alışkanlığı olabilir, F1 yarışcıları gibi kullan, devire göre gaz ver. F1'de bunu uygulamasan, aracı gerinden kaldıramassın.

  11. #11
    melez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2018
    Motosikleti
    RKS WİNNER 200
    subapların sıkı olmasıda bir ihtimal. hiç egzos patlatıyor mu?

  12. #12

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    RN 180 2018 özelliklerine baktım. Mantık ve mekafizikle tahminim şöyle.
    -Motorun en iyi torku elde ettiği devir 6500, en yüksek beygiri ise 8500'de elde ediyor. Yani motoru kaldırdıp hıza devredene kadar bi 2000 devir yükselmesi gerek. Bu cc'de 8500 devir az değil yani. Karbiratör o devirlerde içmeden ziade açık vannaya bağlar. Düşük devirdede güç eldeedemeyip yol alman uzun sürer. Baktımda en çok bu fark rn 180de var. normalde 500-1500 max. bu civarı cc'lerde.
    -Görebildiğim kadar, debriyaj balataları ve volant çapın ufak, şanzıman ise baya üfak tefek birşey. Birde 14inç teker eklersen, arkadaş bunu çevirçevir yol almaz. Başkası bir turda 1metre yol alıyorsa bu 2 turda anca 1 metre ilerliyor. Bu model sanki arasıra kullanılacak keyf makinasına benziyor. O şekildede benzini pek aldırmazsın. Bunu genç okul için işe gitgel için günlük tassaruflu scooter veya cuplarlar hatta kuriyer motosikletlerle karşılaştırılmaz. Modeli tarzı kullanım şekli farklı sanki. Yetkili sevis ustesı sorun yok diyorsa, mesele yapısından ibaretti.
    İyi akşamlar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------

    Birde lastik ebatları, maşallah yani, 120/140 bu boy motor için. Ebat genişledikce yakıt tüketimide artar.
    Tavsiyem, gaz verirken devir yükseldikce gazı aç. Gazı yedir. Devirlenmeden gaz köklersen vanna gereğinden fazla açar, devirlenme daha yavaş olur, motor boğularak devirlenir. El alışkanlığı olabilir, F1 yarışcıları gibi kullan, devire göre gaz ver. F1'de bunu uygulamasan, aracı gerinden kaldıramassın.
    cok guzel anlatmissiniz ama rn180 sahibi tanidigim var instada buldum 100kmde 2 ltreyi geçiremedim giç demişti sitede de 2 litre yaziyor.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

    Alıntı melez adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    subapların sıkı olmasıda bir ihtimal. hiç egzos patlatıyor mu?
    önceden evet patirdatiyordu ayarlari duzeltince cok azaldi.

  13. #13
    kefkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2015
    O motorda sıkıntı var gibi, rodaj desen epey yol yapmışsın, lastik ebadından olsa biraz fazla yakar ama o kadar fark etmez. Bende rks yuzellilik var ve eskidi biraz subap ayarı istiyor olabilir, öyle olduğu halde motorun canını alsam şehir içi dört litre yakiyor, çok kasarsam az yaksın diye 3,30. Son sehirdışı dortyuz kilometre yolda neredeyse tamamı tapagaz gibi 3.2 yaktı. Rn180 kullanicilari varsa daha sağlıklı cevap verecektir.

  14. #14
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Ben rölanti ayarınızı merak ettim de, kaç bin devirde çalışıyor rölantide?

  15. #15
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Baktımda silindirin sıkıştırma oranını bulamadım. Sıkıştırma 10:1 altındaysa 95 oktandan üstü, mesele v-power plus konulmaz. Kışında çok soğuk havada yakıt miktarını etkiler. Motor ideal dereceye ulaşana kadar vsr. En iyisi, arkadaşınıza sorun, netür benzin hangi yağ ve nasıl bir ayar çektirdiğini. Böyle 180cc bir motosiklet için 100km'de 2 litre, bence taktire şait bir değer.

  16. #16
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Eski sattığım cbr 125 3 litre yakıyordu 100 km'de babamın cg 150 ise 3.2 yakıyor

    Depodan kaynaklı olabilir deponun kaynak yerlerini bi kontrol edin, birde motorun sağında solunda yağ lekesi gibi bişey varmı belkide benzin kaçırıyor farkına varmıyorsunuz 5-6 litre yakması gerçekten çok fazla
    Volkan76 bunu beğendi.

  17. #17
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Motosiklet kullanmaya haşladığında gaz kokusu varsa, dikkatli olmak gerek, eğer benzin vannasın kapalıyken sürmeye başlamadan önçe benzin kokuyorsa, arkadaşın dediği doğru olabilir. Ama ustaya zaten göstermişiniz. Umarım öyle bir sorun yoktur.
    Bir ihtimalde, motposikleti 5-10 dakikalığına bile kapattınızmı, benzin vanasını kapatmanız. Çünkü vanja açık kalırsa karbiratöe dolan gaz uçuşur. Bende bu vanjayı ilk başda çok unutuyirdum. Sabahları benzin kokusu alıyordum. Hatta birkaç gün vanna açık unutup kullanmadımmı, 0,5-1 litre uçuşup gidiyordu. 3 lire depodada 110 km yerine 60-70 km anca gidiyordum. Şuan 3 litreyle cup motosikletle 100km anca gedebiliyorum. Yazın, 120km mümküm
    Kolay gelsin, işin rasgele...
    Yazım hataları için K.B. digital klavyede düzelttikce bozuyor. Andoit multi touch fail...

  18. #18
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Yakın zamanda kaza sebebiyle tamir gören motorumda benzin kokusu gelmesi meselesini ustama bildirmiştim. Tamir sırasında benzin hortumumda(muhtemelen eskimeden kaynaklı) çatlak olduğunu farketmiş. Sizin motosiklet yeni lakin yine de kullanılan hortumun arızalı olması durumu söz konusu olabilir. Tabi böyle bir durumda muhtmelen benzin kokusunu alırsınız. Var mı öyle bir koku?

  19. #19
    Stock Sever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS200
    Benim 75k daki cbf de 6 litre yakıyor. 4-5 litreyle 70 80 km yol yapıyor. Demem o ki bu motorlar az yakmıyor. Güç yok. Hızlanayım diye az fazla çeviriyosun gazı. Bu sefer de yakıyor. Yaktığı gibi gitmiyor da.

    F650 gs ile aynı yolu gittik. Benim 3'te 1'imi yaktı. 2006 1200gs ile gittik. Adam hoplaya zıplaya eğlene eğlene bazen de sıka sıka gitti, onla da aynı yaktık.

    Kısaca düşük cc az yakıyor diyen insanların motor sürüşünü merak ediyorum.
    HONDA

    #BZ3082

  20. #20
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Alıntı Stock Sever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim 75k daki cbf de 6 litre yakıyor. 4-5 litreyle 70 80 km yol yapıyor. Demem o ki bu motorlar az yakmıyor. Güç yok. Hızlanayım diye az fazla çeviriyosun gazı. Bu sefer de yakıyor. Yaktığı gibi gitmiyor da.

    F650 gs ile aynı yolu gittik. Benim 3'te 1'imi yaktı. 2006 1200gs ile gittik. Adam hoplaya zıplaya eğlene eğlene bazen de sıka sıka gitti, onla da aynı yaktık.

    Kısaca düşük cc az yakıyor diyen insanların motor sürüşünü merak ediyorum.
    Kucuk cc şehir içinde büyük ccye göre az yakıyordur hocam. Yakıt tüketiminde büyük motorların küçüklere yanasabilecegini düşünmüyorum şehiriçi tüketiminde. Uzun yolda ise gücü olan az yakıyor.


1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)