dominar tapa gaz 6 litreyi anca görür normal değil bence o kadar yaktıramazsın istesende o motora
dominar tapa gaz 6 litreyi anca görür normal değil bence o kadar yaktıramazsın istesende o motora
Yarın yetkili servisin kapısını tekrar çalacağım. Benzin olarak Shell V-Power Kırmızı olandan koyuyorum çokta kurumsal biryerden alıyorum benzini. Diyeceğim ki bu motor 6 litre nasıl yakıyor çözemezse başka servise ama izmir kahramanlar yamyam kaynıyor adam gibecek yer arıyorlar afedersiniz. Bilmiyorum ama çok sıkıntı bir durum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:26 ----------
Kış olduğu için 1800 devirde çalışıyor.2000 arası değişiyor. dijital gösterge olduğu için 1 birim kaç 100 rpm gösteren ufak çizgilerden yok 1800-2000 arasında.
Rölantinizi sorma sebebim bir ara rölantinin yüksek olmasının yakıt tüketimini yüksek olması ile sonuçlanabileceğine dair bir şey okumuştum diye aklımda kalmış. Forumdaki abiler daha iyi bilir bu durumu.
Lakin şunu söyleyeyim: benim 160cc lik KP150 motorum dahi 1500'e ayarlı. Soğukta jikle açıp(biraz rölantide çalıştıktan sonra) kısa süre sonra jikleyi kapatıp yürümeye başlıyorum.
benzin artık ucuz değil ama km hesabı çok yakıyor benim r6 böyle 80-120 gidince o kadar yakıyor :S
bu japon olmayan motorların çoğunun normal japonlara göre çok fazla yaktığını az güç ürettiğini hepimiz biliyoruz ama :D sendekinde ağır bir problem var bence ,
http://www.motosiklet.net/forum/mt-a...zin-yakar.html
Sizin durumunuzla ne kadar alakalı bilmiyorum ama bahsetmişken havada kalmasın.
Yakıt tüketiminizde ciddi bir anormallik var. Bahsettiğiniz miktar motosikletinizin rodajda olması ile ilgili olamayacak kadar ciddi bir fark.
İlk olarak karbüratörünüzün karışım ve rölanti ayarlarını tekrar ve motor sıcakken yaptırın.
Ekzozdan, ara gaz vermelerde nadir de olsa patırdama sesi geliyorsa mutlaka supap ayarınızı tekrar yaptırın, eğer daha yeni yaptırdıysanız yanlış yapılmış demektir. Bu durumda mutlaka tekrar yaptırın.
Yakıt boru ve bağlantıları ile karbüratörü iyice inceleyin, yakıt kaçağı olması muhtemel. Benzin anında buharlaşır ve kaçağı tespit etmeniz oldukça zordur. Basit olarak, yakıt musluğunu kapatın ve depo içine çok düşük basınçlı hava uygulayın. Depodan veya vanadan kaçak varsa bu şekilde görebilirsiniz. Ardından karbüratöre dikkat edin, özellikle motor soğukken karbüratör çevresinde nemlenme olmadığından veya herhangi bir noktadan dışarı yakıt tahliye etmediğinden emin olun.
Yakıt deponuzdaki şamandranın bağlandığı kısma dikkat edin, buradaki conta veya "O"Ring' deki montaj esnasında oluşan deformasyon yakıt kaçağına neden olabilir.
Yakıt hortum ve borularını montaj ve üretim hatasına karşı dikkatlice kontrol edin. Gerekirse iyi görebilmek için grenaj sökmekten çekinmeyin.
Yakıt deponuzu tam ağzına kadar doldurmayın. Tam dolan depo fazla yakıtı hareket veya park halindeyken tahliye edecektir. Tabi ki bu 2lt fark yaratmaz, yine de belirtmek istedim.
Aklıma şu anda bunlar geliyor, diğer arkadaşların da yorumlarını dikkate alın. Gerekirse servis değiştirin, distribitöre yazın. Tekrar belirtmek isterim ki yakıt tüketiminiz rodaj v.s. durumlardan kaynaklanmayacak derecede anormal. Kesinlikle bir arıza veya ayar sorunu mevcut.
rks motor ile görüştüm motoru servise bırakmam gerektiğini söylediler. Serviste Benzin sorunu stabil birşey olmadığı için sorunu çözmemiz 2-3 günü bulur dedi açıkçası haftasonuna bırakmayı düşünüyorum
İyi bakalım, haftasonu anlaşılır mesele inşallah. Bizi de haberdar edin.
R25 ile full redline gitsen bile daha o kadar yaktiramadim benim yavruya motorda kesinlikle bir sıkıntı var 180cc motor için korkunç bir rakam. Benim eski 660lik tek silindir xt660r vardı o bile 5.5 litre yakıyor
Çinli motorlar biraz zorlamayla 4,5 arası yakar normaldir ama sakin kullanımda 6 litre çok uçuk bir değer. Karbüratörde sıkıntı olabilir, silindire fazla yakıt gidiyordur.
Gittim servise. Tabi rks'nin söylediğine değil kendi evime yakın olan usta denilebilecek kişiye. Kendisi Gaz telini çıkarttı araya bir demir telden zigzag tarzı ne biliyim o tarz bişiy koydu. Gaz tepkisi değişti daha seri hızlanıyor falan ama. Çok yalpalatıyor motorda yarın dene olmazsa bidaha gel dedi. Şu an ki halini hiç beğenmediğim için gideceğim yarın. Diğer serviste 3 gün yatırırız diyor. Basit bir arıza karbratör kaynaklı ya da depo borusu depo kapağı ile alakalı. 3 Gün çok abes bir süre ve bedavadan kimseye motorumu kullandırtmaya niyetim yok. açıkçası.
Shell v-power nitro kırmızı pompa oda 97 oktan, motorsikletlerin 90% için para ısrafı performans kaybı,, malum fazla yakıt tüketimi.
Artı, 1800-2000 rölantiyle. Vaybe 6nın2si eder. 1de soğuk havada ısınana kadar bi 0.5-1 litre fazla yakması, ettimi yarı yarıya. Bence komşu ustanın taktını söksün, motor sıcakken rôlantiyi 1500+-1k ayarlasın, birde benzin tam bitmek üzeri, şöyle bir normal kurşunsuz doldur, sonra bir bakınız, neler kendiliğinden düzelmiş. İyi bir hava/gaz ayarıylada sesi müzik gibi olur. Volaaa...
Yani, ben kullanım kılavuzundaki bilgi ve değerlere göre kendim ayarladım, oldu. Modelin değerlerini bilmeyen, honda mondial ayarı çekiyor. Sizde kullannım kılavuzuna bakın ve uygulayın, gerekirse ustanıza iletin. Kolay gelsin.
STANLEY 066357 Bits Uç Topaç Tornavida Set 6 Parça 41,25 TL yerine 33,00 TL
https://urun.n11.com/tornavida/stanl...rca-P171436402
Dostum hava ayarini 10 tlye yapıyorlar, bana kalırsa uğraştığına değmez.
nedenini bilemem ama aldığın ah'lar nedeniyle olabilir nispet yapmayacaktn bana
İyi de adama müdahale ettirdiğin halde sorun çözülmemiş. Her şekilde "motora dokundum" diye para da alacaktır. Farkettiyseniz bu arada zaten 3 gün kaybettiniz ve sorununuz düzelmedi. Yetkili servise bırakmış olsaydınız bir ihtimal düzelmiş olabilirdi, ayrıca yetkili servise "kardeşim, para da verdik[tabi garantide değilse], 3 gün de beklettik yine yapamadınız. Düzeltin verin." diyerek nazınızı çektirebilirsiniz. Aynı nazı ustaya yaparsanız hass çeker. Bunu da dikkate alın.
Yeni makineyse ustalara fazla elletmeyip garantiden iş yaptırıp, parçayı değiştirtmekte de yarar var hatırlatırım.
...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)