Yamaha uygun görünüyor ama 250cc motorun ne özellik olursa olsun 20 bin lira ve üzeri olması kabul edilebilir bir şey değil. Mayıs ayında fiyatlar ne olacak merak içindeyim.
Yamaha uygun görünüyor ama 250cc motorun ne özellik olursa olsun 20 bin lira ve üzeri olması kabul edilebilir bir şey değil. Mayıs ayında fiyatlar ne olacak merak içindeyim.
Fiyat listesine bakınca şunu anladım;
- Bu markanın kaliteli ve yaygın bir servis ağı var.
- Yedek parça bol ve ucuz.
- İkinci eli değerinde ve çabuk satılır.
- Uzun yıllar boyunca geliştirilmiş sağlam sorunsuz bileşenleri ve motor bloğu var.
Yersen ...
Fiyatları az bile yazmışlar! 2. el BN251'ler bu fiyatlarla elimizde kalır; 15 binlere zor satarız...
10-12 bine ölücüler ancak arar ...
BN251'lerin fiyatının 23 bin olmasını bekliyordum... 18 binde bırakmışlar ...
(Siz sıfırlarını hesaplı alacaksınız diye biz 2. ellerini karlı satamayacak mıyız?! )
honda cb250r 24 bin tl .. crf250L almaya kalksan 22 bin tl ..
Suzukide vstorm 250 alsan 28 bin tl , Gsxr250 moto gp alsan 22 bin tl
Yamahada r25 alsan 26 bin tl, Mt-25 alsan 24 bin tl
şimdi 20-30 bin çıtası arasında bunlar varken benelli niye tercih edilmeli biri bana açıklayabilirmi.. ciddi anlamda bilmediğimden soruyorum bir şey için değil.. çünkü benelli almayı düşünen biri parasına 2-3 ekleyip yada parasından 2-3 eksiltip şu motorların hepsini alabilir..
502c çok güzelmiş gerçekten de o fiyat nedir abi kafayı mı yediniz? MT 07 den pahalı 500 lük benelli mi olur ya?
Benellinin sonu kanuni gibi olcak 😂
Benelli yerine belki Kuba demek daha doğru. Neticede lokomotif firma Kuba.
Kuba bu fiyat politikasını güttüğü müddetçe Türkiye piyasasından silinir gider.
BN125 8.Ocak.2018 açıklanan fiyat : 10.992 TL . TCMB dolar kuru : 3.75 TL = Dolar karşılığı : 2.931,-USD
Piyasaya giriş tarihi : 2018.Ağustos ortası. 1.Eylül.2018 de aldığım fiyat : 11.500 TL . TCMB Dolar kuru : 6.56 TL = Dolar karşılığı : 1.753,-USD
Benden bir ay sonra alanlar kampanyalarla 11.000 TL yede aldılar.
2018.Ocakta ilan edilen fiyatla 9 ay sonraki satın aldığım fiyat arasındaki fark tam 1.178,-USD.
Satın aldığım tarihteki kurdan fark : 1.178 USD x 6.56 = 7.727 TL
Hiçbir firma bukadar zararı göze alamaz almaz.
Fuardan hemen önce BN125 fiyatı 14.450 TL mertebesinde.
Bayiler 12.500 e veririz demekteydi.
Fuardan bir gün önce güncellenen fiyat (halen sitelerinde bu fiyat var) : 12.078 TL
O zamanda ÖTV indirimi vardı bugünde var.
Bu durumda, bu ne perhiz ne lahana turşusu derler. Dolar artmadıda düşmedide. 5.25 - 5.35 bandında dolaşıyor.
Ben burdan şunu anlıyorum. Kuba, Benelli için fiyat politikasında tutturabildiğime politikasını güdüyor.
Halbuki yeni modellerinde, hemde tam piayasaya girmek isterken üstelikte Türkiyede montaj yaptığıyla öğünürken,
fiyatı düşük tutmalıki kullanıcıları cezbedebilsin, piyasada yer edinebilsin.
Zira her yeni model, kim üretiyorsa üretsin risk demektir. Bu riski alabilecek kullanıcılara illa velakin bir fiyat avantajı sunmalılarki risk kabul edilebilir sınırlar dahilinde kalabilsin.
Fuar yazılarından anladığım kadarıyla Benelli standı oldukça ilgi çekmiş. Özellikle yeni modeller.
250cc modeller özelliklede TRK251 en ilgi çeken modeller.
TRK251 örneğini verdim çünkü şu an tek rakibi Mondial RX3i görünüyor.
RX3i : 18.500 TL . Bu fiyata koruma demirleri, çanta demirleri, RUHSATA İŞLİ OLARAK çantalar dahil.
Uzun zamandır RX3i adıyla Zongshen tarafından üretiliyor ve satılıyor.
ABS siz modeli Türkiyede 2015 ten beri piayasada. Denenmiş, sıkıntıları görülmüş, çözülmüş (belki halen çözülmemiş olanlarda olabilir).
TRK251 : 24.000 TL. Bu fiyatın içinde koruma demiri, çanta demiri, çantalar ve ruhsata işlenmiş hali yok.
Koruma demiri, çanta demirleri, çantalar, çantaların ruhsata işletilmesi şimdi internetten bakınca nereden baksanız 5.000 TL civarı tutuyor.
Üstüne birde TSE ye git gel, evrak işleriyle uğraş, proje çizdir, ruhsat değiştir vs vs için harcanacak zaman var.
Kısaca motor geliyor düz hesap 29.000 - 30.000 TL ye.
Şimdi bu Kuba, Benelliyle neyine güveniyorda denenmiş hazır RX3i varken adam gidecek TRK251 alacak. Üstelikte 11-12 bin TL gibi fazla para ödeyecek. Kapalı kutu, içinden ne çıkacağı belli olmayan motora 30bin TL ödeyecek.
Şaşarım şaşarım ben bu akla şaşarım.
Benden BENELLIye KIRMIZI KART . Hayvan terli.
Bu arada bence en önemli olan konuyu belirtmeyi unuttum.
ZongShen yazdığım anda gerçek üreticinin sayfasına ve üreticinin RX3 ile ilgili tüm detaylara ulaşabiliyorum.
Benelli dediğimde karşıma çıkan bir yığın avrupadaki distribütör firma linki.
Bu distribütörlere baktığım zaman karşıma çıkan aynı motorla ilgili farklı farklı değerler.
Birisi 13 beygir derken öbürü 11 beygir der.
Biri 144 kilo der öbürü 126 kilo.
Türkiyedeki distribütöre yazı yazıyorum diyorumki "kardeşim sizin benelli Türkiye sitenizde lastik ebatları
bu şekilde verilmiş ama yurt dışı sitelerde bu şekilde, hangisi doğru? Adamlar cevap yazıyor, bizim sitemizde yazan lastik ebadı neyse doğrudur. Biz o lastik ebadıyla veriyoruz" diye. Motoru alıyorum lastiğe bakıyorum, yurt dışı ebadında lastik var.
Motoru için Keeway diyorlar. Keeway sitesi ve motoru arıyorum. Bir halt bulamıyorum. (Belkide ben çok kabiliyetsizim).
Ama karşıma yine keeway distribütör/bayi linkleri çıkıyor. Ortada bir üretici yok.
Varsa mertçe çıksın ortaya kendi web sitesinde benim motosikletimin motorunun spektleri şudur şudur desin yayınlasın.
Yok yok yok.
Ben benim motosikletteki motorun kimin ve hangi model motosiklet olduğunu bilmiyorum.
Artık ortada Benelli diye bir üretici var mıdır yok mudur ondan bile şüpheliyim.
Bir sorunum olsa ve distribütör çözemiyorsa, üretici kimdir, adresi nedir, nasıl ulaşılır, web sitesi nedir?
YOK. Bunların hiçbiri YOK. (Yada var ben kabiliyetsizliğimden bulamıyorum.)
Benelliye çok acımasızlık etmişsin, gömmüşsün Benelliyi diyenlere, bir Benellim olduğunu hatırlatmak isterim
.
Benellinin tek sorunu Müjdeci grup,sana şu kadarını söyleyeyim birçok ülkede duke250 ile bn251 aynı fiyata satılıyor ve hakikaten bn251 satabiliyor adamlar o paralara,şimdi kampanyalı bn251 16.000 liraya sıfır varken duke250 24.000 lira,arada %50 fiyat farkı varken maalesef ülkemizde ilgi görmüyor ve bunun nedeni olarak ben Müjdeci grubu görüyorum,oysa güzel bir lansman yapılsa,distribütör malının arkasında olduğunu gösterse,servis kalite ve ağını geliştirse bence çok daha iyi bir yerde konumlanır marka,eski bir pulsar kullanıcısı olarak açıkça söyleyebilirim pulsar ile bn251 malzeme kalitesi arasında hakikaten fark var,Çinli falan ama Hintliden iyi kalitesi kimse kusura bakmasın,bu noktada Bajajın başarısı lansman,reklam,Ekrem Ata ve bol ucuz yedek parça,Ama Benellide bu yok çünkü Müjdeci Grup var.
Benelli yabancı sitelere girin bakın , yabancı sitelerdeki testlerine girin bakın her yerde chinese bike ,chinese manufacturer QuanJiang diye geçiyor.. Kimse italyan falan demiyor .. QuanJiang/Benelli diye zaten yabancı sitelerde geçiyor... İtalyada büyük ihtimal bir bina yada ofis falan tutmuşlar avrupa satışlarını bu merkezden yapıyorlar tahminim bu yönde.. italyada üretim tesisi fabrika falan yok..
Çinlilerin ürettiği cfmoto,benelli,zontes olsun modellere uzun zamandır bakıyorum görüyorum tamam işçiliği güzel malzeme kalitesi japonlardan bir tık düşük ama genel olarak normal çin mallarından iki tık iyi...
fakat iş teknoloji oldumu kimse bundan pek bahsetmiyor çinlilerin motorları aslen verimsiz elin japonu 250-300cc lik motorda dfi (digital fuel injected) sistemleri kullanıyor adamlar artık cdi falan değil tc-bi yakıt enjeksiyon sistemi kullanıyor şaseyi kasayı hafif yapalım diye özel hafifletilmiş meteryaller kullanıyorlar çinli akranları 220-230 kiloluk motor çıkartırken adamlar 170 kiloluk motorlar çıkartıyor.. millet rahat vites atsın diye kaydırmalı debriyaj ,yardımcı kaydırmalı debriyaj sistemleri geliştiriyorlar .. yakıtı az yaksın verimli tüketsin diye digital çift gaz kelebekli sistemler geliştiriyorlar.. say say bitmez.. ve bunu 250-300cc lik motorları için yapıyorlar.. adamlar amman ne olucak altı üstü 250-300cc demiyorlar teknolojiyi son noktasına kadar son damlasına kadar kullanıyorlar..
çinlilerin motorlara bakıyorsun genelde eski nesil karadüzen motorlardan bozma gene aslında sistemi karadüzen olan motorlar.. teknoloji olarak bir çağın gerekliliği enjeksiyonla abs koymuşlar, onuda zaten koymak zorundalar euro4 zorunluluğundan yoksa satamazlar kıta avrupasında ve euro normlarına sadık ülkelerde. Geri kalan iş yakıt ekonomisine performansa motorsiklet mühendisliğine dair şeylere geldimi fazla bir şey göremiyorsun..
japon ne yapıyor 250-300cc lik makine yapıyorum bunun verimini performansını nasıl arttırım nasıl bu makine 400cc lik 500cc lik gibi gider şasesi kasayı hafifletirim akranları 180-190 kiloyken ben 160-170 kilo yaparım daha iyi gider diyor hafifletilmiş dayanıklı şase teknolojisi geliştiriyor kısaca adamların her şeyinde bir mühendislik var laf olsun torba dolsun diye motor üretmiyorlar.
distribütör olan firma zaten 50 cc ile piyasayı domine etti.
oradan kazanacağını kazanıyor.
benelli ile de ne kazanırsam kar mantığı ile gidiyor bence.
japonların aynı segmentte fiyatlarına yakın fiyatlar biçerseniz kimse sizi tercih etmez.
bundan bi 10 sene sonra mt25,cb250r yine satılır ama benelli bilmemne25'in kimse yüzüne bakmaz.
daha makul olmalıydı fiyatlar.
kuralkan nasıl hyosungu mahvettiyse aynı durum benelli içinde olur.
durum onu gösteriyor.
Kısacık motosiklet hayatım bana enjeksiyonlu çinli almamayı öğretti. Sizi bilmem 😀
Benelli'nin İtalya'da fabrikası mevcut
Çoğu avrupa markası zaten Çin sermayesine yenik düşmeye başladı. Tonla örnek mevcut. Bu sene 752s modeli mevcut. Due 756'nın motorunu kullandılar. Halis mulis italya'dan çıkma blok. Asya ve AB'nin bazı bölgelerinde halen 899, 1130 ve Tre-k modelleri satılıyor.
Bizim ülke de bilinmeyen her marka kötü algısına sahiptir zaten. Ekonomik olarak elden çabuk çıkarılan tutar. Otomobil sektörü de böyle bizim ülkede Alfa Romeo tutmaz, VW aptal arabaları satış rekoru kırar.
Motorum Çin'de üretiliyor. Pirelli Angel ST lastikler fabrika çıkışı üzerinde geliyor. Çift kanallı Bosch ABS sistemine sahip. ECU yani engine control unit dediğimiz parça da Bosch tarafından üretiliyor.
Şaseye gelecek olursak. CB 500 F ten 4 kg daha hafif. Ön amortisör de ön yükleme, arka amortisör de hem ön yükleme hem geri sekme ayarı var. Ducati Sixty 2 den daha çok güç ve tork üretiyor. Hem kağıt üzerinde hem gerçekte.
Benelli nin Pasero da 110 yıllık bir fabrikası var. Hala aktif çalışıyor. Ama %100 üretim yapmıyor. Burada ARGE ve prototip yapılıyor. Sonrasında Asya da ki fabrikalar da motorlar üretime ve montaja başlıyor.
Benim motorun tasarımcısı bu adam. Abimiz ne kadar Çinli ise senin söylediklerin o kadar doğru
Benelli nin Türkiye de ki temsilcisi. Kötü olabilir. Ama bu kötü motosiklet ürettiği anlamına gelmez
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------
Bu arada Qianjiang Group. Volvo nun ve Geely Motors un da sahibidir
dediğimden farklı bir şey demiyorsun ben motor teknolojisi dedim sen bana çevesel donanımları söylüyorsunki bu parçaları zaten bütün motor firmaları başka markalardan temin ediyor..
abs beyni genelde fiks boschdur , ecu delphi,ac delco yada bosch v.b , lastikler zaten saymıyorum bile maliyetle göreceli bir şey ..
benim yukarda bahsettiğim motorun kendi içindeki kullanılan teknolojiler.. yani motorsikleti üreten mühendislerin motor için kendi geliştirdikleri özel teknolojiler sistemler..
Son yazdığın cümlenin altına imzamı atarım. Hatta bu iş öyle bir hal almıştır ki bugün birbirinin tıpatıp aynısı iki motorun üzerine iki farklı marka logosu koysalar bizim insanımız yine bilmediği markayı kötüleyecektir. Keşke birileri bunun deneyini yapsa da izlesek, gülsek.
Benelli markasının Japonlar'la aynı fiyata motor satması bana da normal gelmiyor ancak bu kalitesinin çok aşağıda olduğu anlamına da gelmiyor. Bakın adamlar oturmuşlar bir sürü başka Çin mallarına benzemeyen büyük hacimli modeller yapmışlar. Tasarımları da taklit olsa da güzel mi güzel. Piyasada Leoncino'dan daha güzel tasarıma sahip scrambler varsa gösterin. CF Moto birbirinden güzel modeller çıkarmış ve 300 cc'ler. %37 ÖTV ile satılıyorlar, fiyatları da muhtemelen %0 ÖTV'li Japon modeller ile aynı olacaktır. Öyle olmazsa zaten kapatıp gitsinler. Sıfır ÖTV işinin geçici olacağını da unutmayın. Biter bitmez "zamsever" Japonlar ÖTV miktarından daha fazla bir artışı motorlarına yansıtacaklardır. Kısacası bir kere diliniz yandı diye genelleme yapmadan yeni motorları bir izleyin, ondan sonra iyi veye kötüdür diye yorum yapın. Şasi kaynağındaki pürüzü bahane edip daha düşük seviyedeki veya hacimdeki Japona 10000 TL fark bayılmayın. Bugün aramızda BN125 cc Benelli'ye 12 bin TL vermek yerine Duke 125'e 25 bin TL verecek kadar enayi adam olacağının sanmıyorum.
İşin teknolojik kısmı da atmayla tutmayla olmaz. Motor için bunun göstergesi az yakıt tüketimidir, geneli için de hafifliktir denilebilir. Enjeksiyon sisteminin adının ne olduğunun bir önemi yok. Çalışıyorsa, sorun çıkarmıyorsa, az benzin yakıyorsa, performansı iyiyse olmuştur. Bunları o kadar kafanıza takmayın.
Fiyat politikasına gelince, kardeşim sen bu motorları elinde kaldığında iki sene önceki fiyat etiketini koyup satabiliyorsan, iki sene önce de daha ucuza satabilirsin. Ama bizim ticaret ahlakı ve etik nedir bilmeyen firmalarımız bunu yapmazlar. Bizde bunu hiçbir kurum, hiçbir sektörde yapmaz. Biz şark kurnazıyızdır. Bajaj ve KTM Hindistan'da üç kuruşa verdikleri motorları burada üç katı fiyata satmaya çalışıyorlar. Royal Enfield'lar şu anda ilk geldikleri fiyatın bile altındalar. Ne oldu akıllı distribütörler ? Paranın dibine vuracaktınız değil mi ? Kapış kapış gidecekti 9 bin €'luk (o zaman 36 bin TL'lik) Royal Enfield'lar. Halbuki gelir seviyesi olarak biz Hindistan'dan bir tık yukarıdayız o kadar. Bizim millet kazıklanmayı sever, kazıklanmaktan gurur duyar ve bunu bütün dünya biliyor. Biz bir duruş sergileyip motor, araba, telefon almamayı beceremedik ama sağolsun kriz bunu kendiliğinden yapacak. Bir yıl sonra görün bakın elde kalan ne motorlar ne paralara gidecek. Super Cub almak isteyenler önümüzdeki iki sene için yarı parasını biriktirmye başlasınlar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)