Arkadaş haklı. Sorunu var ve çözüm sunmamış marka.
Bajaj sorunlara ilgisiz kalıyor, ürününün arkasında durmuyor olsaydı, firma yetkililerini bu forumda göremezdiniz
Şu cümle bile açıklıyo bajajın profesyönel yardım değil, tam tersine ört bas timi var.
Herkese selamlar dostlar. Pulsar ile biten Avrupa turu maceram konulu başlığımı bu konuda görünce bir şeyler yazmak istedim. Sıfır km alıp 46 bin km boyunca Pulsar ile 25 ülke gezmiş bir (30 bin km yurt dışında) motoru hiç hor kullanmamış eski bir Pulsar 200 NS kullanıcısı olarak bu motor hakkında birkaç şey söyleyebilirim.
0 dan 46 bin km ye gelene kadar yormadan, tüm bakımlarını eksiksiz yaparak kullandığım Pulsar ile yaşadığım problemler şöyle oldu;
- 5 bin km iken Kadıköy'de motosikletim stop etti ve çalışmadı. Bir şekilde servise götürdüm. Statörü yanmış, motorun okuyucu denilen bölümü bozulmuştu.
- 29 bin km iken hiç zorlanmadan kullanıldığım motor Polonya'da motor sübap kesti. Sübap kapağı, egzantrik zinciri gibi parçalara da zarar verdi ve bu olay Avrupa turu yaparken gerçekleşti. Bajaj markası Avrupa'da olmadığı için servise, yedek parçaya o ülkede erişemedim. Schengen bölgesi dışındaki en yakın Bajaj satan ülke olan Ukrayna Bajaj yetkilileri ile binbir uğraş sonucu irtibata geçip parçaları Ukrayna'dan Polonya'ya sipariş edip motoru yaptırdım. Bu olay yaklaşık 3 haftama ve 500-600 euro civarı parama mal oldu. Kısacası Avrupa turumu rezil etti.
- Bosna-Hersek'teyken motorun rölantı deviri yüksek çalışmaya başladı (3-4bin km). Orada ingilizce bilen bir tamirci buldum ve bir şekilde halloldu.
- Makedonya'da motosikletimin gösterge panelindeki akü işareti+- olan arıza ışığı yandı. Yani yine elektrik arızası yaşamak üzereydim. Büyük ihtimal kronik olan statör yanma problemi ile yeniden karşı karşıyaydım. Yani statör verimli çalışmayınca motorun tüketti elektrik ürettiği elektriği karşılayamayacak ve yeniden yurtdışında Bajaj'ın olmadığı ülkede yolda kalıp büyük masraf ile karşılacaktım. O yüzden motorun elektrik giderlerinden kısmak için Makedonya'dan Türkiye'ye gelene kadar ön farı iptal ettim ve risk alarak ön far kullanmadan, gündüzleri yolculuk yaparak yola devam ettim . Routeinfinite (Berkay ve Su) ile arıza ışığımın yandığı gün Makedonya'da buluştuk. Berkay ile o problemi çözmeye çalıştık ama nafile. Bajaj malesef onları da birkaç kez yolda bıraktı. Onlar da motorlarını satmak zorunda kaldılar.
- Ön farsız yolculuk yapmama rağmen Yunanistan'da Türkiye'ye varmaya az km kala göstergedeki akü işareti+- olan arıza ışığı yeniden yandı. Elektrik arızası yüzünden yeniden yolda kalmak üzereydim. Eğer motoru stop edersem yeniden çalışmayacağını düşünerek hiç stop etmeden İstanbul'a kadar sürmeye karar verdim. İstanbul'a vardım. Mecidiköy de motor stop etti ve bir daha çalışmadı. Motorun yurtbdışında değil Türkiye'de bozulduğuna değil resmen seviniyordum. 30bin km lik Avrupa turumu eve varmaya 11 km kala kökten bozulan motorum yüzünden motosiklet turumu dolmuşla noktalamak zorunda kaldım Bajaj yüzünden Türkiye'ye gelir gelmez motoru yaptırıp sattım...
Motoruna, bakımlarına özen gösteren tüm periyodik bakımlarını zamanında yaptıran, sakin bir sürücü olarak Pulsar ile 2 yıllık birlikteliğim sürecinde birçok problem yaşadım ve yaşadığım kötü tecrübelerden dolayı kimseye çevreme tavsiye etmiyorum.
2019 yılındayız. Çoğu markanın Bajaj'ın motosikletlerine ciddi şekilde rakip olacak küçük cc alternatifleri çıktı. Hele ki Honda cb 125 f, Yamaha ys 125 vs. gibi enjeksiyonlu, başarılı motorlar da çıkmışken Bajaj'ın artmış yedek parça, servis ve motosiklet fiyatları, yıllardır çözülmeyen stop etme, ekran resetleme, devir dalgalanması gibi kronik problemleri, çok da kalite olmayan servis ağı ile popülerliğini kaybetmeye başlayacağını düşünüyorum.
Sevgiler dostlar.
ne güzel ülkem :D ülkeyi batıran devlet büyüklerimiz önünü alamadı , istemezlerdi ama battı , bu konudaki bajajı savunan adamlarda aynı öyle , ikna olmuyorlar birşeyler yanlış, bajaj istemezdi kullanıcıları sorun yaşasın ama yaşıyorlar , 2000 tl daha ucuz diye japonlardan nesini savunuyorlar , ben kendi bindiğim motorları bile açık açık yazıyorum böyle şöyle diye savunmam,
2 sene önce pulsar alma niyetine girmiştim. Bayiye gidip pulsar, dominar ve rs modellerini test ettim. Bir defa pulsar da yol tutuşu yok. Rüzgarda bildiğin şerit şerit geziyorsun. Zaten diğer kronik sorunlarını saymıyorum bile. Düşünsene virajdasın motor tak diye stop etti. Ölüme davetiye çıkarır. Zaten daha önceden kuralkanın servislerinden dilim yandı. Yıl olmuş 2019 sen halen kronik sorunları nasıl halledemiyorsun. Piyasaya ilk sürdüğün 6900 TL lik motoru şuan hiçbir değişiklik olmamasına rağmen 20 bin TL civarına nasıl satıyorsun pes doğrusu
2016 yılında 0 km pulsar 200 ns aldım ve bu tarihten bu yana çok şükür bir sorun yaşamadım şu an motosikletim 20.000 Km de ayrıca bu motosikleti almama aracı olan tavsiye eden arkadaşımda da aynı marka motosiklet var kendisi kuryelik yapıyor ve motoru 2014 model ikinci el olarak aldı onun motorunun km side 200.000 lere dayandı neredeyse ve halen tık yok maşallah
2016 yılından beri hiç bir sorun yaşamamış biri olarak bu markadan şikayetçi olan arkadaşları sosyal medyadan inceleme fırsatım oldu ve bu arkadaşların bir çoğunun malesef motorlarını hor kullandıklarına başlarına bir şey gelincede markaya bok attıklarına üzülerek şahit oldum
sorun yaşayan ve şikayet eden arkadaşlar bilmem farkındamısınız ama bizim motosikletler 200 cc yani belirli bir kapasiteleri var
yokuş aşağı motorum 160 görmüyor diye şikayet eden kullanıcılar var,
ayrıca kimseyi küçümsemek niyetinde değilim ama cebinde 20 TL benzin parası olmayan arkadaşın motorunun ne denli yetkili servis bakımlı olacağını düşünmeden edemiyorum böyle arkadaşlarda var yani bakımlarını düzenli yapmayan arkadaşlarımız var
dediğim gibi kimseyi küçümsemiyorum ama birazda cebindeki paraya göre motora binmek gerek şahsen bende biliyorum yamahaya binmeyi bankalar para dağıtıyor kredi çekicem de ayağına geliyorlar imza için ama aldıktan sonra işletme maliyeti denen bir şey var orasına gücüm yetmediği için 200 NS ye biniyorum
2016 yılında önce koruma kıyafetlerimi daha sonra bütçemi de düşünerek bu markayı tercih ettim hiçte pişmanlık yaşamadım
80 yerine göre 100 KM arası hızlarda kullanıyorum 160 filan görücem diye bir hevesim yok şahsen zaten yaşım olmuş 40 heyecanda aramıyorum ama istisnaları mutlaka vardır sorun yaşayan bir çok kullanıcının yaş ortalaması 18-25 yaş arası çok yakınımda da bu yaşlarda bu markayı kullanan kardeşlerim var ve bizzat görüyorum motorun canını çıkarıyorlar sonrada sahibinden com üzerinden temiz motor diye satıyorlar şahsen ben o motoru satın almam ama aynı yaş grubunda efendi gibi kullanan kardeşlerimde oldu
yani sözün özü sütçü beygirini veli efendiye çıkarıp yarışa sokmaya gerek yok altımızdaki makina 200 cc ve belirli bir kapasitesi var efendi gibi kullanırsan sorun yaşamazsın markaya bok atmaya gerek yok biraz kendimize bakalım
Öncelikle yorumun için teşekkür ederim ama 200'nslerde bu kadar sorun yok 150'nslerde daha çok sık sıkıntılar var zaten motosiklet garantili di hocam garantisi biteli bi kaç ay oldu bu zamana kadar hep servisde yaptırdım yaptırmasaydım zaten garanti dışı kalırdı ama servis dahi çözemedi benim sorunumu konu buraya açtım bildirdim bana dönüş sağlandı fuar'dan sonra yetkili servise gelip motorunuza bakalm diye izinli günümde götürücem motoru baktırıcam ben öyle motoru öldüren kişilerden degilim buda 3 motosikletim 150 160 yapmaya kalkıcakda değilim kalksamda sonuçlarınıda ne olcağını biliyorum ama malesefki 150nslerin kaderinde böyle var sıkıntılı olmsaydı zaten üretimini durdurmazlardı...
Hint lı de " hero " dan şaşmayacak sın.
bu kadarına ekrematabey bile dayanamaz.
bi bakkal zinciri markaya bu kadar yüklenilmez.
hayır olmaz.
azıcık insaflı olun, tencere davaylan eylem yaptırmayın hint kokuları yaydırmayın.
Motosikletimin üstü açık..
https://www.youtube.com/channel/UCp4K0dvqaCd6YAr_beEsudA/featured?view_as=subscriber
Ekrem atanın anlattığına göre bu olay bizim aleyhimize tüketicinin rekabet şansını bitiriyor inşallah satamazlar da bu 16 bin tl ye ilk 3 e girecek dedikleri motor ellerinde patlar
Dediklerine katılmıyorum, kaç honda jant kırmış? Ayrıca o jant konusu gayet dillendi bu konuda hiç medya(görüntü,video) olmadığı için öyle size geliyor. Birde şöyle bir laf var "Bajaj çok sattığı için 1000 motordan 10 motor ariza yapsa dedikodu oluyor diğer firmalar cok satmadığı icin goze batmıyor" yok efendim öyle bişey honda ve yamaha deli gibi satış yapıyor özellikle yamaha kronik sorunlarda geri dönüş yapıp sorun gideriyor, Bajajıda vurup yermek için bunları söylemiyorum ama kuralkanin müşterisine biraz daha sahip çıkması gerek
Bajaj servise işiniz düşmediği sürece sorunsuz bi makine. 2. pulsarım , garanti belgemi kaybettim bir iki debelendim tekrar almak için baktım sallamadılar ben de sallamadım 10 bin bakımı geliyor şimdi servise götürmeyi düşünmüyorum. Birdahaki motorum kesinlikle bajaj olmayacak ama ekmek köfte olarak güzel bir ilişkimiz oldu.
Motosikletimi 10 bin bakımına götürdüğümde 5 bin bakımını sisteme girmemişler sonra dedi ki şimdi 5 bini girelim 2 3 hafta sonra 10 bini girelim ikisini aynı anda girmeyelim dedi. Sonra götürdüm bir kaç kez yaparız yaparız dediler 15 bin bakımına gittim 10 bin bakımını ZORLA sisteme girdirdim. Şuan 20 bin bakımının zamanı geldi ama 15 bin bakımını sisteme girmediler. 20 bin bakımına onlara götürmeyi planlamıyorum çünkü servis kotasını çoktan doldurdu.
Aynı şeyleri hemen hemen yaşadım. Hayır yarın satacağımız zaman apaçi olmadığımızı efendi gibi bakımını yaptığımızı göstermek için servise ektra para ödüyoruz ama yıpratıyorlar adamı böyle şeylerle. Ben de saldım vallaha paramla rezil olacağıma ya tanıdık ustaya götürürüm ya da oturur kendim yaparım. Hem kafam rahat olur hem de param cebimde kalır. Ekrem bey iyi niyetli ama profesyonellik anlamında bajajın daha çok yolu var. Fiyatına göre mal iyi hizmet kötü yani.
Ekrem Bey'in bahsettiği sistem sadece Türkiye için değil Dünyanın her yerinde çok marjinal bir sistem. Dünyanın her yerinde network kendi satışını kendi yapar.Ödemesini de kendi alır.Distributor & Bayii ilişkisi böyledir. Herkes serbest piyasa koşullarında kar marjından esneyebildiği ölçüde rekabet eder..
Tek fiyatı Mercedes-Benz uygulayamıyor. İphone uygulayamıyor. Bajaj ın bunu nasıl uygulayacağını çok merak ediyorum. Bu ürünün alternatifi olmasa neyse de..Birsürü alternatifi var.
Bence böyle marjinal birşey deneneceğine müşteriye vade farksız taksit seçeneği + uygun kredi kampanyaları + mümkün olduüu kadar rekabetçi ve uygun fiyat gibi avantajlar ile ilerlenseydi daha doğru olurdu..
Bence Kuralkan bu sezon kendi kar marjından biraz fedakarlık yapıp bayisini böyle desteklemeliydi. Bu modelde bayinin hiçbir avantajı yok. Çünkü ürünün fiyatı rekabetçi olmadığı ( en azından şuan böyle ) için müşteri tercih etmeyecek.
Ekrem Bey in konuşmalarından şu anlaşılıyor. Kuralkan bir şifre ile herkesi bayi yapmak istiyor sanırım bu model ile.. İyide bugune kada ro kadar çalışmış emek vermiş , müşteriye iyi davranmış ticaretini doğru yapmış bayilerin ne kabahati var. Sistem yanlış ve başarılı olma ihtimali çok zayıf..
Bu model Türkiye koşullarında bayileri bazı müşteriler ile sen Kuralkan'a sipariş ver , ben daha sonra sana xxxxx TL ni geri öderim gibi tuhaf iletişimlere bile yol açacaktır.
Burası Türkiye ..İsviçre yada Norveçte çalışabilecek sistemler bunlar.. İnşallah herkes kazanır...
Konuyu açan arkadaş konunun başlığını Bajaj Pulsar firmasının sadece ürününün "ve servisinin" arkasında durmaması olarak değiştirebilir artık.
Meselenin iç yüzünü bilemeyiz tabiki fakat tahminim şu yönde. Oktay Motor'un diğer Bajaj servislerine kıyasla daha iyi hizmet vermesinden dolayı elde ettiği geniş müşteri kitlesi ve İstanbul'da hatta çevre illerdeki pazarı gittikçe tekeline almasından dolayı Bajaj yöneticileri ile ilişkişi günden güne gerilimli bir hal almış olabilir. Ayrıca Ekrem Ata'nın bahsettiği Bajaj'ın yeni satış politikası ufak ölçekli bayileri memnun edebilecekken Oktay Motor gibi büyük ölçekli iş yapan bayilerin hoşuna gitmemiş olabilir ve sonuç olarak köprüler atılmış.
İşini başarılı şekilde yapan servisti. Bajaj markasına ve İstanbul'daki Bajaj kullanıcılarına geçmiş olsun.
)) Demekki tek sıkıntı çeken biz değilmişiz yavaş yavaş satışlar düşer artık
Bu arada Ekrem Ata abinin dediği gibi yaptım fuar'dan sonra servise gittim ruhsatın resmini çektiler firma ileticeklerini söylediler 1 haftaya sonuçlanırmış yine diyafram parçası değişicek dediler bakalım bu sefer nasıl olcak..
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:20 ----------
bajaj firmasının kalıcı çözüm değil anlık çözüm üretiyor bundan dolayı ızdırap yaşıyoruz malesf..
Oktay motorun Kuralkanı bir şekilde rahatsız ettiği kesin bence, bu çevre illerdeki pazarı tekeline alma olayı sıkıntılı bir durum. Sen zaten Bayii olan bir yere motosiklet satarsan uyarı alman doğal. Yüksek bağlantı yapan bayilerin indirimleri de yüksek olduğu için fiyat avantajları oluyor buna ek olarak satış baskıları da olduğu için bazen bölge ihlalleri yapabiliyorlar. Bu da itilafa neden olabiliyor. Geçmişte çok yaşandı. Bence bu durumdan Kuralkan çok etkilenmez. Oktay Motor daha çok etkilenir. Elinde Bajaj stoğu varsa eritmekte sıkıntı çekebilir. Burada yazan arkadaşlar üzerine alınmasın, böyle gündemde tutarak kasıtlı olduğunu düşündüğüm gündem çalışmaları(sadece oktay motor konusu , yoksa arıza ,garanti vb. problemleri değil) kuralkanı etkilemez. Eski bir çalışanı olarak iyi bilirim.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)