Akaryakıt Sektörü Sıkıntılı..
Reklamlar
-
Benzincilerin tadı tuzu yok
Benzine dün yapılan 27 kuruşluk zamla birlikte gözler iyice akaryakıt sektörüne çevrildi. Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası Başkanı İmran Okumuş 40 yıldır böyle bir piyasa görmediklerini söylerken bir başka sektör temsilcisi 6.35'ten satılan bir üründe kâr marjının 67 kuruş olduğunu söyledi.
Petrol Sanayi Derneği (PETDER) Yönetim Kurulu Başkanı Selim Şiper, bu yıl 28-30 Mart’ta 14’üncüsü düzenlenecek ve 140 milyar lira büyüklüğündeki akaryakıt sektörünü bir araya getirecek “Uluslararası Petrol, LPG, Madeni Yağ, Ekipman, İstasyon Market Ürünleri ve Teknoloji Fuarı – Petroleum Istanbul’un” öncesinde sektör yetkilileri basın toplantısı gerçekleştirdi.
Şiper, toplantıda yaptığı konuşmada, akaryakıt sektörünün LPG de dahil edildiğinde yaklaşık 2 milyon kişiye ekmek kapısı olduğunu söyledi.
Türkiye’nin bir takım sebeplerden dolayı zor günlerden geçtiğini ifade eden Şiper, “Kamu, bayiler ve şirketler olarak aynı tarafta yer alıyoruz. Biz de bundan payımızı alıyoruz ve üzerimize düşen fedakarlığı uzun bir süreden beri yapmaktayız. Daha iyi bir gelecek için çalışmamız gerektiği inancı ile yolumuza devam ediyoruz.” diye konuştu.
‘SEKTÖRÜ BU KADAR ZOR DURUMDA GÖRMEDİM’
Petrol Ürünleri İşverenler Sendikası (PÜİS) Genel Başkanı İmran Okumuş da yaklaşık 40 yıldır sektörde hizmet verdiklerini, bu yıla kadar akaryakıt sektörünün bu kadar zor bir durumda olduğunu hiç görmediklerini belirtti.
Okumuş, kredi kartı komisyonları ve faizlerin yüksekliği ile kurdaki artış sebebiyle sektörün sıkıntıda olduğuna işaret ederek, şöyle devam etti:
“Akaryakıt istasyonlarının istihdam noktaları olarak görülmesine karşıyız. Sorumlu müdür, iş güvenliği uzmanı gibi sektörün üzerine getirilen ek maliyetlerin kaldırılması gerektiğini düşünüyoruz ve bunu da teklif ettik. Ayrıca, Türkiye'de yaklaşık 13 bin akaryakıt istasyonunun çok fazla olduğunu düşünüyoruz. Türkiye'de 13 bin akaryakıt istasyonu ciddi anlamda enflasyondur. İstasyon başına düşen satış miktarı da 3 bin litre civarında.”
LİTREDE 67 KURUŞ KAZANIYORUZ
Akaryakıt Ana Dağıtım Şirketleri Derneği Üyesi Ercan Aydemir ise litresini 6,30-35 liradan aldıkları üründe brüt kar marjının ortalama 67 kuruş seviyesinde olduğunu söyledi.
Aydemir, “67 kuruşa ürünü getireceksiniz, toplayacaksınız, istasyonlara sevk edeceksiniz ve orada hizmet vermek suretiyle satacaksınız. Maliyetleri karşılamadığı için herkes zor durumda kalıyor.” ifadelerini kullandı.
AA
Reklamlar
-
yıllardır para kazanmıyoruz diyorlar da 13.000 istasyonu açan adamlar zarar edeceğini bile bile mi yatırım yapmış
-
İşte hep bu 50 TL.lik benzin alanlar yüzünden sektör patatese bağladı. 67 Kuruş? Hem de brüt? Bu paraya çekilecek çile değil..
-
Evet ya, sefillik.
Son altı ay içinde 8km. iş-ev arasına dört tane istasyon açıldı.
Sırf hizmet için yapıyorlar, vatandaş mağdur olmasın diye.
-
-
İmran Okumuş'un yerine kuzeni geçer yakında bence
-
At yalanı, s.....m inananı
-Namık Kemal
-
Benzinden devlet vergilerle yüzde yüz fahiş kar ediyor. Devletimiz kendine rakip olarak benzin tanzim noktaları kursun.
-
Yıllar içerisinde gözlemlerimde şunu gördüm; biri bir serzenişte bulunuyor, bir kitle hesap mekaniği doğrultusunda bu kişiyi hakir görüp olumsuz eleştiriyor. Aradan geçen bir sürenin ardından başta ortaya konan serzenişin olumsuz etkileri, eleştiriyi yapan kitleye yansımaya başlayınca "aslında doğru söylemişler" ile nihayet buluyor, ancak bu geç farkındalık kimseye yansımıyor.
Bu tür yorumları mahallenizin çerçevesinde değil, global olarak hesaba katmanızı öneriyorum. Tırıvırı AVM'deki iş yapmayan X mağazasının açığını, Cevahir'deki şubesinin kazancı kapatır. Fakat Cevahir'deki bu mağazanın yeterin üzerinde gelir sağlaması için, Tırıvırı AVM'de de yer alması gereken bir isimdir, popüleritesini sürdürmelidir. Marka, prestij ve akılda kalıcılık maksadıyla belli noktalara neredeyse iş yapmayacağını bilerek şube açabiliyor çoğu zaman şayet aynı sektörden alternatif markalar, bir çok tüketicinin fark edecebileceği bu mecralarda görünür durumda ise.
Özetle, daha nice Aysun Kayacı'lar gelir gider bu ülkeden; her seferinde de toplumsal algının ve kapasitesinin çok ilerisinde sözler söylediklerinden aşağılanırlar.
-
% 10 kar marjı normal bir ülke için gayet güzel rakam.
-
Gerçi akaryakıt istasyonlarının karının tamamı akaryakıttan gelmiyor. Bunun marketi var, oto yıkaması var,perakende yağ satışı var, bir kısmının cafe.si var. Bu diğer faaliyetlerden elde edilen gelir nasıl acaba?
-
Vay be. Demek insanlar daha az yakıt almaya başladılar. Genel olarak düşen alım gücü depoya da görünür şekilde yansıdı.
-
gelirlerinin güzel bir bölümünün kaçak akaryakıttan geldiği düşünülür ise şikayet etmeye pek hakları olduğunu düşünmüyorum.
ve fakat akaryakıt istasyonlarının, zenginlik alameti olan ünlerini göz önüne aldığımızda bu sektörden böyle bir ses gelmesi, ülkenin içerisinde olduğu çöküşe rağmen oldukça hayret verici.
kış henüz bitmesi ama ardı bahar değil sanki.
zor durumda olduğu konusunda açıklama yapmayan sadece "erkekten dönme merzifonlu katolik tasfırın ustaları " kaldı sanırım.
-
-
Diğer şeyleri de çıkınca söylendiği gibi litrede 67 değil 10 kuruş bile kazansa, günde 10 ton yakıt satsa 1.000 TL günlük kar. Market, yağ değişimi ve yıkama karları da var. Aylık 30 bin TL kar bir işletme için makul. Böyle devam. İyidir iyi.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
Bi ağlamadığınız siz kalmıştınız!
-
Bu hesap öyle yapılmaz hemşerim.Benim aytemiz istasyonum var diyelim sözleşmem bitti shelle gidip gelin buraya bayi açın diyorum.Anlaşıyoruz ve potansiyele bağlı olmak üzere shell bana 1-2-3 milyon lira veriyor benim yerimi 5 yıllığına kiralıyor çünkü. Sadece işletmesini ben yapıyorum çiğ köfte dükkanı gibi düşünün.Sonra.Olayın can alıcı noktasını açıklıyorum.Bir tanker 54.000 litre yakıt alıyor.Zam gelmeden evvel puis bayii sahiplerine mesaj atar.Bende gider mazotu alırım ama gece 12 den sonra satıyorum. Çünkü zamsız fiyattan alıp zamlı fiyattan satmak istediğim için.(Gece 12 den sonra gelir zamlar.) Varsayalım litreden karımız 60 kuruş.O gün 40 kuruş zam gelmiş olsun. 54.000 litre 54.000 bin lira kar demek oluyor. Bi tankeri biz 3 günde satıyoduk.Daha bunun yağı,anti-freezi,sigarası LPGsi benzini var.İhaleleri var.Araç yıkaması var o makinaya atılan 1-2 lira haftada 1.000 lira para ediyor.Sonra en baba kar LPG dedir. Bunları da ölülerin hayrına satmıyo sonuçta.İndirim geldiğinde de zarar demek oluyor gibi gözükebilir fakat indirim geleceği zaman yakıt almazlar. 4 yıldır bu işin içindeyim ve çalışan olarak sadece bunları biliyorum bilmediğim neler var bakalım.Yalan okutmasınlar millete yazdıklarimda hiç bir abartma yalan dolan yoktur. Tabi bayii sahipleri bunu kabul etmezler kazanamıyoruz der geçerler.Bal gibi de kazanıyorlar. 50 litreden aşağı depo dolduran araç yok.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
-
Bence sıkıntılarının sebebi eskisi gibi bol lüks yaşayamamak, lüks yaşantıya döndüler o kadar, bu ülkede en son sıkıntı çekecek kesimlerden biri, brçok işletmecisi tuzu kuru kesimden, umarım birçoğu batar.
-
Burjuvazinin sıkıntı yaşaması olumlu sonuçlar doğurabilir
-
Rusya ve OPEC arasında üretim konusunda anlaşma sağlanamamasının ardından Suudi Arabistan fiyat indirimine gitti. Bu gelişme petrol fiyatlarına son 30 yılın en sert düşüşünü getirdi. Bu hafta düşüşle geçecek gibi. Benzinde de mazotta da indirimler sağlam gelirse alırız. Aslında bu düşüşlerle petrol alım satımı nasıl yapılıyor merak ettim.Bu yazıdan: https://paratic.com/petrol-yatirimi-nasil-yapilir/ okudum biraz. Var mı anlayan bu yatırım işinden?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)