Akaryakıt Sektörü Sıkıntılı..
Reklamlar
-
nobel adlı üyeden alıntı
Merhaba dostum,
Ben eskiden bir şeyler alıp satardım. Genel olarak Forex adı altında gerçekleşiyor bu alım satım işleri. Bazı bankalar var ve aracı kurumlar. Örnek olsun diye bir görsel bırakıyorum aşağıya;
Yukarıda görmüş olduğun gibi bu ekrandan petrol, döviz, pamuk, şeker gibi şeyleri alıp satman mümkün. Aslında karmaşık bir sistem değil ama anlamadan bu işe girmen ciddi kayıplara neden olacaktır. Ham Petrolün örneğin düşeceğine inanıyorsun Sell olarak giriş yapman gerekiyor. Sana göre yükselecekse şayet bu sefer Buy olarak işlem açıyorsun. Marjin seviyesi var, işlem hacmi genişletme var. Sistem basit ama içinde ki bazı kavramları bilmek gerekiyor.
Bazı dönemler tam şuan olduğu gibi çok kazançlı, bazı dönemlerde ise uzun vadeli yatırımlara yönelmek mantıklı oluyor.
Forex adı altında daha detaylı araştırma yapabilirsin.
Artık spk güvenceli çalışıyor sistem zaten, bu yüzden aracı kurum tarafından dolandırılma riskinde yok.
Reklamlar
-
2010 da benzinin litre fiyatını tam hatırlamıyorum ama şunu kesin hatırlıyorum
askeriyede benzinin litre fiyatı 1 liraydı (bir lira) bir tane lira. bir litre benzinin fiyatı bir madeni olan bir liraydı
sanırım çok emin olmamakla birlikte o zaman benzin 3 lira falandı sanırım yada 2.5 lerde
ama askeriyede 1 liraydı
askeriyede herşey vergisiz satıldığına göre benzinin de o zaman vergisiz fiyatı 1 lira olduğuna göre ve vatandaş 3 liraya alıyorduysa
muck muck
-
karadag.05 adlı üyeden alıntı
Bu hesap öyle yapılmaz hemşerim.Benim aytemiz istasyonum var diyelim sözleşmem bitti shelle gidip gelin buraya bayi açın diyorum.Anlaşıyoruz ve potansiyele bağlı olmak üzere shell bana 1-2-3 milyon lira veriyor benim yerimi 5 yıllığına kiralıyor çünkü. Sadece işletmesini ben yapıyorum çiğ köfte dükkanı gibi düşünün.Sonra.Olayın can alıcı noktasını açıklıyorum.Bir tanker 54.000 litre yakıt alıyor.Zam gelmeden evvel puis bayii sahiplerine mesaj atar.Bende gider mazotu alırım ama gece 12 den sonra satıyorum. Çünkü zamsız fiyattan alıp zamlı fiyattan satmak istediğim için.(Gece 12 den sonra gelir zamlar.) Varsayalım litreden karımız 60 kuruş.O gün 40 kuruş zam gelmiş olsun. 54.000 litre 54.000 bin lira kar demek oluyor. Bi tankeri biz 3 günde satıyoduk.Daha bunun yağı,anti-freezi,sigarası LPGsi benzini var.İhaleleri var.Araç yıkaması var o makinaya atılan 1-2 lira haftada 1.000 lira para ediyor.Sonra en baba kar LPG dedir. Bunları da ölülerin hayrına satmıyo sonuçta.İndirim geldiğinde de zarar demek oluyor gibi gözükebilir fakat indirim geleceği zaman yakıt almazlar. 4 yıldır bu işin içindeyim ve çalışan olarak sadece bunları biliyorum bilmediğim neler var bakalım.Yalan okutmasınlar millete yazdıklarimda hiç bir abartma yalan dolan yoktur. Tabi bayii sahipleri bunu kabul etmezler kazanamıyoruz der geçerler.Bal gibi de kazanıyorlar. 50 litreden aşağı depo dolduran araç yok.
Kendimi bildim bileli babam akaryakıt sektöyüryle uğraşır, çocukluğumdan beri bende bu sektördeyim, ancak sektörün uzaktan yakından anlattıklarınız alakası yok. Dağımtım şirketleri (shell,bp,po) vs istasyonu kiralamaz, kiralarsada işletmesini kendisi yapar ancak 1-2-3 milyon kirs bedelini preşin peşin ödemez. Şuanda akaryakıtta toplam kar 67 kuruş, bunun %40 ı dağıtım şirketinin %60 ı istasyonların, anlaşmaya göre 30-70 - 20-80 vs. de olabilir, işte bu dediğiniz olay burada devreye giriyor, diyelim ki ben istasyonuma bp den 1 milyon lira hibe istedim dağıtım şirketinden, şirket şunun hesabını yapar 5 yıl benim bayim olacaksın, karın %40 ını değil %80 ini ben alacam sen %20 sini alacaksın, banada yıllık 2000 m3 satış garantisi vereceksin satamazsan m3 başına 80 dolar cezai şart ödeyeceksin vs gibi. Yani sana 1 milyon verirse 2 milyon olarak 5 yılda geri alır. O söylediğiniz hibeler, anlaşma bedelleri hepsi 67 KURUŞLUK KARIN İÇİNDE. İstasyon giderleri, nakliye giderleri, dağıtım firmasının dolum tesisi giderleri, depolama maliyeti vs. vs. net kar şuanda matematiksel olarak %1- %2 maximum. Ayrıca bir tanker ortalama olarak 21.000 litre tır olanlarda 28.000 litre alıyor, 54.000 yakıt alan tanker icat edilmedi henüz, tankerin en üst kısmına bakarsan hangi gözün kaç litre aldığı yazar topladığındada benim söylediğim rakamları göreceksin. Ayrıca lpgnin kar marjıda petrol kadar, daha yüksek değil. İsstasyonda tek kazandıran şeyler becebiliyorsan yıkama, market vs. ancak marketin kayıp kaçak kısmı çok, sürekli noksanlar eksikler, başa çıkılmıyor. Yıkamadan kazansan nolacak bugün en küçük 3 pompalı istasyonun kira hariç gideri 30.000 tl mülk kendininse bide kira veriyorsan hesabını yap. Sektör gerçekten şuanda can çekişiyor.
-
Ülkemizde akaryakıt sektörünün max. 15 yıllık ömrü kaldı, dünyada daha da kısa. Ondan sonra ne istasyonlar ne de PETDER kalacak. Ancak devlet destekli şarj istasyonları olacak.İstasyonların istediği kadar yeri güzel, alanlarıda geniş olsun, şarj ücreti ve market ile hiç biri şimdiki cirolara ulaşamaz, çok pahalı olması dolayısı ile yeni yatırımda olmaz. Aklı olan yatırımcı bu sektörden uzaklaşmaya başladı bile.
-
E5 üstüne 50 tane akaryakıt istasyonunu devlet koymadı, biz de koymadık. 1-2 milyon verip petrol zenginliği hevesindekiler koydu.
Şimdi hepsi devletin kıskacında dedikleri doğru. İş güvenliği, sigortalar vs. Bol bol kazanırken fazlasını dağıtmıyorlardı.
Son yıllarda artan benzin istasyonu içindeki kahveci, simitçi, pastane, oto kuaför artışlarının sebebi bu. Kar düşünce saldırmaya başladılar.
Benim için benzin istasyonunun en büyük artısı 7/24 açık olmasıdır. Yurtdışında bazı bölgelerde benzin istasyonu kapanıyor. Belki bunu denemeleri lazım.
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
2010 da benzinin litre fiyatını tam hatırlamıyorum ama şunu kesin hatırlıyorum
askeriyede benzinin litre fiyatı 1 liraydı (bir lira) bir tane lira. bir litre benzinin fiyatı bir madeni olan bir liraydı
sanırım çok emin olmamakla birlikte o zaman benzin 3 lira falandı sanırım yada 2.5 lerde
ama askeriyede 1 liraydı
askeriyede herşey vergisiz satıldığına göre benzinin de o zaman vergisiz fiyatı 1 lira olduğuna göre ve vatandaş 3 liraya alıyorduysa
muck muck
Askeriyeye benzinin ucuz satıldığı falan yok sallamayınız.
Askerken o pompada gördüğünüz rakam hesaplaması kolay olsun karışmasın diyerek 1 tl üzerinde bırakılıyor. Yani o dediğiniz ve düşündüğünüz şekilde bir satış şekli yok. Sene öncesi talep yapılır ve yakıt lt. olarak verilir. Para falan konuşulmaz.
Ulan karalamak için daha ne kadar saçmalayacaksınız çok merak ediyorum.
-
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
-
Birde bu kışın ve yazın sıcaklık farkından dolayı hacim farkı oluştuğu doğrumu? Yazın paranın gözüne vuruluyormuş diyolla.
-
BoraKara adlı üyeden alıntı
Ülkemizde akaryakıt sektörünün max. 15 yıllık ömrü kaldı, dünyada daha da kısa. Ondan sonra ne istasyonlar ne de PETDER kalacak. Ancak devlet destekli şarj istasyonları olacak.İstasyonların istediği kadar yeri güzel, alanlarıda geniş olsun, şarj ücreti ve market ile hiç biri şimdiki cirolara ulaşamaz, çok pahalı olması dolayısı ile yeni yatırımda olmaz. Aklı olan yatırımcı bu sektörden uzaklaşmaya başladı bile.
İşte bu sebepten ,kendi aracımın Şarjını evimdeki elektrikten yapıncaya kadar akaryakıttan vaz geçmeyeceğim.Ne zaman evimden uzattığım kablo ile motosikletimin reşarjını yaparsam , o gün evoya bir vole, gelsin ceryanlı motosiklet.
-
bursalıali adlı üyeden alıntı
İşte bu sebepten ,kendi aracımın Şarjını evimdeki elektrikten yapıncaya kadar akaryakıttan vaz geçmeyeceğim.Ne zaman evimden uzattığım kablo ile motosikletimin reşarjını yaparsam , o gün evoya bir vole, gelsin ceryanlı motosiklet.
Size kötü haber: Evdeki normal bi rprizden olsun olsun 3200 Watt cıvarında güç çekebilirsiniz, bu da şarj süresi çok uzun saatler sürer demek olur.
Evde trifaze elektirik tesisatı vardır, belki o zaman 10bin watt 20bin watt çekebilir olursunuz ama yine uzun sürer. Hızlı şarj istasyonlarındaki gibi şarj edebilmek için her eve sanayi tipi elektrik hattı çekmek gerekecek. Bu da maliyet demek.
Haa, acelem yok, bütün gece şarj olsun yeter derseniz tamam. Motor için olabilir ama araba için bütün gece de yetmeyebilir tam doluluğa ulaşması için.
Şarj istasyonları şarj işlemi benzin alır gibi 5 dakikada depoyu doldur devam et şeklinde olmayacağı için içlerinde kafe restoran tarzı yerlerden asıl parayı kazanacaklar. Belki de şehirlerarası yollarda şimdiki petrol istasyonları değil, yol üstündeki yeme içme mekanları 3-4 arabalık şarj istasyonu kurup şarj için bekleyenlere yiyecek içecek satışından kazanırız diyecekler. Makul ve mantıklı aslında, yarım saat bekleyeceksem yemek işi de aradan çıkar, hatta 3-4 kişi sadece çay kahve içse bile bunlarda iyi kar var zaten.
-
espresso adlı üyeden alıntı
Size kötü haber: Evdeki normal bi rprizden olsun olsun 3200 Watt cıvarında güç çekebilirsiniz, bu da şarj süresi çok uzun saatler sürer demek olur.
Evde trifaze elektirik tesisatı vardır, belki o zaman 10bin watt 20bin watt çekebilir olursunuz ama yine uzun sürer. Hızlı şarj istasyonlarındaki gibi şarj edebilmek için her eve sanayi tipi elektrik hattı çekmek gerekecek. Bu da maliyet demek.
Haa, acelem yok, bütün gece şarj olsun yeter derseniz tamam. Motor için olabilir ama araba için bütün gece de yetmeyebilir tam doluluğa ulaşması için.
Şarj istasyonları şarj işlemi benzin alır gibi 5 dakikada depoyu doldur devam et şeklinde olmayacağı için içlerinde kafe restoran tarzı yerlerden asıl parayı kazanacaklar. Belki de şehirlerarası yollarda şimdiki petrol istasyonları değil, yol üstündeki yeme içme mekanları 3-4 arabalık şarj istasyonu kurup şarj için bekleyenlere yiyecek içecek satışından kazanırız diyecekler. Makul ve mantıklı aslında, yarım saat bekleyeceksem yemek işi de aradan çıkar, hatta 3-4 kişi sadece çay kahve içse bile bunlarda iyi kar var zaten.
Tesla Wall Connector
Features
· Up to 44 miles of range per hour of charge
Yani 1 saatlik şarj ile 70 km lik mesafe için şarj yani 6-7 saatte tam şarj Tesla standart için. Elbette uzun seyahat için şarj istasyonları gerek ama evden hiç olmaz demek biraz saçma...
-
Kazanmıyorlarsa kapatsınlar gitsinler. başka sektöre girsinler. Adım başı benzinlik var ve çalışanlarının kanını emiyorlar kimi 3 vardiya 12/24 kimi 2 vardiya 24 /24 çalışıyor.8 saat sonrası mesai vermesi gerekirken vermiyorlar.Birde anlamadigim nokta antalya da liman tarafında bir sürü koca koca depolar dolum tesisleri var.Demek ki buradan dağıtım yapılıyor ama ne hikmetse ayni istasyon yada benzeri afyonkarahisar antalya dan 50 kuruş kadar daha ucuz buna anlam veremiyorum.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)