Ben 13 yaşından beridir motor kullanıyorum lakin hala köprüden hiç geçmedim ve ben cb 125 f motoru almayı planlıyorum hem gezmelik hem iş için ama hala tereddüt ediyorum köprüden geçmek nasıl bir his zorlayıcı tarafları v.s neler ?
Ben 13 yaşından beridir motor kullanıyorum lakin hala köprüden hiç geçmedim ve ben cb 125 f motoru almayı planlıyorum hem gezmelik hem iş için ama hala tereddüt ediyorum köprüden geçmek nasıl bir his zorlayıcı tarafları v.s neler ?
Ayı’ya dayı bile dedik biz
Geçmenin herhangi ekstra bir zorluğu yok sadece bazen rüzgarlı günlerdeki gibi motorunuz rüzgardan etkilenebilir o kadar
Kopruden gecmek ruzgarli havada cok tehlikeli motorum devriliyodu hizimi 30 za kadar düşürmüşdüm
Genç dostum 37 mesaj atmışsın 15 konu açmışsın. Belli ki forumlar nasıl kullanılır, ne şartlarda başlık açılır pek haberin yok. Aklına gelen her soruyu sormak için başlık açmamalısın zaten yasakta. Böyle devam edersen kimse de yardımcı olmak istemeyecektir. Araştırma yöntemini dene güzeldir.
2 kere geçtim biri geçen hafta, hava rüzgarlıydı motorum da cub. Bir sorun yaşamadım zaten akış hızı düşük oluyor orta ve sağ şeritte 50-70 arası gidiyorum.
Hava fırtınalı olmadığı sürece normal yoldan tek farkı manzaralı olması. Fırtına varsa metrobüsün birinin yanına sığınıp ayakları yere koyarak geçmek zorunda kalınabiliyor. Şimdiye kadar yüzlerce kez geçmişimdir. Sadece birkaç kere otobüs yanına sığınmam gerekti. En son 3 ay önceki fırtında ayakları yere koyup adım adım otobüsün yanında giderek geçebilmiştim. Tabi o sırada arkamda büyük bir kurye çantası olmasının da etkisi var.
Soru : Hiç köprüden geçtiniz mi?
Cevap veriyorum : Geçtim
kışın çok tehlikeli olabilir bilhassa 1.köprünün üstünde arabalar bile giderken görürsünüz şeritte zor tutunur bazı günler .. yazında şeker gibidir manzaraya baka bakak geç .. havasına bağlı kısaca.. ikinci köprü mesela o kadar sert esmiyor bulunduğu konumdanmı bilmiyorum yada belki bana hiç denk gelmedi.
aslında arkadaş kendince mantıklı bir soru sormuş.
birçok konuda köprüdeki aşırı rüzgardan dolayı denge problemi yaşadığını belirtti üyeler.
açıkçası bende şiddetli bir rüzgar olabilme durumu yüzünden merak ediyorum bu durumu.
hemen saldırmayın arkadaşa.
Benim taktiğim şu, Google hava durumuna bakarım köprüden geçeceğim saatte tahmini rüzgar hızına; 20-30 arası ise dikkatli olurum. 30 üstü ise köprüyü tercih etmem(feribot) ya da bir servis/otobüs bulup onun yanında çok dikkatli şekilde geçerim. Bu dediklerimi NS150 kullanırken uyguluyordum, Dominar daha dengeli olduğu için pek gerek kalmayacak gibi çok ekstrem durumlar olmadıkça (40+).
rüzgarlı rüzgarsız gidişte de gelişte de nmax 155 imle sağ şeritten pek ayrılmadan en az 85 90 ile gidip geliyorum hergün. köprü çıkışında allah ne verdiyse dip gaz.
olağandışı rüzgarlı günlerde ise bi metrobüsün yanına yapışıyorum köprüden çıkana kadar devam sonrasında zaten birşey yok.
aslında güzel soru
viyadükler ve büyük köprülerde rüzgar problemi boldur.
geçmeden evvel daima hava durumu bilgilerini kontrol edin, anlık hava durumu bilgisi veren iki güzel uygulama var: yahoo hava ve wetteronline. bu ikisi anlık harita bile verir. sürekli kullanırım. hatta işe gidip gelme vasıta kararını bu iki uygulama sayesinde veririm.
öte yandan köprülere yaklaşırken köprünün hemen dibinde bulunan tepelerde dev türk bayraklarına bakın; çok güzel ipuçları verir size; hangi yönden ve ne kadar sert esiyor.
bulunduğunuz semt hafif rüzgarlı ise yüksek ihtimalle köprüde sert esiyor demektir.
köprüden geçerken yüksek devir önerilir, hızınız ise ne düşük ne de yüksek olsun...50 civarı hız gayet iyidir. bunu 3-4 vitesle geçmeye çalışırım.
özellikle metrobüslerin yanına konuşlanıp onlarla birlikte yan yana ve mümkünse metrobüsün ortasına denk gelecek şekilde geçmeye çalışın, çok iyi rüzgar kesici olurlar.
öte yandan metrobüslerin rüzgar tünellerinden kaçının, yani hafif arka çaprasında gitmeyin, ekstra rüzgara maruz kalırsınız.
rüzgar yandan çok esiyorsa, motorunuz hafifçe rüzgarın gittiği istikamete eğilecektir. korkmayın. rüzgarın geldiği yöne doğru eğimi vermeye çalışın. arada rüzgarın estiği yöne bakarak en azından kaskımı rüzgarın şerrinden koruyorum.
son olarak, zorda kalmadıkça asla köprüde durmayın. kendinize güel bi koridor belirleyin orda durmaya çalışın. eller daha bir tetikte olsun.
haa. hgs'niz de olsun ceza yemeyin.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)