Motosikletim geç ısınıyor
Reklamlar
-
Selam arkadaşlar.
Motorum karbüratörlü bajaj boxer 150.
+Motorum ilk çalıştırma da mutlaka jikle istiyor yoksa çalışmıyor ve 3 4 dk beklesem de jikleyi kapatınca stop edecek gibi oluyor.
Yola çıkıyorum vites atıp giderken durunca stop ediyor veya far hafif kısılıp açılıyor titriyor motor da stop edecek gibi oluyor bazen direk stop ediyor.
Acaba buji ve karbüratörde mi sıkıntı var?
Reklamlar
-
Jijle ile bir kaç dakikada rölantide durabilir hale gelmesi lazim. Sabah jikle ile çalışması normal.
Isındığı zaman rölantisi nedir?
Hava ayarı kısık olabilir, ateşleme de olabilir ama zayıf bir ihtimal.
-
Karbüratörlü ayarlarım ciklesiZ çalışır
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Jijle ile bir kaç dakikada rölantide durabilir hale gelmesi lazim. Sabah jikle ile çalışması normal.
Isındığı zaman rölantisi nedir?
Hava ayarı kısık olabilir, ateşleme de olabilir ama zayıf bir ihtimal.
Rolantisi çok düşük gibi Rolanti de hiç ses gelmiyor
-
frankestayn1 adlı üyeden alıntı
Rolantisi çok düşük gibi Rolanti de hiç ses gelmiyor
nsıl ses gelmiyor. bir video çekip paylaşsan daha güzel olmaz mı?
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
-
Tundzhay adlı üyeden alıntı
nsıl ses gelmiyor. bir video çekip paylaşsan daha güzel olmaz mı?
Doğrudur yani ses gelmiyor dediysem çok az geliyor mesela ta ta ta diye kesik kesik geliyor
-
frankestayn1 adlı üyeden alıntı
Selam arkadaşlar.
Motorum karbüratörlü bajaj boxer 150.
+Motorum ilk çalıştırma da mutlaka jikle istiyor yoksa çalışmıyor ve 3 4 dk beklesem de jikleyi kapatınca stop edecek gibi oluyor.
Yola çıkıyorum vites atıp giderken durunca stop ediyor veya far hafif kısılıp açılıyor titriyor motor da stop edecek gibi oluyor bazen direk stop ediyor.
Acaba buji ve karbüratörde mi sıkıntı var?
Bu havalarda gece buz gibi olan karbüratörlü motorun, sabah soğukların da jigle en üstteyse rahat çalışması lazım o halde gaz kesersen stop eder normaldir, gaz bırakmadan jigleyi orta kademeye alır hafif hafid gaz vererek 2-3dk ısıtırsın, biraz ısınınca orta kademede gaz bıraktığında rolantide stop etmeden çalışır.
Sonra jigleyi kapatırsın ve yoluna devam edersin.
Zaten biraz isittigin motor, hareket etmeye başladığında daha hızlı ısınır sende yoluna bakarsın.
Motor soğukken akünün kendine gelene kadar gaz verdikçe far parlaması da normal bir durum sayılır kafaya takacak birşey yok.
Varmı başka sormak istediğin soru Ömerim
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Bu havalarda gece buz gibi olan karbüratörlü motorun, sabah soğukların da jigle en üstteyse rahat çalışması lazım o halde gaz kesersen stop eder normaldir, gaz bırakmadan jigleyi orta kademeye alır hafif hafid gaz vererek 2-3dk ısıtırsın, biraz ısınınca orta kademede gaz bıraktığında rolantide stop etmeden çalışır.
Sonra jigleyi kapatırsın ve yoluna devam edersin.
Zaten biraz isittigin motor, hareket etmeye başladığında daha hızlı ısınır sende yoluna bakarsın.
Motor soğukken akünün kendine gelene kadar gaz verdikçe far parlaması da normal bir durum sayılır kafaya takacak birşey yok.
Varmı başka sormak istediğin soru Ömerim
Heykelini dikelim dicem de beton yetiremeyiz :D
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Heykelini dikelim dicem de beton yetiremeyiz :D
Estafrullah babuş, Ömer yakından tanıdığım bir kardeşimdir, beraber gezmiş, yemiş içmiş aynı mecliste bulunmuşuz, burda ağzımızın içinde derdine çare bulmazsak bize ayıp
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Bu karbüratörlü motor ne lanet bişeymiş arkadaş, başına gelmeyen bilemiyor 😀
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Bu havalarda gece buz gibi olan karbüratörlü motorun, sabah soğukların da jigle en üstteyse rahat çalışması lazım o halde gaz kesersen stop eder normaldir, gaz bırakmadan jigleyi orta kademeye alır hafif hafid gaz vererek 2-3dk ısıtırsın, biraz ısınınca orta kademede gaz bıraktığında rolantide stop etmeden çalışır.
Sonra jigleyi kapatırsın ve yoluna devam edersin.
Zaten biraz isittigin motor, hareket etmeye başladığında daha hızlı ısınır sende yoluna bakarsın.
Motor soğukken akünün kendine gelene kadar gaz verdikçe far parlaması da normal bir durum sayılır kafaya takacak birşey yok.
Varmı başka sormak istediğin soru Ömerim
Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için içim rahatladı Mutlaka yapıcam dediklerini bide inşallah bir daha görüşme beraber sürme fırsatımız olur yaza doğru havalar ısınınca nurettinle uğrarız
-
Konu ile alakalı mı bilmiyorum.
Çok soğuk olduğunda binemediğim için sorun soğuk mu yoksa 1 haftalık binmemem mi bilmiyorum.
Motosikleti jigle ile calıştırmadım hiç
Çalıştırdığımda genelde ilkinde bazen ikincisinde çalışıyor. Ancak devir bir süre sonra düşüp motosiklet stop ediyor.
2-3 denemeden sonra kendine geliyor ya da çalıştırdığımda baktım devir düşüyor gaza yükleniyorum debriaj cekili (4-5 saniye) sonra kendine geliyor stabilleşiyor devir.
yaptıgım hatalı bir hareket mi?
-
Motorlar rölantide ısıtılmaz. Karbüratörlüyse jikle çekilir, enjeksiyonluysa motor soğukken normalden yüksek çalışır zaten. Ben şahsen karbüratörlü motorumda ufak gaz vererek normal çalıştırıyorum, gazı kesmiyorum rölantinin bir tık üstünde çalıştırıyorum 15 saniye falan. Takıyorum vitese anayola çıkana kadar 1. ve 2. viteste gidiyorum yavaşça. En fazla 2 dakika sürüyor Baraj Yolu'na çıkmam ve ışıkta durduğumda motor stop etmiyor. Jiklem çalışmıyor.
-
frankestayn1 adlı üyeden alıntı
Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için içim rahatladı
Mutlaka yapıcam dediklerini bide inşallah bir daha görüşme beraber sürme fırsatımız olur yaza doğru havalar ısınınca nurettinle uğrarız
Vefasız nankör Nurettine hatırlat beni arada, Umut abisi ayrı vefasız Nurettin ayrı vefasiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
arndiol adlı üyeden alıntı
Konu ile alakalı mı bilmiyorum.
Çok soğuk olduğunda binemediğim için sorun soğuk mu yoksa 1 haftalık binmemem mi bilmiyorum.
Motosikleti jigle ile calıştırmadım hiç
Çalıştırdığımda genelde ilkinde bazen ikincisinde çalışıyor. Ancak devir bir süre sonra düşüp motosiklet stop ediyor.
2-3 denemeden sonra kendine geliyor ya da çalıştırdığımda baktım devir düşüyor gaza yükleniyorum debriaj cekili (4-5 saniye) sonra kendine geliyor stabilleşiyor devir.
yaptıgım hatalı bir hareket mi?
Biraz binmemekten, biraz soğuktan, soğuk karbüratörlü motorun tek seferde çalışsa bile, deviri kaybedip stop etmesi normaldir, egzozdan çıkan hava rolantide bariz eli ısıtacak sıcaklıkta çıkıyorsa, motor bloğuna elinizle dokundugunuzda hafif ılık bir duruma geldiyse, motor yola çıkacak kadar ısınmış demektir, o andan itibaren hâlâ rölantide yada gaz kestiğinde stop ediyo bi sorun var demektir.
Karbüratörlü motorlarda jigle açmak gayet normal, sıradan bir durum.
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Vefasız nankör Nurettine hatırlat beni arada, Umut abisi ayrı vefasız Nurettin ayrı vefasiz
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
Biraz binmemekten, biraz soğuktan, soğuk karbüratörlü motorun tek seferde çalışsa bile, deviri kaybedip stop etmesi normaldir, egzozdan çıkan hava rolantide bariz eli ısıtacak sıcaklıkta çıkıyorsa, motor bloğuna elinizle dokundugunuzda hafif ılık bir duruma geldiyse, motor yola çıkacak kadar ısınmış demektir, o andan itibaren hâlâ rölantide yada gaz kestiğinde stop ediyo bi sorun var demektir.
Karbüratörlü motorlarda jigle açmak gayet normal, sıradan bir durum.
enjeksiyonlu endurom olaydı bunlarla uğraşmazdım
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
enjeksiyonlu endurom olaydı bunlarla uğraşmazdım
Onuda ben söylemiyim artık
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)