Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Motosikletim geç ısınıyor

    REKLAM ALANI
  1. #1
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Selam arkadaşlar.

    Motorum karbüratörlü bajaj boxer 150.

    +Motorum ilk çalıştırma da mutlaka jikle istiyor yoksa çalışmıyor ve 3 4 dk beklesem de jikleyi kapatınca stop edecek gibi oluyor.

    Yola çıkıyorum vites atıp giderken durunca stop ediyor veya far hafif kısılıp açılıyor titriyor motor da stop edecek gibi oluyor bazen direk stop ediyor.

    Acaba buji ve karbüratörde mi sıkıntı var?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    Jijle ile bir kaç dakikada rölantide durabilir hale gelmesi lazim. Sabah jikle ile çalışması normal.

    Isındığı zaman rölantisi nedir?
    Hava ayarı kısık olabilir, ateşleme de olabilir ama zayıf bir ihtimal.

  3. #3

    Üyelik
    05 Mayıs 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Karbüratörlü ayarlarım ciklesiZ çalışır

  4. #4
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Jijle ile bir kaç dakikada rölantide durabilir hale gelmesi lazim. Sabah jikle ile çalışması normal.

    Isındığı zaman rölantisi nedir?
    Hava ayarı kısık olabilir, ateşleme de olabilir ama zayıf bir ihtimal.
    Rolantisi çok düşük gibi Rolanti de hiç ses gelmiyor

  5. #5
    Tundzhay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mayıs 2008
    Şehir
    Momchilgrad...
    Alıntı frankestayn1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rolantisi çok düşük gibi Rolanti de hiç ses gelmiyor
    nsıl ses gelmiyor. bir video çekip paylaşsan daha güzel olmaz mı?
    Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!

  6. #6
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı Tundzhay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nsıl ses gelmiyor. bir video çekip paylaşsan daha güzel olmaz mı?
    Doğrudur yani ses gelmiyor dediysem çok az geliyor mesela ta ta ta diye kesik kesik geliyor

  7. #7
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı frankestayn1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selam arkadaşlar.

    Motorum karbüratörlü bajaj boxer 150.

    +Motorum ilk çalıştırma da mutlaka jikle istiyor yoksa çalışmıyor ve 3 4 dk beklesem de jikleyi kapatınca stop edecek gibi oluyor.

    Yola çıkıyorum vites atıp giderken durunca stop ediyor veya far hafif kısılıp açılıyor titriyor motor da stop edecek gibi oluyor bazen direk stop ediyor.

    Acaba buji ve karbüratörde mi sıkıntı var?
    Bu havalarda gece buz gibi olan karbüratörlü motorun, sabah soğukların da jigle en üstteyse rahat çalışması lazım o halde gaz kesersen stop eder normaldir, gaz bırakmadan jigleyi orta kademeye alır hafif hafid gaz vererek 2-3dk ısıtırsın, biraz ısınınca orta kademede gaz bıraktığında rolantide stop etmeden çalışır.
    Sonra jigleyi kapatırsın ve yoluna devam edersin.
    Zaten biraz isittigin motor, hareket etmeye başladığında daha hızlı ısınır sende yoluna bakarsın.
    Motor soğukken akünün kendine gelene kadar gaz verdikçe far parlaması da normal bir durum sayılır kafaya takacak birşey yok.

    Varmı başka sormak istediğin soru Ömerim
    Green Arrow bunu beğendi.
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  8. #8
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu havalarda gece buz gibi olan karbüratörlü motorun, sabah soğukların da jigle en üstteyse rahat çalışması lazım o halde gaz kesersen stop eder normaldir, gaz bırakmadan jigleyi orta kademeye alır hafif hafid gaz vererek 2-3dk ısıtırsın, biraz ısınınca orta kademede gaz bıraktığında rolantide stop etmeden çalışır.
    Sonra jigleyi kapatırsın ve yoluna devam edersin.
    Zaten biraz isittigin motor, hareket etmeye başladığında daha hızlı ısınır sende yoluna bakarsın.
    Motor soğukken akünün kendine gelene kadar gaz verdikçe far parlaması da normal bir durum sayılır kafaya takacak birşey yok.

    Varmı başka sormak istediğin soru Ömerim
    Heykelini dikelim dicem de beton yetiremeyiz :D
    MrMud bunu beğendi.

  9. #9
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Heykelini dikelim dicem de beton yetiremeyiz :D
    Estafrullah babuş, Ömer yakından tanıdığım bir kardeşimdir, beraber gezmiş, yemiş içmiş aynı mecliste bulunmuşuz, burda ağzımızın içinde derdine çare bulmazsak bize ayıp
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    WR 250 R
    Bu karbüratörlü motor ne lanet bişeymiş arkadaş, başına gelmeyen bilemiyor 😀

  11. #11
    frankestayn1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200 NS
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu havalarda gece buz gibi olan karbüratörlü motorun, sabah soğukların da jigle en üstteyse rahat çalışması lazım o halde gaz kesersen stop eder normaldir, gaz bırakmadan jigleyi orta kademeye alır hafif hafid gaz vererek 2-3dk ısıtırsın, biraz ısınınca orta kademede gaz bıraktığında rolantide stop etmeden çalışır.
    Sonra jigleyi kapatırsın ve yoluna devam edersin.
    Zaten biraz isittigin motor, hareket etmeye başladığında daha hızlı ısınır sende yoluna bakarsın.
    Motor soğukken akünün kendine gelene kadar gaz verdikçe far parlaması da normal bir durum sayılır kafaya takacak birşey yok.

    Varmı başka sormak istediğin soru Ömerim

    Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için içim rahatladı Mutlaka yapıcam dediklerini bide inşallah bir daha görüşme beraber sürme fırsatımız olur yaza doğru havalar ısınınca nurettinle uğrarız

  12. #12
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Konu ile alakalı mı bilmiyorum.

    Çok soğuk olduğunda binemediğim için sorun soğuk mu yoksa 1 haftalık binmemem mi bilmiyorum.

    Motosikleti jigle ile calıştırmadım hiç

    Çalıştırdığımda genelde ilkinde bazen ikincisinde çalışıyor. Ancak devir bir süre sonra düşüp motosiklet stop ediyor.

    2-3 denemeden sonra kendine geliyor ya da çalıştırdığımda baktım devir düşüyor gaza yükleniyorum debriaj cekili (4-5 saniye) sonra kendine geliyor stabilleşiyor devir.

    yaptıgım hatalı bir hareket mi?

  13. #13

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Motorlar rölantide ısıtılmaz. Karbüratörlüyse jikle çekilir, enjeksiyonluysa motor soğukken normalden yüksek çalışır zaten. Ben şahsen karbüratörlü motorumda ufak gaz vererek normal çalıştırıyorum, gazı kesmiyorum rölantinin bir tık üstünde çalıştırıyorum 15 saniye falan. Takıyorum vitese anayola çıkana kadar 1. ve 2. viteste gidiyorum yavaşça. En fazla 2 dakika sürüyor Baraj Yolu'na çıkmam ve ışıkta durduğumda motor stop etmiyor. Jiklem çalışmıyor.

  14. #14
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı frankestayn1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok teşekkür ederim abi verdiğin bilgiler için içim rahatladı Mutlaka yapıcam dediklerini bide inşallah bir daha görüşme beraber sürme fırsatımız olur yaza doğru havalar ısınınca nurettinle uğrarız
    Vefasız nankör Nurettine hatırlat beni arada, Umut abisi ayrı vefasız Nurettin ayrı vefasiz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konu ile alakalı mı bilmiyorum.

    Çok soğuk olduğunda binemediğim için sorun soğuk mu yoksa 1 haftalık binmemem mi bilmiyorum.

    Motosikleti jigle ile calıştırmadım hiç

    Çalıştırdığımda genelde ilkinde bazen ikincisinde çalışıyor. Ancak devir bir süre sonra düşüp motosiklet stop ediyor.

    2-3 denemeden sonra kendine geliyor ya da çalıştırdığımda baktım devir düşüyor gaza yükleniyorum debriaj cekili (4-5 saniye) sonra kendine geliyor stabilleşiyor devir.

    yaptıgım hatalı bir hareket mi?
    Biraz binmemekten, biraz soğuktan, soğuk karbüratörlü motorun tek seferde çalışsa bile, deviri kaybedip stop etmesi normaldir, egzozdan çıkan hava rolantide bariz eli ısıtacak sıcaklıkta çıkıyorsa, motor bloğuna elinizle dokundugunuzda hafif ılık bir duruma geldiyse, motor yola çıkacak kadar ısınmış demektir, o andan itibaren hâlâ rölantide yada gaz kestiğinde stop ediyo bi sorun var demektir.
    Karbüratörlü motorlarda jigle açmak gayet normal, sıradan bir durum.

  15. #15
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı MrMud adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vefasız nankör Nurettine hatırlat beni arada, Umut abisi ayrı vefasız Nurettin ayrı vefasiz

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------



    Biraz binmemekten, biraz soğuktan, soğuk karbüratörlü motorun tek seferde çalışsa bile, deviri kaybedip stop etmesi normaldir, egzozdan çıkan hava rolantide bariz eli ısıtacak sıcaklıkta çıkıyorsa, motor bloğuna elinizle dokundugunuzda hafif ılık bir duruma geldiyse, motor yola çıkacak kadar ısınmış demektir, o andan itibaren hâlâ rölantide yada gaz kestiğinde stop ediyo bi sorun var demektir.
    Karbüratörlü motorlarda jigle açmak gayet normal, sıradan bir durum.
    enjeksiyonlu endurom olaydı bunlarla uğraşmazdım
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  16. #16
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    enjeksiyonlu endurom olaydı bunlarla uğraşmazdım
    Onuda ben söylemiyim artık
    +299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
    Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
    -MrMud


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)