Aklımdaki birkaç soruyu sorayım bende,
1- Enduro sırasında vites kullanımı nasıldır? 2T motorlarda da yine 5 vites bulunur ve kullanılır mı?
2- Bol çamurlu bir rotada gözlük çamurlanınca önümüzü nasıl görürüz?
3- ... (şimdilik 2 soru varmış aklımda )
1- Hard Enduroda genelde 3. vites bile pek görülmez çünkü sürekli düşük vites yüksek devir kullanılır.
Makinalar genel olarak 1. Vitesi sadece kalkış için kullanir, motor hareket ettiği an 2. Vitesi ister, arazide de 2-3 nadir olarak 4-5 görülür, düz ve açık yol yoksa 6. Vites unutulur hatta.
Dar arazi içinde 6. Vitesi görecek bi babayiğit ne tanıdım ne gördüm ne duydum
Baya dik bir yokuşa tırmanacaksanız ivme kazanmak için biraz açılıp gaza köklersiniz, tırmanmaya başlayınca tarifi zor, hissedilmesi kolay bir nokta olur tırmanma yerinde, tam o noktaya gelince (genelde iki tekerin yere değmediği bi nokta olur ) çat çat çat vites 1'e düşürülür, çünkü tek hamlede yokuşu çıkamadıysanız gaza kökleyip yuvarlanmadan yada takla atmadan yokuşu bitirmek istiyorsanız vitesin 1de olmasi şart, genelde yokuşta durup ayağınızı yere koyup vites dusuremediginiz için bu işlemi durmak zorunda kalmadan bitirmekte fayda var
Motocrossda düzlükler olduğu için 4-5 bol bol görülür, hem rampada hem ondula geçişlerinde, yaslamalarda felan hız pozitif etki sağlar çünkü.
Special aletlerin çoğu 5 vites, ama nadir olarak 6 olanlar da var.
2- Bazı gözlükler şerit vizör sistemlidir, ufak bir makara benzeri sistem olur, gözlüğün yanında bir mandal olur, ve tam iki parmak kalınlığında göz hizanızda olan kısım o mandalı çevirdikçe kendi içinde döner makarada döner, kemer gibi gözlüğün kendi içinde dönen makara döndükçe haliyle çamuru sıyırıp düşürür ve temiz olan kısım gelir öne, bu sistem genelde profesyonel motocross gözlüklerinde olur, ve tuzludur
Diger gözlükleri de, sağ veya sol el bas parmağının kenarıyla sıyırmak suretiyle alnımizın terini siler gibi sıyırarak temizliyoruz :D
Bu gözlüğun sağı solu baya büyümüş. Senin kadar motocrossla işim olsaydı, normal bir cross gözlüğünü kendim modifiye eder, iki camın ortasına bur mandal, mandalın sağ ve soluna araba camsilenin küçüğünden tuturup, mandalı aşağı çekp bıraktınmı bir yay mandalı yerine geri çekecek şekilde ayarlardım. 3D yazıcım olsa varyaaaa...
Hatta sonradan gözlüğe tuturulabilinir bile olur, birde ona bir minielektromotor bağladınmı, teklonojiye çag atlatır. :D
Peki hard enduro icin once soft ile mi baslamak lazim? Yoksa tamamen farkli iki kulvar oldugu icin egitime direkt hard parkurda mi baslanmali?
Soft başlanmalı..
Daha önce düz toprak yolda bile 50-100 saat tecrübesi olmayan adamı, kayadan kayaya atlatmaya çalışırsam hem motoru pert eder hem kendini.
Hard Enduro'ya geçebilecek tecrübeye geldiğinde bunu hissediyosun zaten.
Önce özgüven depolaman gerek, kendinde o cesareti bulduktan sonra bir bakmışsın hard enduronun içinde buluyosun kendini.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Tırt enduro/ Soft enduro :D
Küçükken 5-6 yaşlarından beri soldaki balkanın deposunda gezdirirdi babam. Sonra 13-14 yaşlarında bi yamaha Dt-50 ile tanıştım. Abi bu nedir dedim böyle yine ayaklar tam yetmiyor. @MrMud'un dediği gibi sol ayak yerdeyken sağ ayak frene basıyorsa sıkıntı yok. Ama bırak basmayı değmiyor bile :D Ordan kıvılcımı aldım sanırım. Ulan hep düşünüyorum şöyle bi makinam olsa keşke diye, fotoğraflarına bakıyorum farklı,psikopat,rutin bişey değil çektikçe çekiyor. Neyse kardeşime de bunu nasıl aşıladıysam bi gün balkanın kafayı kesip spesiyal yapmış bide gelmiş abi nasıl yılan dimi diyo :D Kimseye haber vermeden evden motorla kaçmalar, evin önündeki çamura saplanıp çıkarmaya çalışmalar falan. Abi beni nasıl bişeye bulaştırdın ya derdi. Yıllar sonra Xtreme max'ı alınca şu fotoyu yaptım attım ona "İyiki bulaştırmışsın beni bu işe" dedi. Komik veya basit gelebilir size belki ama kıvılcımı aktarabildiğim için mutlu oluyorum fotoya baktığımda. Bu da böyle bir anımdır paylaşayım dedim
Hoş şeyler
Hep böyle başlar bu tantana zaten
Ben pek çocukluk fotoğrafı olan, ve şuan da bile fotoğraf çekinmeyi pek seven becerebilen biri değilim, onun için toplasan ömrü hayatım boyunca 50 fotoğraf karesinde bulunmamışımdır.
Ama babaanne'de bir fotoğrafım var, ne zaman görsem gülerim.
Eskilerin "Üff bee" dediği JAVA'lardan birinin üzerine oturtmuşlar, yaş maksimum 4-5, abim falan ne zaman görse fotoğrafı "B*kunu çıkaracağını bilseydik yaklaştırmazdık" deyip güler :D
Bir de hayatımda ilk araziye gittiğim bi çocukluk fotoğrafım vardı ama bulamadım şuan.
Baya ufağım, askerden önce "Çocuk" denileceğim zamanlar.
İlk adam akıllı special makina sürdüğüm gün,kask bile emanet kafaya büyük.
Ama her saniyesini hatırlarım o günün.
İlk defa canlı duydum 2T makina sesini, "Lan bu ne biçim motor elektrikli testereden mi bozma bu" dedim.
İlk kalkışta kafa atınca durmaya çalışıp ayağıda yere düzgün koyamayınca ilk düşüşümü yaşadım
Düz duvar gibi bi yokuş vardı ormanda, "Ya saçmalamayın bu motor buraya nasıl çıkacak" demiştim.
O motor orayı öyle bi çıktı ki, rampanın sonunda hızımı ayarlayamayıp motoru fırlatıp kendim geri yuvarlanmıştım tekrar.
O gün beni araziye götüren o abim "Bak motor çıkabiliyormuş, ama sen çıkamıyomuşsun" demişti
Ertesi gün doyamadığım için tekrar gidip bileği kırmıştım, benim için arazinin miladını temsil eder o bahsettiğim fotoğraf
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
MrMud içimdeki çocuğu ateşliyorsun.. yazını noktası virgülüne okudum. Küçüklükten beri bisiklet ile girmediğim delik dağ bayır çamur kuyu kanal çukur dere vs kalmadı bi 10 senedir bisiklet kullanmıyordum geçenlerde çocukluk arkadaşımla tekrardan fıkı fıkı olunca eskiyi yad edip atladık bisikletlere kış günü yağmur çamur demedik hasta olduk hatta. Zannedersem başlangıç için ucuzundan dağ bayır heryere altını çiziyorum her deliğe girebileceğimiz bir motor bakıp başlıcaz bu işe.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Reis motoru aldığımdan beri haftada min 1 ortalama 2 kere araziye çıkıyorum.Önceden antremanlı olmasam arazide ölür giderdim herhalde.Bu kadar kondisyon gerektirdiğini bilmiyordum.Ayağımı motorun üstüne atacak nefesim kalmıyor çoğu zaman.1-1 buçuk saate pertim çıkıyor.Motorun ağırlığı mı çok yoruyor beni anlamadım.
En son boş bir arazide power slide yapmaya filan çalışıyordum.Arka frenle kolayla yapılıyor ama sadece gaz ile beceremedim herhalde arazi şartları elvermediğinden.Edirne'de ormanlık yer çok az her yer tarla traktör yollarında yapabildiğim kadar offroad yapmaya çalışıyorum.
Diyeceklerim bu kadardı.Thanks.
Ayrıca Trakya'da beraber sürecek adam arıyorum.
100 kiloluk special makinada sürsen yoruluyosun merak etme.
Çünkü arazide sürüş pozisyonun sürekli gergin, kaslar sürekli aktif, önüm düzlük boş yol biraz gevşeyeyim gibi bi durum yok.
Kasıklar ve kol-omuz özellikle çok fazla çalışır sürüş esnasında, en cok acı bu bölgelerden çekilir.
Power slide meselesine gelince, o iş için ya deli torklu makina olmali, yada debriyajını iyi tanımalısın.
Motorun gücü yetiyorsa ver gazı surünsün zaten tekniğe kalıyor gerisi.
Debriyaj ile p.slide yapmak için zamanlaman cok iyi olmasi lazım, tam apex çıkışında 1-2 saniyeliğine debriyaji sıkıp saldığında bir ihtimal basarabilirsin.
Ama debriyaj veya gaz ayarını kaçırdığın an büyük ihtimalle yapışırsın yere.
Zemin faktörüde önemli tabi, tozlu zeminde kolay, ama sert ve nispeten daha hareketsiz zeminse zor.
Birde zemin kaymazsa tekere gelme ihtimalinde var tabi gazla denerken.
Var oğlu var yani, anlat anlat bitmez
Önce arka frenle ögrenmekte fayda var
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
@MrMud 1 aydır konuya mesaj gelmemiş. Ben soru sorayım bari
Bu aralar LS2 MX436 kaskımla kullanmak üzere uygun fiyatlı gözlük arayışına girdim. Bu kask ve gözlük ile İstanbul içinde ara ara dur-kalk, ara ara 110-120 kmh süratle seyredebilir miyim? Decathlonda satılan snowboard gözlükleri ile motocross/enduro gözlükleri benzer yapıda mıdır? Öyle bir gözlük alıp kullanabilir miyim? N11'de bulduğum bu gözlük ne kadar uygun olur? Lensi değişen uygun fiyatlı gözlük tavsiyesi alabilir miyim? Sırf heves için gözlük bakıyorum. Yoksa kaskın zaten hem normal hem güneş vizörü var. Benimki de kaşınmak tabir-i caizse
EKLEME: Ne çok sormuşum yaaa
Hacı kaskın yanında o paylaştığın linke yakın bi gözlük hediye etmişlerdi. Ne konforu vardı ne de rüzgar koruması. Acayip buğu yapıyordu terleyince zaten. Gidip paraya kıydım %100 aldım bir tane acayip bi kalite farkı var. Ne buğu yapıyor ne de burnuma baskı. Ben şehiriçinde kullanıyorum çok dur kalk yapacak yer yok ama terletmediğinden çok rahat oluyor diğer kasklara göre.
Gözlüğün kalitesine göre rüzgarı engellemesi artıyor gözlerin rüzgardan kurumuyor.
Enduromarkette yada n11de filan uygun fiyatlı oluyor bazen. Kullanmadığım bir Scorpion gözlüğü motomaxden çok ucuza almıştım mesela. Biraz kurcalarsan 50 tlye alıp pişman olacağın gözlüğe pek para vermenin anlamı yok. Sahibindende arada 2. El uygun fiyatlara görüyorum.
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)