Başlamak isteyenler için eğitim veren yerler/tavsiyeleriniz için bir konu açtınız mı yoksa ileride açmayı düşünüyor musunuz?
kupon arazi var mı ?
can't be worried about that shit. life goes on man.
Açmadım, bir kaç yer var fakat fiyatları pek hoşuma gitmediği için insanlara tavsiye etmekte pek mantıklı değil...
Bunla ilgili aklımda var biseyler ama, ihtimali düşük, çok düşük olan şeyler malesef.
Bi ara bu konuyu da kurcalarım
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:56 ----------
Kaç kupon biriktirdin söyle bakim, yaparız bişeyler
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
@MrMud itiraf et, bunca şeyi sen yazmadın, özel kalemine yazdırdın değil mi?
Şaka bir yana, zaman zaman youtube videolarında aradığım ama cevabını bulamadığım bir çok sorunun cevabını senin yazılarında buluyorum. Bir pazar günü Şile-Ağva veya Belgrad Ormanı taraflarında yoldan çıkasım var ama 180 kiloluk XT660R ile nasıl olur bilemedim. Gerçi XT yapsa da Metzeler Tourance ile olmaz bu iş
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
2006 Honda Activa (2006-2009) > 1996 BMW F650 (2007-2008) > 2016 Mondial RX3i Evo (2016-2017) > 2006 Yamaha XT660R (2017 - 2020) > 2017 Honda CRF 250L ABS (2020 - 2021) > 2022 Mondial X-Treme Maxx 200i (2022-...)
Başlığı görüp okumadan az önce malum sitede 2.el mondial bakıyodum lan ne kadarmış şunlar ya diye süper denk geldi Ama tek sportif faaliyeti haftada bir gün halısaha maçı yapmak olan 1.80 boyunda 95 kilo, turşu bidonu kılıklı bir adam arazide hoplaya zıplaya motor kullanabilir mi Mud söyle bana? Yoksa bahaneler hakkaten g*te mi benziyor?
Eve geçeyim hevesle girişeceğim başlığa da işler biraz yoğun
Uzun zamandır forumda yazılmış en güzel ve faydalı yazılmış yazılardan biri. Hem içeriği hem de anlatım diliyle...
Gerçekten okurken gözümde AEA'nın tarzı gibi "acaba olur mu?" dedirten bir şekilde yazılmış. Teşekkürler.
Bundan sonra sohbet kısmında yeni açılacak konularda içerik olarak 1000lik SS makineyle başlayalım mı diye değil de 1000+ makine ile enduroya başlanır mı diye sorular sorulur. =)
Mükemmel bir yazı olmuş hepsini okudum. Emeğine sağlık Mr Mud. Biraz da boy sorununa değinirsen sevinirim. Boyum 170 cm. Boy da oldukça önemli sanırım. Yada umut var mı biraz bahsediver
Bağımsızlık benim karakterimdir.
ATATÜRK
okudum güzel bir yazı olmuş . ikinci bir trafik sigortası mtv vericek imkanım olsa düşünürdüm bir mondial.. mondial de yakışıklı makine getirtmiş aşmış kendini ktm havası var makinada
Merhaba. Enduroya ait konularinizi tamamiyla okuyup, sevkle takip ediyorum. Vatandas dagi tasi topragi dereyi irmagi ozgurlugu hissetmeyi sever bahsettigin araclara sahip olmayi pekala ister, gucu olceginde biseyler yapabilirde.. Peki bu adam evine/gunluk hayatina dondugunde ve bu araci sadece dogada degil gunluk kullanimda da kullanmak isterse onu neler bekliyor ?
Dual purpose konusu enduro sevgisini asilama faaliyetlerinizde bence kilit fakat yuzeysel gectiginiz nokta.
Ornegin bu konuda lastik secimleri nasil olmali, gidon mesafe/yukseklikleri konforu, sele konforu ve iyilestirmeleri, sehir icinde ayna yeterligi veya on cam taktiranlar varsa deneyim ve onerileri, maliyeti, sehirde/arazide eksi artilari ve aklima gelmeyen bircok detay.. Bu tarz konular hakkinda detayli gorus ve deneyimlerinizide bekliyoruz.
Samimi ifadenizle, detayli konu ve anlatiminiz adina tesekkur ederim.
%50 lastikle mıcırlı yada toprak yolda çok rahat kullanabilirsin alıştıktan sonra, tekerin ömründen de fazla yemek, ama yangın yolu gibi kaya parçalı yollarda dayanmaz, yarı yarıya kısalır ömrü.
Bahaneler g*te benziyor evet onda hem fikiriz
Şimdi sana ters oranlı açıdan bakınca bende 1,80 boyunda zayıf kraker gibi adamım, e benimde düşünce çıt diye kırılmam, yada bırak motoru yerden kaldırabilmeyi, enduro botu bile kaldıramamam lazım
Bahaneleeer bahaneler
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Emeğe saygı
Ellerine sağlık reyis.
MUDür bi donate butonu yap be.
İban neyin paylaş bir köşede.
Çok teşekkür ediyorum, Forum ve kendim adına.
Öncelikle ben teşekkür ederim güzel yorumlarınız için.
Sorulara burdan üstü kaba cevap vermeye çalışayım, anlaşamadığımız bir nokta olursa sormaya devam edin hiç problem yok, bu konuyu bu yüzden açtım zaten belirttiğim gibi
Ben günlük hayatımda da arazi lastiği kullanıyorum belki bir tür alışkanlık bilemiyorum, tabi ki asfaltta verimli değil viraj veya yol tutuş kabiliyeti olarak fakat bende bir verim beklemiyorum zaten.
Lastiğin görevini, bana verebileceği performansı bilerek hareket ediyorum, ona göre davranıyorum, ıslak bir viraj gördüğümde boşu boşuna artistlik yapmaya çalışmayıp, sanki motor sürmeye dün başlamış adam misali kazık gibi dimdik giriyorum.
Ha yok, ben şehir içinde de illa düzgün verim almak isterim derseniz, dual purpose lastiklere çok güzel örnekler var bolca, en basit örneği Michellin SIRAC.
Ben sırac kadar hem araziye tahammül edebilen hemde asfaltta on numara beş yıldız görevini yapan bir lastik görmedim, şahsi fikrim tabi, örnek sadece.
Gidonların stock hali bile hemen hemen her sınıftan daha rahat zaten, birde gidon yükseltme yaparsanız arazide ayakta sürüş esnasın da mis gibi olur.
Rahattır uzun yolda omuz felan ağrıtmaz bu tip gidonlar.
Sele konforu motora göre değişiyor tabi ama, genel olarak naked/ss tarzından kat kat rahat, scooter, touring, adv gibi konforlu motorların selesi kadar yok.
Tabi konfor kişiye göre değişir, kime göre rahatsız neye göre rahatsız...
Selesini rahatsız hisseden kişilerin file minik yastık tarzı şeyler kullandığını duydum gördüm bolca, şahsen ben yıllardır motorda konfor aramadığım için pek ilgimi çekmiyo bu tür şeyler
Ayna yeterliliği de motora göre değişir, aynayı bi görüp konuşmak lazım
Şehir içinde artısı sayarak bitmez.
En basiti, gidonunuz yüksek olduğu için paketçi scooterlarının geçebildiği her yerden geçebilirsin, araçların dikizlerinden yüksekte olduğun için temas etmezsin.
Kıvraksın, kilit trafikte bile bisiklet gibi davranıp en hızlı şekilde aradan sıyrılabilirsin, gidon dönüş açıları en çok olan motorlar kendileri malum, neredeyse 60 derece sağa sola dönebiliyor ön lastiğin.
İnce zayıf olduğu için çoğu motorun geçemediği aralardan geçip gidebilirsin.
Eksileri uzun yolda biraz çıkar meydana, yine motora göre değişir bu konu tabi.
Oturuş pozisyonu düz ve dik olduğu için rüzgar çok alırsınız, ama bu sorunu ön siperlik taktırıp kurtuldum diyen bir dünya sürücü var, halledilmeyecek bir problem değil.
Diğer motor sınıflarına göre nispeten daha düşük top speed olur, öyle 200'e sabitleyip gidemezsini, motoruna göre ortalama 120-130 gidersiniz.
Gibi gibi şeyler
Bir motosiklet modeli üzerinden tartışılabilecek şeyler bunlar, genelleme yapmak çok zor
Kimi 100km üzerine çıkamazken, bir diğeri 130-140 sabit gidebiliyor.
Birinin selesi kalas gibi, diğerinin pamuk vs.
Bunları da kurcalarız, not ediyorum kafaya
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------
Yuğtıbırmı olsak !?
şaka bi yana beceremem benlik işler değil
Ha yüz yüzeyken birebir gayet insanı kitleyecek muhabbet çevirebilirim, açtığım bir konunun içinde kendini kaybeder çoğu dinleyen, ama kamera karşısında objektife bakarak yapabileceğimi sanmıyorum, bana birinin cevap vermesi, kavga edip tartışmamız lazım
İBAN miban uzak olsun, şimdi buradan biri çıkıp " Ya sırf verdiğin emeğin hatrına gel çay ısmarlayayım" dese, arkadan mutlaka "Oooooo çay için demek !" falan sesi gelecek mutlaka tecrübeyle sabit
Böyle iyi
Bende teşekkür ederim okuduğun için
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
Bi jersey ve botlar kaldı tamamlamak için. Jersey yine olur da botlar biraz tuzlu geliyor şimdilik...
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)