Motosikletin KM'sinin değişip değişmediği nasıl belli olur?
Reklamlar
-
Merhaba bir motosiklet mağazasından 2.el motosiklet alıcam.Güzel bir model buldum açıklamada km orjinal kazasız yan yatmasız filan yazıyordu.KM'si çok düşük fiyatıda çok düşük.Tabi bu beni mutlu eder ama insana bu devirde kim kime böyle bir motor satar diye endişe veriyor.Ben bu motorun km'sinin orjinal olup olmadığını nasıl anlarım?
Bu olaydan ayrı olarak başka birşey daha sormak istiyorum.Motor ile 15-20dk yol aldıktan sonra sağ kasığım çok ağrıyor.Günlük hayatta hiçbir problem yok yürüyüşe filan çıkıyorum hiç problem yaratmıyor.Ama motor ile giderken nedense ağrıyor böyle bi problem yaşıyan varmı? Doktoramı gitmeliyim?
Reklamlar
-
-
200ns 2015 5000binde 7500tl.Bu fiyata 2014 model 40k'da motor satıldığı için böyle bir konu açma gereği buldum.
-
Varsa muayenesine bakın kaç km ile giriş yapmış. Bir de geçmiş bakımlarına.
-
Motorun geçmişine nasıl baktırıyoruz cahilliğime.
-
muayeneye girdiği kilometreleri sorgulatabilirsin, 7 tl ücretli ama değer. Bana kalırsa motorda bir sorun olma ihtimali çok fazla çünkü fiyatı çok uygun.
Kasığınızın ağrımasınon sebebi motor üzerinde kendinizi kasmanızdan dolayı, motor üzerinde hiç gergin olmamak gerekiyor yoksa bu tür ağrılar ortaya çıkabiliyor, ayrıca motorun yapısıda sizin boyunuza uygun değilse böyle şeyler olabilir.
-
Sorun galiba 4 yıl 1.89 boyla cub kullanmam .
-
Pek uzun bir şey söylemeye gerek yok. Gerçek km Motor açıldığında belli olur.
Diğer türlü sadece ufak belirtiler anlaşılabilir.
Ufak tefek değişikliklerle motor sanki dinçmiş gibi gösterenler çok.
-
Caner_ adlı üyeden alıntı
200ns 2015 5000binde 7500tl.Bu fiyata 2014 model 40k'da motor satıldığı için böyle bir konu açma gereği buldum.
İnandırıcı gelmedi bana açıkçası. Muayine olmuştur illaki 3 sene geçmiştir. varsa muayineye kaç binde girmiş ona bakın birde bakımlarını sorgulatın.
-
30.000'de bi gösterge değişse 35000'deki motor 5000 km görünüyor. O paraya o motoru vermezler hocam.
-
Fiyat fazla düşük aman dikkat...
-
Önce servis geçmişini öğreneceksin, sonra muayene geçmişini sorgulayacaksın. Daha sonra motordan anlayan birisi 5k km yazan motordaki lastik, fren balatası ve hareketli unsurların ne kadar yıprandığına bakarak bu km'nin doğru olup olmadığını bu bilgiler ışığında değerlendirecek.
-
Daha önce başka yerde de söyledim. Pulsar'larda beyin var. Gidin ve makineye bağlayın. Kaç km'de olduğunu şak die söyler sana. Sadece o beyne bağlanan zıkkım'dan serviste mevcut olması yeterli.
-
Bazı kimseler motorlarını sadece yaz aylarında kullanıp sonra kapatıyorlar. Mesela yurtdışında yaşıyor ve yazlıklarında tuttukları motoru Türkiye'ye sadece geldiklerinde kullanıyorlar. Bu da bir ihtimaldir ama küçük bir ihtimaldir. En iyisi servis kayıtları incelemek, motorun aşınabilecek parçalarını iyice kontrol etmek. Örnek ayakkabı sürtmesinden dolayı vites ve fren çevresi hep aşınır gibi..
-
Servis kayıtlarını istersiniz, kayıt yok inanmiyirsan alma seninle mi ugrasacagim derse yalan söylüyordur. Muhtemelen gösterge değişmiştir. Km ile oynasa 5k yapmaz biraz gerçekçi olması lazim yani
-
Caner_ adlı üyeden alıntı
Merhaba bir motosiklet mağazasından 2.el motosiklet alıcam.Güzel bir model buldum açıklamada km orjinal kazasız yan yatmasız filan yazıyordu.KM'si çok düşük fiyatıda çok düşük.Tabi bu beni mutlu eder ama insana bu devirde kim kime böyle bir motor satar diye endişe veriyor.Ben bu motorun km'sinin orjinal olup olmadığını nasıl anlarım?
Bu olaydan ayrı olarak başka birşey daha sormak istiyorum.Motor ile 15-20dk yol aldıktan sonra sağ kasığım çok ağrıyor.Günlük hayatta hiçbir problem yok yürüyüşe filan çıkıyorum hiç problem yaratmıyor.Ama motor ile giderken nedense ağrıyor böyle bi problem yaşıyan varmı? Doktoramı gitmeliyim?
Sağ kasık ağrınız tam olarak nerede? Usttemi kalıyor alt kısımdamı? Şunu söyleyebilirim 6 7 kere taş düşürmüş ve 1 kerede varikosal ameliyati ve 1 kerede kasık fıtığı ameliyatı biri olmus biri olarak.
Taş agrisi karin bolgesine yakin yani kasigin bayagi ust kisminda olabilir, illaki bobrekte olacak degil kanala girmis bir tas motor titresimi ile alakali olarak hateket eder ve buda agriya neden olabilir.
Varikosal ise yumurtaliklarinizi bir kontrol edin sayet damalar belirgin kalin e koyu renkli ise, motorda otururken farkinda olmadan yumurtalik bolgeniz sikistigi icin agri yapabilir.
Kasik fitigi ise bende agrili olmadi ama sag fitiksa sag tarafta agri yapar diye duymustum. Bunun icin ayaktayken elinizi kasik bölgenize atin ve oksurun. Eger o bolgede bir hareketlenme olursa fitiginiz patlamis olabilir, motorda sikisan bolge bagirsaklarin yariktan cikmasi sonucu agri yspiyor olabilir.
Siz her halukarda genel cerrah ve uroloji uzamanina ayri ayri gorunun. Hatta ilk urolojiye gorunun o zaten teshisi koyamazsa genel cerraha yonlendirir.
Umarim bu 3 sorunda yoktur.
-
O paraya o motor olmaz. Büyük bir kusuru vardır. Büyük ihtimalle göstergesi değişmiştir. Kilometre orjinal olsa bile çok büyük hasar almış ve yeniden toplanmış olabilir.
Kilometreyi göz kararı kontrol etmek için şunlara bakabilirsin;
1) Zincir orjinal olması lazım. 5000 de zincir değişmez.
2) Fren balataları, debriyaj balataları orjinal haliyle duruyor olması lazım. Pulsar orjinal fren balataları siyah boyalı bybre marka ve üzerinde kalın harflerle marka ve kodları yazıyor.
3) Arka çamurluğun en arka ucuna bak. Bu nokta tekerden seken taşlarla yavaş yavaş aşınır ve sivri üçgen şeklini kaybeder. Benim motosiklet 40000de ve o bölge içeri doğru bir miktar erimiş durumda. Yani orjinalde V şeklinde iken W olmuşsa o çamurluk uzun yıllar yolda kullanılmış demektir.
4) Karenajların sağında solunda bol miktarda ufak çizik ve çatlak varsa kilometre yüksektir. Bu tarz ufak kusurlar zamanla istemsizce oluşur. Kimi önde giden kamyondan seken çakıl taşıyla kimi park halinde yanından geçen kadının çantasını sürtmesiyle oluşur. Motosiklet açık ortamda kaldıkça bu kusurlar giderek artar. Eğer bir parça diğerlerine göre az çizikliyse o parça değişmiştir.
2015 model olduğuna göre geçen sene muayeneye girmiş. Muayene kayıtlarından muayene anında kilometre bilgilerini alabilirsin. Fakat ya muayeneye girmeden hemen önce gösterge değişmişse? Bu durumda muayene kaydı gerçek kilometreyi söylemez. Servis kayıtlarına bakman iyi olur. Aynı zamanda garanti belgesinde de hangi bakıma ne zaman girdiğinin kayıtları olur. Satıcıdan garanti belgesini talep edip kontrol edebilirsin. Yok kayıp falan diyorsa anla ki bir üçkağıt var.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)