Ben motorumu 0 alıcagım için en iyi yakıt ile başlamak istiyorum siz ne yakıtı kullanıyorsunuz ? ben Shell in v-power yakıtını kullanmayı düşünüyorum ...
Ben motorumu 0 alıcagım için en iyi yakıt ile başlamak istiyorum siz ne yakıtı kullanıyorsunuz ? ben Shell in v-power yakıtını kullanmayı düşünüyorum ...
Öde gec kullanmak cok pratik ve uygulamasindan tuketim takibi yapilabildigi icin ben petrol ofisi kullaniyorum memnunum
Ben shellde 4 yıl çalıştım. w power ile full save arasında 2 damla katkı var sadece başka hiçbir farkı yok.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
iyi yakıt yok artık hemen hemen hepsi aynı ama ben bp den alırım hep
95 oktan kurşunsuz haricinde benzin kullanma.Daha oktanlı benzinler daha iyi performans sağlayabilir ama motor ömrü için iyi sonuç vermeyebilir. Benzinin kalitelisi taze olanı diye biliyorum . Tazeden kasıt sirkülasyonun çok olması , yani sürekli yeni benzinin geldiği benzinlikle , kuytu köşede kalmış bir benzinliğin benzini bir değil. Bir tavsiyemde büyük firmalardan al , az duyduğun firmalardan alma . Kazasız sürüşler
iyi benzin diye bir şey yok, bilinen firmaların temiz istasyonlarından alman yeterli. Vpower gibi yakıtlarda temizleyici katkılar var ancak onu kullanmanında sana pek bir faydası olmaz.
Shell iyidir. Vpowerda-fuel save e göre rölanti daha düzenli-sessiz-gaz tepkisi biraz daha iyi oluyor otomobilde. Ama motosiklette ne fark eder bilemem.
Yakıt değil istasyon önemli hocam. Ben hep evimin yakınında shell'in kendi işlettiği bir istasyonu var oradan alıyorum. Onun dışında yolda almam gerekirse sirkülasyonu yüksek bilindik istasyonları tercih ediyorum. Katkılı yakıta vs. gerek olduğunu sanmıyorum.
Hiç bir istasyonun yakıtının bir birinden farkı yok. Benzin konusu devletler üzeri bir konudur. Geçenlerde bir konu olmuştu Wolksvagen in bir modelinin emisyon değerleri ile oynandı diye ABD Wolksvagene 16 milyar dolar ceza kesmişti. Devletlerin en büyük gelir kalemi otomotiv ve yakıt ( benzin ) bu konuyu bilmem ne istasyonun inisiyatifine bırakırlar mı?
Ben sarıseki akaryakıt depo komutanlığının laboratuvarında kimya mühendisi olarak askerliğimi yaptım. Biz bile bazen emin olamıyorduk cesaret edemiyorduk Ankara daki laboratuvara gönderiyorduk analiz için. Bilmem kaç bin tonluk gemi gelmiş. Laboratuvar ortamında o kadar hassas ki bazen anlamıyoruz bazı arkadaşlar 45 litre benzin almış da farkı anlamış aferin demekten başka bir şey elden gelmiyor.
İlk önünüze gelen istasyondan güvenle alın.
Özellikle arabamdaki en ufak ses degisimini-gaz tepkisindeki en ufak farkı anlarım... ki benim gibi aracına ilgili-dinleyen en az 6-7 arkadasım da denemeleri sonucu farkı görüp yakıtını degistirdi...Birşeyi sizin farkedememeniz olmadığı anlamına gelmez...
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------
Küçük cc motorda belli etmeyebilir evet ama ozellikle turbo benzinli motorda belli ediyor. Olmadı motora fuel save devam edeyim birazcik az yakar
Bizde iki araba var. Biri benim, biri babamın. Babamın arabasının her zaman yakıt filtresi tıkanır ve değiştirmek zorunda kalırız. Her önüne gelen yerden alır. Bendekini ise keyfe keder değiştiririm. Çünkü neredeyse tek benzin şirketinden alırım ki kimyasallar (katkılar) birbirini çökertmesin. Motorum içinde aynısı geçerli. Shell var ise alırım yoksa diğer istasyon Opet. Geçende bir abece şirketinden almak zorunda kaldım ki yakıtım bitmişti. 5,79'dan mazot aldım 6,10'dan aldığım km'nin yanına bile yaklaşamadı.
Bayi'den kaynaklanan farktır onlar, laboratuarda fark bulunamayan yakıtta böyle bir fark hissedildiyse o zaman bayi bir yamuk yapıyordur. Yok yapmadığı halde bir fark hissediliyorsa o zaman bilişsel önyargı (cognitive bias) / doğrulama sapması (confirmation bias) durumu sözkonusu olabililir.
Tam donanimli bir laboratuarda shell fuel save ile vpower karşilaştırılsın ya da başka istediğiniz markalarda eklensin, tek sartım iclerinden bir örnek vpower katkısına sahip olacak, hiç bir fark olmadiginin belgesini göreyim daha ağzımı açmam....hangi firma, hangi istasyon derseniz oradan alacam yakıtı.
Merhabalar, istasyon hakkında birşey diyemem. Benzin bitmeden bir sonraki benzincide benzin alıyorum.
Fakat benzin türü konusunda bu diyebilirim. Benzindeki fazla oktan daha iyi ve daha fazla performans anlamına gelmiyor. Genelde kullanım kılavuzundaki oktan kullanılmalı. Benzinin oktan değeri nekadasr yüksekse. o kadar sıkıştırmaya dayanıklı demek. Yani 95 oktan kullanacağına 98 oktan v-power kullanırsan, motor 98 için gereken sıkıştırmayı sağlayamayacağı için, 95 oktandan daha az güç elde eder. Motordan ziade cebe zarar, ara sıra yüksek oktan temizleyici bileşenlerden dolayı kullanılabilinir.
Fakat, yüksek oktan kullanan motora düşük oktan benzin kullanırsan, motorun yüksek sıkıştırma sebebiyle, düşük oktan benzin, motor gereken sıkıştırmaya ulaşmadsan ve ateşlemed3n önce, kendinden yanmaya başlar. Buda vuruntudan motorun devirinde dengesizlikden titremelere kadsar sorumnlar yaşatır. Bu güzden aracınızın hangi oktan benzin kullandığını birşekilde öğrenmenizi tavsiye ederim.
Cünkü hesap ssde sıkıçtırma sayesinde yapılmıyor. Buna hacimden devirler ısı gibi faktörler eklenerek, üretici firmalar tarafından belirleniyor.
Bazı motosikletlerde Vuruntu sensörü vardır, mesela bmw'nin bazı modellerinde. Eğer bu Vuruntyu sensörü mevcutsa, bu sensör miotordaki sesleri ve vuruntulrı dinleyıp, ona göre hava/gaz miktarındsn ateşlemeye kadar ayarlar yapabiliyor. Yani Vuruntu sensörü varsa istediğin oktsnı kullanabilirsin.
Arabalarda 100 ve üstü oktan kullanabilen motorlar varken, motosiklerde çok nadir ve bir iki modelde kullanılabiliniyor.
Nrticede en iyi performans ve motor sağlığı için üretici firmanın önerdiği oktan. İyi seriler, hayırlı akşamlar.
1. Şu an satilan katkili-katkisiz tamamı zaten 95 oktan diye geciyor farkli oktan resmiyette yasak.
2. Yukarda belirttiğim gibi rolanti sesi ve gaz tepkisinde fark var
3. Mt-25 kullanim klavuzu 3-14te 95 oktan ve yukarisini kullanin demis yani aşağı bir sınır var ama yukarı bir sınırlama yok. Belki gelişmiş bir ecu vardir.(12 sene kadar önce vw nin yaptigi 1.4tsi 170lik motorlarda da vardi buna benzer bir özellik oktan arttikca aracin gücü de artiyordu dyno da denenmisti su an nerede gördüğümü hatirlamiyorum donanımhaber olabilir)
Şunu diyeyim opet ten alinca bir tik daha kotu gidiyor ama daha uzun km ler gidiyor benzin.
Shell den alinca daha iyi gidiyor bir tik ama daha fazla yakiyor.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)