Bildiğim kadarıyla hakem heyetinden yeni bilirkişi isteme hakkım yok ama Tüketici Mahkemesi'ne itiraz ettiğim de orada yeni bir bilirkişi raporu isteyebilirim
Bildiğim kadarıyla hakem heyetinden yeni bilirkişi isteme hakkım yok ama Tüketici Mahkemesi'ne itiraz ettiğim de orada yeni bir bilirkişi raporu isteyebilirim
Bende bu Ataşehir de ki şubeden motor alıcaktım haftaya şimdi endişe etmeye başladım :D
senin yerinde olsam, üretim hatasından kaynaklı olduğundan emin olsam yani...
yapacağım iş, o motoru alır kamyona yükler motobike fuarının girişinde koca koca yazılarla kamyonun üstünde sergilerim
Vay be Honda reis. Sen de mi be. Geçmiş olsun.
FB de paylaştığınız kararın tamamını okudum. Aslında bilmez bilirkişi! Üretim hatasının bulunduğunu da belirtiyor. Ben böyle saçma bir bilirkişi raporu görmedim. Hocam ne kadar istiyorlar eski haline getirmeye? Ben olsam Tüketici Mahkemesine itiraz ederdim ancak orada da böyle bilmez bir bilirkişiye gider de kaybedersiniz, karşı taraf avukatlık ücreti ve yargılama giderleri üzer diye korkuyorum.
(Siz de neden olayın oluş şekline dair videoyu verirsiniz ki?)
Sizin dediğiniz yapmak için motosikleti teslim almam gerekiyor. Ama Honda TR'nin savunmasından da belli olduğu gibi hem darbe olduğunun yazılı olduğu kağıdı imzalamam gerekir. Üstüne firmadan iki kere teslim almaya gittiğim de ikisinde de farklı mağduriyetler yaşadım. Firmanın motosikleti teslim etmeye niyeti yok zaten.
Oldu da teslim aldım. Dediğiniz yaptığım an muhtemelen birkaç dakika içinde Trafik Polisi gelerek motosikletimi yediemine çekecektir.
Üstüne de hakkımda işlem yapılacaktır. Ha tabi bundan önce Honda farklı yollara başvurmaya çalışmazsa C sütunu göçen Honda Civic sahiplerinin yaşadıkları ortada adamlar fabrika önünde eylem yaptı. Kimse takmadı
Kısaca bu tarz hukuki olmayan bir yol bana yarar sağlamaz. Aksine Honda TR'nin ekmeğine yağ sürmek olur.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:32 ----------
Motosiklette 4700 TL masraf var. Muhtemelen bu dava sürecinde iki sene motosikletime binemeyeceğim. Honda DRD ihtarnameye yollayarak motosikletimi yediemine yollayacağını ya da benden motosikletle ilgili otopark ücreti talep edeceğini söyledi.
Davayı kaybetmem halinde Vekalet Ücreti+ Otopark Parası ( Yediemine yollarsa hem otopark parası + Onun İçin Ayrı Bir Dava Açılıyor Onun Masrafları ) + Motosikletime binemeyeceğim 2 yıl.
Bakıldığında ver 4700'ü hem motoruna bin hem de riske girme diyorsunuz. Ekonomik açıdan bakıldığında durum bu, %100 haklı olsan kazanacak olsan bile bu yola girmemek gerekir.
1- Benim için en önemli olan nedenlerden biri de bu. Açıkçası bu motosiklet genelde alt gruba hitap eden bir motosiklet ( Ben de böyle bir kullanıcıyım.Parası olan kimse bunu almaz.) ve kullanıcı kitlesi belli. Büyük bir çoğunluk sadece kask ya da kask olmadan kullanıyor.Benim kaza sırasında üzerimde kask, mont, body armour, eldiven, dizlik ve bot olmasına rağmen bir yaralanma geçirdim. İlk başta ciddi bir şey olmadığını düşünsek de kolumdaki ağrılarım hala geçmiş değil. Benim yerimde bir başkası olsa idi bu kazada ne olacaktı? Örneğin benim yerimde bir kurye olsa idi. Adam hem ekmek teknesinden hem de sağlığından olup evine para götüremeyecekti. Bu Honda ya da DRD ne yapacaktı? Darbe kardeşim bu hadi ikile diyecekti. Kısaca başka biri bunu yaşamasın diye işin peşini bırakmak istemiyorum. Üstelik jant kırılması basit bir kaza değil bunu kendim yapsam da üretim hatasından olsa da bu kazada sonra yaşıyorsan motosiklet hayatıma devam etmek için neden kırıldığını öğrenmek benim gibi takıntılı biri için önemli bir konu.
2- Videoyu paylaşma kısmına gelince en başında da paylaşacağımı söyledim. Çünkü saklayacak bir şeyim yok. Bu jant bu şekilde kırılıyorsa benim değil de başkalarının saklayacak bir şeyi olması gerekir. Diğer firmaların ürettiği motosikletlerde bu şekilde jant kollarının üstünde kaldığı bir jant kırılması vakası varsa paylaşılsın hepimiz görelim
3- Bu süreçte Honda TR ve Honda DRD'nin bana yaptıkları muamelenin bedelini hukuk önünde o şekilde ya da bu şekilde ödemesi gerektiğini düşünüyorum. Ben haklı olsam da haksız olsam da kimsenin bana bu muameleri yapma hakkı yok, hatta bir firmanın hiçbir kullanıcıya bu muameleri yapma hakkı yok.
Hakkını aramaktan çekilme motorun yarı fiyatı masraf var. Ben olsam bende aynısını yaparım cimer'e başvuruda bulunmanı şiddetle tavsitye ederim. Ek olarak arkadaşlar deynekçilik yapmaya da başlamış anlaşılan. Umarım olumlu sonuçlanır. Tüketici hakları mahkemesini kazanırsan maddi manevi tazminat ile motoru kullanamadığın gün kadar yol ücreti + işlerinin aksaması yaşattığı zorluklar ve yaşadığın ölümcül olabilecek kaza için güzel para alırsın uğraşırsın ama değer. Gel gelelim ki Adaleti malesef Türkiye şartlarında Adalet kavramı biraz Adaletten yoksun. Gönlüne göre olur umarım herşey.
Bakın aklıma şu geldi. Öncelikle ben bu bilirkişi raporunun bilime uymadığını düşünmekteyim. Ancak bunu çürütecek harici bir bilirkişi raporu almak ise 500-1000 TL arasında olacaktır. Şahsen ben olsam Savcılığa taksirle yaralamaya sebebiyet vermekten Honda yetkilileri hakkında suç duyurusunda bulunurdum. Hakem heyetinden bahsetmezseniz dilekcemiz Savcı da bir bilirkişi incelemesi yaptırabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 04:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:20 ----------
Fark ettiyseniz size masraf yapmadan ulaşabileceğiniz çözüm yolları önermeye çalışıyorum. Yoksa şu anki durumda Tüketici Mahkemesine dava açmak en öngörülebilir süreç
Bu tür bir durumda çoğumuz pes etmeyi tercih ederdik.Açıkçası bende bir kere yasadım , türk hukuk sisteminde büyük bir firmaya karsı kazanmak gerçekten zor.Önce algıları kırmanız gerekiyor.
Arkadas zor olan yolu seçtiğine ve bu aynı zamanda hepimizin faydasına olduğuna göre bizimde destek vermemiz lazım(en azından kendi adıma).
Hocam bu konuda bizimde yapabileceklerimiz varsa , sosyal medya desteği vb olur , baska destekler olur yazarsanız en azından bizimde tuzumuz olsun.
Altı üstü ya para iadesi
Ya yeni 0 kilometre motosiklet
Yada yeni jant ve gerekli tüm tamirler yapılacak.
Bu kadar zormu bu işler.
Valla bu firmalar bu kadar dava mahkeme tartışma yapmaları daha kolayına mı geliyor saçma sapan işler.
İnsanın canı tehlikeye girmiş yoldaki çukurdan ona ne.
Zaten asfaltta yüzlerce yama ve çukur var bunu tüm dünya markaları biliyor ona göre üretiliyor bu malzemeler.
Fabrikasyon hata varsa da firma gerekli şeyi yapması lazım
Bu adam tutupta aha bu jant hiç güzel değil hosuma gitmedi dur şunu çukura sokayımda kırayım mı diyecek saçmalık Allah aşkına.
Herşeyden önce forumda makine mühendisi birisi varsa yorumunu almak gerekiyor. Ve yardım edecekse ve kayıtlı bilirkişi ise bu hususta özel bir bilirkişi raporu çok işe yarayacaktır. Umarım forumda yardımsever bir makine mühendisi (mümkünse de bilirkişi) vardır.
Hocam maalesef motosikletimin şahsıma hukuka uygun şekilde teslim edilmemesi husunda bulunduğum şikayet takipsizlikle sonuçlandı. Hukuk Mahkemelerinde hakkımı aramam gerektiği söylendi. Parasal sınır olarak Hakem Heyetine girdiği için oraya başvurmuştum. Onların yaptığı ortada Honda savunmasında darbe var yazıyor. Bilirkişi darbe yok yazıyor. Hakem Heyeti bilirkişi raporunun alehime olan kısmını kabul ediyor ama ne hikmetse bilirkişi darbe yok demesine rağmen Honda'nın darbe var diyen servis fişi doğru oluyor. Yasal olarak servis fişinde inceleme raporuna yer vermek zorundalar ve o rapor darbe denerek kurulduysa zaten hatalı oluyor.
@Automobilist,
Benim sana yapabileceğim yardım şu olur...
Fuara gitmeyecektim ama giderim.
Yazıcıdan 7-8 tane farklı çıktı alırım.
Örnekler...
Honda, xxx kişinin CB125F inin kırılan jant nedeniyle uğradığı zararı garantiden karşılayacakmısın.
CB125F alırsam, 2 ay sonra jantım kırıldığında ürünün arkasında duracakmısın?
Çocuğun cantı kırılan CB125F ini geri verin
Vs vs.
Bunlarıda öne arkaya yapıltırıp honda standının önünde dolaşırım.
Sessiz protesto...
Varım diyenleri görelim...
Geriye sloganları kararlaştırmak ve negün hangi saatte gideceğimize karar vermek kalıyor...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:51 ----------
Bu arada, fuara giden herkes Honda standına gidip,
Mağdurun ve servisin adını vererek
"Bir CB125F alırsam, 2 ay sonra jantım kırılırsa garantiden değiştirecekmisiniz" diye sormalı...
Ardından eklemeli " önce xxx in CB125F ini garantiden onardığınızı görelim sonra Honda alıp almamaya karar vereceğim" demeli...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:00 ----------
Honda bana uyuz olacak ama duygular karşılıklı. Şu otomobillerindeki C direk tasarım hatasını gidermediklerinden beri bende onlara uyuzum...
Öncelikle herkese yorumları ve ilgisi için teşekkür ederim.
Savcılığa suç duyurusu açısından motosikletimin teslim edilmemesi gibi somut bir durumda başvuruda bulundum. Kendileri açıkçası bu tarz şeylerle
uğraşmak istemiyorlar (Takipsizlik verdiler) . Bu yöndeki bir talebimle gittiğimde yine hukuk mahkemelerine yönlendireceklerdir.
En güzel örneği motosikletim mevzuata uygun olarak teslim edilmiyor. Savcılık bu hukuk mahkemesi işi diyor. Parasal sınır olarak Hakem Heyeti yetkili
onlar da bilirkişi raporunda açıkça darbe olmadığının yazmasına rağmen darbe yazan servis fişinin düzgün olduğunu ve teslim almam için bir şey
yapmayacaklarını söylüyorlar.
Kısaca şu an Türkiye'de bir motosikleti servise teslim ederseniz ve adam ben vermiyorum kardeşim derse yapabileceğiniz hiçbir şey yok Savcılık bize
git işim var diyor, İl Ticaret Müdürlüğü'ne teslim almak için yetkili bir memurla gitmeyi teklif ediyorum. İstersen şikayet yaz ama biz sana teslim
alman için memur vermeyiz diyor. Karakola gidiyorum o da savcılığa git diyor. Sanayi Bakanlığı'na bu ürün güvensiz diyorum. Gelen cevap senin talebin
ekonomik oluyor
Ucuz olan çözüm yollarını bir öğrenci olarak denedim ama olmadı. Hakem Heyeti sözde ilgili, bilirkişi benim test yapma imkanım yok senin alehine
veririm sen itiraz edersin diyor. Ama yine mahkeme dışında çözüm yolları varsa dinlemeye hazırım.
Açıkçası vazgeçmek istemiyorum Tek yolda Tüketici Mahkemesi bakınca ekonomik açıdan mantıklı değil ama maalesef başka bir çıkar yolu yok benim için
Fuarda bir eylem yapma konusunda ise belki üstümüze kağıt asarak böyle bir eylem yapmak doğru olmaz, haklı iken bizi haksız duruma düşürür.
Hatta Honda Yöneticileri belki fuardan dışarı attırıp kendi egolarını tatmin etmek isterler.
Ben kimseye git benim için fuarda Honda'ya sor da diyemem. Ama arzu edenler var ise darbe olmadığı yönündeki bilirkişi raporu ve Honda'nın savunmasında
darbe yazan belgeleri taratıp yükledim. Honda Yetkililerinize sormanız bir sonuç vermeyecektir ama belki utanırlar (Sanmıyorum!)
Kesinlikle katılıyorum.... Değişeceği bir jant motora da gerek yok. Yeni civic sedanda misliyle yaptılar bunu...göçük sorunu oldu arka sütunlarında...cevaplarda yok kullanıcı hatası, yok insanlar gelip eliyle yapıyorlar, sonra kabul ettiler ama...honda kendine yakışmayan şeyler yapıyor son yıllarda.
Bajaj modelinde oldu da 3 sene konuşuldu. Şimdi aynısı honda'da olmuş nedense o denli tepki göremiyorum. Neden acaba? Japon seviciliği mi yoksa bu markada da olmasından dolayı oluşan dumur durumu mu? Iki durumda da kötü bir durum. Arkadaşım geçmiş olsun ve inşallah mağduriyetin giderilir.
Selamlar,
Geçmiş olsun cidden, bunu takip ediyordum.
Jant sert bir cisme veya aşırı kötü bir çukura düşebilir; eğimesi, "deforme" olması anlaşılır. Ama ispit yerine geçen kolların kırılması sanki imalat ahatası gibi algıladım, dökümdeki olası boşluklar, aşırı stres altında buna sebep olabilir.
Hepimiz "marka" güveni altında emniyetli bir şekilde araç, eşya veya hizmet satın almaya çalışıyoruz. Bu son derece yakışıksız bir durum oldu.
Size tavsiyem, elinizdeki evrak, yazışma vs ile direkt Japon'ya merkez ile irtibata geçmenizdir. Yazın, gereğinde sizi İngiltere merkeze onlar yönledirsinler. Sonuç almanız muhtemeldir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)