Özgüven - Kaza - Akıllanma - BÜYÜK SÖZÜ DİNLEME TAVSİYE POSTU
-
Merhabalar 24 yaşında üniversite öğrencisiyim 20 yaşına kadar motosikletin m sine binmedim oturmadım 20 yaşında(2015) bir arkadaşımın honda cbr 250 model motorsikletini öğrenmek için kullandım ehliyetim yoktu o zamanlar vites geçişlerini vesayre dinledim kendimce öğrendim ve 150 200 km kadar tecrübem oldu 1 hafta içerisinde . Saçma özgüven ve CAHİLLİK ile motorsiklete hakim olduğumu bu işi çabucak kavradığımı rüzgarı göğsüne yiyen bırakamaz vesayre çocukluk tiplerine bürünen 200 km tecrübeli bir CAHİL olarak yan yolda tam net hatırlamamak ile birlikte hızımın 130km/h-140km/h arası ve o yanyolun ÇEVREYOLA çıktığını önümde maksimum 50 mt olduğunu anladığımda 200 km lik tecrübemle ve o anki korkuyla gözlerimi kapayıp iki frene de sertçe asıldım . Kendime geldiğimde motoru görememitim ve çevreyols düşmemiştim.lakin herhangi bir kıyafet kask ekipman kullanmadığım için dizlerim kollarım avuçlarımın içi sol omzum tamamen yüzülmüş ve kan revan içindeydi. Diz ve bacaklarda ki yerde sürtünmenin yarattığı yaraların haricinde gecesinde hastanede çekilen filmler sonucu sol el bileğinde parçalı skafoid kırığı, sol kol ön bilek kemiğinde ortadan kırık ve sol kol dirseğinde kırık meydana geldi.
Ne mi oldu 6 ay alçıda kaldı. Ve çıkacağı güne kadar doktorum ameliyattan başkası kurtarmaz dedi. araştırmalarım da onu gösteriyordu( http://www.turkelcerrahisidernegi.co...iklari-66.html ) . 6 ay sonra iyileşti iyileşmesine de aradan 3 sene geçmesine rağmen yeni yeni kullanabiliyorum eskisi gibi . Fizik tedavi vesayre spor yasağı bu sene bitti eski formuma kavuşabileceğim (Çok şükür).Bu hastane de yattığım dönemlerde madem cahillikten başıma böyle şeyler açtım en iyi eğitimleri alıp bu motoru AHLAKI ile süreceğim diye söz verdim kendime.
Cahilliğimden büyük bir ders aldım . Ehliyetimi aldım . Ve motorsiklet ile kötü biten anılarıma yeni sayfa açmak istiyorum. Burada sizlerden yardım isteyeceğim .
1Kesinlikle alacağım motorsikletten önce sağlam ekipman ve kask önerisinde bulunmanızı rica ediyorum. çünkü kendimi biliyor ve altımda ki motorsiklet virajlara yatarak girmeyi şunları bunları deneyip öğrenecek ve düşeceğim.
2başlangıç olarak 125-250 cc racing motor almak istiyorum(sadece düşünüyorum sizlerin yorumları benim için en değerli fikirler) tecrübem ve kişiliğimi dökmüş durumdayım .
3 İleri sürüş eğitimleri alıp cc yükseltmek istiyorum hemen olmasa da ileri sürüş eğitimini nereden ve nasıl alabileceğim konsunda bir bilgim yok yaşadığım şehirde böyle bir kurs imkan bulamadım .
Şimdiden teşekkür eder hayırlı forumlar dilerim
Reklamlar
-
200 rs oneririm abs var butcen iyiyse r25 abs de alabilirsin ama ilk motorununuzun abs olmasi lazim eger butceniz varsa
-
Bilgilendirme için söylüyorum.
Yasal hız limitlerinin üzerinde seyredersen aldığın eğitimler trafikte seni korumaz. Kaza anında giydiğin kask çeket vs. olursa onların koruma vasıfları da büyük oranda azalır.
Motor olarak Yamaha R25 alabilirsin. çok popüler ülkemizde. Her bütçeye görede mutlaka sıfır 2. el var. 125 lik SS ler daha küçük yaşta A1 ehliyetiyle sürülmek için tasarlanıyor genelde.
Ekipman içinde şunu söyliim. Kask Mont Eldiven çoğu insan alıyor ama bununla kalmamak lazım. Pantolon ve Bileği koruyan bot mutlaka al ve Montunun arkasında sırt koruman yoksa onuda bi zahmet al tak.
Güvenli sürüşler dilerim.
-
Kaza yaptığı için motosikletten vazgeçen kişiye çok rastlamadım. Çok çok nadirdir bidaha motora binmem ben diyenler. Bu dersi kimisi kalıcı hasarlar alarak öğreniyor bir nevi şanslısın, yine de büyük geçmiş olsun kardeşim. Motosiklet için illaki araştırmışssındır kafanda birşeyler oluşmuştur, ABS li olursa çok daha güzel olur arkadaşlar haklılar o konuda. Bütçen varsa kaliteden şaşma, illa motor olsun diyerek motor alma.
Ekipman konusunda gelince kasklarda arayacağın belli başlı şartlar var ama en önemlisi sertifikaları ve üretim yılı.. Dot, snell, ECE gibi sertifikaları olup olmadığına dikkat et. Diğer ekipmanlar için bütçen dahilinde seçimlerini yap yani özetle para varsa alpinestar, dainese, revit, vs. yoksa imkanın yettiği ölçüde değerlendir
-
Anladigim kadariyla 200-300 km tecrubesi var ve r25 tavsiye ediliyor.citayi baya bir yukseltmis burasi yakinda 600 rr tavsiyesine kadar cikacak galiba baslangic motoru.
Ben sahsen en fazla 125cc lik racing motoru tavsiye edebilirim gerisi abarti olur.
-
kardeş nolur sen motora binme :D ciddi söylüyorum , böyle bir kaza atlatıp tekrar nasıl binilebilirki,
motordan sağlam düşmeyenler seni anlamaz,
motorcu adam düşsede vazgeçmez ama ,
düştükten sonra yılda 10-20 bin km yaparken
şimdidlerde 3000-4000 belki az biniyorum , sende binme hiç binme
-
Öncelikle geçmiş olsun.Fakat eğri oturup doğru konuşmak lazım denir ya;
1-Sağlam ekipman! neye karşı ve ne kadar korur bunu araştır, öğren. Forumda da dışarda da kaynak bol. Hiçbir işe yaramadığını varsay ve düşmemek esas..
2- Motosiklet kullanmayı bilmiyorken ve tecruben kaza öncesi dahil 200 km den hallice iken neden racing görünümlü motor.Alman gereken motor dik oturuşlu, absli, manevra kabiliyeti yüksek, ve en küçük cc olmalı.
3- Egitim iyidir ve almalisin fakat cc yükseltmek derken ! Pardon hangi cc yükseltiliyor.
Cc yükseltilmek zorunda olan bi sey miydi, hele başlamadan..Ne acele et ne de kendine yazık.
Genel olarak; ben olsam almazdım derim fakat o iş öyle olmuyor. Motosiklet almaya karar vermişsin sen de fakat aileni de düşün , çünkü kaza yapmasan dahi surekli akillari sende olacaktır. Sonuç olarak ne kadar kendini ya da çevreni düşüneceğinin dengesini kurmak sana kalmış.
Son olarak akıllanma falan demişşin fakat motosiklet üzerindeki kendini tanıyacak kadar ve psikolojik olarak kendini yonlendirebilecegin tecruben yok bu eğitimle olacak iş değil zamanla belki.O yüzden alırsan gitmeyen bir motor al ve onbin, yirmibin, ellibin kilometrede motosiklet kullanmayı bildiğini sanma, tabii bu son cumle hepimiz için geçerli bence.Hayirlisi olsun senin için..
-
Abs li bir motor tercih etmeni tavsiye ederim,hatalarından ders çıkarmışsındır umarım acemide kaza yapıyor tecrübelide gaz koluna hakim ol yeter yersiz özgüven ölüme götürür otobana çık illa sürat yapıcaksan şehir içi hele istanbuldaysan çok tehlikeli
-
Geçmiş olsun , yinede ucuz atlatmışsın..
Öncelikle öncelikle adam gibi bir eğitim almalısın. Motosiklete başlayacak olan ve halen motosiklet kullanan ama daha önce sürüş tekniği almamış herkese acilen eğitim almalarını öneriyorum. Motosiklet otomobil gibi bir alet değil. Deneyimle yada kendi kendine öğrenmen mümkün değil. Sürüş , Viraj , Fren tekniği var..
Bunun dışında botsuz, montsuz , eldivensiz ve tabiki kasksız motosikletin üstüne birdaha çıkmamalısın. Botun ve eldivenin seni çok enteresan durumlarda çiziksiz koruduğunu deneyimlersen şahaneymiş diyeceksin.
Bunun dışında ilk kullanım ve deneyim için asla Racing önermiyorum. 125 cc olsada bu motosikletlerin oturş pozisyonları trafik seyri açısından bana göre hiç sağlıklı değil..
Öğreneceğim diyorsan 125-250 cc commuter & naked mosoikletleri tercih edebilirsin bence.. ( Tabi teknik sürüş eğitimi alman koşulu ile )
CC yükseltme kısmında bu memleketin yollarına, trafikteki motosikletre olan saygıya ve yurdum insanının araç kullanım disiplinine inanmadığın için 250-500 arası kal diyorum. Ha ben enduroya bineceğim diyorsan 30 yaş limitiyle 700-800 cc arası bir touring enduro düşünebilirsin..
Bunlar sadece tavsiyedir. Nasıl istiyorsan öyle yap ancak 40+ yaş üstü birinin deneyimlerinide yabana atma
Kazasız belasız sürüşler..
-
Çok geçmiş olsun. Racing yerine daha rahat kullanacağın naked motor öneririm.
-
fazlagüven adlı üyeden alıntı
Cahilliğimden büyük bir ders aldım . Ehliyetimi aldım . Ve motorsiklet ile kötü biten anılarıma yeni sayfa açmak istiyorum. Burada sizlerden yardım isteyeceğim .
1Kesinlikle alacağım motorsikletten önce sağlam ekipman ve kask önerisinde bulunmanızı rica ediyorum. çünkü kendimi biliyor ve altımda ki motorsiklet virajlara yatarak girmeyi şunları bunları deneyip öğrenecek ve düşeceğim.
Kardeşim kırıçı cevap verirsem kusura bakma. Bir baba , bir abi edasında konuşmayı da hiç sevmem konuşandan da pek haz etmem. Yazım o tona kayarsa af ola.
Bence cahilliğinden hiç ders almamışsın. Hala virajlara yatarak girmeyi, kaymayı, düşmeyi düşünüyorsun ve bunu da kafana taktığın kask sırtına giydiğin mont ile tehlikesiz bir şekilde yapabileceğini düşünüyorsun.
Tamam gençsin kan kaynıyor ama daha 200 kilometrelik tecrübe ve kötü bir kaza geçmişin olduğu halde önüne koyduğun hedef çok yanlış.
Sen bir daha düşün çok motosiklet sürmek ve bu camiaya katılmak istiyorsan senin için 125 cc commuter den gayrisi şu an için yalan.
Not : Eleman kendimi biliyorum virajın dibine vuracağım diyor millette r 25 le başla diye tavsiye veriyor. Bu tecrübe, bu düşünce ile r25 olsa ne olur r1 olsa ne olur?
-
ileri sürüş eğitimi almadan motosiklete binme başkan.
1. sorunda yine düşeceğini belirtmişsin, kafanda zaten bu sekilde devam edeceğin var ise düşük cc ile bile büyük risk altındasın.
-
200 rs ye çok baktım ama pulsarlardan servisinden vesayre herkes çok sıkıntı çekmiş çok düşünmüyorum teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:50 ----------
Bileği koruyan bot hakkında pek bir bilgim yoktu araştıracağım çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------
Alırken sertifikalar da aklımda bundan sonra çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:52 ----------
@kefkes öneri ve bilgilendirmelerin için çok teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:58 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:56 ----------
@newmoto76 racing düşünme amacım aslında boyum 190 cm enduro vesayre racinglere göre daha sıska duruyor ben öyle daha rahat ederim diye düşünmüştüm iyi dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
@yaşlıveacemi tabiki de çok haklısınız ama motorun inciğini cinciğini bir şekilde öğreneceğim gerekirse haftasonu atlar en yakın piste gider orada denerim ama yatmasını kalkmasını yapacağım
-
Newmoto'ya fazlasıyla katılıyorum. Hatta biraz ileri gidecegim.
Yazdıkların kesinlikle ve kesinlikle 2. Kez motosiklet almaman gerektiğini bas bas bağırıyor.
Alırsan öleceksin.
Çok net.
Lütfen alma
Hatta ismini cismini paylaş. Annene babana ulaşalım, tekrar motor almani engellesinler.
-
Aynı yaştayız bu kafa ile devam edersen tekrar hastaneye geri dönüceksin.Dönünce haber et ziyaretine gelelim.
-
-
Çok geçmiş olsun, tekrar düşeceğini düşünüyorsan başlama bence. Virajlara yatarak gireceğim ve tekrar düşerek öğreneceğim diyorsun. Yarış mı yapıyoruz bro hızını kes virajlarda yavaşça dön işte. Bu yatarak viraj alma ısrarı niye ki ?
-
Öncelikle çok geçmiş olsun.
Benim tavsiyem, güvenlik ekipmanlarını alırken hiç acele etmeyin, iyice araştırın, öğrenin, ve en iyilerini alın. Mesela ben hiç araştırmadan kask aldım, aylar sonra kaskların raf ömürleri olduğunu öğrendim ve kaskımın iki yıllık olduğunu gördüm. Satıcılara güvenmeyin, acele etmeden, deneyerek alın. Madem agresif kullanacağım diyorsunuz, bütçenizi ayarlayın ve en iyisinden alın, orta halli almayın. (Tecrübeli arkadaşlar yanlışım varsa düzeltirler.)
Kazasız belasız, keyifli sürüşler dilerim.
-
motoru bırak diyenleri anlayamıyorum bu işin doğasında bu var ve arkadaş bunu göze almış? sizden ekipman ve motosiklet önerisi istemiş bunun dışında fikir istediğini belirtmemiş?
kawasaki ninja 250sl abs öneririm fakat 1.80 den uzunsanız önermem altınızda ufak kalabilir onun dışında kusursuz motor
-
Öncelikle motordan önce yapcağın ilk şey güzel bir eğitim almak. Bu istanbulda var, gidip bir kaç gün kalıp hemde eğitimini alabilirsin. Madem ki niyetlisin ve vazgeçmiyorsun, ekipmanını en iyi şekilde al. ( EN KALİTELİSİNDEN ). daha sonra kalan paran ile de 125cc yada 250cc lik motor al, ama alırken parça ucuzluğuna da bak. Forumu eğer araştırısan eski yazıları bütün motorlar ve kıyafetler hakkında bilgi bulabilirsin. Araştırmanı iyi yap.
Kaza yaptığına göre artık daha dikkatli kullanırsın diye ümit ediyorum. Her ne kadar genç olsanda Aklın olduğu için akılsız işler yapma. Gaza basmak iyi bir şey değil. Tek kendini değil karşı tarafıda düşün. Ve düşün ki ara yoldan o hızla giderken birden birisi çıksa çarpsan...
Benim tavsiyem bir tane scooter alman yönünde ilk başta. Ufak ta bi ekipman alırsın. Bu süreçte hem yol bilgini geliştirirsin, hem de sürüşünü geliştirirsin.
"Çok Bilen Çok Yanılır"
Yürüdüğü yolda iz bırakmayan o yoldan geçmiş sayılmaz ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler