Özgüven - Kaza - Akıllanma - BÜYÜK SÖZÜ DİNLEME TAVSİYE POSTU
Reklamlar
-
]-[@LuI{ adlı üyeden alıntı
Bilgilendirme için söylüyorum.
Yasal hız limitlerinin üzerinde seyredersen aldığın eğitimler trafikte seni korumaz. Kaza anında giydiğin kask çeket vs. olursa onların koruma vasıfları da büyük oranda azalır.
Motor olarak Yamaha R25 alabilirsin. çok popüler ülkemizde. Her bütçeye görede mutlaka sıfır 2. el var. 125 lik SS ler daha küçük yaşta A1 ehliyetiyle sürülmek için tasarlanıyor genelde.
Ekipman içinde şunu söyliim. Kask Mont Eldiven çoğu insan alıyor ama bununla kalmamak lazım. Pantolon ve Bileği koruyan bot mutlaka al ve Montunun arkasında sırt koruman yoksa onuda bi zahmet al tak.
Güvenli sürüşler dilerim.
100 bin km ve 4 adet 600cc ustu motor tecrubesi olan biri olarak kesinlikle katılmıyorum.
Yasal hiz limitlerinde kullanirsaniz heleki ist ankara izmir trafiklerinde; muhtemelen bir dolmuscunun, doblonun, belediye otobusu, veya taksicinin uzun yolda sehirler arasi otobus veya bir tirin ters bir hamlesi veyahut dikkatsizligi yuzunden ölebilirsiniz. Ayrica trafiktw surekli gotunuze 1 metre yaklasan araclarda kaza yapmaniza sebep olacaktir.
Yolun durumuna gore hiz limitlerinde kullanabilirsiniz fakat yol akan bir yolsa hiz limitlerinde kalmak diger araclarin sizi taciz etmesine sizi iplememesine ve kaza yapmaniza neden olacaktir.
600cc motorlarla sehir arasi yollarda hiz limiti ustunde sorun yasamamisken ayvalikta kiraladigim scooterle kusadasina gidene kadar 2 büyük ezilme tehlikesi atlattim. Zamaninda kacamiyorsunuz ve bu buyuk bir sorun oluyor.
Reklamlar
-
Bazı yorumlarda "Sen motora devam etme, Motora binme" gibi şeyler okudum. Arkadaşlar bu yanlış. Cahillik edip ölümcül bir kaza geçirmiş olabilir fakat bu bir daha motora binmemesini gerektirmez. 50 CC Scooter sürer yine de biner o iki tekere.
Bir diğer şey ise tecrübesiz adama R25 öneriyorsunuz. Çok sürmeden R6 falan önermeye de başlarsınız.
Sevgili arkadaşım;
Ss istiyorsan eğer tavsiyem CBR 125R ile başlamandır. Ss zevkini tam olarak alacağın YZF R125'i de öneririm fakat oturuş pozisyonu ve gidonun alçakta kalmasından ötürü manevra kabiliyetin oldukça düşük şehir içinde yoğun trafikte insanı yoruyor.
Ekipman konusuna gelecek olursak eğer bütçenin ne kadar olduğunu bilmiyorum, fakat genel olarak uygun fiyatlı ekipmanlar alabileceğini düşünüyorum.
-5 Adet koruması olan mont.
-Nispeten adı sanı belli bir kask. (LS2, MT vb.)
-Motosiklet pantolonu(buna bütçe ayıramıyorsan kesinlikle dizlik).
-Ve bir çok motosiklet kullanıcısının göz ardı ettiği bilek korumalı motosiklet botu ve eldiveni.
Eğer beni dinlemek istersen ilk 10 Bin Km viraj, teker vb. şeyler denememelisin. Sebebini açıklayacak olursam motosiklete başlı başına yabancısın. Alacağın motora da tamamen yabancısın. Bırak 10 bin km birbirinizi tanıma süreniz olsun gaz açtığında ne yapıyor? Frenler nasıl bir tepki veriyor? Lastiklerin ne kadar yol tutuyor? Yüksek hızlarda frenlemeyi nasıl yapıyorsun? Hepsini bir bir öğrenmen gerek bunun içinde ilk 10bin km yeterli bir süre diye düşünüyorum.
Motora binme diyenleri dinleme. Herkes hata yapabilir ,hatalarından ders çıkartmalısın.
Aramıza Hoşgeldin. Güvenli sürüşler tekerin düz bassın.
-
Öncelikle çok geçmiş olsun. Tavsiyelere gelmeden önce motosikleti ne amaçlı kullanacağına karar ver. Çünkü yan yatacağım falan diyorsan motosikleti bırakmanı tavsiye edebilirim. Motosikletin zaten trafikte bir arabadan fazlasıyla avantajı varken ekstraları denemek hata olur. Eğer trafik kuralları çerçevesin de motosikletimi kullanacağım dersen,
Maddi durum çerçevesinde,
1-Alacağın motosiklet 125-250cc'i geçmesin ve ABS'li olsun.
2-Alacağın ekipmanlar belli sertifikalar onaylardan geçmiş olsun.
3-Eğitimi kullanmadan almaya çalış ki elin alıştıktan sonra alacağın eğitim ilk alacağın eğitim kadar katkı sağlamayabilir.
4- Sık sık ufak kaza videoları izle. Genelde kazalar nasıl oluşur,nerede hangi araçlar ne hatası yapar,trafik okuma da yardımcı olur.
Dediğim gibi önce ne şekilde motosikleti kullanacağına karar ver.Şimdiden Allah kaza bela vermesin.
-
Dediğin gibi bu virajda yatma muhabbetini ben kesinlikle yapacağım diyorsan piste git. Baktın hem yapabiliyorsun hem hoşuna gitti yarış eğitimleri al. Lisans çıkart. Pistlerde ülkeni temsil et. Ama ülkemiz yollarında eğer bunu yapacaksan kusura bakma da başlıkta belirttiğin gibi akıllanmamışsın henüz demektir. Virajı en hızlı dönen değil, güvenli dönenin evine sağlam varma oranı daha yüksek
-
Çok geçmiş olsun.
Ekipman markası vermeyeceğim. Ama her motora binişinde Kask, mont, eldiven, dizlik, bellik ve bot giy. Yeşil-turuncu reflektörlü yelek al ve motoruna da çakarlı sis farı tak. Bunlar temel güvenlik ekipmanları.
Giresun yazıyor profilinde. Şimdi evden çarşıya gidiyorsan giyinmen 10, sorunman 5 dakika. E zaten 15 dakikada çarşıya varacaksın ne anlamı kaldı motorun. Çarşıya bi dükkana gitsen "oo bu ne olm fizana mı gidiyorsun a.q." lafları duyacaksın. Tercih senin.
Ben ev-iş arasını arabayla 1 saatte gidiyorum. 1.5 saatte geliyorum. Etti 2,5 saat. Motorla 1 saatte gidip geliyorum. 30 dakka da ekipman hazırlığı desen (sürmez ya o kadar) yine de her gün 1 saat kar ediyorum. Giresunda bu iş biraz daha zor. Ama kıyafet giyinmek de benim için bir zevk. Angarya gelmiyor. Ya öleceksin ya "oo bu ne lan robokop" diyecekler. Tercih meselesi sen bilirsin.
Kaskı ful face al. Çene açılıra girme.
“Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana
-
gecmis olsun
madem akillandim diyorsun ozaman racing alma
istatistiklere bakarsa motosiklet kazalarinin en kötuleri racing modellerinde oluyor
200-250 seceneklerine bakabilirsin elbette ama ybr 125, cbf125 yada yamaha maxi scooter tavsiye ederim
iyice tecrube kazan, gis akademi, honda ileri surus teknikleri egitimi vs gibi yerlerden egitimini mutlaka al.
bir abi tavsiyesi sana egerki motora tekrar bindiginde ayni hataya duseceginden zerre kadar suphen varsa vazgec bu islerden.
-
gerçek dost "yaparsın, edersin" diye gaza getiren değil acı konuşanıdır.
"dersimi aldım, artık akıllandım derken" acaba samimi misin? anlattıklarından anladığım kadarıyla en kısa sürede 300 küsür kilometre hız yapan motosikletlere atlamak ve "asfaltı ağlatmak" niyetindesin. bu çıkarımı yapıyorum çünkü gözün ss'lerde, yüksek hacimli motorlarda, hız yapmada.
hiçbir ekipman seni o hızlarda koruyamaz. hiçbir eğitim seni kaza geçirmez hale getiremez. bu kafayla n'olur trafikte motosiklet kullanma, gençliğine ve ailene yazık edersin. yaşadığın şehirde yarış pisti olduğunu sanmıyorum.
sana tek tavsiyem olur: bir cross motor alıp karadeniz'in güzel yaylalarında, arazide gezmeye ne dersin?
-
Çok geçmiş olsun. İki tekere binen düşer. Bu durum motora binmenin doğasında var.
Herşeyden önce kendini hazırlaman lazım. Yeterli olgunluğa gelene kadar bu işleri hiç düşünme.
Eğer kendini tamam hissediyorsan iyi bir eğitmenden temel sürüş, ileri sürüş, o sürüş, bu sürüş derken zamanla ihtiyaç duyacağın eğitimlerine başla. Unutma ki yukarıda bir arkadaşın yazdığı gibi bu işin teknikleri var. Bunları öğretebilen, öğretmek isteyen birinden öğrenmen gerekli...
Diğer kısım ekipman. Önce paranın alabileceği en iyi kaskı ve botu al. Paran kalırsa ki kalmalı, iyi bir mont, eldiven ve pantolon almalısın. Bunlar yeri gelecek uzuvlarını, yeri gelecek hayatını kurtaracak. Unutma ne demişler "iki tekere binen DÜŞER!!!"
Eğitim ve ekipmandan sonra sıra geldi motora. İlk 3 kısmı tamamladın ve kendini belirli bir çizgide hissediyorsan alacağın motorun ne olduğunun pek önemi yok. Lastik ve frenleri iyi olsun yeter. Zaten ilk 2 kısımı hallettiysen motorun ne kadar güçlü olduğunun önemi yok. Sağ bileğin onun ne kadarını kullanacağına müsade edecek.
Ama unutma ki bunların hepsini hallettikten sonra ben tamamım ben oldum dersen ilk mesajının da başına kaza yaptığın ana geri dönersin. Bu aşamaya geldikten sonra otur idman yap. Eğitimleri pekiştir. Sınırlarını yavaş yavaş da olsa ilerletmek için çalış. Unutma "iki tekere binen düşer!!!".
-
Aynı durumu tekrar yaşamamak için al bi 125-150 cc çin malı iyice öğren ondan sonra bak bu racing sevdasına dostum.
Doğrul, eğril ama EĞİLME
-
Arkadaşlar ; abilerim , kardeşlerim öncelikle @yigitaksoyx iyi dileklerin ve önerilerin için teşekkür ederim
@chaqalqarlos sanırım yazılarımı tam okumadan sonuna geldiniz tabii kide trafikte vesayre böyle şeyleri denemeyeceğim bir önceki sayfada yazdığım gibi gerekirse atlayıp bir piste gidip eğitim vesayre öğreneceğim önerilerin için teşekkür ederim
@mfBulut herkesin kalbine göre bir dünya olur inşallah iyi dileklerin ve güven verici konuşman için teşekkür ederim
@Öz_Musti evet dediğin gibi giresun küçük bir yer buna değmez diyorsun haklısın da lakin burada öğrenciyim ve son senem o yüzden küçüklük geçici bir kavram şuan için yinede önerilerin için çok teşekkür ederim kaskı dün agv k3 aldım tam yüz sanırım bahsettiğiniz sertifikaların çoğu var bütemin büyük bir kısmını ekipmanlara yatırmayı planlıyorum
@myagdi güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim kendime güvenim olmadığıniçin bir işe girmedim cahil cesareti de yok üstelik artık DERSİMİ ALDIM . her şeyi usülüne uygun yapacağım kötü niyetinizden değil tam tersine iyi niyetten doğan aile kavramını katmışsınız bir ailem yok hocam kendimi bir şeye adamak istiyorum o yüzden terazide bir yer eksik kalınca diğer yerin baskını başka meşgaleler ile dolduruyorsunuz bu bütün insanlarda böyledir umarım yazdığınız olumsuz durumlar başıma gelmez sizinde tekeriniz düz bassın hayırlı forumlar .
@Herscel iyi dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim hepinizin yazdıkları altın değerinde hemde kulağıma küpe yakın zamanda aldığım ekipmanlar ve aldığım motorsiklet ile bir konu daha açar yahut buradan devam ederiz herkese çok teşekkür ederim .
-
fazlagüven adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ; abilerim , kardeşlerim öncelikle @yigitaksoyx iyi dileklerin ve önerilerin için teşekkür ederim
@chaqalqarlos sanırım yazılarımı tam okumadan sonuna geldiniz tabii kide trafikte vesayre böyle şeyleri denemeyeceğim bir önceki sayfada yazdığım gibi gerekirse atlayıp bir piste gidip eğitim vesayre öğreneceğim önerilerin için teşekkür ederim
@mfBulut herkesin kalbine göre bir dünya olur inşallah iyi dileklerin ve güven verici konuşman için teşekkür ederim
@Öz_Musti evet dediğin gibi giresun küçük bir yer buna değmez diyorsun haklısın da lakin burada öğrenciyim ve son senem o yüzden küçüklük geçici bir kavram şuan için yinede önerilerin için çok teşekkür ederim kaskı dün agv k3 aldım tam yüz sanırım bahsettiğiniz sertifikaların çoğu var bütemin büyük bir kısmını ekipmanlara yatırmayı planlıyorum
@myagdi güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim kendime güvenim olmadığıniçin bir işe girmedim cahil cesareti de yok üstelik artık DERSİMİ ALDIM . her şeyi usülüne uygun yapacağım kötü niyetinizden değil tam tersine iyi niyetten doğan aile kavramını katmışsınız bir ailem yok hocam kendimi bir şeye adamak istiyorum o yüzden terazide bir yer eksik kalınca diğer yerin baskını başka meşgaleler ile dolduruyorsunuz bu bütün insanlarda böyledir umarım yazdığınız olumsuz durumlar başıma gelmez sizinde tekeriniz düz bassın hayırlı forumlar .
@Herscel iyi dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim hepinizin yazdıkları altın değerinde hemde kulağıma küpe yakın zamanda aldığım ekipmanlar ve aldığım motorsiklet ile bir konu daha açar yahut buradan devam ederiz herkese çok teşekkür ederim .
Yazının tamamını okudum fakat sanırım pist dediğin yeri atladım. Eğer motosikleti kurallar çerçevesin de kullanacağım dersen ilk cümleleri okumadan devamını uygulayabilirsin.
-
fazlagüven adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar ; abilerim , kardeşlerim öncelikle @yigitaksoyx iyi dileklerin ve önerilerin için teşekkür ederim
@chaqalqarlos sanırım yazılarımı tam okumadan sonuna geldiniz tabii kide trafikte vesayre böyle şeyleri denemeyeceğim bir önceki sayfada yazdığım gibi gerekirse atlayıp bir piste gidip eğitim vesayre öğreneceğim önerilerin için teşekkür ederim
@mfBulut herkesin kalbine göre bir dünya olur inşallah iyi dileklerin ve güven verici konuşman için teşekkür ederim
@Öz_Musti evet dediğin gibi giresun küçük bir yer buna değmez diyorsun haklısın da lakin burada öğrenciyim ve son senem o yüzden küçüklük geçici bir kavram şuan için yinede önerilerin için çok teşekkür ederim kaskı dün agv k3 aldım tam yüz sanırım bahsettiğiniz sertifikaların çoğu var bütemin büyük bir kısmını ekipmanlara yatırmayı planlıyorum
@myagdi güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim kendime güvenim olmadığıniçin bir işe girmedim cahil cesareti de yok üstelik artık DERSİMİ ALDIM . her şeyi usülüne uygun yapacağım kötü niyetinizden değil tam tersine iyi niyetten doğan aile kavramını katmışsınız bir ailem yok hocam kendimi bir şeye adamak istiyorum o yüzden terazide bir yer eksik kalınca diğer yerin baskını başka meşgaleler ile dolduruyorsunuz bu bütün insanlarda böyledir umarım yazdığınız olumsuz durumlar başıma gelmez sizinde tekeriniz düz bassın hayırlı forumlar .
@Herscel iyi dileklerin ve tavsiyelerin için teşekkür ederim hepinizin yazdıkları altın değerinde hemde kulağıma küpe yakın zamanda aldığım ekipmanlar ve aldığım motorsiklet ile bir konu daha açar yahut buradan devam ederiz herkese çok teşekkür ederim .
Herşeyden önce ilk mesajınızda "tekrar düşmek" ten bahsetmişsiniz. Oysa amacınız asla düşmemek olmalı.
Bunun için ilk iş olarak motosiklet bakıp beğenmenizi ÖNERMİYORUM!
Bunun için ilk iş olarak ekipman bakıp beğenmenizi dahi ÖNERMİYORUM!
Bunun için ilk olarak eğitim almanızı öneriylorum. Anladığım kadarı ile Giresun' da ikamet ediyorsunuz. Giresun veya çevresinde eğitim alabileceğiniz bir kurum veya kuruluş varmıdır malesef bilmiyorum. Bununla ilgili konu açarsanız yardımcı olunabilir. En azından yardımsever bir arkadaşımız belki de daha öncesinde aldığı eğitimleri sizinle tecrübe etmek için birlikte birkaç küçük gezi yapabilir. İnanın ki bu dahi size çok şey katacaktır.
AEA başta olmak üzere bulabileceğiniz tüm kaliteli ve ekndini kanıtlamış kaynakların eğitim ve tanıtım videolarını, gerekirse elinizde kağıt kalem ve tekrarlayarak izlemenizi öneririm. Özellikle AEA' ın size düşünebileceğinizden fazlasını katabileceğine emin olabilirsiniz.
En son olarak sizin çevre yollarınızın kalitesine, bütçenize, çevrenizdeki servis ağına ve tabi ki zevkinize uygun bir motosiklet arayışına girmeye başlayabilirsiniz. Bu esnada unutmayın ki motosikletinize vereceğiniz paranın en az 3/1 hatta 1/2' sini ekipmanınıza yatıracaksınız.
Bütçenizi ve motosikletinizi iyice hesapladıktan sonra ekipmana da ayırabileceğiniz en iyi yatırımı yapın.
Sonuçta; Eğitime ve ekipmana yatıracağınız para = Kendinize yapacağınız yatırımdır.
Ekipman konusunda yakın zamanda açılmış birçok konu var. Yeni konu açmadan önce bunları iyice incelemenizi öneririm. Kaskınızı almışsınız, hayırlı olsun. Mont, bellik, dizlik, pantolon, eldiven ve bot gibi diğer ekipmanları da mutlaka edinin. Edineceğiniz en ucuz ekipman dahi hiç ekipman olmamasından iyidir.
Bütçe ve ekipman tedariği konusunda sorun yaşarsanız ikinci el sitelerini mutlaka deneyin. Yenisinin yarı fiyatından ucuza ve yeni kondisyonunda ürünler bulabileceksiniz.
Alacağınız motosiklet ikinci el olacak ise Mutlaka ama Mutlaka lastikleri değiştirmeniz gerekeceğiniz varsayın. Büyük ihtimalle değiştirmeniz gerekecektir. Lastiklerin diş derinliklerinin iyi oluşu sizi kandırmasın, yeni oluşu sizi kandırmasın! Gerekirse buradan konu açıp sormaktan çekinmeyin. Lastik yüzünden çok kişiler üzülmüş ve üzmüştür malesef. Motosiklette lastiğin, tüm diğer araçlardan farklı bir yeri ve önemi olduğunu unutmayın.
Tekeriniz şimdiden düz bassın
-
Dostum çok haklısın.Altımda kıçı kırık mondial vulture var ama son zamanlarda ikarus sendromu oldu galiba deli gibi kullanıyorum.Her gün kaza tehlikesi atlatıyorum daha az önce geldim ve araştırdım doğru düzgün tecrübem olmamasına rağmen müthiş bir özgüven geldi bana.Ama bu günden sonra bende daha efendi sürmeye başlayacağım.
Bende kolay karar verme olayı var.Çoğu zaman fren yapmadan manevralarla atlatıyorum olayı.Ama bu gidişle elbet patlarım bir yerde.Yazdığın yazı sayesinde kafama iyice dank etti çok teşekkür ederim.
Ama ben kaza yapsam da motoru bırakmazdım aynı senin gibi.Bu alet beni hayata bağladı aga,21 yaşındayım motosiklete binince yaşadığımı hissediyorum.Hem sosyalleşmeye başladım bir çok arkadaşım oldu hem de özgüvenim yerine geldi.Ölünceye kadar motosiklete devam.
-
Dediğiniz gibi motorsiklet almadan önce ekipman tamamlama işi içerisindeyim şuan AEA dan hiç haberim yoktu kağıt kalem alıp iş çıkışında notlarımı almaya başlayacağım ekipman işlerini hallettikten sonra tecrübesini paylaşmak isteyen olursa diye konu da açacağım tekrar teşekkür ederim iyi forumlar
-
yaşlıveacemi adlı üyeden alıntı
Kardeşim kırıçı cevap verirsem kusura bakma. Bir baba , bir abi edasında konuşmayı da hiç sevmem konuşandan da pek haz etmem. Yazım o tona kayarsa af ola.
Bence cahilliğinden hiç ders almamışsın. Hala virajlara yatarak girmeyi, kaymayı, düşmeyi düşünüyorsun ve bunu da kafana taktığın kask sırtına giydiğin mont ile tehlikesiz bir şekilde yapabileceğini düşünüyorsun.
Tamam gençsin kan kaynıyor ama daha 200 kilometrelik tecrübe ve kötü bir kaza geçmişin olduğu halde önüne koyduğun hedef çok yanlış.
Sen bir daha düşün çok motosiklet sürmek ve bu camiaya katılmak istiyorsan senin için 125 cc commuter den gayrisi şu an için yalan.
Not : Eleman kendimi biliyorum virajın dibine vuracağım diyor millette r 25 le başla diye tavsiye veriyor. Bu tecrübe, bu düşünce ile r25 olsa ne olur r1 olsa ne olur?
hay ağzına sağlık dilimden aldın. atkafaşım kusura bakma ama gerçekten akıllanmamışsın başta helal kötü tecrübe ama güzel düşüncelirin var diyordum. cc yükseltmek için ilrri sürüş eğitimi alıcam. viraja yatıcam. bunlar çok olgun bi insanın düşğncesi değil daha çok ergen hevesi gibi konuşuyorsun.aytıca r25 kesinlikle alma kesinlikle. Tecrübeli birisi değilim ama bu dediğimi kesinlikle dikkate alabilirsin. ben r25 ile başladım pişman değilim ama r25 in tecrübesiz binilmemesi gereken bi motor olduğunu düşünüyorum ha ben biniyorum o yüzden biliyorum sen neden biniyosun deme senin atlattığın kazayı atlatsam bırak r25 almayı scooter a bile binmezdim. 2bin km yaptım her geçen gün karşılaşmadığım durumlarla karşılaşıyorum bu 10 bindede olucak. Böyle bir olay atlatmışken gerçekten bie 125 veya maksimum cbr250 al. atlattığın kazanın bilincinde uzun kmler yap ve her geçen gün öğren.
Not. eğitimler yüksek cc sürmek için değil motosiklet kullanmak içindir.
-
@furkansevke sayın adaşım lütfen konuyu tüm yorumlarıyla oku sanırım eksik okuduğun için hala böyle düşünüyorsun dikkatlice okursan yatma işlemlerini pistte deneyeceğim mi ve yüksek cc motorun içimde hayal olduğunu ve onun eğitimlerini de pistte alacağımı vrsayre ekledim umarım tereddütleri ne karşılık vermiş olurum güzel yürekli düşüncelerin için teşekkür eder iyi forumlar dilerim
-
-
Geçmiş olsun, geç olmadan şunuda yazmak istedim.
Sağlık deyim masraf açısından sana 125cc bir mx motocross öneririm.
Sebepleri, bilek kas ve eklemlerini en iyi geliştirecek motosiklet. Hatta bisikletlede kendi kendinize bir nevi fizikterapi uygulayıp, neyin formundan neyin hala yetefsiz görebilirdin. Motocrossda daha dik oturduğun için etrafını daha iyi algıla4sın. Arazide kendine ve motora hasar vermeden farklı şeyler deneyip kendinin ve motosiklettin öyle durumlarda davrandığını öğrenirsin. Motocrossu kullanmakta zorluk ve acılarïn başlarsa racingde ciddi bir durumla baş edemeyebilip, başka bir kazada, allah göstermesin, birdaha ayağa kalkamayabilirsin.
Fuarda genel bilgini keyfle geliştirip araştırabilirsin. Herşey biryerde. Pazar son gün. Biraz sabır, tassaruf ve daha iyi tecrübeyle ileride daha güvenli ve güzel bir motosiklet alabilirsin.
Motorun üstünde oturunca ikiside iki teker, biri akrobatik atletler için diğeri hız tutkunları için. Seçim senin. Temelini denemeden, son safaya geçme, derim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Fuarda daha biskilete binmemiş liseliler racinglerin üstüne oturmak için can atıyorlar. Gözleri kamaşmış futuristik görüntüden. Motocross ve scooterlere oek bakan genç yok. Hepsi ikiteker ve bir motor ve şasiden ibaret. Çoğu beygirle torkun ne olduğunu bilmiyor. Özücü.
Birzamanlar bir medeniyette çocuklar delikanlı çağına gelince bir ağaca bağlanırlarmış. Su yenek le günlerce bağlı kalırlarmış. Taki kudurp tekrar akıllarını başlarına alana kadar. Ondan sonra evlenmelerine izin verilirmiş.
Sağlık ve selametle...
-
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Birzamanlar bir medeniyette çocuklar delikanlı çağına gelince bir ağaca bağlanırlarmış. Su yenek le günlerce bağlı kalırlarmış. Taki kudurp tekrar akıllarını başlarına alana kadar. Ondan sonra evlenmelerine izin verilirmiş.
Sağlık ve selametle...
-
grenajı az olan ve koruma demirli bir motor al bence. Her düştüğünde grenaj derdine düşme. Boyun da uzunmuş. Cross falan tarzı bişeyler alabilirsin dostum. Hafif olsun mesela, ağır motorun altında kalmamış olursun. Ybr, cbf gibi motorlardan da olabilir. Hem grenajları da ucuz hem de koruma demirleri de var bacaklarında motorun altında ezilmez. Acemiliğini atlatırsın sonra da 250 lik bir ss makineye geçebilirsin. Hatta belki de bu sırada hangi sınıf motordan hoşlandığına karar verirsin. Belki de ss sevmiyorsun da naked seviyorsundur. Bunu zamanla öğrenirsin. Dediğim gibi şimdilik koruma demirli ve düşük cc li bi motor yerinde olacaktır fikrimce.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler