Trafik kilitlenmiş durumda şeridimde bekliyorum ve arkadaki yol istiyor benden. Önümde en az 10 tane araba var hepsinin üstünden geçmemi bekliyor heralde.
Bu arada aralardan geç falan demeyin ben araları kullanmam şerit hakkımı kullanırım.
Trafik kilitlenmiş durumda şeridimde bekliyorum ve arkadaki yol istiyor benden. Önümde en az 10 tane araba var hepsinin üstünden geçmemi bekliyor heralde.
Bu arada aralardan geç falan demeyin ben araları kullanmam şerit hakkımı kullanırım.
Var öyle ruh hastaları, yapacak bir şey yok...
''ben araları kullanmam şerit hakkımı kullanırım.'' plaket mi takalım ne yapmamızı istiyorsun ?
Aralardan geç :D teorik ve pratik olarak geçtiğin şerit senin hakkın olan şerit :D trafikte beklerken arakadan küçük tatlı dokuşunuşlara maruz kalmaman dileği ile :D Birde arkanızı kontrol edin durun şerit hakkım var derken freninde sıkıntı olan bir araç üzerinize çıkmasın :D
Şerit hakkını kullanırken umarım sana kimse çarpmaz. İstanbul’da olmadığını varsayıyorum. Olsan şeritte duramazdın kanımca.
Lakin konuşlandığın yerde hep bir kaçış manevrası hakkın olsun. Mal gibi üstüne fırlayan bir araç ile aranda güvenlik bariyeri olsun.
Tam olarak konu ile ilgili değil ama yanımızdan,dibimizden,kıyımızdan geçerken bir tepki vermeyen kendini belli etmeyen motosiklet kullanan arkadaşlara selam olsun.
tamam peki,
Böyle durumlarda yol veriyorum sonra arkasına geçip ben yol istiyorum. Arabayla ya da motorla olmam farketmiyor.
Öncelikle bunun şehri yok istanbul neyse ankara - izmir - konya vs de malesef aynı. Şerit hakkımiz var da aslında yok. Başına iş geldikten sonra ortada benim şerit hakkım var dersen güzel ülkemizde sana gülerler. Tehlike oluşturmayacak şekilde düşük hızda aralara girmeni tavsiye ederim.
Sıkışık trafikte yol isteyen her zaman olan bir şey. Motorsikleti araç olarak görmediklerinden sağdan gideceksin düşüncesinde olanlar yapıyor bunu.
şahsen kırmızı ışıklarda araba arkasında değil arada durmayı tercih ediyorum, neden derseniz arkadan gelen araç bazen duramayıp lodoslama giriyor. yani pastırma misali arada kalma durumu var. kaldı ki türkiye de bununla ilgili çok videolar var...
Bayılıyorum bu olaya.
Hemen yol veriyorum, buyrun beyfendi/hanefendi diyorum.
Yollar sizin olsun, önünüzde durma cüretinde bulunduğum için beni, bu aciz varlığı bağışlayın, siz uluların ulususunuz diyorum.
Sonra beni geçip tektar trafiğe takıldığında camın yanına gelip soruyorum;
"Beni geçtin de kurtuldun mu at kafası ?" diyorum.
"Eline ne geçti bu kadar mücadeleden sonra, trafik problemini çözdün, evine 5 saat daha erken ulaşabildin mi, insanın evladı" diyorum.
"Beklemeye devam et gerizekalı" diyorum, ve alan müsaitse mutlaka patinaj ile orayı terkedip ben gözden kaybolurken beni izlemesini sağlıyorum.
Bundan daha iyi verilecek bir cevap olduğunu, ve bu cevabi aldıktan sonra bir daha kilit trafikte önündeki motorcudan yol isteyeceklerini sanmıyorum.
Edit: Kaldi ki ben mecbur kalmadıkça araç arkasında durmam, hatta tek bir aracın yanında da durmam, hep iki araç arasında, yada kırmızı işiktaysam en önde dururum.
Geçen iki aracın arasına girdiğimde yanımdaki aracın yolcusu "Bu kadar araya girmenin anlamı ne ki ?" Dedi kinayeli şekilde, "Arkadan gelen bi sığırın çarpmaması için" dedim.
"Ha eyvallah, mantıklı" diyebildi.
O da inanamadı bizim milletin bu kadar sığır olamayacağına.
Birde şu hataya düşmeyin ışıklara geldiğinizde frene uzunca bir mesafe önceden basmaya başlayın kısa mesafe kala basmayın ki hızınızdan dolayı arkadaki araç sizi kırmızı ışıkta durmayacak geçecek gibi düşünüp hareket etmesin özellikle arkanızdan kamyon otobüs vs varken
Yanlış bir yorum bence hocam.
Motosiklette araba kadar yol hakkına sahip. Aralardan geçme, emniyet şeriti kullanma denen olaylar riskli olaylar. Biliyoruz ki bunları yaparken sayısız kaza meydana gelebiliyor.
Motosikletin avantajı aynı zamanda risk teşkil ediyor özetle.
Trafik durumuna göre aralara girme işlemini yapıyorum ancak bazı bölgelerde yaklaşık 4 dk süren kırmızı ışıklar var, onlar nedeniyle uzun bir sıra oluşuyor araçlardan. kırmızı ışıktan duruyorsak aralardan gecip öne geçmem mesela.15 saniye kar etmek için o kadar çabaya değmez.
Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.
Hocam şerit hakkı falan kurtarmaz seni. Sen yine de aralardan geç.
Gördüğüm motorcuların %90 ında "KONUMLANMA" hatası var. Yanlış yerde duruyor, yanlış yerde sürüyor herkes. Yolda uyarıyorum, anlatıyorum anlamıyor. Sıklıkla gördüğüm aptallıkları aşağıya yazıyorum. Bunlar bariz hatalar;
Cumhurbaşkanı koruması gibi arabayla aynı hızda yanyana gitmek.
Ana yola katılımlarda ve anayoldan çıkışlarda emniyet şeridinde gitmek, orta veya sol şeride geçmemek (Özellikle TEM e-5)
Önünde en yakın araba ile 20-30 metreden fazla mesafe varken "solum boş geçsene ordan" halüsinasyonuna kapılmak,
"3 şeritli yolda en sağ şeritten gidiyordum ne kusurum vardı" hayallerine kapılmak,
"Hız sınırı 50 idi ben de 50 ile gidiyordum ne yapayım" rüyalarını görmek, bu düşünceye akılsızca inanmak, kendini polis zannetmek, polisin dahi 50 olan yerde 90 ile giden araçları bizzat görünce belki bir işlem yapmayacağını özümsememek,
Sağındaki araçlar senden hızlıyken ısrarla şeridinde kalma intiharını gerçekleştirmek,
Otobanda otobüslerin maksimum hızının 110 olduğunu bilmemek, 100 ile seni takip etmeyeceğini anlamamak, anlık da olsa o adamın 120-130 yapıp sonra 110 a düşmeyeceğini, takometre ile adamların kaydının tutulduğunu hiç mi hiç bilmemek, idrak edememek, 100 ile giderken ensene yapışan otobüse el kol yapmanın ön camdaki sineğin kanat çırpışlarının yapacağı etkiden fazlasını yapmayacağını önemsememek,
Emniyet şeridini bir hak olarak görme gafilliğine düşmek, emniyet şeridine yeni giren bir aracın birkaç saniye içinde %95 kapısını açacağı bilgisine haiz olmamak, kapıyı açtığında adamın anasına küfretmekle aynı şey olan el kol hareketi yapma iticiliğini sergilemek,
Ve tüm bu bilgilerden daha fazlasına sahip olunsa da aptalca bir hareketle düşüp ölebileceğini tahmin etmemek.
Konuyu açan arkadaş, BEN, yazımı okuyanlar ve tüm motorcular bilgisini 200-300 e katlamalı. Yoksa yukarıda yazdığım bahanelerle kol bacak kafa göz gider. Acımaz millet. Vicdan azabı falan çeken de yok. Avutmayın kendinizi. Oh oldu bile der adam seni öldürüp. Kendi çizilen tamponuna yanar sadece.
Şeridi kullanmak en doğrusu. Motosiklet kazalarına bakın, tamamı filtering nedeniyle oluşmuştur. Şeridi kullanırken hem saygı görürsün hem de riski azaltırsın. Elbette buna karşı çıkacak onlarca yorum gelecek Ama bir musibet bin nasihatten iyidir, başa gelince anlaşılır...
Bunu tam anlayamadım. Ana yola katılımda trafik akıcıysa ve yol müsaitse hemen gazlayıp orta ya da sol şeride geçiyorum, anayolda giderken de sağdan katılım ya da çıkışlarda o taraftakiler üzerimden geçmesin diye sol şeritten gitmeye çalışıyorum. ama trafik kilitlenmiş derecede sıkışıkken mecburen emniyet şeridnden devam ediyorum araçların arasına girmeden. Gidecek başka yer kalmamış oluyor çünkü. Nereden niye yanlış yaptığımı anlayamadım.Ana yola katılımlarda ve anayoldan çıkışlarda emniyet şeridinde gitmek, orta veya sol şeride geçmemek (Özellikle TEM e-5)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)