Zincirin dişliye oturmaması
Reklamlar
-
Merhaba, arkadaşımın 2500 kmdeki motosikletine 41 dişliden 36 dişli taktik. Motosiklet çok fazla devir çeviriyordu düşük hızlarda, 4. viteste şehir içinde çok rahat gidiliyordu. O yüzden 36 dişli taktık ve zincir dişliye oturmuyor, sorun zincirden mi kaynaklı?
Reklamlar
-
Hayir yanliş dişli almissin ondan
-
Eski zincirini kullanıyorsan muhtemelen sorun arka dişlide.
-
Dostum değişen şey dişliyse nasıl zincirde problem olabilir?
-
Komple set alıp takmak en mantıklısı
-
0 dişli nasıl sorunlu olabilir ki onu anlamadım
-
set olarak değişmezse genelde ses yapıyor.
-
eski dişli ve zincir birlikte aşınarak birbirine alışmış yeni idşliyi tek başına değiştiremezsin komple değiştirmen gerek
-
Motorun modeli ne? Genelde 520 veya 428'lik zincirler var. Zincirin 428'lik ise dişlide 41T 428 veya 36T 428 olması gerek. 36T 520, 428'lik zincire uymaz.
Veya dişli dandik ölçûleri bozuk.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Motorun modeli ne? Genelde 520 veya 428'lik zincirler var. Zincirin 428'lik ise dişlide 41T 428 veya 36T 428 olması gerek. 36T 520, 428'lik zincire uymaz.
Veya dişli dandik ölçûleri bozuk.
Artı, dişliyi değiştirirsen, bazı modellerde genelde yeni modellerde kilometre göstergende yanlış gösterir. Kilometre ölcerin öntekerde değilse, dişli değişiminde bu sorun olur, bunuda muane affetmez. 50-60 la gidiyorum sanarsın, şakır şakır 70-80 le hız yapmışın diye, ceza yağar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:01 ----------
Volkan76 adlı üyeden alıntı
Motorun modeli ne? Genelde 520 veya 428'lik zincirler var. Zincirin 428'lik ise dişlide 41T 428 veya 36T 428 olması gerek. 36T 520, 428'lik zincire uymaz.
Veya dişli dandik ölçûleri bozuk.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------
Artı, dişliyi değiştirirsen, bazı modellerde genelde yeni modellerde kilometre göstergende yanlış gösterir. Kilometre ölcerin öntekerde değilse, dişli değişiminde bu sorun olur, bunuda muane affetmez. 50-60 la gidiyorum sanarsın, şakır şakır 70-80 le hız yapmışın diye, ceza yağar.
Artı, 5 dişli düşürmek, zincirin 5 baklasına denk geliyor. Buda motosikletinin teker arsı mesafeyi (1 bakla 1 cm ise) 2-3 cm uzaması demek. Dişli büyütürsem, terek arası mesafe kısalır. Buda motorun denge balans ve kabiliyet değerlerini etkiler. 2-3 cm az değil.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------
Teker arası mesafeyi korumak için zincirde bakla sayısını azaltıp veya daha uzun zincir alabilirsin, ama km sorunu dediğim gibi sorun olabilir. Yeni motosikletlerde km/h sensörü ecu'ya yanlış değerler iletirse, her türlü sorun yaşatabilir.
-
Dişli değiştirince aks mesafesinin uzaması mı!? Çok fantastik...
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Dişli değiştirince dingil mesafesinin uzaması mı!? Çok fantastik...
Evet, neyi anlayamadın, Cyan.
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Dişli değiştirince aks mesafesinin uzaması mı!? Çok fantastik...
uzaması veya kısalması.
-
zincir dişliye oturmuyor derken çok dar bir anlatım var sorunu destekleyici fotoğraf filan ekleyemez misiniz hiçbir şey anlamadım şahsen
-
Kraft Fahrzeug Mechaniker (Oto Mekanik) Lisesinde okul birincisi olarak şunu denemenizi öneririm: Bir ipi iki tabak etrefından dolandırıp uclarını bağla ve tabakları ipi tabakları birbirinden uzaklaştırarak ger. İki tabak arası mesafeyi ölç. Sonra tabağın birinin yerine daha küçük bir tabak koy, bak bakalım ip hala gerginmi. Değildir, gerilmesi için tabakları birbirinden biraz daha ayırman gerek. Dolaysı iki tabak arası mesafede artar. Tavsiyem. tabak ortasından tabak ortasına ölç, mesafeyi, dingilde tekerin ortasında.
-
Voovv vovv vooov volkan kankiiii iki teker arası mesafe değişmez. Zincir boyundeğişir. Dingil arası mesafe ne alaka??
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Aks mesafesi (maşa ve amortisör hareketlerinden kaynaklanan ve *zincir boyundan bağımsız olan* ufak farklar hariç) sabittir.
Motosikleti yok Volkan76'nın herhalde; geçen de virajları motoru yatırmadan dönüyordu...
-
Kısaca zincir adımı ile dişli adımı aynı olmalı ,yıpranmış tüm takım değişilmeli yada parça alışana kadar ses yapabilir
-
zincir gerdiğimiz zaman tekerlek geri gelmiyor mu? tekerleğin ileri geri hareketi aks mesafesi değil mi?
-
Evet, kanki sabit dingil mesafesine göre zincir ya bol veya dar gelir. Bu bol veya darlığı gidermmek için arka tekeri geri veya ileri almamak için, zincir boyunu yani bakla sayısını değiştirmen gerek. Tekeri ileri veya geri çekerek ayarlarsan iki teker arası mesafe değişmezmi.
telike adlı üyeden alıntı
Voovv vovv vooov volkan kankiiii iki teker arası mesafe değişmez. Zincir boyundeğişir. Dingil arası mesafe ne alaka??
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:32 ----------
Seni suçlamıyorum, 12 ayın 6 ayı tatil ile geçen eğtim sistemine söyleniyorum. 6 ay yatan eğitmen kalan 6 ayda anca kendine gelir.
50cc motorumla cf150'le kafa kafaya gidiyorum. 250CC, hatta 200cc'ye geçince, karşıma çıktınmı, 500cc'ni tokatlayınca şanşma,, bro.
P.S..: 50cc için rekor 240km/h. Youtubda bir bak. 150 mph rekor.
-
Yav bu kadar basit bir şeyin nesini tartışıyorsunuz. Eğer zincirin boyunu değiştirmez ve sadece arka dişliyi küçültürsen aynı gerginliği sağlamak için mecburen tekeri geri almak zorunda kalırsın, aks mesafesi uzamış olur. Fakat dişliyi küçültürken zinciri de kısaltırsan aks mesafesi sabit kalır.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)