Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

2018'de 1996 Model Motosiklet Satın Almak (Chopper-Cruiser) / Yamaha Virago 535

    REKLAM ALANI
  1. #1
    slowdrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dragstar 650
    Öncelikle herkese merhaba, forumu çok uzun zamandır okuyorum fakat yazmak için sanırım yeterli motivasyonu bulamadım. Bu forumda yaşanılan ve anlatılan şeyleri okudukça aklım başıma geldi ve motosikletle ilgili neredeyse her konuda bu forum sayesinde bir fikrim oluştu. Okuduklarıma göre hareket etmeyi, pazarlık yapmayı, parça temin etmeyi öğrendim. Bütün bunlardan dolayı bütün yazarlara teşekkürü borç bilirim. Şimdi benim de yaşadığım tecrübeleri anlatmam gerekiyor ve umuyorum ki yazdıklarım en azından bir kişiye fikir verir, böylelikle yardımım dokunmuş olur.

    -spoiler- Uzun bir yazı olacak. -spoiler-

    Motosiklet almaya kesin olarak karar verdiğimde R25'ten başka motor almam diye düşünüyordum. Şekli güzel, gidişi güzel düşünceleri aklımdan çıkmıyordu fakat bir problem vardı: fiyatını hak etmesi konusunda kafamda bazı soru işaretleri olması. Yeni model olduğundan mütevellit bunu şu anda normal karşıladığımı belirmem gerekir, saydı duyduğum bir motosiklet, umarım R25 severler hemen parlamamıştır. Uzun lafın kısası R25'e verecek param yoktu ve o paraları gözünüz kapalı vermeyi sağlayan R25 tutkusu bende yoktu.


    Biraz daha araştırıp bu forumu bulduğumda yavaştan bir cruiser sevdalısı olduğumu anlamış, belki de çoğu cruiser sevdalısının bir zaman aklından geçmiş o EN500 mü, Shadow600 mü, Intruder600 mü yoksa Virago535 mi sorusu benim de aklımda yer edinmeye başlamıştı. Piyasayı biraz araştırıp seçenekleri elediğimde elimde sadece Virago535 kalmıştı. Gerek duruşu, gerek denilenler ve bazıları için önemsiz olsa da şaft aktarmalı olması beni cezbetmişti. Biraz daha düşündükten sonra "Fazla söze gerek yok, alacam Virago'yu, her yeri gezicem." dedim.


    A2 ehliyetim de yetiyor düşüncesiyle, bulunduğum ilden bir tane buldum. Tok gözlü alıcı olmanın önemini anlayacağım zamanlar geliyordu. Fakat o an her yerimi, motosiklet alacak olmanın hazzı bürümüş ve gözümü kör etmişti. Satıcı, konuşmamızın 3 veya 4. seferinde üst kapakla ilgili bir sorununun olduğunu 2000-2500 tl civarına bu sorunun halledilebileceğini, masraf denilen fiyatın üstüne çıkarsa yardım edeceğini belirten, o zaman için "abi" dediğim bir insandı. O duruma göre fiyat kıracağını ve o an için nakite ihtiyacı olduğundan kendi yaptırırsa 3500 tl ekstra fiyatla bana satabileceğini söylemişti. (İyi ki bu seçeneği kabul edip almamışım, çünkü krank taşlanıp yeni yatak yapılıp, pistonun tekini değiştirip bana iteleyebilirdi.) Ben de o sözlere ve o sözde samimiyete güvenerek motosikleti devirini üstüme aldım. Hayırlısı olsun diyerekten ustanın yanına gittim. (Not: Motosiklet o an çalışıyordu fakat yürütülmüyordu.) Tamamen iyi niyetimle girdiğim bu işte kazık yemiş olabileceğimi ilk kez ustanın bu motoru indirip açmamız lazım demesiyle anladım. Motor açıldı ve parçaları değerlendireceği gün usta beni aradı.

    Motosiklet yatak sarmıştı.

    Bu durum o zamanlar için hiç denk gelmediğim bir sese sahipti, yani çalıştırıldığında direkt olarak anlayamadım. Şimdi bütün bu duruma baktığımda hep tebessüm eder, ne kadar aptalca hareket ettiğimden dem vururum.

    Değerlendirmenin sonunda benim de gördüğüm kadarıyla kol yatakları ayvayı yemiş, biyel kollarının özellikle bir tanesi deforme olmuş. Buna bağlı olarak pistonun biri etek kırmış, bir silindirin içi çizikle doluydu. Krank milindeki ve silindirdeki deformasyonları elimle çok bariz bir şekilde hissedip görebiliyordum. Üst kapak da yıl yorgunluğuna bağlı olarak revize edildi ve bazı ufak tefek kusursuz görünmeyen parçaları değişti. Dünyam başıma yıkılmıştı, çünkü para verdiğim motoruma yazın başında binemiyordum ve uzun bir süre binemeyecektim de. Ama ne demişler ucuz etin yahnisi yavan olurmuş.

    Ustam, parçaları nasıl temin edelim diye sorduğunda ben temin ederim dedim. Öncelikle hemen Yamaha bayisinin yolunu tuttum. Sadece krank miline dolar hareketlerinden önce 3300tl fiyat verildi. Dedim bu iş böyle olmayacak, Japonya'dan tanıdık aramaya başladım. Garip bir şekilde buldum da, bütün parçaları yeni üretim ve orijinal olarak yaklaşık 4500 tl'ye mal olacak şekilde topladım. Hatta ustanın yanına parçaları ilk getirdiğimdeki şaşkınlığı aklıma geliyor. Japonya'dan parçaları oradan kargoya çıktıktan sonra 6 gün içerisinde ustanın yanına bıraktım. Hepsi faturalı ve her şeyi belli parçalardı. O an ustanın dediği şey bu motoru çok güzel toplayacağız oldu. Bu arada bahsettiğim usta çevresinde hep olumlu konuşulan özellikle ağır masraflarda tercih edilen Bey Moto Ekrem Usta'ydı. Buradan da ona selam olsun, işçiliğinden şu ana kadar hiç memnuniyetsizlik duyacağım bir durum yaşamadım.

    Değişen parçalar;
    Krank mili
    Biyel kolları
    Pistonlar
    Sekman takımı
    Silindir içi yeni gömlekler
    Piston pimleri
    Piston pimi sekmanları
    Conta takımı
    Piyano pimleri
    Kol yatakları
    Ana kol yatakları
    Yağ pompası
    Bilimum rulman

    Şu an kendi içimde sıfır km saydığım bir motorum var ve elektrik tesisatı da bütün kronik sorunlar halledilerek benden önceki sahibi tarafından sıfırlatılmış. Bilenler bilir Virago 535'in konjektörü kronik sorunludur ve akünün zayıf olması bir sürü soruna yol açabiliyor.

    Şu anda motosikletin yakıtından, performansından çok memnunum. Camiadan binenler daha önce böyle bir Virago'ya binmediklerini söylüyorlar. Ben de her seferinde Maşallah dedirtmeyi ihmal etmiyorum.

    Uzun lafın kısası eski motosiklet ne kadar temiz olsa da o yatakların durumu hiç iyi olmuyor. Diğer yataklarda sorun olmamasına rağmen çizikler belli oluyor ve zaten yatak dediğimiz ince şeyler dakikada bilmem kaç bin devirle senelerce o motoru yürütüyor. Arada yenilenmesi gerekli gibime geliyor. Bu arada benim başıma gelmeyen ama uğraştığım yatak sarma olayı yağsızlıktan veya yağ pompasının bozulmasından kaynaklanmamış, yıla ve kilometreye bağlı yorgunluktan deforme olmuştu. Keşke motosikletimi hiç almasaydım dediğim çok zaman olsa da şu an onu çok seviyorum ve her bindiğimde yeniden aşık oluyorum.(Maşallah demeden geçemem, en son demediğim/dedirtmediğim zaman tekerime çivi girdi.)

    Bütün bu tecrübeler kimi yazarlar için gülünç ve çok acemice gelebilir. Yorumları ve önerileri duymayı bundan dolayı çok isterim, sonuçta benim için de duyulması ve yaşanılması gereken bir sürü tecrübe var. Umarım en azından eski motor satın alma konusunda bazı yazarlara ve okurlara fikir vermişimdir. Tekeriniz düz bassın.
    tommygun, sey_47, BlackGhost ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Hocam sağlıkla sıhhatle, kazasız belasız binin.

  3. #3
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Biraz üzücü olmuş ama sonu güzel bitmiş, sevindim.
    Artık neredeyse herşeyini bildiğiniz bir motosikletiniz var. Uzun yollara rahatlıkla çıkabilirsiniz.
    İşi japonyadan halletme işiniz de çok yerinde olmuş. Türkiye'de çırpınmaktansa, oradan halletmeniz güzel.

    Kazasız belasız, nice km'lere inşallah.

  4. #4
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Hosgeldiniz. Bir de fotograf koysaymissiniz iyi olurmus. Hatta tamirat fotograflari da fena olmaz, varsa.

    Guzel bir secim, kotu baslayip mutlu devam eden bir hikaye olmasi guzel. Benim de 92 model bir Virago 250 motorum var, 18 sene oldu alali, hala sapasaglam. Virago 535 ile 250 arasinda kalmistim ben de alirken, tek karburatorlu ve daha ekonomik oldugu icin 250 almistim. Virago 535 cift karburatorlu oldugu icin ayarlari biraz karmasik olabilir. Ben tek karburatorlude bile, karburator ayarlarini kesfetmek icin cok ugrastim ama sonunda ogrendim.

    Konjektor problemi benim motorda da kronikti, 1-2 senede bir yaniyordu, yeterince hava almadigi ve sogutucusunun yetersizligi yuzunden yaniyor. Sonunda farkli bir cozumle Sanel marka Lombardini motor konjektoru (SRR685) taktim, epey ucuz bir parcadir (50 TL civari) ve 12V akusu olan her motora uyar sanirim. O gunden sonra sorun cikmadi, 10 senedir sorun yok diyebilirim.

    Yedek parca icin de onerecegim iki site var:

    https://www.webike.com.tr

    https://www.wemoto.com/

  5. #5
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    cruiser toplamak,bakım ve onarım etmek türkiyede çok sabır ve itina isteyen bir olay.tebrik ederim sizi,mantıklı araştırma ve azimle doğru işleri yapmışsınız.bu noktada motorun modeli markası önemli değil zira şuan 535i kullanmak sizin tarafınızda daha bir keyifli ve motorla aranızda oluşacak kimyayıda artıran pozitif bir etki olacakdır.bende şahsen eski cruiser motorları seven birisiyim ve parça bulma noktasında sıkıntı yaşama risklerinden ötürü uzak duruyorum ancak böylesi bir tecrübe ile fikirlerimiz değişecektir,yeterki o kaynağı bilelim ve doğru adımlar atalım.size keyifli sürüşler dilerim.
    Şahsi İnstagram Hesabım: _hayalet_ct.mc
    Chaos Turkey MC - instagram: chaos.turkey.mc
    Superlight Türkiye Facebook Sayfamız: slturkiye

  6. #6

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    İyi günlerde kullan çok keyifli bir yazı olmuş.

  7. #7
    Rhombeuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2018
    Şehir
    Ankara
    Güzel yazı olmuş, tecrübe çok kıymetlidir. Bizlerle paylaşmanızdan dolayı size teşekkür ediyorum. Sizin başınıza gelen olayda japonyadan eş-dost bulmanız ve 4.500 ekstradan para çıkarabilmeniz ve tabi iyi bir usta tanımanız mutlu sona ulaşmanızı sağlamış. Fakat herkes bu imkanlara sahip değil.

    Her yıl bu şekilde dolandırılan bir sürü insan var. Cebindeki son kuruşa kadar iyisi olsun diye harcayan, sonra da bu gibi büyük sorunlara para bulamayan kardeşlerimiz. Tüm bunlardan sonra bir de üstüne dolandırıcı bir ustaya denk gelenler var.

  8. #8
    slowdrop - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2018
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Dragstar 650
    hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim. umarım fikir verebilmişimdir. yaptığım en büyük hata motosikleti alırken birilerine göstermemek ve aslında tanımadığım bir insana güvenmek oldu. bence önemli olan iki nokta iyi usta bulmak ve uygun fiyatlı orijinal parça tedarik edebilmek.

  9. #9

    Üyelik
    20 Kasım 2019
    Slowdrop merhaba aynı sorun bende de var bana döner misin?


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler