Alüminyum şase kaynak ustası?
-
Arkadaşlar bi arkadaşımın makinasının şasesinde kılcal bi çatlak var tırnağa bile gelmiyor 1 1buçuk cm uzunluğunda ufak bi çatlak hatta dikkatli bakılmadığında boya çiziği gibi bile duruyor. Küçücük bişey için sıfırdan şase almak istemiyoruz ve bununla alakalı işinin ehli bu işten anlayan o çatlağı kapatıcak görünmücek ve ilerlemesini engellicek bi usta lazım öneri verebilecek var mı? birde şasenin sökülmesi gerekiyor mu ince işçilikle üstünde yapılabilir mi hafiften içte kalıyor ama gözle görülüyor boyaya gerek duyulur mu mesela işlemden sonra
Reklamlar
-
İstanbul ' da bildigim alüminyum dolgu kaynak düzeltme islemleri yapan bir yer var , beş parçaya ayrılmış Porsche jantını bile düzeltiyor adam..motosiklet şase düzeltme işinde ehil yine İst. Kadıköy de Kenan usta vardı ama dükkanı kapamış diye duydum..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
İstanbul ' da bildigim alüminyum dolgu kaynak düzeltme islemleri yapan bir yer var , beş parçaya ayrılmış Porsche jantını bile düzeltiyor adam..
ismi numarası vs varmı acaba
-
Şasede sorun yok sadece çatlağı kaynatacaksan .Sanayide alüminyum kaynak yapan yerler var.Ama kaynak yaparken alümimyum metale göre çok daha fazla ısınıyor.Şase üzerindeki boya yanar o bölge kararır.Daha sonra kozmetik bir işlem yapman gerekir.
-
Burakesk adlı üyeden alıntı
ismi numarası vs varmı acaba
maalesef kayıtlı telefonu bende yok , çeşitli işler için Ümraniye'de ki atölyelerine gitmiştim , birkaç gün içinde uğrar telefon numaralarını ve tam adresini öğrenebilirim sizin için..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
maalesef kayıtlı telefonu bende yok , çeşitli işler için Ümraniye'de ki atölyelerine gitmiştim , birkaç gün içinde uğrar telefon numaralarını ve tam adresini öğrenebilirim sizin için..
bunu benim için yaparsanız çok mutlu olurum ve öğrendiğinizde mesajımı beğenip bildirim yollarsanız çok mutlu edersiniz beni iyi günlerde kalın teşekkür ederim
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:31 ----------
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Şasede sorun yok sadece çatlağı kaynatacaksan .Sanayide alüminyum kaynak yapan yerler var.Ama kaynak yaparken alümimyum metale göre çok daha fazla ısınıyor.Şase üzerindeki boya yanar o bölge kararır.Daha sonra kozmetik bir işlem yapman gerekir.
motorun şase boya kodunu nereden öğrenebiliriz acaba boya kodundan bastırıp oraya lokal boya yapabiliriz göz önünde değil pek işte
-
Çatlağın yeri ve resmini ekleme şansınız varmı.
-
Motor kapagi ustası bir yakınım alüminyum motor kapaklarının ufak catlaklarini kaynakla düzeltiyor. Fakat Lüleburgaz da. İstanbul'da da bir kapakci bulursanız yapabilir belki.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Çatlağın yeri ve resmini ekleme şansınız varmı.
resimde kırmızı yuvarlak içinde kırmızı bi nokta koydum tam o kıvrımda arada kalıyor gözle görülüyor ama kaynak için alan yeterlimi bilmiyorum 2 3 cm daha açık orası arkadaşın motorunda internetten bulabildiğim örnek bi resim çünkü bu ama mantık model aynı gibi yani sadece motor 2 3 cm daha açıkta arkadaşın motorunun modelinde bu arada fazer6 arkadaşımın motoruda
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:45 ----------
dediğim gibi resimdeki yer 1 cm anca bi kılcal çatlak çizik gibi görünüyor üstüne bi ince kaynak atılıp boyansa hem görünüp mide bulandırmıcak hemde büyümücek çatlak
-
Rahmetli derdi ki alüminyum Şasi kaynak olmaz. Yapıldığını iddia edenede itimat etmeyin. Bana inanmıyorsanız videolarına bakın. Sevgilerle.
-
Angrypower adlı üyeden alıntı
Rahmetli derdi ki alüminyum Şasi kaynak olmaz. Yapıldığını iddia edenede itimat etmeyin. Bana inanmıyorsanız videolarına bakın. Sevgilerle.
doğrudur ancak boya çiziği gibi görünen bişey için gidip şimdi bi ton para verip temiz bi şase bulup almakta mantıksız üzerine bi ince çizgi atılıp boyanıp kapanack bişey
-
Alüminyum şase kaynak olur ama alüminyum şase düzelmez.Kaynak çok olursa alüminyumun özelliği bozuluyor.Bu kadar küçük bir şey için şase atacak değiller sonuçta.Gebzede benim çalıştığım bir yer var jant motor üst kapağı kaynattığını görüyorum.Alanı onun çalışabileceği kadar açabilirseniz ve uzak değilseniz yönlendirebilirim.
-
okanbagiscan adlı üyeden alıntı
Alüminyum şase kaynak olur ama alüminyum şase düzelmez.Kaynak çok olursa alüminyumun özelliği bozuluyor.Bu kadar küçük bir şey için şase atacak değiller sonuçta.Gebzede benim çalıştığım bir yer var jant motor üst kapağı kaynattığını görüyorum.Alanı onun çalışabileceği kadar açabilirseniz ve uzak değilseniz yönlendirebilirim.
bi numara verebilirseniz görüşeyim bi ustayla baksın bakalım ne dicek yapamam derse şaseyi sökmek durumunda kalıcam çünkü başka çare yok
-
Lütfen alüminyum parçalara kaynak yapmayınız. Sebebi ise şudur; alüminyum ürünler aslında birer alaşımdır. Ve bu ürünler içerisindeki maddelere göre rakamlar ile sınıflandırılır. Örneğin 6000,7000 serirsi gibi. Ayrıca tüm ürünlerde de bu rakamların sonunda T5,T6 gibi terimler görürsünüz. Bunlar ise malzemenin maruz kaldığı ısıl işlem, yani yaşlandırılmasıdır. Eğer siz bu şaseyi kaynak ile deforme ederseniz, buradaki tanecik yapısını bozar, o bölgeyi gevrekleştirirsiniz. Ve dislokasyon düzlemlerini de bozarsınız. Yani malzemiyi tam bir bilinmeze sürüklersiniz. Bu sebeple lütfen kaynatmayın, oynamayın. Acı ama gerçek şu ki, o şase sürücü sağlığı açısından değişmelidir.
-
acikta birakip catlak yuruyormu yurumuyormu gozlemleyin. Ben boyle bir motor alacak olsam catlagi gorerek almak isterim.
Aksi takdirde mide bulandirir.
-
yorumlardaki çelişkiye göre motosikleti satmak sonucu çıkıyor. 30luk amcalarla forum zor :(
-
kaynak olur ustam başka bi ustaya yaptırmıştı motor blogunda bir yeri ama lazerli kaynak demişti diğerleri ısıtıp eğilmesine sebep olabilir
-
Geçen hafta bir müşteri görüşmesi iptal olunca Vale Moto Mehmet ustaya gittim bir çay içmeye.
Biz sohbet ederken motorun zinciri yağlandı, yağ, fren, vida vs genel kontrolü yapıldı.
Bir ara Mehmet ustaya bir telefon geldi. Bir motorun (markasını hatırlamıyorum ama Benelli olmadığını biliyorum) alimünyum şasesinde aynen bahsettiğiniz gibi kılcal çatlak varmış. Mehmet usta garantiden değişmeli diye bastırdı. Sonunda ithalatçı garantiden şasenin o parçasını göndermeyi kabul etti.
Motosikletin garantisi devam ediyorsa ücretsiz değişimde ısrarcı olun derim.
-
Motosiklet kazalı mı? Şunun için soruyorum; Eğer kılcal dediğiniz çatlağa bir kaza sebebiyet verdi ise sizin görmediniz noktalarda da hasara yol açmış olabilir. Ne kendinizi nede sattığınızda başkasını riske atmalısınız. Unutmayın kılcal çatlak kılcal olarak kalmaz. Umarım beni yanlış anlamazsınız.
-
Alttaki linkte, 2006 model bir Fz6'da buna benzer bir catlak olusmus, garantisi bittigi halde 2009 yılında Yamaha sasiyi degistirmeyi kabul etmis.
Siz de uretim hatasi oldugunu dusunuyorsaniz, Yamaha'ya yazabilirsiniz.
https://www.tapatalk.com/groups/faze...ed-t25055.html
Onun disinda, yurt disi forumlarinda, kaynak yaptiranlar oldugunu gormustum. Linki bulursam ekleyecegim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)