Alüminyum şase kaynak ustası?
Reklamlar
-
İkinci el işlemsiz düzgün bi şase bulunmuş arkadaşlar ama sağ da şase no olduğu için kararsız kaldık nasıl yapılır şase no silinip bizimki yazılsa yapılır mı öyle bişey yasal işlemler çok uzun sürer ruhsat muayene vs vs
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------
adm12 adlı üyeden alıntı
Motosiklet kazalı mı? Şunun için soruyorum; Eğer kılcal dediğiniz çatlağa bir kaza sebebiyet verdi ise sizin görmediniz noktalarda da hasara yol açmış olabilir. Ne kendinizi nede sattığınızda başkasını riske atmalısınız. Unutmayın kılcal çatlak kılcal olarak kalmaz. Umarım beni yanlış anlamazsınız.
Hayır kaza yapmadık hiç yıkarken temizlerken dikkatimizi çekti çizik sandık detaylı bakınca kılcal bi çatlak olduğunu gördük dediğim gibi ilk bakışta çizik gibi anlaşılcak kadar ince bişey
Reklamlar
-
Motor vidalarinin gevsemesi nedeniyle de olma ihtimali var. Motor koruma demiri takilirken gevsemis olabilir. Fz6'nin yagini degistirmek gerektiginde Givi koruma demirinin yag tipasina denk gelmesi yuzunden her seferinde motor vidalarini gevsetmek gerekiyor.
Motor vidalarinin tumunu gevsetip, tekrar torkuna gore sikmak gerekiyor.
-
At küçük bir punta gitsin.Şase değişirmi o kadar şey için. Özelden mesaj at sana tarif edeyim benim kaynakçıyı.Millet Jant kaynatıyor üst kapak kaynatıyor.
-
Yukarıda arkadaş yazmış, malzeme bilimi yönünden dediği doğru ama burada sadece çatlak olan yere argon(tig) kaynağı ile sulandırma işlemi yapılacak. Hiç birşey olmaz. iyi bir aluminyum kaynakçısı bul yeterli.
Yalnız şöyle bir durum var. O çatlak sizin gözle görebildiğiniz çatlak. Belki diğer taraflarda gözle göremediğiniz birçok mikro çatlak olabilir. Bence en azından şaseyi bir sökün ve göz ile inspection yapın.
-
Kıymetli Burak Kardeşim Eskişehir'de Levent84 isimli arkadaşa ulaş . Levent her türlü teknik konuda gerçekten iyidir. Artı Mesut hoca da yanlış hatırlamıyorsam Tülomsaş'da çalışıyordu . Hani o DEVRİM otomobilinin üretildiği yer . İsimlerini yazdığım arkadaşlar şu an seninle aynı vilayette
yaşıyorlarken , bizlerden teknik bilgi istiyor olman gerçekten acaibime gitti . Her ikisi de gerçekten iyidir. Mesut hoca meslek lisesi torna tesviye
kaynak bölümü öğretmenidir. Ben onlara ulaşamıyorum dersen bende ikisinin de telleri var . Benim telim de profilimde . Ararsan no larını sana söylerim.
Kolay gelsin , selamlarla.
-
Dostum kazadan falan olmadıysa bi Yamaha yetkili servisine gösterin.
Garantisi varsa başka yere götürmeyin motoru. Bittiyse bile önce bi servisine gösterin.
Aleminyuma kaynak olur ancak önceki yani hasar görmeden önceki haline göre daha zayıf olacaktır. Bunu da unutma.
https://www.askaynak.com.tr/haberler/aluminyum-kaynak-uygulamalarinda-sikca-sorulan-sorular
Detaylı bilgi burada mevcut.
-
26 yıllık mühendislik tecrübeme, x-ray, ultrason, manyetik parçacık gibi türlü yöntemlerle yaptırdığım kaynak kontrollerine, karşılaştığım kaynak hatalarına ve bunlardan edinmiş olduğum tecrübeye dayanarak söylüyorum.
senin yerinde olsam alüminyum şaseye kaynak yaptırmazdım. ben yaparım diyen ustaya güvenmem, o motora canımı emanet edip binmem.
- motor bloğuna kaynak yaptıranı anlarım; kazandığı para aldığı riske değer. motor tekrar çatlarsa yolda kalırsın
- jant veya şasenin nerede kırılacağı, o esnada kaç hızla gidiyor olduğun, kaç takla atacağın, nereye patlayacağın bilinmez.
dışarıdan tırnak ucu kadar görünen çatlak, malzemenin içinde dallana budaklana santimetrelerce uzamıştır. bu işi layıkıyla yaptırmaya kalksan, tüm zorluklarını geçtim ortaya çıkacak çirkin görüntüyü beğenmezsin.
maceraya girmeyip yeni şase ile değiştirmeni ve garanti sürecini takip etmeni tavsiye ederim.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)