Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Alüminyum şase kaynak ustası?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Burakesk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2013
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Ybr125,ktm250,cbr250,fazer6
    İkinci el işlemsiz düzgün bi şase bulunmuş arkadaşlar ama sağ da şase no olduğu için kararsız kaldık nasıl yapılır şase no silinip bizimki yazılsa yapılır mı öyle bişey yasal işlemler çok uzun sürer ruhsat muayene vs vs

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:47 ----------

    Alıntı adm12 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet kazalı mı? Şunun için soruyorum; Eğer kılcal dediğiniz çatlağa bir kaza sebebiyet verdi ise sizin görmediniz noktalarda da hasara yol açmış olabilir. Ne kendinizi nede sattığınızda başkasını riske atmalısınız. Unutmayın kılcal çatlak kılcal olarak kalmaz. Umarım beni yanlış anlamazsınız.
    Hayır kaza yapmadık hiç yıkarken temizlerken dikkatimizi çekti çizik sandık detaylı bakınca kılcal bi çatlak olduğunu gördük dediğim gibi ilk bakışta çizik gibi anlaşılcak kadar ince bişey


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Motor vidalarinin gevsemesi nedeniyle de olma ihtimali var. Motor koruma demiri takilirken gevsemis olabilir. Fz6'nin yagini degistirmek gerektiginde Givi koruma demirinin yag tipasina denk gelmesi yuzunden her seferinde motor vidalarini gevsetmek gerekiyor.
    Motor vidalarinin tumunu gevsetip, tekrar torkuna gore sikmak gerekiyor.

  3. #23
    okanbagiscan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2016
    Şehir
    İstanbul Kartal
    At küçük bir punta gitsin.Şase değişirmi o kadar şey için. Özelden mesaj at sana tarif edeyim benim kaynakçıyı.Millet Jant kaynatıyor üst kapak kaynatıyor.

  4. #24
    BikeManiac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Bmw f700 gs
    Yukarıda arkadaş yazmış, malzeme bilimi yönünden dediği doğru ama burada sadece çatlak olan yere argon(tig) kaynağı ile sulandırma işlemi yapılacak. Hiç birşey olmaz. iyi bir aluminyum kaynakçısı bul yeterli.

    Yalnız şöyle bir durum var. O çatlak sizin gözle görebildiğiniz çatlak. Belki diğer taraflarda gözle göremediğiniz birçok mikro çatlak olabilir. Bence en azından şaseyi bir sökün ve göz ile inspection yapın.

  5. #25
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    Kıymetli Burak Kardeşim Eskişehir'de Levent84 isimli arkadaşa ulaş . Levent her türlü teknik konuda gerçekten iyidir. Artı Mesut hoca da yanlış hatırlamıyorsam Tülomsaş'da çalışıyordu . Hani o DEVRİM otomobilinin üretildiği yer . İsimlerini yazdığım arkadaşlar şu an seninle aynı vilayette
    yaşıyorlarken , bizlerden teknik bilgi istiyor olman gerçekten acaibime gitti . Her ikisi de gerçekten iyidir. Mesut hoca meslek lisesi torna tesviye
    kaynak bölümü öğretmenidir. Ben onlara ulaşamıyorum dersen bende ikisinin de telleri var . Benim telim de profilimde . Ararsan no larını sana söylerim.
    Kolay gelsin , selamlarla.

  6. #26

    Üyelik
    10 Nisan 2017
    Motosikleti
    Mondial Mc Roadracer 125 ve R6
    Dostum kazadan falan olmadıysa bi Yamaha yetkili servisine gösterin.
    Garantisi varsa başka yere götürmeyin motoru. Bittiyse bile önce bi servisine gösterin.


    Aleminyuma kaynak olur ancak önceki yani hasar görmeden önceki haline göre daha zayıf olacaktır. Bunu da unutma.

    https://www.askaynak.com.tr/haberler/aluminyum-kaynak-uygulamalarinda-sikca-sorulan-sorular
    Detaylı bilgi burada mevcut.

  7. #27
    myagdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Eylül 2006
    Şehir
    İstanbul, Göztepe
    Motosikleti
    Honda FES 250 Foresight; CBF 150, NC750S
    26 yıllık mühendislik tecrübeme, x-ray, ultrason, manyetik parçacık gibi türlü yöntemlerle yaptırdığım kaynak kontrollerine, karşılaştığım kaynak hatalarına ve bunlardan edinmiş olduğum tecrübeye dayanarak söylüyorum.

    senin yerinde olsam alüminyum şaseye kaynak yaptırmazdım. ben yaparım diyen ustaya güvenmem, o motora canımı emanet edip binmem.
    - motor bloğuna kaynak yaptıranı anlarım; kazandığı para aldığı riske değer. motor tekrar çatlarsa yolda kalırsın
    - jant veya şasenin nerede kırılacağı, o esnada kaç hızla gidiyor olduğun, kaç takla atacağın, nereye patlayacağın bilinmez.

    dışarıdan tırnak ucu kadar görünen çatlak, malzemenin içinde dallana budaklana santimetrelerce uzamıştır. bu işi layıkıyla yaptırmaya kalksan, tüm zorluklarını geçtim ortaya çıkacak çirkin görüntüyü beğenmezsin.

    maceraya girmeyip yeni şase ile değiştirmeni ve garanti sürecini takip etmeni tavsiye ederim.
    Thracian, thedarkfire ve Stock Sever bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)