Geri zekalı TR firma konsept fotolarını koymuş. Burada düzgün..
Geri zekalı TR firma konsept fotolarını koymuş. Burada düzgün..
TNT 252-S çift silindir ve özlenen tnt sesiyle geliyor.. parça stok sorunu olmazsa ve fiyatlar anlamlı olursa alabilirim.
Aynen Ocak'tan beri bekliyorum, büyük ihtimalle fuar sonrasına kadar da bekleyeceğim.
TNT 252-S'in avrupa ismi farklı mı ? Google'da yurt dışı bişe bulamadım da.
yedek parcasi olsun kaynak isciligi duzgun olsun sikintisi olmasin egzoz cirkin olsun anlatabildim mi
isterizki böyle görünüşü düzgün ufak cc bir motorumuz olsun ama :D biz japonda bile sıkıntı yaşıyoruz binmediğimiz halde, bunlara elimiz varmıyor.
Rahmetli kaynak yerlerine laf etmeseydi bugün kaç kişi diyecekti çok merak ediyorum. Bilen bilmeyen herkes kaynak mühendisi kesildi başımıza
Vallahi ben rahmetlinin ilgili videosunu seyretmemiştim ve fuarda gördüğümde bu ne lan falan demiştim... Yani kaynak ustası falan değilim sağlamlıklarından anlamam (sağlam varsayıyorum - kimseden Benelli şase problemi duymadım şimdiye kadar) ama görsel olarak bombok oldukları kesin; bunu ayırt edebilecek kadar premium marka bisiklet ve motosikletim oldu... (Egzost birleşim kaynakları da keza öyle, ev garajında üretilmiş gibi görünüyor.)
302s diye geçiyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:52 ----------
Problem kaynakta değildi zaten. Kaynak boyasındaydı. Bir şekilde maliyetten kısmak her firmanın tercihidir. Ne kadar sağlam olursa olsun balkon profilinden arka maşa yapan japon firmalarına sövüyorum ben. Bu herifler yüzünden çok istediğim motorlardan vazgeçtim. İşlevsel ve sağlam tamam. Ama bu işin tasarım kısmı hiç mi önemsenmiyor. Daha yeni yeni düzeltmeye başladılar.
2018 TRK 502 lere o açıkta görünen kaynakları bir miktar gizleyecek plastik kapak koydular.Şöyle bir durumda var adamlarda görüyordur bizim gördüğümüz kaynağı.Deselerki bu kaynaklar çok kaba olmuş daha estetik yapalım kaynağı bu kadar abartmayalım.Sonra birinin kaynağı bir yerden kırılsa motorun adı yolda giderken şasesi kırıldı olur.Bir tane satamaz adam.
Aynı şekilde AEA bajajın ön jant kırılıyor diye bir iki resim paylaştı.Markaya yapıştı ön jant kırıyor diye.
Firma belkide sağlamlıkmı estetikmi ikileminde kaldığı noktada sağlamlık yönünde tercih kullanmış olabilir.
Hem sağlam hem estetik olsun diyorsan 100 bin tl lik motor alacaksın.Ne kadar ekmek o kadar köfte.
Bu arada birinde gördüm o şasi borularını kırmızı folyo kaplamış gayet hoş duruyordu.Kaynaklarda görünmüyor o zaman.
Kaba kaynak iyi kaynak değildir. Düzgün yapılan kaynak kaba olmak zorunda değil. Ducati, KTM, Kawasaki, Triumph, Motus, HD dahil bir sürü şirketin kaynaklı saseleri dışarıda ve ortada...
Asıl mesele ucuza kaçma, fiyatı ucuz tutmak için düzgün iş yapmama.
Trellis türü çelik şase, işçilik yüzünden pahalıdır. Twin spar alüminyum şase o kadar işçilik istemez ama onun da üretimi ucuz değil. Yine de yeterli miktarda üretildiğinde daha hesaplı.
Diğer bir uçta da HD var. Zengin oyuncaği falan diye lafı dönüyor, ancak VROD serisinde ortada olan kocaman şasenin düzgün yapılmış kaynağı bile göze batmasın diye şaseyi "hydroform" yapıyorlar. Şaseyi bir kalıba sokup içine inanılmaz yüksek basınçta sıvı veriyorlar, öyle ki çelik şase kalıbın çeperinin şeklini alıyor ve kayboluyor üretim izleri....
Öyle işte... Çinlilerin elinde sihirli değnek yok. Ucuz ama sebepsiz değil.
Katılıyorum.Bende kaynakların sağlam olduğu için kaba olduğunu söylemiyorum.Yazdığın markalar kadar AR-GE yapmadıkları ve büyük markaların üretim hatları kadar kaliteli üretim hatları olmadığı içindir muhtemelen.Şase dizayn etmek AR-GE sini yapmak imal etmek iki boruyu birbirine kaynatmak kadar basit bir şey olmasa gerek.Benim fikrim basın kaynağı sağlam olsun mantığında yapılmış gibi görünüyor.
Hatırı sayılır miktarda bir fiyata sahip olan Benelli marka bir motosiklet sahibi olarak söylüyorum. Benelli' nin o şanlı güzel günlere ulaşmasına daha çok var. Hasmet Bey' e katılmakla beraber özelliklet Türkiye' de Benelli' yi temsil edem firmadan bir çok kullanıcı şikayetçi. Ancak adamlar Avrupa' ya daha yakın olmak için Türkiye' de fabrika kurdu. Yakında Kuba ve sahiplerinden ya tüm tesisi alırlar. Yada onları kendi firmalarında işçi yaparlar. Türkiye küçük bir pazar olsa da Avrupa' ya satmak için bu tesis önemli bir konumda. Bu senede şikayetler devam ederse Çinlilerin bu yatırımı öyle Antep' li kardeşlerimize yedireceğini sanmıyorum. Kendileri KTM ye bile ( WP amortisör ) ön amortisörler konusunda açılan davada pabuç bırakmadı. Çin' de çok köklü bir aile aynı zamanda Volvo ve Geely Motor firmalarınıda sahipler. 1-2 sene içinde Kuba kendini düzeltti düzeltti. Yoksa elinde avucunda bir şey kalmaz.
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)