Selamın aleyküm.
biliyorum saçma ama fakir öğrenci kafası işte 😀Anlas winter grip 2 alıp yaz kış kullanmayı düşünüyorum sizce bir sorun yaşarmıyım. Cb125e si olan bi arkadaşımda irc winter grip vardı ayaklığı sürüyordu yere şehir içinde.
Selamın aleyküm.
biliyorum saçma ama fakir öğrenci kafası işte 😀Anlas winter grip 2 alıp yaz kış kullanmayı düşünüyorum sizce bir sorun yaşarmıyım. Cb125e si olan bi arkadaşımda irc winter grip vardı ayaklığı sürüyordu yere şehir içinde.
Motosiklet için bilmem de araç da yazın kış lastiği kullanıldığında zamanla lastikten parçalar kopuyor. Ayrıca yakıt tüketimini arttırır
Hatalı bir hareket olur. Kullanılmaz mı? Çok zorda kalınca kabak lastik bile kullanılır ama ne gereği var? Kış lastiğini yazın kullanmaya kalkarsan lastiğin ömründen hızla yersin. Ayrıca sıcak asfaltta yol tutuş sorunları da yaşarsın çünkü o lastik ortalama 7 derece ve altında gerçek performansını verecek şekilde tasarlanıp imal ediliyor.
Aynı arabadaki gibi düşün, bazı şirket araçlarını yazın kış lastiğiyle kullananlar oluyor, normalde 5yıl dayanacak lastik daha 2. yılına girmeden kabaklaşıyor.
Yani hem ekonomik olmaz, hemde sıcak havalarda yol tutuş problemleri yaşarsın. Tercih senin...
Lastiğin erimekten yağa basmış gibi olur ve uçarsın. Kullananlar var ama tavsiye edilmez.
Bende Anlas Winter Grip lastiği dört mevsim kullanmayı düşünüyordum.
Birgün 8°C havada 10 km kadar sahil yolunda kullanıp parkettiğimde lastiği kontrol etmiştim.
Benim WG2 lastikler ılık, arkadaşın stock lastikleri soğuktu.
Artık yazın kullanmayı düşünmüyorum. Lastiğe yazık olacak ve çok çabuk aşınacak.
istanbulda kuryelerin çoğu ve paketçilerin çoğu yaz kış kış lastiği kullanır.. tek eksisi ömründen yersin o kadar.. normal kullanımda ortalama yapıcağın km ile normal yaz lastiği ile 3 yıl sürebilicekken kış lastiğini aynı şartlarda 2 sene sürersin..
Benim mantığım şöyle çalışır yaz kış , yaz lastiği kalıcağına motorun üstünde , yaz kış kış lastiği kalsın.. kışın yoldan sürüşden hayatımdan motorumdan fedakarlık ediceğime yazın lastiklerimden fedakarlık ederim..
valla ben yaz kış michelin city grip kullanıyorum, 3. kış oldu. 26 bin km falan oldu yani. ilk motorda 20 bin km, 2. motorda 6 bin km oldu. şimdiye kadar bi sıkıntı yaşamadım.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
Gectigimiz sene haziran ortasina kadar yağmur yağdi,yollar malum.eski motorumla bir kaç tehlike atlattim.
Otomobilde değisim sezonuna uyarim,zira 4 teker,ama motorda farkli.
Bu sene kişliklarimi sökmem,devam ederim.
Yolda kizaklayip soğan olacagima..varsin lastiklerim patates olsun
85 tl ye formulaX(500ml) jel aldim öne arkaya bastim.
Degişim iki teker 100tl
Kabaca 200tl masraf.
Ugrasamam sök takla..
O zaman bende stock lastikleri acil durum yedeği olarak depoda tutup WG2 lerle 4 mevsim devam edeceğim demektir.
İki tekerde kışlık lastik kullanmadım ama 4 tekerde 15 derece havanın üstünde lastiklerin kaydığını ve aracımın savrulduğuna şahit oldum. Yapmayın, etmeyin 2tekerde ben bu hareketi riskli görüyorum. Abs’si olanlarda güvenmesin. Bir viraja yatışta mazallah gider altınından.
Otomobilde kiş lastigi ile yaz sezonunda,benzinlik zemininden geçen araclara bak,lastikler ciyakliyor..
Aracimda ihmal etmem değisim zamanlarini.
Motorumda swallow lastiklerin hamuru anlaşa gore bir tik daha sert hamurlu ama kisa surede isinip,hizli soguyor..
Kişliklar,Akdeniz,güneydoğu,ve egede kullanilsa sikinti olabilir.
Bir takım Anlas Capra alıp Winter Gripleri kışın capraları yazın kullanmaya karar verdim. Köy yollarında kullanacaktım ztn birde bu WG'ler o kadar ısınınca yazın köyün kavrulan ziftli ve dişli asfaltında söylediğiniz sürelerden daha çabuk erir.
Ben bir süre baya baya ağır vasıtaya kadar bir sürü araç kullandım. Havalar bir süre ısındıktan sonra ki 15 derece benim için eşik değeridir. Bütün araçlar kaymaya başladı. Yokuşlarda patinaja kaldılar, virajlarda savruldular. Fren mesafeleri saçmaladı.
Örneği kendi kullandığım megane3'ten vereceğim. Birgün hafiften yağmur yağıyor. Hava 15derecelerde. Acil bir işim var. Birden yolda herkes frene bastı. Bende haliyle frene bastım. İnanki o abs vuruşları hiç durmadı. Basmaya başladığım anda tetiklendi ve araçlar hareket etmese abartısız söylüyorum 20metre yol boyunca araba durmayacaktıki hızım 30-40 arası birşeydi. Basacak ve gidecek yer yoktu. 4tekere verdiğiniz önemin en 2katını verin 2tekerin lastiklerine. Haa bana pilot road 4 takıyorsun kışında diyebilirsin. Lakin pilot road4'ün yağmur tahliyesini ben çok başarılı buluyorum. Ayrıca çok soğuk havalarda da çıkmıyorum. En kötü hava 10derece falan civarı.
motorla araba çok farklı.. bodrumda antalyada hatta izmirde yaşayan tabiki yaz kış kış lastiği takmasın iklimine göre istanbulda benim tanıdığım konuşduğum kuryecilerin çoğu yaz kış kış lastiği ile geziyor..
hatta bir ara cub alma gibi bir niyetim vardı gerçi hala bir gelip bir gidiyor şu 50cc lerden düşünmüşdüm.. o sıra kuryeci bir arkadaşım kışlık lastik tak demişdi eğer alırsan.. çünkü ben saat akşam yani sabaha doğru 2-3 gibi çok süren bir insanım .. istanbulun yolların keyfide en güzel o saatlerde çıkıyor zaten.. bomboş ... o saatlerde yazın bile bazen yerler çiğ soğuk kaygan olabiliyor..
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)