Arkadaşlar ;
Formula x lastik koruma jel ini şamriyal li ve tel jant lı motosiklet te uygulayıp kullanan var mı ???
Ürün hakkında ki tecrübe ve yorumlarınız neler dir ??
Arkadaşlar ;
Formula x lastik koruma jel ini şamriyal li ve tel jant lı motosiklet te uygulayıp kullanan var mı ???
Ürün hakkında ki tecrübe ve yorumlarınız neler dir ??
inzell'e geçen gün birisi sormuştu, fark etmiyor demişti.
http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4436201
İç lastikli ve tel jantlı motosiklet kullanıyorum. Ekim ayında lastiğe vida girmişti, ama hava kaçırmıyordu Formula X uygulamasını yapıp vidayı çıkardık. Vida tahmin ettiğimden uzun çıktı, iç lastiğe ne kadar hasar verdi bilmiyorum ama hala kullanıyorum. Geçen hafta da aynı lastiğe cam batmış, çıkarmaya çalışırken kırıldı, ucu lastiğin içinde gömülü kaldı. 1 haftadır böyle kullanıyorum, içerdeki camın boyutunu bilmiyorum; Formula X de korumuş olabilir cam da çok derine girmemiş olabilir. Sonuç olarak ben memnunum. Şu uyarıyı da yapayım; Motolastik balans sorunu yarattığı için ürünü kendilerinin önermediğini söyledi.
Şu anda tubeless lastik kullandığım için formula x kullanma gereği duymadım. Yanımda tamir köpüğü taşıyorum acil durumlar için. Ancak şambrelli lastiği olan motorum olsa büyük ihtimal FormulaX kullanırdım.
FormulaX uygulaması yapan bir arkadaş balans sorunu yapmadığını anlatmıştı. Dış havayla temas etmediği sürece lastiğin içerisinde sıvı halde olduğu için motosiklet hareket edip lastik dönmeye başlayınca santrifüj etkisiyle lastik iç yüzeyine eşit yayıldığını ve balans yaratmadığını söylemişti.
Bu açıklama bana da mantıklı geldi ancak yine de kullanan kişilerden dinlemek lazım.
Sonuçta kimse yoğurdum ekşi demez, satıcıdan çok kullanıcı yorumları önemli.
Ben kullanıyorum gayet memnunum. Şu balans muhabbeti her seferinde karşıma çıkıyor. Acaba kaç kişi arkaya koyduğu çantalara göre gidon topuzunu güncelliyor? Ağırlık dağılımı bozulan motosiklet balans yapar. Jelle bozulacak şey değil.
Bu arada lastikçiler işleri azaldığı için tavsiye etmiyor olabilir. Çünkü böyle bir ürünü bilip de tavsiye etmemek hiç mantıklı olmazdı.
Önceki motorumda da (RX3i evo), şimdikinde de (F800gs) şambrelli lastiklerde kullandım ve kullanıyorum(RX3 te 8000 km, F800'de yaklaşık 6000 kmdir) . Sürüşü etkileyen hiç bir şey hissetmedim. Hep uzun yolda ama hız olarak makul seviyelerde sürdüm motorlarımı. Yalnız F800'ümü lastik balansına götürdüğümde lastikçi (motosiklet lastik balansı yapan bir yer) balansı yapamadı. Her defasında yaklaşık 20 gramlık bir fark oluştu. Yani cihaza jantı bağlayıp ağırlığı olması gereken yere yapıştırıp tekrar çevirdiğinde bu sefer başka noktayı gösterdi cihaz. Sonra içinde formula x olduğunu öğrenince balans olmaz dedi lastikçi. Ama benim tecrübem sürüşü etkilemiyor şeklindedir. Yalnız lastik ebatına göre doğru miktarlarda kullanmalısınız formula x'i. Selamlar.
Merhaba,
Şambrenli motosikletim olan Mondial Rx3i'ye uygulamıştım. Uyguladıktan 3000km sonra giren çiviyi söktüm ve lastiğim indi. Şanslıyım ki evime yakın benzinci vardı ve köpükle tamir edip lastikçiye gidebilmiştim.
Malzemeyi alırken şambrende de aynı performansı gösteriyor mu diye sorduğumda problem olmayacağını söylediler. Şambren için pek tavsiye etmiyorum ancak tubeless lastikler için oldukça tatmin edici videolar var.
Kullanmadım çünkü kullananı çok gördüm. İçine koyulan küçük tanecikli slime' dan başka birşey değil. Haliyle tubeless lastiğin çivi gibi delici yabancı cisimlere tepkisi nasıl oluyorsa bunda da aynısı oluyor. Etkisi neredeyse yok, buna ek olarak ayrıca para harcanıyor ve lastiğin kendi malzemesi ile ne kadar uyumlu olduğu tartışılır. Tek yararı, santrifuj etkisi ile çamurluğun içine ve etrafa o iğrencimsi rengini savurup bulaştırdığı için lastiğe çivi girdiğini anlamanıza ve zamanında tamir etmenize imkan tanıması. Yeni birşey değil, tavsiye etmiyorum çünkü gereksiz para israfı. Ayrıca Tubed lastiklerde işe yaramayacaktır, lastiğin çalışma şekline ve sümüksü katkının doğasına aykırı.
Tubeless için yorum yapamayacağım, ancak tubed lastik ile kullanıyorum. Yukarıda da yazdığım gibi aynı iç lastiği 2 kez kurtardı. Ayrıca takip ettiğim bir İngiliz forumunda da tubed lastikler için OKO Tyre Sealant marka benzer ürün oldukça popüler.
Kullanmadan fikir sahibi olmak(!) Tabii yalnız değilsin, çok var böyle.
İç lastikli tekerimi üç yerinden delip Rusya yolculuğuna gitmiştim. Aslında işe yarayıp yaramadığını görmek için delmiştim. Baktım işe yarıyor, eve gelene kadar da o lastiği değiştirmedim, gerek görmedim.
AKSİNE KESİNLİKLE KULLANILMALI. Çünkü zaman israfı çok daha gereksiz. Bir lastik patlağı günün yarısını harcayabilir, hele yolculuktayken başına gelmesi berbat bir şey.
@inzell,
Formula X in bir kullanım süresi varmı?
Örneğin Nisanda lastiğe doldurduğumda bir yaz dönemi sonra lastiği söküp temizlemek gibi...
Yada 6 ayda bir lastiği temizleyip yeniden uygulamak gibi.
Cevap için peşinen teşekkürler.
Edit: yada 5bin kmde bir temizleyip yeniden uygulamak gibi.
Hava almadığı ve lastiğin içerisine yabancı bir sıvı girmediği sürece çalışmaya devam ediyor. Şu anki Tracer'ımda 1 senedir aynı sıvı var. 25 bin kilometre oldu. Lastik değiştiğinde yeni de jel uygulaması yapacağım. Arka lastiğimde de uzun zamandır bir delik var bu arada.
www.motorumla.net
Peki arka lastik hiç hava eksiltmiyor mu?
Verdiğiniz bilgilere göre kendi açımdan bu ürünü kullanmamam çok büyük eksiklik olur.
En son testi geçenlerde yaptım, iki üç hafta olmuştu hava basalı. 42 psi'dan 41'e düşmüş. Daha önceden de 37'ye düştüğü olmuştu. Motosikleti uzun süreli kullanmadığım içindi o da galiba.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)