10-15 bin bakım aralıkları neden sadece yurtdışında oluyor?
Reklamlar
-
6000km değişmesi gereken yağ , yağın kalitesine göre tabiki ama aldığınız normal bir yağ 2000-3000 de değişmeli , abanıyorsunuz motorlara 2000-3000 olunca vites geçişlerinden anlayıp değimeniz lazım. siz önlenminizi alın. kendiniz değiştirin yağı ve 1 bakım km 6000 ise 2 bakım yapın bu kadar basit.
motorlarıma bakımı kendim yapıyorum cb 1000-1500km arası r6 en pahalı yağlardan koyup 10 bin verilen km yi 3000-4000 de döküyorum. böyle olması bana fayda
Reklamlar
-
Benim motorun (CBR 250) da bir önceki tek farlı versiyonun kitapçığında 12000 km de bir diyorken benim modelin kitapçıkta 4000 diyor. Yanına da eklemiş 2 bakım arasında 2000 km de bir de yağ değiştirmeniz önerilir. Benim yağın rengi kararmış oluyor 2000 km de zaten. Ben de değiştiriyorum.
-
kendiniz değişin bence şuan dominarda denemedim ama eski motorumda çok kolaydı yağ değiştirmek
-
SuleymanE adlı üyeden alıntı
Bu kadar bilgisiz ve boş konuşan bir kişi olmasına rağmen kendinden emin ve net konuşması yok mu, beni benden alıyor. :D
Hiçbir konu hakkında doğru düzgün bir bilgisi yok, ama her konu hakkında fikri var bu şahsın. Bir kask videosu çekmişti evlere şenlik. Sharp para karşılığı yıldız veriyor demesinden tutun yalan yanlış malzeme bilgileri vermesine kadar tam bir rezillikti. Fakat bunu bilgisizliğinden de yapmıyor, ayrıca kötü niyetli.
Çünkü hiçbir küfür ve hakaret içermeyen ve kendisini seviyeli düzeyde eleştiren tüm yorumları videoları altından siliyor. Tek amaçlarının ve gayelerinin birilerinin reklamını yaparak para kazanmak olduğu gayet açık.
Bildiğiniz cehalet örneği. Altın Elbiseli Adamı daha çok arıycaz. Umarım ki gün gelir de o kalitede bir yayına tekrar kavuşuruz, yoksa bilgisiz kesim bu cahillerden bilgilendiğini zannederek kara cahilleşmeye devam edecek.
-
Yağ değişimini çok problem ediyoruz. Garantisinin bozulmasını istemeyen markaların istediği sıklıkta, yok benim için önemli değil diyen de istediği sıklıkta değiştirirse hiç bir sorun kalmaz.
-
Tek istisna sanırım benim motosiklette
Orjinal kitapçık 3000km de bir yağ değiştirin diyor.
Türkiyede verilen garanti belgelerindeki çizelgede ise 5000 km de bir yağ değişimi yapılacaktır demekte
-
mavzer-i adlı üyeden alıntı
motül 7100 15-50 kullanıyodum.
bu sefer araştırdığım kadarıyla yurt dışında shell in motosiklet yağını kullandıklarını gördüm. şimdi motorumda o yağdan var.
bakalım 6 bine yaklaşınca ne olacak
Uzun zamandır shell yağ kullanıyorum, ne zaman motuldan shell'e dönen birine denk gelsem motorun sesi gitti normalmi diyor.
Cidden beğendiğim çok kaliteli bi yağ.
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Uzun zamandır shell yağ kullanıyorum, ne zaman motuldan shell'e dönen birine denk gelsem motorun sesi gitti normalmi diyor.
Cidden beğendiğim çok kaliteli bi yağ.
dediğin yağın 15w-50 sini sipariş verdim abi bir de ben deniyeyim. dediğin ustaya da gideceğim yarın bakalım ne diyecek.
-
Ben de usta tavsiyesiyle uzun süredir Shell 15-50 kullanıyorum. Motorum yağ yaktığından anlattıkları şeyler bana çok uzak değil, sürekli uyguladığım rutinler Videoyu da dün izlemiştim tatmin edici bir cevap verebildiklerini sanmıyorum. Ticari kaygılarını es geçersek dedikleri aslında faydalı, dikkat etmek lazım. Sonuçta motora anahtar değmediği için övünen insanlar çok ülkede, bakımlara para harcamayı pek sevmiyoruz. Her yağ değişiminde filtrenizi de değiştirmeyi ihmal etmeyin
-
severek takip ettigim ve giderek ustalasan bir kanaldi ama bu videosu pek inandirici gelmedi bana.
bunun telafisi icin yeni kurduklari studyoda birkac makina motor muhendisini konu edebilirler, ayrica deneyimli kullanicilarda olabilir, bir tartisma programi yapilabilir.
sadece tek bir ustanin gözunden olaya yaklasmak yanlis.
tamam ulkenin yollari hava sartlari malum, ama yani basimizda bir yunan, bir bulgar cok daha bilincli ve farkli bir ilklime sahip degil. ha keza gurcistan, ermenistan gibi ulkelere bakalim...
-
Çakma içeriklere sahip kanal. Halil Kılıç'ın konuk olduğu AEA canlı yayınını izlemiş, aynı şeyleri kendi programında söyletmek için debelenmişti.
Bir tarafta canlı yayında gelen soru üzerinde verilen çok samimi bir cevap,
Diğer tarafta o cevaba atfen aynı şeyin tekrarlanması talebi. Halil Kılıç da rahatsız olmuştu bu durumdan. Verdiği cevaptan ve yüz ifadesinden belli oluyordu.
Demirin tuncuna, insanın ....
-
sharkspeedr2 adlı üyeden alıntı
Motoruma bakımları kendim yapmaya Başladıktan sonra
Hem maddi hem manevi çağ atladım
Allah herkesi motoruna kendi bakımlarını yapmayı nasip etsin 😂
Ben de yıllardır yağ, filtre balata değişimlerini kendim yapıyorum. Yağ için klavuzda 12000 'de bir değişecek diyor, servis 6000 de hem yağ hem filtre değiştirmek istiyor. Yılda sadece 5000-6000 km yaptığım için yağı 6000 de değiştiriyorum. Ama yılda 12bin yapsam 6 binde değiştirmezdim.
-
Telaffuz problemleri
Sürekli led far da led far demesi
Malzeme cinslerinden hiçbirşey anlamadığı halde, az bilgi yüksek özgüven ile çektiği kasak incelemesi
Aynı video içerisinde kendi kendini g.t ettiği bölümleri
En sonda da kendi motorunun servisinde saşma sapan açıklama yapan ustaya sen ne anlatıyon diyememesi.
Motopiksel lütfen azalarak bit yaaa.
-
waldorf adlı üyeden alıntı
Motopiksel lütfen azalarak bit yaaa.
Videolarını altına “kardeşim bizce altın elbiseli adamın veliahtı sensin” yazıyorlar.
-
sanausbe adlı üyeden alıntı
Videolarını altına “kardeşim bizce altın elbiseli adamın veliahtı sensin” yazıyorlar.
çünkü görsel kalitesi üst düzeyde. içeriğine bişey diyemem orası göreceli.
-
500cc üzerindeki modern bir motosiklette bakım aralıklarının artık 10 bin kilometre olması lazım.
Diğer markaların da bakımları hiç ucuz değil ancak örneklersek; Honda hacmine göre en uygun fiyata motor satıyor gibi görünüyor. Gelin bunu yeniden hesaplayalım.
500cc üzeri büyük motorlar için bakım kilometresini 6 bin, garanti dedikleri ve bünye bakımından çok hassas Honda sahiplerini canevinden vurdukları süreci de 5 yıl yapmışlar. Aslında motora bir şey olduğu yok genelde ama “servise gelmezseniz garanti düşer” diyorlar. Hoş motorlar genelde sağlam, ola ki bozulursa da “kullanıcı hatası” demek kolay, dolayısıyla bu 5 yıl garanti aslında bir servise bağlama.
500cc üzeri bir Honda’nın ortalama servise giriş çıkışı 600-750 lira. E süper alet bunlar, senede değil 6 bin 12 bin yapılır. 750 çarpı iki desek 1.500lira yılda, 7.500 lira 5 yılda mecburi ödenecek para demektir. Kilometre 10-12 bin olsa bu miktar yarı yarıya düşer. Bu açıdan bakılıp hesaplanırsa Honda etiketlerine 3-4 bin lira daha eklemek gerekir.
-
Bizim memleket de ayrı memleket yalnız. Rize tarafı yaz kış muson yağmurları altında, Akdeniz Cape Town'dan hallice. Doğu Anadolu kışın Sibirya, yazın Sahra çölü. Bir tek Ege ve Marmara Avrupa'ya benziyor mübarek.
-
bende nc vardı onu senede 1 defa bakım yapardım
şimdi 660 var ona da aynı muamele
ktm bmw triump avrupa da 15000 km diyor
honda yamaha gibi japonlar utanmasa 3000 de bir bakıma gel diyecek
tamamen ticari kaygı
-
Çünkü bizim servislerimiz ve distribütörlerimiz aç aç ! Hiç bir zaman amacları motosiklet kullanıcılarını düşünmek olmadı. Para almak oldu hep. Ama sorsan hersey motorsikletin yararı için sayın bisiklet tamircsi dahi olamayacak dayıların gözünde
-
Kanallarda ne atık yağlar yakaladı beee. Isıtıp ısıtıl pişiriyorlarmış.. Noldu ya o adama.
İsteriz, isteriz yeni ünlü müfettiş isteriz.
Orası öyleyse, motora koyacağın yağ nerden gelip, nasıldır kim bilir. Stoklar fulldur.
Motoru aldığımda yağ çok azdı, kendim castrol alıp koydum. Yarıotomatik, vitesler sorunsuz, debriyajda kayma yok. Harika.
500km'de rotaja gittim. Görünen birkaç vidayı elledi, birde yağ değişcek dedi. İşcilik tutarı yaptığı iş kadar azdı. Bende en iyi yağından koy dedim motul koydu. Rengi daha çok bal rengiydi. Hatta daha koyu. Neyse yağın rengidir dedim. Vites 2den aşa zor düşüyordu. hele dururken hiç. yükseltirkende 2ye tam geçmiyordu. 150-200 km sonra sıkıldım. ilk aldığım yağdan yine aynı benzinciden alıp, benzinciniz yağ servisine 30 liraya değiştittirdim. 20yede tamam derdide neyse. Basınçlı hava filan tutu içine.
Benim eski yağı kovaya dökerken, kovada hiç yağ yoktu.
Arkadaş, adam çıkan yağı eski varile dökerken, yağ kovasında iki katman yağ vardı. Üstte servisin (yetkili servis) koyduğu yağın aynısı, ardından ve altından tereyağı gibi bir birşey döküldü. Benim gözler azdaha yerinden fırladı. Adamda aynen şaşkın şaşkın bir dökülen yağ veya herneyse oraya bir bana bakıyor.
Yaşlı başlı adam. Shelde yağ servisi, t3şekkür ettim, oda iyi yaptın yağı değiştirdin dedi. Parayı gördüğü gibi kaptı. Yeden yırttığımı anladı galiba. Yani motoru son anda kurtardım.
Kimin neye ne koyduğu belli değil.
Bence kendi motosokletin için en uygun yağı al servisde kendi yağını koydur. Yedekde aynı yağdan elinde olur. Yurtdışında çoğu k3ndi yağını kendi alıyor.
Selamlar....
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)