Bende virajlarda çok korkuyorum. Altımdan kayar mı diye. Çok fazla deneme şansım da olmadı aslında denemkte istemedim. Korkuda iyi bir şey aslında ama ne bilim viraj işinin bir açıklaması vaar mı
bu ekonomik rezalette motosiklet değiştirmek bu kadar zor; değer kaybı + ötv zart zurt hesaba katınca önce 125 cc al sonra 250 al" mantığını oturtamıyorum.
250 cc'lerin hepsi aynı klasmanda değil, kimisi gayet yeni başlangıçlar için uygundur.
125R'den sonra duke 250 kesmez seni kawasaki 1100 rr tavsiye ederim, virajlarda çok iyi yatıp altından kayıp yola kendi devam ediyormuş
Geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın. Banada aynısı söylendi kaza yaptığımda 😀2 çocuk babası adamız halen motosikletimizi yakmakla tehdit ediliyoruz. Ama ben hiç bidaha binmem etmem demedim kırık omzumla bile gazladım.
Bitti dediğine göre sende kafanda silmişsin, hakkında hayırlısı olsun.
Öncelikle geçmiş olsun. Bana da çok demişlerdi aslında hala diyorlar sat motoru öyle araba alalım şöyle araba alalım diye ama o zehir bir kere kana karıştı.. bir kere kandırıp sattırmışlardı ama dayanamadım bir hafta sonra gittim yine motor aldım. Demem o ki o zehiri bir kere kaptıysan kaçarı yok bugün olmasa da bir gün motoru görünce ellerin titremeye başlar
ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw
Arkadaşlar, herkes virajda motoru yatırmaktan bahsediyor. Dikkatinize, motoru virajda oldukca yatırmak yaoabileceğin en büyük hata. Misal, sağa dönen bir viraja girerken gidonu sağa döndürdünmü merkezkaç kuvveti motoru ve seni 3n üst noktadan baya sola çeker. Sola yıkılmamak için ağırlığı sağa veririz. Önemli olan, motoru oldukca düz tutup, kendimiz motorun sağına geçip, ağırlığı aşağıda tutarak, merkezkaç gücüne karşı koymak. Yarışlarda izlediğiniz motorlarda lastikler g4niş singer gibi yarış lastikleri. özeldirler. Pist ise bir okadar yarışa hazırlanmış asfalttır.. Sen ben motoru o kadar yatıramazsın. Kendin motorun sağ veya soluna geçip moturu oldukca düz tutmalısın. Tabi virajda vites değistirmekde ön frende yaş iş. Arka fren anca, daha iyisi, arkatekeri kilitlemey3cek kadar motor frenini kullanmak.
Birde lastiklerden bahsedeyim, en önemlisi, yazmı yağmurmu, kış lastiği yanısıra lastiklerde hamurun sertliğini belirten en yumuşak R1 - en sert R6 gibi harf rakam vardır. Sanırım başka bir şekildede bu sertlik derecesi belirtiliyor. R6 motosiklet için en sert lastik. benim ön lastik R4 arka R6. Bu yüzden arka çok kayıyor. Az hava ile idare ediyorum. Bilginize. İyi akşamlar. Allah kazadan beladan korusun.
Dip not: Ben bmx uçup düşmekten bıkmıştım. Mountenbikla iyi idare ettim, motorla evet henüz düşmedim. Tecrübe için bisikletle bi dene yan yatırmayı, anında yapışırsın. Birde bisikletin sağ veya soluna çökerek viraj al, bak nasıl dönüyorsun. Mantığı anlarsın. İyi sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
Ek not: Çok yumuşak lastikle ön frene fazla yüklenirsen ksymaz, AMA iyi tutunmazsan seni, tutunsanda motorla beraber öne takla attırır.
Dikkatlı kullanalım.
Geçmiş olsun. Acil şifalar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------
https://youtu.be/sE7VdAdGprg
1:38 ekstra dikkat...
Hemşerim çok geçmiş olsun çok şanslı bir şekilde ucuz atlatmissin diye düşünüyorum. Benim motor tecrubem de henuz 2000 km olmak üzere. Bir kez bile virajda yatırma işine girismedim zaten hic öyle hevesim yok sanırım hiç de denemem. Senin için bundan sonrasında hayırlısı olsun
3 aylık motorcusun virajda niye yatıyosun ben 5 yıldır kullanırım biraz eğilsin kayacakmış hissine kapılıyorum.canım daha önemli boşver dik dursun
Geçmiş olsun gardaş,
Beterin beteri vardir..
Geçmiş olsun, umarım biran önce iyileşirsin.
Eğitim alma imkanın varsa al, sonra devam edersin tekrar.
geçmiş olsun. daha büyük bir hasara sebebiyet vermeden bırakman müspet bir davranış olur. fakat ben bırakacağını zannetmiyorum. zehri almışsın sen.
bundan sonra daha temkinli sür derim.
geçen hafta 2 kere üstüste düşmüş birisi olarak aman dikkat diyorum.
ders almasını bilirsek her hata bizi daha tecrübeli hale getirir.
Ben 2000 km lik tecrübem var 650 cc lik motorla başladım yatma işini çok ileri zamanda pist dışında denemeyi göze alamam tr de yol kenarları heryerde mıcır bok püsür çukur var düz yolda düşmeden gidebilirsem ne mutlu bana. Yolda sürekli aklım katil bariyerlere geliyor geldikçe de hızım kesiliyor. Büyük bir kaza olmadan kurtarmışın şükret
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)