Volkan76 adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, herkes virajda motoru yatırmaktan bahsediyor. Dikkatinize, motoru virajda oldukca yatırmak yaoabileceğin en büyük hata. Misal, sağa dönen bir viraja girerken gidonu sağa döndürdünmü merkezkaç kuvveti motoru ve seni 3n üst noktadan baya sola çeker. Sola yıkılmamak için ağırlığı sağa veririz. Önemli olan, motoru oldukca düz tutup, kendimiz motorun sağına geçip, ağırlığı aşağıda tutarak, merkezkaç gücüne karşı koymak. Yarışlarda izlediğiniz motorlarda lastikler g4niş singer gibi yarış lastikleri. özeldirler. Pist ise bir okadar yarışa hazırlanmış asfalttır.. Sen ben motoru o kadar yatıramazsın. Kendin motorun sağ veya soluna geçip moturu oldukca düz tutmalısın. Tabi virajda vites değistirmekde ön frende yaş iş. Arka fren anca, daha iyisi, arkatekeri kilitlemey3cek kadar motor frenini kullanmak.
Birde lastiklerden bahsedeyim, en önemlisi, yazmı yağmurmu, kış lastiği yanısıra lastiklerde hamurun sertliğini belirten en yumuşak R1 - en sert R6 gibi harf rakam vardır. Sanırım başka bir şekildede bu sertlik derecesi belirtiliyor. R6 motosiklet için en sert lastik. benim ön lastik R4 arka R6. Bu yüzden arka çok kayıyor. Az hava ile idare ediyorum. Bilginize. İyi akşamlar. Allah kazadan beladan korusun.
Dip not: Ben bmx uçup düşmekten bıkmıştım. Mountenbikla iyi idare ettim, motorla evet henüz düşmedim. Tecrübe için bisikletle bi dene yan yatırmayı, anında yapışırsın. Birde bisikletin sağ veya soluna çökerek viraj al, bak nasıl dönüyorsun. Mantığı anlarsın. İyi sürüşler.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------
Ek not: Çok yumuşak lastikle ön frene fazla yüklenirsen ksymaz, AMA iyi tutunmazsan seni, tutunsanda motorla beraber öne takla attırır.
Dikkatlı kullanalım.