Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
3. sayfa BirinciBirinci 123

ilk kazam omuzum çıktı

    REKLAM ALANI
  1. #41
    siyanoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2019
    Öncelikle çok çok geçmiş olsun ,devam etmek ve bırakmak senin verceğin bir karar ,Allah hepimizi kazadan beladan korusun inşallah.Devam dersen bi sürüş eğitimini 1. ve 2. bitirmeden motora binme derim naçizane.Uzun yıllar kullananlar bile eğitim sonrası çok değişiyor daha doğruya ulaşıyor.
    Hızına ve motorun ağırlığına bağlı olarak üç tür viraja giriş vardır.Düşük hızda kontra yapmadan dik dönüş,orta hızda kontralı ve gövde aksi yöne kaydırmalı dönüş,yüksek hızda kontralı sabit yada içe gövdeyi kaydırmalı. Tabi bunlar tecrübe ile motorunu tanıma ile oturacak şeyler, motoru daha güvenli sürmek için makul sınırlarda yatırmak gerekiyor çünkü bu trafik sürüş güvenliğini ve konforunu arttırıyor.
    Motosiklet düşen bir alettir doğası buna uygun ve de çok değişkenli bir durumda gider ki bazıları size bağlı değildir,önemli olan düşüşe hazırlıklı olmak bu ekipman ruh hali hız vs.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    tugrulbora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Herşey jiroskopik etkiyle alakalı.Virajda yeterli hızı sağladıysan, abaratmamak kaydıyla ne kadar yatırırsan yatır düşmezsin.

    Çocuk anlatmış aşağıdaki videoda.Başka söze gerek yok.Olay bu.


  3. #43
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Alıntı tugrulbora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herşey jiroskopik etkiyle alakalı.Virajda yeterli hızı sağladıysan, abaratmamak kaydıyla ne kadar yatırırsan yatır düşmezsin.

    Çocuk anlatmış aşağıdaki videoda.Başka söze gerek yok.Olay bu.

    http://www.youtube.com/watch?v=w0Aq3a7KY4Q
    Kardeşim laboratuvar ortamında sürmüyoruz ki. Evet jiroskobik etki önemli ama lastiklerin yere tutunması bir o kadar önemli.
    Cyan bunu beğendi.

  4. #44

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    Önce düzgün lastik kalan her şey sonra (Bir de düzgün basınç + amortisör ve amortisör ayarı)

  5. #45

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, herkes virajda motoru yatırmaktan bahsediyor. Dikkatinize, motoru virajda oldukca yatırmak yaoabileceğin en büyük hata. Misal, sağa dönen bir viraja girerken gidonu sağa döndürdünmü merkezkaç kuvveti motoru ve seni 3n üst noktadan baya sola çeker. Sola yıkılmamak için ağırlığı sağa veririz. Önemli olan, motoru oldukca düz tutup, kendimiz motorun sağına geçip, ağırlığı aşağıda tutarak, merkezkaç gücüne karşı koymak. Yarışlarda izlediğiniz motorlarda lastikler g4niş singer gibi yarış lastikleri. özeldirler. Pist ise bir okadar yarışa hazırlanmış asfalttır.. Sen ben motoru o kadar yatıramazsın. Kendin motorun sağ veya soluna geçip moturu oldukca düz tutmalısın. Tabi virajda vites değistirmekde ön frende yaş iş. Arka fren anca, daha iyisi, arkatekeri kilitlemey3cek kadar motor frenini kullanmak.
    Birde lastiklerden bahsedeyim, en önemlisi, yazmı yağmurmu, kış lastiği yanısıra lastiklerde hamurun sertliğini belirten en yumuşak R1 - en sert R6 gibi harf rakam vardır. Sanırım başka bir şekildede bu sertlik derecesi belirtiliyor. R6 motosiklet için en sert lastik. benim ön lastik R4 arka R6. Bu yüzden arka çok kayıyor. Az hava ile idare ediyorum. Bilginize. İyi akşamlar. Allah kazadan beladan korusun.

    Dip not: Ben bmx uçup düşmekten bıkmıştım. Mountenbikla iyi idare ettim, motorla evet henüz düşmedim. Tecrübe için bisikletle bi dene yan yatırmayı, anında yapışırsın. Birde bisikletin sağ veya soluna çökerek viraj al, bak nasıl dönüyorsun. Mantığı anlarsın. İyi sürüşler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:53 ----------

    Ek not: Çok yumuşak lastikle ön frene fazla yüklenirsen ksymaz, AMA iyi tutunmazsan seni, tutunsanda motorla beraber öne takla attırır.
    Dikkatlı kullanalım.
    Selamlar.

    Yazınızda 20 civarı cümle var, 1-2 cümle hariç gerisi tamamen hatalı bilgi içeriyor. Bu kadar hatalı bilgiyi bir yazıya nasıl sığdırdınız. Yani motoru virajda dik tutmadan tutun, sert lastiğin havasını indirerek tutuşun artacağı inancına kadar yanlış bilgiyle dolu.

    Acilen yoğun şekilde teorik, ardından oldukça yoğun şekilde pratik eğitim almanızı tavsiye ederim.

    Muhtemelen benden 15-20 yaş küçüksünüz. Hakaret olarak algılamayın lütfen, bilgi eksikliğinizi gidermenizi istedim.
    VroomOn ve espresso bunu beğendiler.

  6. #46

    Üyelik
    04 Mayıs 2018
    Şehir
    Kasımpaşa
    Motosikleti
    PCX,Pulsar,MT-25,MT-07
    Motor alacağım dediğimde evde kıyamet kopmuştu. İkna ede ede motoru aldım. Yaklaşık 4 yıldır da kullanıyorum ve 3-4 kere de düşmüşümdür. Kimsede bana motorunu yak demedi. Çünkü ne motorumla aşırı hızlara çıkıp yüksek hızda kaza yaptım,nede motorumla yanlayayım virajda yatayım dedim. Anlık olaylarda kıç üstü motorla düşmüşümdür ve sonra kalkıp yoluma devam etmişimdir. O yüzden tavsiyem motosiklette eğer kendinizi tutamıyorsanız hiç motosiklet işine girmeyin. Tekrardan geçmiş olsun. Umarım daha sakin ve kontrollü şekilde motorunuzu kullanmaya devam edersiniz.

  7. #47
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Alıntı Öz_Musti adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar.

    Yazınızda 20 civarı cümle var, 1-2 cümle hariç gerisi tamamen hatalı bilgi içeriyor. Bu kadar hatalı bilgiyi bir yazıya nasıl sığdırdınız. Yani motoru virajda dik tutmadan tutun, sert lastiğin havasını indirerek tutuşun artacağı inancına kadar yanlış bilgiyle dolu.

    Acilen yoğun şekilde teorik, ardından oldukça yoğun şekilde pratik eğitim almanızı tavsiye ederim.

    Muhtemelen benden 15-20 yaş küçüksünüz. Hakaret olarak algılamayın lütfen, bilgi eksikliğinizi gidermenizi istedim.
    20 satırda okadar yazım hatası tabletten kaynaklanıyor. 3 satırda 5 yanlış tahminize ne diyelim o zaman. muhahahaaaa.... lastiğe yük hava durumu ve sertliğine göre hava basıyorum. buda oldukca az olkası gerek benim R6 lastikde. Kıt kavramlık cümleler değil yazdıklarım. Altïnı üstünude açıklıycak olursam, almanca mekanık kitablarımı burada tercüne etmem gerek. Okadarın£da ihtiyaç duyuyorsanız, size 3 sene mekanik lisesinde eğtim almanınızı tavsiye ederim.
    Megatronik sayemizde universitelerdre okutulmaya başlatıldı ve 7 yaşında yurtdışına gittim, 23 senenin 4 sene iklokul 6 sene gymnasium 3 sene meslek okulu ve 10 sene iş hayatı. Ve 19 senedirde ülkemdeyim. Umarın bukadarıyla ne demek istediğimi anlamışınızdır.

  8. #48
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bayadır "muhahaha" görmüyordum teşekkürler kardeş MSN günlerime döndüm.

    Ancak musti isimli arkadaşımız kibarlık derecesinde yazmış, siz bir miktar artistik girişimine girmişsiniz. (bir miktar kelimesi nezaketen)


    zu ha ha


  9. #49
    Volkan76 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ocak 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Urbangini Volta Ala Cubagani
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bayadır "muhahaha" görmüyordum teşekkürler kardeş MSN günlerime döndüm.

    Ancak musti isimli arkadaşımız kibarlık derecesinde yazmış, siz bir miktar artistik girişimine girmişsiniz. (bir miktar kelimesi nezaketen)


    zu ha ha

    doğrudur, psi faktor olması gerek, kardeş. bildiğini özetlemeye çalışmakla, bilmediğini sallamak arasındaki fark, psikolojinin sınırlarını zorluyor.

    P.S.: Adminin dikkatine, hd windows 95 gibi android'de yelişmiş sitelerde paylaşımda bulunmak zaten bir mesele, ama m.motorsiklet.net'de yorumlarda beğen ve paylaş butonları eksik. Sade b3ndeyse, 850 TL'ye tam bir çöplük ürünü almışım, desene.

  10. #50

    Üyelik
    01 Mart 2018
    Şehir
    Büyükçekmece-İSTANBUL Hadıımköy gişeler.
    Motosikleti
    YAMAHA R6 2015
    bye.............

  11. #51

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 DL650A
    "Mekatronik"ten çok sürüş pratiğine odaklanmanız lazım gibi... Bisiklet de motosikletten oldukça farklıdır (ikisini de sürüyorum), bunlardan birini bilmediğiniz kesin, acaba hangisi?

  12. #52

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Alıntı Volkan76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20 satırda okadar yazım hatası tabletten kaynaklanıyor. 3 satırda 5 yanlış tahminize ne diyelim o zaman. muhahahaaaa.... lastiğe yük hava durumu ve sertliğine göre hava basıyorum. buda oldukca az olkası gerek benim R6 lastikde. Kıt kavramlık cümleler değil yazdıklarım. Altïnı üstünude açıklıycak olursam, almanca mekanık kitablarımı burada tercüne etmem gerek. Okadarın£da ihtiyaç duyuyorsanız, size 3 sene mekanik lisesinde eğtim almanınızı tavsiye ederim.
    Megatronik sayemizde universitelerdre okutulmaya başlatıldı ve 7 yaşında yurtdışına gittim, 23 senenin 4 sene iklokul 6 sene gymnasium 3 sene meslek okulu ve 10 sene iş hayatı. Ve 19 senedirde ülkemdeyim. Umarın bukadarıyla ne demek istediğimi anlamışınızdır.
    Yazım yanlışı demiyorum, içerik hatalı. Ben motor sürüş bilgisi tecrübesi diyorum hayat hikayenizi anlatmışsınız.

    Yapacak bir şey yok. Motosiklet sürerken hepimiz gibi siz de sürüşünüzde dikkatli olun.

    Malesef yazacaklarım bu kadar.


3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)