Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Elleri bırakınca motorun yığılması

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Yüksek devire getirip vites yükseltip bıraksam bile kayda değer bi yavaşlama oluyor şahsen ben öne doğru ivmeleniyorum şöyle akıp gitmiyor. El bırakan birisi değilimde bu videolarda kimisi bakıyorum akıp gidiyor kimisi sanki gaz veriyormuş gibi belli bi devirde gidiyor. Düşünüyorum yapıcak başka bişeyde yok 4-5 ten boşa atıp el bırakacaklarınıda sanmıyorum nedir bu olay
    pintus bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    pintus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CB125R 2018 > MT-25 ABS
    Geçenlerde benim de aklımı kurcaladı soru. Tek aklıma gelen Cruise control...

  3. #3
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    tıkla hoşma gitti bu uzun yolda lazım

  4. #4

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    Motor kompresyona giriyor olabilir mi ? öyleyse sanırım bu da rodajın iyi yapılması ile alakalı birşey

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    bende merak ediyorum bunu hep.

    Motosiklette gaz vermeyi kestiğim anda motor kendini yavaşlatıyor

    Gazdan cektiğim zaman elimi debriaja basıp akıp gitmesini sağlıyorum.

  6. #6
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bende merak ediyorum bunu hep.
    Motosiklette gaz vermeyi kestiğim anda motor kendini yavaşlatıyor

    Gazdan cektiğim zaman elimi debriaja basıp akıp gitmesini sağlıyorum.

    Motorunuz karburatorlumu yoksa enjeksiyonlumu? Karburatorluyse hava ayari cok acik az benzin geliyor enjeksiyonluysa her motora farkli ayar vardır karakteri odur. Ama eskiden boyle degilse bi bilgisayara baglanip degerlere baktirin

  7. #7
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Karburatorlu motosiklet ama bin km'dir bende, ilk motorum olduğu için ilk 500 km de dikkat etmemiştim heyecandan, sonrasında fark ettim bu durumu.

    Gaz vermeyi kesince debriaja basılı halde gidiyorum, bunun bir zararı olur mu? tehlikesi vs.

  8. #8
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Muhtemelen motosikletiniz tek silindir. Yuksek devirde değil de yuksek vites düşük devirde ayni şeyi denerseniz bir nebze mesafe artar.

  9. #9

    Üyelik
    10 Ocak 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    AfricaTwin/Xpulse4v
    Debriyaja basılı halde gitmenin zararı olur :
    İki şekilde olur bize size diğeri motorun mekaniğine. Motoru mekaniği önemli değil verir parasını yaptırırsınız da , size olan zararı sıkıntı.

    Motosikletle giderken sabit hızda veya yavaşlarken farketmez daima arka tekerlerinizde bir tahrik olmalıdır ki sizin dengeniz olsun, eğer debriyaj çekili şekilde giderken dengenizi bozcak bir durumla karşılaşırsanız tekerde tahrik olmadığından motor toparlayamayıp sizi düşürecek duruma gelebilirsiniz.

  10. #10

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Muhtemelen motosikletiniz tek silindir. Yuksek devirde değil de yuksek vites düşük devirde ayni şeyi denerseniz bir nebze mesafe artar.
    motorum r25 yani çift silindir. yüksek devirde daha çok olacağını biliyorum hani demek istediğim orda yığılıyorken vitesi yükseltip bıraktığımda düşük devire getirmiş oluyorum yinede rahat olmuyor gördüklerim kadar

  11. #11
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    650 mt
    İyide sorun ne?

  12. #12

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı hasangazili adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyide sorun ne?
    sorun r25 neden bu kadar pahalı
    sutlusoda bunu beğendi.

  13. #13
    hasangazili - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2011
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    650 mt
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sorun r25 neden bu kadar pahalı
    Pahalı olmaya pahalı da bu fiyata alan adam var. Ondan sonra motor firen ayarı niye yok diye dert yanıyorlar. Sanki panigale

  14. #14

    Üyelik
    29 Kasım 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CB125R
    Bu bana da garip geldi. 1 aydır motorsiklet kullanıyorum. Arabada gazdan ayağını çekersin araba akar gider.
    Zaten motorda acemiyim, bileğimi çok kasıyorum. Bir rahatlatmak istediğimde hop yığılıyorum öne doğru (düşük viteste). Nispeten hızlı giderken sorun olmuyor.
    Bende trafikte yavaş giderken, aralardan geçerken falan debriyajda gidiyorum, gaz verirken falan yarım debriyajla yapıyorum o zaman rahat oluyor. İllaki debrijaya zarar veriyordur ama alışana kadar böyle yapacağım sanırım. 125cc, tek silindir bile böyle hoplatıp zıplatıyorsa büyük cc'ler nasıldır tahmin edemiyorum.

  15. #15
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    Dikkat ettim motor ısınınca kendini vites ne olursa olsun 3000 devire sabitlemeye çalışıyor gazı bırakınca 2 viteste güzel oluyor tın tın gezdiriyor :D

  16. #16

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    Alıntı furkansevke adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yüksek devire getirip vites yükseltip bıraksam bile kayda değer bi yavaşlama oluyor şahsen ben öne doğru ivmeleniyorum şöyle akıp gitmiyor. El bırakan birisi değilimde bu videolarda kimisi bakıyorum akıp gidiyor kimisi sanki gaz veriyormuş gibi belli bi devirde gidiyor. Düşünüyorum yapıcak başka bişeyde yok 4-5 ten boşa atıp el bırakacaklarınıda sanmıyorum nedir bu olay
    Sebebi tahminimce, motosikletlerin devir aralığının arabalardan çok daha fazla olması.. şimdi misal biz araba kullanırken yavaşlamak için bazen vites küçültürüz öyle değil mi.. bunu yaparak aracı kompresyona sokarız ve aracın şanzumanı otomobili hızlıca kendi ortalama devir aralığına indirir. ve öne yığılırız..

    şimdi motosikleti düşünecek olursak.. sizin motosikletiniz 10 bin devir çevirebiliyor diyelim.. ama ekonomik çalışma devri 4-5 bin devirler arasında olsun (ortalama devir aralığından kastım motoru bağırtmadan sabit hızla gitmek). sizin motorunuz diyelim ki 6. viteste 4500 devirde 80 le sabit gidebiliyor olsun.. siz aynı hıza, motorunuza 8 bin devir çevirterek 4. viteste de ulaşıp sabit gidebilirsiniz.. ancak bu durumdayken gazı kapattığınızda, bu sefer devinim gücü şanzımandan tekere değil, tekerden şanzımana doğru akar. geri dönen güç o anda 4. vites için çok fazla gelir ve aynı arabada vites küçültmüşsünüz gibi motor freni etkisi yapar.. arabalarda bunu hissetmemenizin en büyük sebebi devir aralığının dar olması.. ancak arabada da 5. viteste 130 la giderken 3. vitese atarsanız benzer bir durumla karşılaşırsınız. o bahsettiğiniz 5 te giden arkadaşlar boşa atmıyordur muhtemelen 6 ya çekiyordur vitesi.. daha yüksek hız dişlisine geçmek motoru kompresyona girmekten alıkoyar.

  17. #17
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı acanberk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu bana da garip geldi. 1 aydır motorsiklet kullanıyorum. Arabada gazdan ayağını çekersin araba akar gider.
    Zaten motorda acemiyim, bileğimi çok kasıyorum. Bir rahatlatmak istediğimde hop yığılıyorum öne doğru (düşük viteste). Nispeten hızlı giderken sorun olmuyor.
    Bende trafikte yavaş giderken, aralardan geçerken falan debriyajda gidiyorum, gaz verirken falan yarım debriyajla yapıyorum o zaman rahat oluyor. İllaki debrijaya zarar veriyordur ama alışana kadar böyle yapacağım sanırım. 125cc, tek silindir bile böyle hoplatıp zıplatıyorsa büyük cc'ler nasıldır tahmin edemiyorum.
    Ilk 2 belki 3 viteste normal gaz vererekte vites düşünmediniz için öne doğru olması gayet normal dizinizde depoyu sıkkın biraz geride oturun da biraz kambur oturun ve altın elbiseli adamın vites düşürme videosundaki gösterdiği şeyi uygulamaya çalışın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

    Bir de motosikletler yüksek devirlerde daha fazla kompresyona binebilirler ve düşük viteste için de aynısı geçerlidir

  18. #18
    Exectus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2016
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YAMAHA R25
    Benim r25 te de öyle. Normal olan bu değilmi zaten ?

  19. #19
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Güç/ağırlık oranı bu durumu doğrudan etkiler. Motor gazı bırakınca yığılmasın istiyorsanız gücü düşük ağırlığı yüksek bir araç alacaksınız. Birde yüksek vites düşük devirde elleri bırakmak gerek.

  20. #20

    Üyelik
    03 Ekim 2016
    Motosikleti
    YZFR25
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ilk 2 belki 3 viteste normal gaz vererekte vites düşünmediniz için öne doğru olması gayet normal dizinizde depoyu sıkkın biraz geride oturun da biraz kambur oturun ve altın elbiseli adamın vites düşürme videosundaki gösterdiği şeyi uygulamaya çalışın

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------

    Bir de motosikletler yüksek devirlerde daha fazla kompresyona binebilirler ve düşük viteste için de aynısı geçerlidir
    konunun vites düşürmekle alakası yok yanlış anlamışsınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------

    Alıntı mustafa_325 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güç/ağırlık oranı bu durumu doğrudan etkiler. Motor gazı bırakınca yığılmasın istiyorsanız gücü düşük ağırlığı yüksek bir araç alacaksınız. Birde yüksek vites düşük devirde elleri bırakmak gerek.
    İstediğim cevap buydu bizim motorumuz torklu ve hafif olduğu için diye düşünüyorum ama r25 le bırakanlarda var sanıyorumki onların motorları bu kadar kompresyona binmiyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)