Elleri bırakınca motorun yığılması
-
Yüksek devire getirip vites yükseltip bıraksam bile kayda değer bi yavaşlama oluyor şahsen ben öne doğru ivmeleniyorum şöyle akıp gitmiyor. El bırakan birisi değilimde bu videolarda kimisi bakıyorum akıp gidiyor kimisi sanki gaz veriyormuş gibi belli bi devirde gidiyor. Düşünüyorum yapıcak başka bişeyde yok 4-5 ten boşa atıp el bırakacaklarınıda sanmıyorum nedir bu olay
Reklamlar
-
Geçenlerde benim de aklımı kurcaladı soru. Tek aklıma gelen Cruise control...
-
tıkla hoşma gitti bu uzun yolda lazım
-
Motor kompresyona giriyor olabilir mi ? öyleyse sanırım bu da rodajın iyi yapılması ile alakalı birşey
-
bende merak ediyorum bunu hep.
Motosiklette gaz vermeyi kestiğim anda motor kendini yavaşlatıyor
Gazdan cektiğim zaman elimi debriaja basıp akıp gitmesini sağlıyorum.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
bende merak ediyorum bunu hep.
Motosiklette gaz vermeyi kestiğim anda motor kendini yavaşlatıyor
Gazdan cektiğim zaman elimi debriaja basıp akıp gitmesini sağlıyorum.
Motorunuz karburatorlumu yoksa enjeksiyonlumu? Karburatorluyse hava ayari cok acik az benzin geliyor enjeksiyonluysa her motora farkli ayar vardır karakteri odur. Ama eskiden boyle degilse bi bilgisayara baglanip degerlere baktirin
-
Karburatorlu motosiklet ama bin km'dir bende, ilk motorum olduğu için ilk 500 km de dikkat etmemiştim heyecandan, sonrasında fark ettim bu durumu.
Gaz vermeyi kesince debriaja basılı halde gidiyorum, bunun bir zararı olur mu? tehlikesi vs.
-
Muhtemelen motosikletiniz tek silindir. Yuksek devirde değil de yuksek vites düşük devirde ayni şeyi denerseniz bir nebze mesafe artar.
-
Debriyaja basılı halde gitmenin zararı olur :
İki şekilde olur bize size diğeri motorun mekaniğine. Motoru mekaniği önemli değil verir parasını yaptırırsınız da , size olan zararı sıkıntı.
Motosikletle giderken sabit hızda veya yavaşlarken farketmez daima arka tekerlerinizde bir tahrik olmalıdır ki sizin dengeniz olsun, eğer debriyaj çekili şekilde giderken dengenizi bozcak bir durumla karşılaşırsanız tekerde tahrik olmadığından motor toparlayamayıp sizi düşürecek duruma gelebilirsiniz.
-
gerivites adlı üyeden alıntı
Muhtemelen motosikletiniz tek silindir. Yuksek devirde değil de yuksek vites düşük devirde ayni şeyi denerseniz bir nebze mesafe artar.
motorum r25 yani çift silindir. yüksek devirde daha çok olacağını biliyorum hani demek istediğim orda yığılıyorken vitesi yükseltip bıraktığımda düşük devire getirmiş oluyorum yinede rahat olmuyor gördüklerim kadar
-
-
hasangazili adlı üyeden alıntı
İyide sorun ne?
sorun r25 neden bu kadar pahalı
-
furkansevke adlı üyeden alıntı
sorun r25 neden bu kadar pahalı
Pahalı olmaya pahalı da bu fiyata alan adam var. Ondan sonra motor firen ayarı niye yok diye dert yanıyorlar. Sanki panigale
-
Bu bana da garip geldi. 1 aydır motorsiklet kullanıyorum. Arabada gazdan ayağını çekersin araba akar gider.
Zaten motorda acemiyim, bileğimi çok kasıyorum. Bir rahatlatmak istediğimde hop yığılıyorum öne doğru (düşük viteste). Nispeten hızlı giderken sorun olmuyor.
Bende trafikte yavaş giderken, aralardan geçerken falan debriyajda gidiyorum, gaz verirken falan yarım debriyajla yapıyorum o zaman rahat oluyor. İllaki debrijaya zarar veriyordur ama alışana kadar böyle yapacağım sanırım. 125cc, tek silindir bile böyle hoplatıp zıplatıyorsa büyük cc'ler nasıldır tahmin edemiyorum.
-
Dikkat ettim motor ısınınca kendini vites ne olursa olsun 3000 devire sabitlemeye çalışıyor gazı bırakınca 2 viteste güzel oluyor tın tın gezdiriyor :D
-
furkansevke adlı üyeden alıntı
Yüksek devire getirip vites yükseltip bıraksam bile kayda değer bi yavaşlama oluyor şahsen ben öne doğru ivmeleniyorum şöyle akıp gitmiyor. El bırakan birisi değilimde bu videolarda kimisi bakıyorum akıp gidiyor kimisi sanki gaz veriyormuş gibi belli bi devirde gidiyor. Düşünüyorum yapıcak başka bişeyde yok 4-5 ten boşa atıp el bırakacaklarınıda sanmıyorum nedir bu olay
Sebebi tahminimce, motosikletlerin devir aralığının arabalardan çok daha fazla olması.. şimdi misal biz araba kullanırken yavaşlamak için bazen vites küçültürüz öyle değil mi.. bunu yaparak aracı kompresyona sokarız ve aracın şanzumanı otomobili hızlıca kendi ortalama devir aralığına indirir. ve öne yığılırız..
şimdi motosikleti düşünecek olursak.. sizin motosikletiniz 10 bin devir çevirebiliyor diyelim.. ama ekonomik çalışma devri 4-5 bin devirler arasında olsun (ortalama devir aralığından kastım motoru bağırtmadan sabit hızla gitmek). sizin motorunuz diyelim ki 6. viteste 4500 devirde 80 le sabit gidebiliyor olsun.. siz aynı hıza, motorunuza 8 bin devir çevirterek 4. viteste de ulaşıp sabit gidebilirsiniz.. ancak bu durumdayken gazı kapattığınızda, bu sefer devinim gücü şanzımandan tekere değil, tekerden şanzımana doğru akar. geri dönen güç o anda 4. vites için çok fazla gelir ve aynı arabada vites küçültmüşsünüz gibi motor freni etkisi yapar.. arabalarda bunu hissetmemenizin en büyük sebebi devir aralığının dar olması.. ancak arabada da 5. viteste 130 la giderken 3. vitese atarsanız benzer bir durumla karşılaşırsınız. o bahsettiğiniz 5 te giden arkadaşlar boşa atmıyordur muhtemelen 6 ya çekiyordur vitesi.. daha yüksek hız dişlisine geçmek motoru kompresyona girmekten alıkoyar.
-
acanberk adlı üyeden alıntı
Bu bana da garip geldi. 1 aydır motorsiklet kullanıyorum. Arabada gazdan ayağını çekersin araba akar gider.
Zaten motorda acemiyim, bileğimi çok kasıyorum. Bir rahatlatmak istediğimde hop yığılıyorum öne doğru (düşük viteste). Nispeten hızlı giderken sorun olmuyor.
Bende trafikte yavaş giderken, aralardan geçerken falan debriyajda gidiyorum, gaz verirken falan yarım debriyajla yapıyorum o zaman rahat oluyor. İllaki debrijaya zarar veriyordur ama alışana kadar böyle yapacağım sanırım. 125cc, tek silindir bile böyle hoplatıp zıplatıyorsa büyük cc'ler nasıldır tahmin edemiyorum.
Ilk 2 belki 3 viteste normal gaz vererekte vites düşünmediniz için öne doğru olması gayet normal dizinizde depoyu sıkkın biraz geride oturun da biraz kambur oturun ve altın elbiseli adamın vites düşürme videosundaki gösterdiği şeyi uygulamaya çalışın
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Bir de motosikletler yüksek devirlerde daha fazla kompresyona binebilirler ve düşük viteste için de aynısı geçerlidir
-
Benim r25 te de öyle. Normal olan bu değilmi zaten ?
-
Güç/ağırlık oranı bu durumu doğrudan etkiler. Motor gazı bırakınca yığılmasın istiyorsanız gücü düşük ağırlığı yüksek bir araç alacaksınız. Birde yüksek vites düşük devirde elleri bırakmak gerek.
-
EUOGLU adlı üyeden alıntı
Ilk 2 belki 3 viteste normal gaz vererekte vites düşünmediniz için öne doğru olması gayet normal dizinizde depoyu sıkkın biraz geride oturun da biraz kambur oturun ve altın elbiseli adamın vites düşürme videosundaki gösterdiği şeyi uygulamaya çalışın
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:01 ----------
Bir de motosikletler yüksek devirlerde daha fazla kompresyona binebilirler ve düşük viteste için de aynısı geçerlidir
konunun vites düşürmekle alakası yok yanlış anlamışsınız.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------
mustafa_325 adlı üyeden alıntı
Güç/ağırlık oranı bu durumu doğrudan etkiler. Motor gazı bırakınca yığılmasın istiyorsanız gücü düşük ağırlığı yüksek bir araç alacaksınız. Birde yüksek vites düşük devirde elleri bırakmak gerek.
İstediğim cevap buydu bizim motorumuz torklu ve hafif olduğu için diye düşünüyorum ama r25 le bırakanlarda var sanıyorumki onların motorları bu kadar kompresyona binmiyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)