Yazık ya, yeni motorcuların ne çok sorunu oluyor.
Biraz motor kullanınca bütün problemleri çözülecek ama sabredemiyorlar.
Yazık ya, yeni motorcuların ne çok sorunu oluyor.
Biraz motor kullanınca bütün problemleri çözülecek ama sabredemiyorlar.
Eğleniyor mu bizimle anlamıyorum ki demek yığılıyor.. çok garip :D
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
euro 3 4 farkı olababilir kaç model motorunuz ? ayrıca r25 10 numara kompresyonu olan bir motordur benim için candır bazılarına mesela sana sıkıntıdır.ciddi hayat kurtaran daha dengeli bir yavaşlama sistemi yok.pulsardan sonra daha düşük bir kompresyon olucağını düşündüm ama yüksek sıkıştırma ve 2 silindir den dolayı ciddi bir motor freni mevcut.
Aynı marka model motorlara göre abartı yığılma varsa;
Balatalar diske surtuyor mu kontrol etmekte fayda var ve zincir gerginliğinde de sıkıntı olabilir.
Motorlarda kompresör çok fazla olur pistonlarının ufak sıkışma oranlarının yüksek olması.
Araç/motor hareket halindeyken gaz kesilirse araç kompresyona girerek yavaşlar bu gayet normal, o yüzden yukarıdaki bir yorumcu "sorun ne?" Diye sormuş. motor freni bu yüzden var. Ama anormal derecede bir yığılma sözkonusu ise şanzımanla ilgili sorundan da olabiliyor. Debriyaj sıyırmış/balatası aşınmış araçlar haricinde hiçbir aracın vitesteyken akmaması gerekir, bu transmisyonun mantığına aykırı.
Bu doğrultuda,
8vitesli bir motosiklet uretilse yokuş aşaği bir otomobil akiciliginda akar.
Veya motosikletin ön çıkış dişlisini (uçuk bir örnekle)18-20 diş yapilsa,yine bir otomobil gibi akar.
Bu arada,eski motorum xmax ile aşiri kompresyona binme durumu yaşamadim.
Varyator sistemi,zincir dişli sistemi kadar direnç saglamiyor.
Ayrica,manuel bir motorun kompresyona binmesi sağlikli ve kararli caliştigini gosterir.
Piston cevresindeki sekmanlarin işlevini tutarli yaptigi anlasilir.
Yuksek km li silindir piston ihtiyaci olan bir motosiklet ile bu durum tecrube edilebilir.
Bu arada debriyajsız 3 vitesli motorlara binmiştim zamanında onlarda gazı kesince aşırı öne yığılıyordu. Ben motorumun aşırı öne yığılmadığını düşünüyorum. Gazdan elimi çekince sadece normal olarak rölantisine doğru yavaşlıyor. Bana kalırsa bu yığılma yavaşlaması çok sağlıklık bi şekilde ne fazla ne az tam yerinde. Benim asıl sorum herkeste böyle değil mi nasıl el bırakıyorlar birinin çıkıp evet öyle ama zamanla alışıyosun veya km yaptıkça kompresyon gevşiyor daha rahat oluyor tarzı yorumlar bekliyordum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:31 ----------
17 model. kompresyonundan şikayetçi değilim. sorunluda demiyorum sadece insanlar bu kompresyonda nasıl el bırakıyor diye sordum herkes konudan sapması gereken yere sapmış :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:33 ----------
Ne boş adamsın ya :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 06:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:34 ----------
Başlıktan yoruma atlayıp yazdığım yazıyı okumayan bir kaç arkadaş var görüdğüm kadarıyla. Sizin için bir özet geçeyim.
Yazdığım üzere motorda vitesi yükseltip gazı bıraksam bile yavaşlama oluyor ben öne ivmeleniyorum. Bu videodaki insanlar eli bırakıp nasıl fıldrı fıldr gidiyorlar hız kesilmeden?
Gördüğünüz üzere motorumun yavaşlamasının normal olmadığını söylemiyorum. Yeni başlayanlar öğrenecekler, bunda ne varlar, sorun ne ler komple ahkam kesenler dolmuş. Yazık
Bence akıp gitmesin, yinede vardîr bi açıklaması elbet
Eğer videolarda gördüğünüz motosikletler yüksek hacim ve yeni modeller ise muhtemelen kaydırmalı debriyajları olduğu için ellerini gazdan çektiklerinde bile motor öne pek yığılmıyordur.
Bana da mt07de çok oluyodu . Sonra 4 silindir makinaya geçince hiç yığılmadan yağ gibi gittim ellerimi bırakıp 😀 Çok dert ediyorsan 4 silindir çözer senin problemini.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)