Sertleşen Vites Geçişleri
Reklamlar
-
Herkese merhaba,
En son debriyaj kaçırması gibi bir sorunum vardı. Motul 3000 koydum, sonra balata değişti sorun düzeldi. Vitesler sertti debriyaj ayarını biraz gevşek ayarladım düzeldi, ama bu günlerde yine sertleşti. Hatta bazen vites düşürürken çok sert oluyor gaz vermeden geçmiyor. Bende zorlamıyorum ama durumdan rahatsızım. Yağdan mı kaynaklanıyor anlamadım daha 400-500 km oldu ama yağ kararmış bayağı. Titreşimlerde son derece yükseldi. Nedir bu meretin derdi? Sağolun.
Reklamlar
-
motul 3000 serisi güzel bi seri değil.
yarı sentetik olan 5100 serisi 10-40 denemeni öneririm arkadaşım.
-
1.'si zaten gaz vermeden vites değiştirmemelisiniz.
2.'si 3000 serisi hiç de güzel değil, istediğiniz performansı alamamanız gayet normal.
-
Carlsberg adlı üyeden alıntı
1.'si zaten gaz vermeden vites değiştirmemelisiniz.
2.'si 3000 serisi hiç de güzel değil, istediğiniz performansı alamamanız gayet normal.
vitesi atıp debriyajı çekmeden gaz verip öyle çekiyordum. şimdi basıyorum çok sert oluyor gaz verince kendisi geçiyor. motulden başka 15w-50 yağ önerisi var mı?
-
Motul haddiden fazla övülüyor.
Motul 3000 serisi, Shell'in yağının yanından geçemez.
Uzun zamandır Shell kullanıyorum, yağ değişimi yaptığım an bile sesi soluğu değişiyor motorun.
Vites geçişleri kaydırmalı debriyaj gibi, lık lık.
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Motul haddiden fazla övülüyor.
Motul 3000 serisi, Shell'in yağının yanından geçemez.
Uzun zamandır Shell kullanıyorum, yağ değişimi yaptığım an bile sesi soluğu değişiyor motorun.
Vites geçişleri kaydırmalı debriyaj gibi, lık lık.
abi shell'in hangi serisi? ax7 gayet uygun görünüyor bana. ultra da uygun ama motoruma tam sentetik önerilmiyor sanırım.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
abi shell'in hangi serisi? ax7 gayet uygun görünüyor bana. ultra da uygun ama motoruma tam sentetik önerilmiyor sanırım.
Shell advance ax7 10-40 kullanıyorum dostum çokta memnunum..
Yağını değiştirmeden önce güvenilir bir ustaya blok içini temizletmeni öneririm.
Hem eski yağdan arınır, hemde tortu pislik ıvır zıvır ne varsa temizlenir.
Yeni kullanacağın yağınıda ustaya verirsin temizlik için götürdüğünde, bu yağı kullanmak istiyorum dersin.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Shell advance ax7 10-40 kullanıyorum dostum çokta memnunum..
Yağını değiştirmeden önce güvenilir bir ustaya blok içini temizletmeni öneririm.
Hem eski yağdan arınır, hemde tortu pislik ıvır zıvır ne varsa temizlenir.
Yeni kullanacağın yağınıda ustaya verirsin temizlik için götürdüğünde, bu yağı kullanmak istiyorum dersin.
nasıl temizlendiğini biliyor musun abi? herhangi bir sıvıyla falan mı? eğer öyleyse kendim de halledebilirim.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
nasıl temizlendiğini biliyor musun abi? herhangi bir sıvıyla falan mı? eğer öyleyse kendim de halledebilirim.
Mazotla diye biliyorum dostum ama tam emin değilim, gazyağıda olabilir..
Emin değilim ama net bir şekilde öğren mutlaka, şakası olmaz elinde kalır motor.
Ama mutlaka ya kendin yap yada yaptır.
Hatta bu işlemi 5bin km'de bir tekrarlamak, motorun ömrünü çok çok daha uzatacaktir, çok daha kaliteli performans verecektir.
Her ne kadar duzenli yağ değişimi yapsakta, hic bir zaman eski yağdan tamamen arındirmamiz mümkün değil, zerre 3-5ml'de olsa içinde mutlaka eski yağ veya tortu kalıyor.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Mazotla diye biliyorum dostum ama tam emin değilim, gazyağıda olabilir..
Emin değilim ama net bir şekilde öğren mutlaka, şakası olmaz elinde kalır motor.
Ama mutlaka ya kendin yap yada yaptır.
Hatta bu işlemi 5bin km'de bir tekrarlamak, motorun ömrünü çok çok daha uzatacaktir, çok daha kaliteli performans verecektir.
Her ne kadar duzenli yağ değişimi yapsakta, hic bir zaman eski yağdan tamamen arındirmamiz mümkün değil, zerre 3-5ml'de olsa içinde mutlaka eski yağ veya tortu kalıyor.
gazyağıyla temizlenmez bana sorarsan. o yapılan işlem motor yağını boşaltıp içine mazot koyuluyor ve motor çalıştırılıyor. piston, krank yatakları, egzantrik yatakları gibi sıfıra sıfır temas yapan sürtünmeli parçalara büyük zararı olur. onun yerine yeni yağ koyup, kısa bir yolda kullanıp yağı boşaltmak daha sağlıklı olur düşünceme göre. yağım zaten yeni sayılır, şu shell ax7 15-50 deneyeyim bi inşallah sorunum düzelir.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
gazyağıyla temizlenmez bana sorarsan. o yapılan işlem motor yağını boşaltıp içine mazot koyuluyor ve motor çalıştırılıyor. piston, krank yatakları, egzantrik yatakları gibi sıfıra sıfır temas yapan sürtünmeli parçalara büyük zararı olur. onun yerine yeni yağ koyup, kısa bir yolda kullanıp yağı boşaltmak daha sağlıklı olur düşünceme göre. yağım zaten yeni sayılır, şu shell ax7 15-50 deneyeyim bi inşallah sorunum düzelir.
Olabilir, ekstra olarak kabaca direkt eliyle de temizliyor olabilir.
Ustama fazlasıyla güvendiğim için ne yapıcan bile demedim bu zamana kadar, al bülent usta derdi bu eksiği şu diyip bırakıyorum.
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
MrMud adlı üyeden alıntı
Olabilir, ekstra olarak kabaca direkt eliyle de temizliyor olabilir.
Ustama fazlasıyla güvendiğim için ne yapıcan bile demedim bu zamana kadar, al bülent usta derdi bu eksiği şu diyip bırakıyorum.
nerde abi bu usta? güvenilir bi usta kaldı mı ya? 😀
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
nerde abi bu usta? güvenilir bi usta kaldı mı ya?
Ümraniye Ba-bü motor, işleri yoğundur genel olarak, boş duran bir adam değil.
İlgisiz soğuk görünür ama, işini insan gibi yapar.
R1 Thunderace, fireblade toplarken bizzat izledim muhabbet ettim, sadece motorun grenajlarını söktükten sonra çizilmesin diye bebek gibi sarıp sarmalamasını gördükten sonra tamam dedim mevzu belli.
Çırağa al kenara koy demez çizilir diye.
Fireblade topladıktan sonra sadece rölanti ayarlamaya 1 saat özen gösterdiğine şahit oldum, diğer ustaların iki vida çevirip tamam oldu dediği rolanti ayarı
+299 Gitmek cesaret ister, Enduro yapmak yetenek.
Cesaret aptalda da var, ama yetenek herkeste yok...
-MrMud
-
Öncelikle motosikletinize ve mevsime uygun yağı kullanın.
Ara gaz vererek vites düşürün, debriyajı çekmeseniz bile düzgün ara gazla sorunsuz vites geçişi yapabilirsiniz.
Vites pedalına nazik davranmayın. ( Kastım tekme atın değil tabii ki )
-
bugün ışıkta beklerken 1. viteste motordan kalktım motor ayaklanıp gidecekti bıraksam 😀. rölanti yükselmiş sebebini anlamadığım bir şekilde, düşürmedim ama düşüreceğim birazdan. sonuçları yarın göreceğiz bakalım.
-
zeynelhazan adlı üyeden alıntı
Herkese merhaba,
En son debriyaj kaçırması gibi bir sorunum vardı. Motul 3000 koydum, sonra balata değişti sorun düzeldi. Vitesler sertti debriyaj ayarını biraz gevşek ayarladım düzeldi, ama bu günlerde yine sertleşti. Hatta bazen vites düşürürken çok sert oluyor gaz vermeden geçmiyor. Bende zorlamıyorum ama durumdan rahatsızım. Yağdan mı kaynaklanıyor anlamadım daha 400-500 km oldu ama yağ kararmış bayağı. Titreşimlerde son derece yükseldi. Nedir bu meretin derdi? Sağolun.
O yağ ile bahsettiğin sorun olmaz hemen.debriyajında ya da debriyaj telini kontrol et."Işıkta beklerken 1. viteste motordan kalktım motor ayaklanıp gidecekti bıraksam" şu demene göre debriyaj tam ayırmıyor gibi.
-
drejj adlı üyeden alıntı
O yağ ile bahsettiğin sorun olmaz hemen.debriyajında ya da debriyaj telini kontrol et."Işıkta beklerken 1. viteste motordan kalktım motor ayaklanıp gidecekti bıraksam" şu demene göre debriyaj tam ayırmıyor gibi.
Motorum yarı-otomatik diye geçiyor halk arasında, debriyaj yok gaz verince kavrama yapıyor. O dediğimin sebebi de rölanti yükseldiği için gazı tam kapatamıyorum, bu da tam ayrışmaya engel oluyor sanırım. Rölantiyi düşürdüm az önce. Yarın bakalım deneyeceğim ama Castrol Racing 10W-40 kalitesini bulamadım bu yağda. Shell AX7 uygun geldi fiyat olarak 1000 km bakımı geliyor, komple tüm bakımlarını yapacağım.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)