Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

motoru aküsüz sürmek mi bitmiş aküyle sürmek mi ?

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    Mondial 180 Z-one S
    profilimde gördüğünüz motora sahibim. Uzun zamandır aküsü zayıftı. Marş falan basmıyordu. Araya kış da girince iyice bitmiş. Acaba aküyü söksem mi diye düşünüyorum çünkü gösterge falan sapıtıyor. Ama sökersem de düzgün akım göndermez diye korkuyorum. Kaş yaparken göz çıkarmayalım. Sizce ne yapmalı?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ekim 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    NC750X
    aküyü değiştirseniz?

  3. #3

    Üyelik
    22 Haziran 2012
    Şehir
    bolu
    Motosikleti
    Mondial 180 Z-one S
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküyü değiştirseniz?
    aküye para vermek istemiyorum şu anda.

  4. #4
    MrMud - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2016
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Husqvarna TE250
    Alıntı foxtrot adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküyü değiştirseniz?
    Saçmalama olmaz öyle !

    Dostum pek birşey fark etmeyecektir tahminimce, Foxtrot'un dediği gibi, 100 lira iyi bir akü, hani maddi durumunu bilmiyorum ama, pirinçi bedavaya getiricem derken bulgurdan olmaninda bir anlamı yok.
    Çok uyguna aküler var piyasada, en dandigini alsan, hiç olmamasından yine iyidir.
    Elektronikleri yakarsın felan, başına daha fazla bela ve masraf açar.
    foxtrot bunu beğendi.

  5. #5
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    180 z-one de ayak marşı var mı?

    bildiğim kadarıyla vurdurma nedeniyle enerjiyi ayarlayamadıgın için elektronik devrelere zarar verme ihtimali var, ayak marşı var ise o daha sağlıklı.

  6. #6
    emremm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ekim 2007
    Şehir
    İST.
    Motosikleti
    YBR125ESD(11)
    Ayak marşı ile vurdurmanın arasında fark yok. Birisinde çalıştırmayı arka teker, diğerinde bacak kasın yapıyor.
    ......
    Bance akü al.

  7. #7

    Üyelik
    23 Ağustos 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    MT 25
    35 liraya bile dandik akü var ver 70-100 lira adam akıllı al.

  8. #8
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    aslında akü ile kullan derdim ama akününde durumunu bilemeyiz, bozuk akü şarj sistemine zarar verebilir.

    aküsüz kullanmanı tavsiye etmem, farı ve bujiye yeterli gelir ama göstergeniz bozma riskin var çünkü düzensiz bir voltaj aralığı olur.

    mecburen akü alacaksın, akü en önemli parçalardan birisi, belki paran yok anlıyorum seni ama motorlu taşıt kullanmanında getirdiği zorunlu masraflar var. (Y)

  9. #9

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    aküyle kullan.

  10. #10
    kalidor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2007
    Şehir
    Atlanta / Peachtree
    Kullandığın araç 1900'lü ylların başındaki gibi kranka devir sağlayınca stabil çalışan araçlardan değil...Evet krankı çevirince bir miktar mekanik enerji yanında , akımda sağlanıyor ama bu sadece motosikletini çalıştırıp, ufak bir mesafe yapmanı sağlar. Çünkü akü olmadan alternatör, regülasyon sağlayamayacağı için voltajda dalgalanmalar olur ve motosikletin yavaşlayınca stop eder. Kısacası mekanik enerji kararsızdır ve alternatörsüz düzenli hale gelmez. Bu yüzden ikide bir stop etmek yerine, bir akü al da kurtul. Zaten kullandığın teknoloji aküsüz olmaz. Şöyle düşün bir hasta var ve kalbi tekliyor; sen ona kalp nakli yerine, sürekli şok cihazıyla hayat vermeye çalışıyorsun. Mantıklı mı?

  11. #11
    UğurDankı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2018
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    RKS TİTANİC 150-R
    Aküne bakım yap muhtemelen sulu akün vardır bazı sulu aküler kurcalanmasın diye kapaksız gelir fakat elin yatkın ise suyunu tamamlayıp şarj ettirirsen toparlayabilir konjektörünü ölçtür arızalı olabilir en olmadı git tamircilerde illa iyi kötü çalışan bir akü bulunur ama akü olmadan sorun yaşabilirsin

  12. #12
    freelancer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mart 2016
    "Akü al" diyen arkadaşlara katılıyorum elbette. Akü alıncaya kadar geçecek olan süredeyse akü takılı kullanın. Tamamen ölü akü düşündüğünüzden nadir bulunur; tamamen ölmüş olsa bile devasa bir kapasitör görevi görerek, dinamodan çıkabilecek ani gerilim zıplamalarını düzenlemeye yarar. Yani söküp kullanmaktansa takılı kullanın. Ve motoru kullanmaya başlayacağınız ilk zamanda akü alın.
    tarikcapar bunu beğendi.

  13. #13
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı freelancer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Akü al" diyen arkadaşlara katılıyorum elbette. Akü alıncaya kadar geçecek olan süredeyse akü takılı kullanın. Tamamen ölü akü düşündüğünüzden nadir bulunur; tamamen ölmüş olsa bile devasa bir kapasitör görevi görerek, dinamodan çıkabilecek ani gerilim zıplamalarını düzenlemeye yarar. Yani söküp kullanmaktansa takılı kullanın. Ve motoru kullanmaya başlayacağınız ilk zamanda akü alın.
    bende böyle kullanmanı tavsiye edecektim... hemde gaz verip kesmede akım sürekli değişecektir.. akü bunu dengeler en azından... benimde akü ölü... ama sökmüyorum...ilk marşı zor alıyor ama gün içinde problem yaşamıyorum
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler