motoru aküsüz sürmek mi bitmiş aküyle sürmek mi ?
Reklamlar
-
profilimde gördüğünüz motora sahibim. Uzun zamandır aküsü zayıftı. Marş falan basmıyordu. Araya kış da girince iyice bitmiş. Acaba aküyü söksem mi diye düşünüyorum çünkü gösterge falan sapıtıyor. Ama sökersem de düzgün akım göndermez diye korkuyorum. Kaş yaparken göz çıkarmayalım. Sizce ne yapmalı?
Reklamlar
-
-
foxtrot adlı üyeden alıntı
aküyü değiştirseniz?
aküye para vermek istemiyorum şu anda.
-
foxtrot adlı üyeden alıntı
aküyü değiştirseniz?
Saçmalama olmaz öyle !
Dostum pek birşey fark etmeyecektir tahminimce, Foxtrot'un dediği gibi, 100 lira iyi bir akü, hani maddi durumunu bilmiyorum ama, pirinçi bedavaya getiricem derken bulgurdan olmaninda bir anlamı yok.
Çok uyguna aküler var piyasada, en dandigini alsan, hiç olmamasından yine iyidir.
Elektronikleri yakarsın felan, başına daha fazla bela ve masraf açar.
-
180 z-one de ayak marşı var mı?
bildiğim kadarıyla vurdurma nedeniyle enerjiyi ayarlayamadıgın için elektronik devrelere zarar verme ihtimali var, ayak marşı var ise o daha sağlıklı.
-
Ayak marşı ile vurdurmanın arasında fark yok. Birisinde çalıştırmayı arka teker, diğerinde bacak kasın yapıyor.
......
Bance akü al.
-
35 liraya bile dandik akü var ver 70-100 lira adam akıllı al.
-
aslında akü ile kullan derdim ama akününde durumunu bilemeyiz, bozuk akü şarj sistemine zarar verebilir.
aküsüz kullanmanı tavsiye etmem, farı ve bujiye yeterli gelir ama göstergeniz bozma riskin var çünkü düzensiz bir voltaj aralığı olur.
mecburen akü alacaksın, akü en önemli parçalardan birisi, belki paran yok anlıyorum seni ama motorlu taşıt kullanmanında getirdiği zorunlu masraflar var. (Y)
-
-
Kullandığın araç 1900'lü ylların başındaki gibi kranka devir sağlayınca stabil çalışan araçlardan değil...Evet krankı çevirince bir miktar mekanik enerji yanında , akımda sağlanıyor ama bu sadece motosikletini çalıştırıp, ufak bir mesafe yapmanı sağlar. Çünkü akü olmadan alternatör, regülasyon sağlayamayacağı için voltajda dalgalanmalar olur ve motosikletin yavaşlayınca stop eder. Kısacası mekanik enerji kararsızdır ve alternatörsüz düzenli hale gelmez. Bu yüzden ikide bir stop etmek yerine, bir akü al da kurtul. Zaten kullandığın teknoloji aküsüz olmaz. Şöyle düşün bir hasta var ve kalbi tekliyor; sen ona kalp nakli yerine, sürekli şok cihazıyla hayat vermeye çalışıyorsun. Mantıklı mı?
-
Aküne bakım yap muhtemelen sulu akün vardır bazı sulu aküler kurcalanmasın diye kapaksız gelir fakat elin yatkın ise suyunu tamamlayıp şarj ettirirsen toparlayabilir konjektörünü ölçtür arızalı olabilir en olmadı git tamircilerde illa iyi kötü çalışan bir akü bulunur ama akü olmadan sorun yaşabilirsin
-
"Akü al" diyen arkadaşlara katılıyorum elbette. Akü alıncaya kadar geçecek olan süredeyse akü takılı kullanın. Tamamen ölü akü düşündüğünüzden nadir bulunur; tamamen ölmüş olsa bile devasa bir kapasitör görevi görerek, dinamodan çıkabilecek ani gerilim zıplamalarını düzenlemeye yarar. Yani söküp kullanmaktansa takılı kullanın. Ve motoru kullanmaya başlayacağınız ilk zamanda akü alın.
-
freelancer adlı üyeden alıntı
"Akü al" diyen arkadaşlara katılıyorum elbette. Akü alıncaya kadar geçecek olan süredeyse akü takılı kullanın. Tamamen ölü akü düşündüğünüzden nadir bulunur; tamamen ölmüş olsa bile devasa bir kapasitör görevi görerek, dinamodan çıkabilecek ani gerilim zıplamalarını düzenlemeye yarar. Yani söküp kullanmaktansa takılı kullanın. Ve motoru kullanmaya başlayacağınız ilk zamanda akü alın.
bende böyle kullanmanı tavsiye edecektim... hemde gaz verip kesmede akım sürekli değişecektir.. akü bunu dengeler en azından... benimde akü ölü... ama sökmüyorum...ilk marşı zor alıyor ama gün içinde problem yaşamıyorum
Yalnız ama Kafası Rahat Adam...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler